Re: Smaxxin maalausputki: Siirtyi !

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ile

Re: Smaxxin maalauksia, Kallokanuuna+scrach built Nurgle bea

Viesti Kirjoittaja ile »

smaxx kirjoitti:Voisko sääntökirjaan vaan laittaa tämmösen lauseen : "The player with more recent plastic wins the game on 4+. On 1-3 You actually have to play the game. "
Mä pilkkasin ihan pelkästään figua. Sen säännöt on sitten asia erikseen. Tavallaan on mielettömän abstraktin siistiä, että jokin ruma lelu myy sille kirjoitettujen sääntöjen vuoksi. Siis materialle syntyy arvo kokonaan siitä kollektiivisesta mielikuvituksesta!
smaxx kirjoitti:Valitettavasti kallokanuunan kohdalla kokonaisuus on kuitenkin fabaan ihan roskaa. Ei siksi että figu olisi ruma, vaan siksi että se on F#cking mekaaninen prätkä ! Ei fabaan kuulu mekaaniset prätkät eikä mekaaniset Soul Grinderit. Jos tosta pääsee yli, niin se on hintansa arvoinen pienoimalli ja peliväline.
On ruma. Ei ole hintansa arvoinen malli. Jos jaksaisi ite modata, sais kentälle paljon paremman näköisen, demonisemman vehkeen.

Säännöt on sitten erikseen. Vähän kyllä koko toi idea pännii. Joka armeijalle tykki? Myös Khornelle, joka on tunnettu mättämisestään ja kallojenkeruusta? Uusien armeijakirjojen myötä armeijoilta alkaa kadota ominaispiirteet. Kaikilla armeijoilla voi pelata samoja taktiikoita, kaikkien armeijoiden uusimmat figut on vanhoja tehokkaampia? Sotahistoriallisesti tää on tietenkin oikein: tehokkaat toimintatavat kopioidaan ja uusimmat ja isoimmat vehkeet pesevät vanhemmat. Fluffi- ja simulaatiomiehenä joudun miettimään, mallintaako tämä nyt FaBan pelimaailmassa tapahtuvia sotateknisiä muutoksia... :P
smaxx kirjoitti:EDIT : Ja vielä noista Beasteistä : Mulla meni oikeasti vähemmän aikaa niiden 'skulptaamiseen', kuin mitä meni vastaavien metallisten hinkkaamiseen kokoomiskuntoon, putsaamiseen, kokoamiseen, uudelleenkokoamiseen, maalaamiseen, uudelleenkokoamiseen... Ne pirun osaset ei vaan millään haluaisi muodostaa sitä lopputulosta, minkä taiteilija on niille määrännyt.
Mulla on tapana lähteä suoraan siitä, että pinnaan mallin osaset paikoilleen siten kuin haluan ja täyttelen välit greenstuffilla. Saan mitä haluan, eikä kulu aikaa säätämiseen ja uudelleenkokoamiseen. Pinnaaminen ja greenstuffaaminen tietenkin vievät aikaa.

Satasen säästö on gutaa. Figujen itse rakentelua ja avattuna/käytettynä ostamista suosittelen lämpimästi kaikille, joilla on tiukka budjetti ja/tai jotka haluaa rahoilleen enemmän vastinetta.

