Ongelma citadel maalien kanssa..
Ongelma citadel maalien kanssa..
Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi))) Jos syynä on (huom. heikossa) auringossa pitäminen niin se on se, mutta en ole pitänyt paljoakaan (yleensä tunnin varjossa auringosta). Onko lämpö syynä? Liian lämmin? Liian kylmä? Kostea ilma?(ei tod tässä tapauksessa) Olisin kiitollinen, jos saisin edes jonkun selvityksen mitä on tapahtunut, ja tärkeintä, jos mahdollista MITEN SEN VOI KORJATA?! En viittisi ostaa 15 uutta maalia, kun en ole edes paljoakaan ehtinyt niillä maalata, onhan 15 maalia sentään jo 37,5€
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen
. No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
Jos toi ei auta, niin enpä sit tiedä.. Toki jotain thickenerin tapasta maalin paksuntajaa vois ostaa mut en sit takaa kuis se toimii.
Jos toi ei auta, niin enpä sit tiedä.. Toki jotain thickenerin tapasta maalin paksuntajaa vois ostaa mut en sit takaa kuis se toimii.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Selvä, kokeillaampa ravistella. (huh)Machiavelli kirjoitti:Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen. No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
Ei tullut mitään eroa, muutakuin että maali muuttu vielä vähän enemmän maitoisemmaksi...???Hirttoköysi kirjoitti:Selvä, kokeillaampa ravistella. (huh)Machiavelli kirjoitti:Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen. No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
-
zakug_the_insane
Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Siis pystyykö niitä enään sitten palauttaa alkuperäiseen kuntoon? (Vois kyllä citadel tehdä parempia maaleja, jos ne nyt on saanut 7000000000000 triljoona niiden ostajilta, huoh) (noh mikä mä oon citadelia syyttämään, en tiedä vielä edes oikeaa syytä)zakug_the:insane kirjoitti:Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
-
zakug_the_insane
Paha kymysys. Kuivat vielä saa jonkinlaiseen kuntoon veden kanssa, mutta... Hankalampaa, entä oisko mitään sellaista kiinteyttävää ainetta olemassa, esim. joitain jauhoja vois koittaa laittaa ns. menetettyyn maaliin. En kyllä anna mitään takuita. Tietysti jos viittii, niin ostaa saman maalin ja kaataa siitä osan sinne litku-maaliin. Sillai varmaan ois varmin keino...Hirttoköysi kirjoitti:Siis pystyykö niitä enään sitten palauttaa alkuperäiseen kuntoon? (Vois kyllä citadel tehdä parempia maaleja, jos ne nyt on saanut 7000000000000 triljoona niiden ostajilta, huoh) (noh mikä mä oon citadelia syyttämään, en tiedä vielä edes oikeaa syytä)zakug_the:insane kirjoitti:Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
hmm.. en viittisi ostaa uusia maaleja, huoh... menee taas 40 euroo turhaan, jos ne nyt menee litkuksi heti kk päästä haluan todellakin rahat takaisin.zakug_the:insane kirjoitti:Paha kymysys. Kuivat vielä saa jonkinlaiseen kuntoon veden kanssa, mutta... Hankalampaa, entä oisko mitään sellaista kiinteyttävää ainetta olemassa, esim. joitain jauhoja vois koittaa laittaa ns. menetettyyn maaliin. En kyllä anna mitään takuita. Tietysti jos viittii, niin ostaa saman maalin ja kaataa siitä osan sinne litku-maaliin. Sillai varmaan ois varmin keino...Hirttoköysi kirjoitti:Siis pystyykö niitä enään sitten palauttaa alkuperäiseen kuntoon? (Vois kyllä citadel tehdä parempia maaleja, jos ne nyt on saanut 7000000000000 triljoona niiden ostajilta, huoh) (noh mikä mä oon citadelia syyttämään, en tiedä vielä edes oikeaa syytä)zakug_the:insane kirjoitti:Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Citadel maalit eivät todellakaan peitä kerralla vaikka mikä olisi, eli siis melkein aina alla oleva väri "paistaa" hiukan läpi ekan kerroksen jälkeen. Useampia ohuita kerroksia kun laitat niin hyvin menee. Jos maalit ovat maitoa paksumpia, niillä voi ihan hyvin maalata. Ninnun suositus oli kai suunnilleen kerman paksuus.Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi)))
Itse asiassa ei ole olemassa liian ohutta maalia, vain liian kärsimättömiä maalaajia (hmm, filosofista. Tosta sais joku hyvän quoten sigiinsä.).
And they wonder how he dealt with stress so well..
Tiedän ettei ne peitä ekalla kerralla, muttakun sitä väriä levittää niin se olisi sama kuin levittäisi siveltimellä vanilijakastiketta tai jugurttia (ei silti niin kovaa, maito olisi oikea esimerkki.) Pitänee ensimmäisenä tota kuula juttua kokeilla, jos ei toimi ostan varmaan sitä maalin "kovettajaa" vai mitä sakeuttajaa olikaan...VJ kirjoitti:Citadel maalit eivät todellakaan peitä kerralla vaikka mikä olisi, eli siis melkein aina alla oleva väri "paistaa" hiukan läpi ekan kerroksen jälkeen. Useampia ohuita kerroksia kun laitat niin hyvin menee. Jos maalit ovat maitoa paksumpia, niillä voi ihan hyvin maalata. Ninnun suositus oli kai suunnilleen kerman paksuus.Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi)))
Itse asiassa ei ole olemassa liian ohutta maalia, vain liian kärsimättömiä maalaajia (hmm, filosofista. Tosta sais joku hyvän quoten sigiinsä.).
Kiitos kuitenkin neuvoista
-
Link
En saanut kuulilla parannettua tilannetta, siitä tuli jotenkin vielä maitoisempaa.
Paljonko se likimäärin maksaisi? Ja tiedätkö saako sitä esim. suomalaisesta kirjakaupasta tai jostain sen tapaisesta?Machiavelli kirjoitti:Kokeiles oikeesti sitä thickeneriä, oli ainakin meidän paikallisesta taide kaupasta saatavilla.