"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ongelma citadel maalien kanssa..

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Decrepify
Viesti:

Ongelma citadel maalien kanssa..

Viesti Kirjoittaja Decrepify »

Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi))) Jos syynä on (huom. heikossa) auringossa pitäminen niin se on se, mutta en ole pitänyt paljoakaan (yleensä tunnin varjossa auringosta). Onko lämpö syynä? Liian lämmin? Liian kylmä? Kostea ilma?(ei tod tässä tapauksessa) Olisin kiitollinen, jos saisin edes jonkun selvityksen mitä on tapahtunut, ja tärkeintä, jos mahdollista MITEN SEN VOI KORJATA?! En viittisi ostaa 15 uutta maalia, kun en ole edes paljoakaan ehtinyt niillä maalata, onhan 15 maalia sentään jo 37,5€
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Maalien sidosaineet erottuu itse väristä. Sekoita. Alan miehet kertokoot tarkemmin.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen :). No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
Jos toi ei auta, niin enpä sit tiedä.. Toki jotain thickenerin tapasta maalin paksuntajaa vois ostaa mut en sit takaa kuis se toimii.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Decrepify
Viesti:

Machiavelli kirjoitti:Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen :). No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
Jos toi ei auta, niin enpä sit tiedä.. Toki jotain thickenerin tapasta maalin paksuntajaa vois ostaa mut en sit takaa kuis se toimii.
Selvä, kokeillaampa ravistella. (huh)
Decrepify
Viesti:

Hirttoköysi kirjoitti:
Machiavelli kirjoitti:Heh yleensä ihmiset valittaa siitä kun niitten maalit kuivuu. Olisit siis iloinen :). No ei, ootko muistanut ravistaa niitä maaleja ennen maalaamista?? Mulla ainakin joskus on käyny silleen et osa siitä vajoaa pohjalle, ja kovettuu sinne ja pinnalle muodostuu maitoa. Koita vaikka ravistella niitä maaleja pari minuuttia tosi kovasti.
Selvä, kokeillaampa ravistella. (huh)
Ei tullut mitään eroa, muutakuin että maali muuttu vielä vähän enemmän maitoisemmaksi...???
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Decrepify
Viesti:

zakug_the:insane kirjoitti:Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
Siis pystyykö niitä enään sitten palauttaa alkuperäiseen kuntoon? (Vois kyllä citadel tehdä parempia maaleja, jos ne nyt on saanut 7000000000000 triljoona niiden ostajilta, huoh) (noh mikä mä oon citadelia syyttämään, en tiedä vielä edes oikeaa syytä)
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Hirttoköysi kirjoitti:
zakug_the:insane kirjoitti:Määkin oon kokenut kaikki kuivumiset ja ns. "inkiksi muuttumiset". Se on kummallista, kun kaikkia maalipurkkeja oon samanlailla pitänyt, eli en ole jättänyt auki pitkäksi aikaa tjms. osa kuivaa nopeemmin ja osa muuttuu litkuksi/tai on jo valmiiksi ihan litkua. Outoa...
Siis pystyykö niitä enään sitten palauttaa alkuperäiseen kuntoon? (Vois kyllä citadel tehdä parempia maaleja, jos ne nyt on saanut 7000000000000 triljoona niiden ostajilta, huoh) (noh mikä mä oon citadelia syyttämään, en tiedä vielä edes oikeaa syytä)
Paha kymysys. Kuivat vielä saa jonkinlaiseen kuntoon veden kanssa, mutta... Hankalampaa, entä oisko mitään sellaista kiinteyttävää ainetta olemassa, esim. joitain jauhoja vois koittaa laittaa ns. menetettyyn maaliin. En kyllä anna mitään takuita. Tietysti jos viittii, niin ostaa saman maalin ja kaataa siitä osan sinne litku-maaliin. Sillai varmaan ois varmin keino...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Decrepify
Viesti:

zakug_the:insane kirjoitti:
Hirttoköysi kirjoitti:
Paha kymysys. Kuivat vielä saa jonkinlaiseen kuntoon veden kanssa, mutta... Hankalampaa, entä oisko mitään sellaista kiinteyttävää ainetta olemassa, esim. joitain jauhoja vois koittaa laittaa ns. menetettyyn maaliin. En kyllä anna mitään takuita. Tietysti jos viittii, niin ostaa saman maalin ja kaataa siitä osan sinne litku-maaliin. Sillai varmaan ois varmin keino...
hmm.. en viittisi ostaa uusia maaleja, huoh... menee taas 40 euroo turhaan, jos ne nyt menee litkuksi heti kk päästä haluan todellakin rahat takaisin.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Kokeiles oikeesti sitä thickeneriä, oli ainakin meidän paikallisesta taide kaupasta saatavilla.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ravistelu ei välttämättä ole tehokkain keino, kannattaa oikeen tikun kanssa sekoitella, ja /tai pistää purkkiin joku mutteri/kuula (ala spraypurkit) ja sitte ravistaa lujaa ja kauan.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Itse kävin ostamassa nimeltä mainitsemattomasta kaupasta (Tiimari) kahdenkymmenen marmorikuulan pussukan, maksoi vain 30 cent. Ihan hyvin ne siellä purkissa heiluu.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi)))
Citadel maalit eivät todellakaan peitä kerralla vaikka mikä olisi, eli siis melkein aina alla oleva väri "paistaa" hiukan läpi ekan kerroksen jälkeen. Useampia ohuita kerroksia kun laitat niin hyvin menee. Jos maalit ovat maitoa paksumpia, niillä voi ihan hyvin maalata. Ninnun suositus oli kai suunnilleen kerman paksuus.
Itse asiassa ei ole olemassa liian ohutta maalia, vain liian kärsimättömiä maalaajia (hmm, filosofista. Tosta sais joku hyvän quoten sigiinsä.).
And they wonder how he dealt with stress so well..
Decrepify
Viesti:

VJ kirjoitti:
Mun maaleille (15 niistä, jotka ostin n.kk sitten) on tapahtunut jotain kummaa, sillä ne on muuttunut jotenkin "lötsemmäksi" tai ns. maidoksi (ei ihan maitoa, vaan vähän vetisempää kuin normaalisti). Tästä tulee ongelma, kun maalaan jotain (nyt vaikka) muovipinta siihen tulee jotain kuplia, tai sen tapaisia. Ja maali ei tartu kunnolla (Alla oleva pinta heijastuu huonosti läpi (ei yleensä skullwhite ole mulla chaosblackin läpi heijastunut (noh, toi oli liian raju vertaus, mutta vaikka ench. blue heijastuu voimakkaasti lightning bluen läpi)))
Citadel maalit eivät todellakaan peitä kerralla vaikka mikä olisi, eli siis melkein aina alla oleva väri "paistaa" hiukan läpi ekan kerroksen jälkeen. Useampia ohuita kerroksia kun laitat niin hyvin menee. Jos maalit ovat maitoa paksumpia, niillä voi ihan hyvin maalata. Ninnun suositus oli kai suunnilleen kerman paksuus.
Itse asiassa ei ole olemassa liian ohutta maalia, vain liian kärsimättömiä maalaajia (hmm, filosofista. Tosta sais joku hyvän quoten sigiinsä.).
Tiedän ettei ne peitä ekalla kerralla, muttakun sitä väriä levittää niin se olisi sama kuin levittäisi siveltimellä vanilijakastiketta tai jugurttia (ei silti niin kovaa, maito olisi oikea esimerkki.) Pitänee ensimmäisenä tota kuula juttua kokeilla, jos ei toimi ostan varmaan sitä maalin "kovettajaa" vai mitä sakeuttajaa olikaan...

Kiitos kuitenkin neuvoista
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Kannattaa muuten kattoo et se thickeneri sopii vesiliukoselle maalille.
It comes from the Gigashadow...
latexxi

Viesti Kirjoittaja latexxi »

Melkein aiheesta, mun Sunburst Yellow täyttää nuo kriteerit melko hyvin, ja muillakin on ilmeisesti sama juttu kyseisen maalin kanssa. Saako siitä jotenkin käyttökelpoista/onko olemassa parempaa keltasta?
Kyllähän se peittää jos pistää kunnon pohjamaalin, mutta mitään kikkailua sillä ei saa tehtyä.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Kokeile sekoittaa sitä jollain tikulla ihan manuaalisesti. Jos vaikka se maali aine on juttunut sinne pohjaan. Jotkut GWn maalit ovat todella opaqueja, joten niillä saa vetää pari kerrosta ennen ku ne peittää mitään. Vallejoakin saa käyttää. ;)
Moi
Hope is a serum that never heals
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

mull on ollut tommonen ongelma ja siihen mull oli syynä pensseli kun sen otti vesi astiasta pois niin sinne purkkiinki meni vettä ja ajan kuluessa se oli ihan vetistä. siihen en löytänyt parannus keinoa :cry: joten päätin ostaa uuden maalin :roll: .
Decrepify
Viesti:

En saanut kuulilla parannettua tilannetta, siitä tuli jotenkin vielä maitoisempaa.
Machiavelli kirjoitti:Kokeiles oikeesti sitä thickeneriä, oli ainakin meidän paikallisesta taide kaupasta saatavilla.
Paljonko se likimäärin maksaisi? Ja tiedätkö saako sitä esim. suomalaisesta kirjakaupasta tai jostain sen tapaisesta?
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Pitkän päälle helpoin ratkaisu taitaa olla Vallejon maalit :).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”