Mä pilkkasin ihan pelkästään figua. Sen säännöt on sitten asia erikseen. Tavallaan on mielettömän abstraktin siistiä, että jokin ruma lelu myy sille kirjoitettujen sääntöjen vuoksi. Siis materialle syntyy arvo kokonaan siitä kollektiivisesta mielikuvituksesta!smaxx kirjoitti:Voisko sääntökirjaan vaan laittaa tämmösen lauseen : "The player with more recent plastic wins the game on 4+. On 1-3 You actually have to play the game. "
On ruma. Ei ole hintansa arvoinen malli. Jos jaksaisi ite modata, sais kentälle paljon paremman näköisen, demonisemman vehkeen.smaxx kirjoitti:Valitettavasti kallokanuunan kohdalla kokonaisuus on kuitenkin fabaan ihan roskaa. Ei siksi että figu olisi ruma, vaan siksi että se on F#cking mekaaninen prätkä ! Ei fabaan kuulu mekaaniset prätkät eikä mekaaniset Soul Grinderit. Jos tosta pääsee yli, niin se on hintansa arvoinen pienoimalli ja peliväline.
Säännöt on sitten erikseen. Vähän kyllä koko toi idea pännii. Joka armeijalle tykki? Myös Khornelle, joka on tunnettu mättämisestään ja kallojenkeruusta? Uusien armeijakirjojen myötä armeijoilta alkaa kadota ominaispiirteet. Kaikilla armeijoilla voi pelata samoja taktiikoita, kaikkien armeijoiden uusimmat figut on vanhoja tehokkaampia? Sotahistoriallisesti tää on tietenkin oikein: tehokkaat toimintatavat kopioidaan ja uusimmat ja isoimmat vehkeet pesevät vanhemmat. Fluffi- ja simulaatiomiehenä joudun miettimään, mallintaako tämä nyt FaBan pelimaailmassa tapahtuvia sotateknisiä muutoksia... :P
Mulla on tapana lähteä suoraan siitä, että pinnaan mallin osaset paikoilleen siten kuin haluan ja täyttelen välit greenstuffilla. Saan mitä haluan, eikä kulu aikaa säätämiseen ja uudelleenkokoamiseen. Pinnaaminen ja greenstuffaaminen tietenkin vievät aikaa.smaxx kirjoitti:EDIT : Ja vielä noista Beasteistä : Mulla meni oikeasti vähemmän aikaa niiden 'skulptaamiseen', kuin mitä meni vastaavien metallisten hinkkaamiseen kokoomiskuntoon, putsaamiseen, kokoamiseen, uudelleenkokoamiseen, maalaamiseen, uudelleenkokoamiseen... Ne pirun osaset ei vaan millään haluaisi muodostaa sitä lopputulosta, minkä taiteilija on niille määrännyt.
Satasen säästö on gutaa. Figujen itse rakentelua ja avattuna/käytettynä ostamista suosittelen lämpimästi kaikille, joilla on tiukka budjetti ja/tai jotka haluaa rahoilleen enemmän vastinetta.
-ile