-ile
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

ile kirjoitti:Säännöt on sitten erikseen. Vähän kyllä koko toi idea pännii. Joka armeijalle tykki? Myös Khornelle, joka on tunnettu mättämisestään ja kallojenkeruusta? Uusien armeijakirjojen myötä armeijoilta alkaa kadota ominaispiirteet. Kaikilla armeijoilla voi pelata samoja taktiikoita, kaikkien armeijoiden uusimmat figut on vanhoja tehokkaampia? Sotahistoriallisesti tää on tietenkin oikein: tehokkaat toimintatavat kopioidaan ja uusimmat ja isoimmat vehkeet pesevät vanhemmat. Fluffi- ja simulaatiomiehenä joudun miettimään, mallintaako tämä nyt FaBan pelimaailmassa tapahtuvia sotateknisiä muutoksia... :P
Sen verran tää nyt on mennyt pieleen, että WoC kuitenkin pesee uudemmat haltia ja demonikirjat. Ei saaneet kumpikaan näistä kunnon aseita ottaa kukkulan kuninkuutta :( Tai Haltioista ei nyt voi olla vielä ihan varma, mutta sellasta Unbreakable, Unkillable juttua kuin woc:in demoniprinssi ei tullut, eikä mitään Chimeroiden tasoista. Kallotykki on tyhmä kapine, mutta muuten faba -armeijoiden diversiteetti on paikallaan. Demonit poikkeaa rankasti muista armeijoista, Haltiat pelaa ihan omaa peliään etc. Ei ne taktiset erot mihinkään ole kadonneet, vaikka peli kehittyy ja elääkin. Ei Demoneita tulla minään tykkikukkulana pelaamaan (?) vaikka sinne nyt kanuunan ja kivenheittimen saakin.
ile kirjoitti:Satasen säästö on gutaa. Figujen itse rakentelua ja avattuna/käytettynä ostamista suosittelen lämpimästi kaikille, joilla on tiukka budjetti ja/tai jotka haluaa rahoilleen enemmän vastinetta.
Joo, mä sijoitin säästyneet rahat haltioiden 40€:n taikanuolityttöposseen ja lentävään pulkkaan :) Ja korot vielä Phoenix lootaan... Kaupan myyjä vielä piristi päivää sanomalla, ettei itse ostaisi noin kallista jalkaväkiboksia. What the F ! Mä sain rahoille vastinetta ja olen tyytyväinen asiakas.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Hmmm. Vähän nämä sun demonit on jotenkin tylsiä. Tai siis ymmärrän, ettet tosiaan mitään parastasi niihin pane ja että tavoitteena on nopeus, mutta jotenkin jotain yksityiskohtia ja muita värejä voisi tuonne kuitenkin koettaa upottaa. Luulen, että vähän funtsimalla ei aikaakaan välttämättä menisi kauheasti enemmän ja lopputulokseen saisi kummasti ilmettä. Nyt nuo Beastit alkaa olla jo sillä rajalla, että voiko noita kutsua maalatuiksi (edes siis sille "peruspelipöytätasolle").
ile kirjoitti:Säännöt on sitten erikseen. Vähän kyllä koko toi idea pännii. Joka armeijalle tykki? Myös Khornelle, joka on tunnettu mättämisestään ja kallojenkeruusta?
Noo, kyllähän Khorne on saanut tykkejä jo 80-luvulla. Ihmeelliset sotakoneet oli jopa oleellinen osa sen konseptia.
ile kirjoitti:Joo, mä sijoitin säästyneet rahat haltioiden 40€:n taikanuolityttöposseen ja lentävään pulkkaan :) Ja korot vielä Phoenix lootaan... Kaupan myyjä vielä piristi päivää sanomalla, ettei itse ostaisi noin kallista jalkaväkiboksia. What the F ! Mä sain rahoille vastinetta ja olen tyytyväinen asiakas.
Oliko mahdollisesti kyseessä se Fantsun hieman nuorempi myyjä? Se on ihan paras - sanoo aina rehellisen mielipiteensä kulloisistakin ostoksista =) Itse tulen ainakin aina hyvälle tuulelle.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
smaxx
Valvoja

Hammerheart kirjoitti:Hmmm. Vähän nämä sun demonit on jotenkin tylsiä. Tai siis ymmärrän, ettet tosiaan mitään parastasi niihin pane ja että tavoitteena on nopeus, mutta jotenkin jotain yksityiskohtia ja muita värejä voisi tuonne kuitenkin koettaa upottaa. Luulen, että vähän funtsimalla ei aikaakaan välttämättä menisi kauheasti enemmän ja lopputulokseen saisi kummasti ilmettä. Nyt nuo Beastit alkaa olla jo sillä rajalla, että voiko noita kutsua maalatuiksi (edes siis sille "peruspelipöytätasolle
Oolrsprait, pistetään niille joku päivä lisää meikkiä pintaan :) Paitsi nyt menee kyllä kaikki effortti uusien haltia juttujen kokoiluun ja maalaamiseen. Lentopulkka on ihan mielettömän makea vehje...
Hammerheart kirjoitti:Oliko mahdollisesti kyseessä se Fantsun hieman nuorempi myyjä? Se on ihan paras - sanoo aina rehellisen mielipiteensä kulloisistakin ostoksista =) Itse tulen ainakin aina hyvälle tuulelle.
No ei, tällä kertaa rehellistä palautetta tuli Stadin Pelikaupasta... Hauskoja heppuja niissä kaikissa on myymässä :) Etenkin pelikauppojen hankintavastaavat saisi vaan osallistua peliskeneen enemmän, niin älyäisivät hankkia hyllyyn sitä kamaa, mikä kulloinkin on juustoisinta. Nyt oli Tapiolasta Chimerat loppu, eikä ajatustakaan hommata niitä lisää. Siis Woccijulkaisun jälkeenhän kaikkiin Woc -armeijoihin tulee yksi tai kaksi Chimeraa, ja Woc on varmaan suosituin faba-armeija. Annoin kyllä jampoille vinkkiä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
smaxx
Valvoja

Pistetään nyt ryhmäkuvaakin koko uljaasta 2400 pinnan Daemoniarmeijasta. ~120 Bloodletteriä + Flesh houndit + Thirsterit eivät ole kuvassa, vaan odottelevat ysiedikan demonikirjaa...

Kätevästi tuli noi Pink Horroritkin maalattua aikanaan vihreiksi (no hyvä on, mulla oli vihreätä muttei pinkkiä Army Paintterin sprayta), niin eivät erotu Nurglen joukoista liikaa, ja toisaalta niitä voi tarpeen mukaan käyttää Plaguebearereiden kanssa ristiin.

Kuva

Kuva

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

Nyt on päällä operaatio High Elves ! Teossa on Phoenix, lentokelkka ja taikatytöt. Ensimmäisenä esittelykunnossa Phoenix. Vielähän tota voisi, ja varmaan vähän viimeistelenkin, mutta kun ei tota lätkämatsiakaan pysty kattomaan, niin laitetaan sitten kuvia...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jalokivissä on vielä pientä viimeistelemistä, ja sinänsä noita sulkia voisi hinkata maailman tappiin, mutta nyt tolla jo pelaa. Siispä seuraavien yksiköiden kimppuun.

Ihan hemmetin makea figu tämä on, toivottavasti mahtuu pelilistoihinkin :) Todella ilo tehdä välillä tämmöstä kirkkaampaa kunnon fantasiafigua.
Nopat ja Taktiikka Ry
Morze

Re: Smaxxin maalauksia, Haikkarien uusi Feenixi

Viesti Kirjoittaja Morze »

Siistit värit, mutta aijai kuinka valusauma paistaa siiven etureunassa, tosin ei tuolle varmaan tässä vaiheessa voi enää paljon tehdä.
Viimeksi muokannut Morze, Su 19.05.2013 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ooh! Se on kyllä komia, pitääpä napata kuva talteen niin on apuja kun omaani pääsen ensi viikolla sutimaan. Ei sitä virallista väriteemaa kuitenkaan voi käyttää..

Siultakin jäi siipien ja vartalon liitokset tilkitsemättä...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
smaxx
Valvoja

Morze kirjoitti:Siistit värit, mutta aijai kuinka valusauma paitaa siiven etureunassa, tosin ei tuolle varmaan tässä vaiheessa voi enää paljon tehdä.
EI siellä mitään saumaa ole, ne höyhenet vaan menee sillai :) No, ihan periaatteesta en saumaa muovifiguja, niiden pitää olla saumaamatta kunnollisia. Ja ihan periaatteesta en koske metallifiguihin ( ihmistä ja hevosta isompiin ), joten en ylipäänsä saumaa mitään.

Noista väreistä, ne näkyy tossa jotenkin, mutta vähän haalistuneena. Pitäis joskus opetella kuvaamaan näitä figuja, tai hankkia parempi kamera. Oikeasti vihreä on vihreämpää, ja sinisen seassa on enemmän vaaleanpunaisen kiehkuroita.

Noista uusista HE -jutuista on pakko vielä kehua sitä lentokärryä, se on vaan aivan upea figu. Olen vasta koonnut ja pohjamaalannut sen, joten ei vielä voi sanoa sen maalaamisesta mitään, mutta on kyllä upea muovifigu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

On toi Phoenix kyllä jäätävän hienon näköinen! Respect. Hyvät värit.
Something something Dangerzone!
Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

Hienosti smaxxkin löysi itsestänsä piilevän My Little Ponyn. On herkkiä värejä ja glitterii.

Ihan vakavalla naamallakin todettuna hienosti toteutettu ylätonttujen tipu. Hienosti tehty tuo sinisen ja vihreän vaihtelu. Saat paremmat pisteet kuin leijonamiehistö.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Vonreuter kirjoitti:Hienosti smaxxkin löysi itsestänsä piilevän My Little Ponyn. On herkkiä värejä ja glitterii.
Eipäs vaan Pokemon -kouluttajan! Artucuno, valitsen sinut! Sitten vielä Pikachu soturit ja Carizard -lohnu viereen!
smaxx
Valvoja

Morze kirjoitti:
Vonreuter kirjoitti:Hienosti smaxxkin löysi itsestänsä piilevän My Little Ponyn. On herkkiä värejä ja glitterii.
Eipäs vaan Pokemon -kouluttajan! Artucuno, valitsen sinut! Sitten vielä Pikachu soturit ja Carizard -lohnu viereen!
En ymmärrä sanaakaan, mutta otetaan kehuna vastaan :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Thrall Master

Viesti Kirjoittaja Thrall Master »

smaxx kirjoitti:
Morze kirjoitti:
En ymmärrä sanaakaan, mutta otetaan kehuna vastaan :)
Onhan siin vähän samaa näköö :)
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Ääh mä en tykkää yhtään tosta kypäräpäästä.... Ei istu yhtään tohon muutoin kimaltelevaan ulkoasuun.
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Yhden aiemman kommentoijan lailla minunkin täytyy kehua tunnelmallista värimaailmaa. Hehkutan myös tasapainoista kokonaisuutta. Tinkimätöntä suhtautumistasi siipien saumaukseen en kommentoi sen enempää.

Figu on ihan sinälläänkin aika näyttävä. Nuo lasten paperilumihiutaleet siivissä ja otuksen luonnottoman symmetrinen rakenne tuovat ehkä tarpeetonta muovisuuden tuntua. Ja tuo kypärä...
smaxx
Valvoja

Teossa tällä haavaa Super Hallitsioiden Sky Cutter, eli Lento Reki.

Härpätin on totaalisen kesken, eli homma on about puolivälissä, jos sitäkään. Mutta kun se on niin makea, ei malta olla laittamatta vähän work in progress kuvia... Pahoittelen tuhoutuvia verkkokalvoja, ja unettomia öitä jo etukäteen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jos ei tämä kätkäle ole ehdottomasti makein GW:n hammerihommeli, niin mikä sitten ? Aivan oikein, ei mikään. Tavoitteena olisi saada tämä ja loputkin uudet haikkakeksinnöt kentille parin viikon päästä about komppaamattomaan turnaukseen, joten kiirettä pitää, ja varmaan vähän kesken jää. Mutta ilman pieniä tavoitteita ei mitään ainakaan synny.
Nopat ja Taktiikka Ry
Kdownunder

Re: Smaxxin maalauksia, Haikkarien Lentoreki WIP

Viesti Kirjoittaja Kdownunder »

Oletko maalannut osia irrallaan vai kasattuna ja jos kasattuna niin minkälaisina kokonaisuuksina?

Olisin kiitollinen jos voisit pistää alusta vähän vinkkiä millä kannattaa aloittaa, tuo on nimittäin minulla jääfeeniksin jälkeen seuraavana maalauspöydällä.

Itse en ole tutustunut paketin sisältöön vielä juuri lainkaan joten olisi hyvä lähtökohta jos edes tietäisi missä järjestksessä kasata ja maalata, kasata lisää ja maalata lisää.
smaxx
Valvoja

Kdownunder kirjoitti:Oletko maalannut osia irrallaan vai kasattuna ja jos kasattuna niin minkälaisina kokonaisuuksina?
Olisin kiitollinen jos voisit pistää alusta vähän vinkkiä millä kannattaa aloittaa, tuo on nimittäin minulla jääfeeniksin jälkeen seuraavana maalauspöydällä.

Itse en ole tutustunut paketin sisältöön vielä juuri lainkaan joten olisi hyvä lähtökohta jos edes tietäisi missä järjestksessä kasata ja maalata, kasata lisää ja maalata lisää.
Pulkka on yhtenä osana ja kotka toisena, eli aika isoina paloina olen noita maalannut, enkä näe oikeastaan mitään syytä niitä pienempinä maalata. Kun laittaa noi basen raunionpalat paikalleen, pitää olla kotka ja pulkka koottuna, ja koittaa millaiseen asentoon haluaa kotkan ja reen tulevan. MIehistö on irrallaan.

Takaosan pienten köysirakennelmien kanssa saa olla aika tarkkana, ja voi olla pinseteille käyttöä, että saa osat hyvin liimattua paikoilleen.
Nopat ja Taktiikka Ry
harmaa

Viesti Kirjoittaja harmaa »

Onpas harmoninen ja upea feeniks. Ainoastaan base näyttää vähän liian karulta. Ei siis huonosti tehdyltä vaan kontrasti linnun ja basen välillä tuntuu isolta. Odottaisin tuon feeniksin nousevan joko hyisen meren syvyyksistä (täysin looginen vaihtoehto) tai liitämässä jäisen maaston yllä - tai ehkä lintu kohmettaisi alla olevaa maata lentäessään noin matalalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”