WTC 2013 joukkueen listameta
Re: WTC 2013 joukkueen listameta
Mä luulen, että toi pitää paikkansa ainakin mun osalta. Legioona lienee se kaikista vaikein faktio kohdata, mitä toki "auttaa" osaltaan se, etten sitä vastaan oo hirveesti ees pelannut. Tietysti jos saisi kakkoslistasta muokattua todella kovan legioona-countterin, niin se vois olla hyvä. Ehkä toi uusin versio sitä onkin; Stormwallin kanssa kun vaikutti että ei. Tosin kyl se vähän hirvittää Ravagoreja vastaan pelata pHaleyllä, kun yksi osuma voi hyvin tarkoittaa pelin häviämistä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Der Dexter
itte kyl pitäisin pHalen 2. casterina, se kuitenkin auttaa jo paritusvaiheessa hirveen kivasti, kun vastustajat joutuu varoman tiettyä matsi kauheesti...
ja trumppaahan se vahingossa sitten muutamia muitakin matseja kivasti.
ja trumppaahan se vahingossa sitten muutamia muitakin matseja kivasti.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Niin lisätään nyt vielä pohdiskeltavien listaan Cygnar-mirrorit. Mulla on ollut fiilis, että oma eHaley on noissa kovin vahvoilla (onhan siinä about kaikki parhaat napit mitä cygnar saa samassa paketissa =) mut toisaalta hävisin sille saksalaiselle Brittireissulla. Oon tota matsia kerrannut mielessä jonkun verran ja luulen, et takkiin tuli osaltaan paskan nopan ja sen helvetin close quarters -skenun takia (jota pelasin vääriin), mut sama ei sais toistua. Lisäksi pitäis testata mirroria eHaleyn seinää tai jopa tuplaseinää vastaan. Jälkimmäinen saattaa varsinkin olla ongelma, jos en saa Haleyta assassinoitua, koska grindissä tuskin tuun pärjäämään.
Siis toi Kromac on pitkään ollut kaikkien Cryx-counter. Ja nimenomaan toi skilltin lista. Musen podcastissa uhosivat ettei sillä voi hävitä cryxille lainkaan ja tarkensivat ettei ainakaan skillt. pDenny oli kuulemma joskus voittanut, mutta jos Kromac chargaa, feattaa ekalla vuorolla ja laittaa bestialin päälle, niin pDennykään ei voi mitään. Foorumilla vannotaan paljon ton listan potentiaalin nimeen ja jopa Jegendahl piti sitä kovana techinä, mutta myönsi että se perustuu tosiaankin vaan siihen että ne stalkerit peruuttaa ulos banejen threatista. Ja lisäksi, että jos ei olisi saanut CK:ta Arosissa mua vastaan ni ois hävinny koko battlegroupinsa ja pelin ensi vuorollaan.Celebdae kirjoitti:Musen foorumeilta bongasin, että tuolla meren takana tunnutaan pitävän Kromacia circlen vastauksena cryxiin ja erityisesti eGaspyyn. Terohan on toitottanut, että tuo peli on aivan selvä autowin eGaspylle, joten joku on väärässä =) Tätä varmaan kannattais testata ja ehkä sitten pitää myös Kromac rotaatiossa mukana vaihtoehtona listoihin.
Oon metannu mielessäni tota listaa ja matchuppia TOSI paljon. Se on kova lista, jos ryntää baneilla muna pystyssä niin kuin perus cryx. Ja on vähän vajakki. Tosi hyvä esimerkkipeli jenkkien jostain mastersista:
http://endgamegaming.net/2013/03/20/may ... und-1-raw/
Toi Kromac poistaa koko eGaspylistan kahdessa vuorossa. Siks sille annetaankin vain yksi. Jonka jälkeen poistetaan siitä suurin osa ja juostaan camppaavalla Aspylla eteenpäin. Sen jälkeen tulee featti ja poistetaan loput.
En mä väitä että toi peli ois mitenkään hanskassa, mut en mä väitä että toi on Kromacin peli mitenkään selkeesti.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Ei Rahn mitenkään trumppaa eAspyä (koska pölö on pölö), mutta mulla on siinä aikalailla kaikki lääkkeet mitä tarviin eli pärjään mun mielestä paremmin kuin keskiarvolista aspyä vastaan. Eli koska muut varmaan ahdistuu Cryxistä (paitsi Jaakko) ni saa parittaa mut sinne.
Circle on tosiaan iso ongelma. Legioonalle pärjään ok tai hyvin, paitsi lyly. Kyllä tonnekin joku varmaan eksyy ilman lylyä (jotain saeryn-vaylejä).
Cygnarista en tosiaan tiedä yhtään. Aiemmin se tuntu kivalta mutta Jaakko rikko mun haaveet. :(
Circle on tosiaan iso ongelma. Legioonalle pärjään ok tai hyvin, paitsi lyly. Kyllä tonnekin joku varmaan eksyy ilman lylyä (jotain saeryn-vaylejä).
Cygnarista en tosiaan tiedä yhtään. Aiemmin se tuntu kivalta mutta Jaakko rikko mun haaveet. :(
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
Mulla on vaan vähän hakusessa tässä se, että jos lähtee joku rakentaans yhtä listaa sitten sen toisen vakkarin vierelle just ottamaan koppia näistä meidä heikkouksista, eli jos teenkin sen Kromacsin countteroimaan koko Cryxin jne.
Se vaan vaikuttaa sitten muihin heikkouksiin, joten sillai ton kartoitus ois hyvä thedä, niin ei sitten jääkään joku setuppi, joka trumppaa koko tiimin jotenkin, ja sitten tulee iso miinus heti alkuun (etenkin "isoja" maita vastaan toi voi olla melkeen kokon joukkuepelin kannalta merkitsevä naula arkkuun)
Se vaan vaikuttaa sitten muihin heikkouksiin, joten sillai ton kartoitus ois hyvä thedä, niin ei sitten jääkään joku setuppi, joka trumppaa koko tiimin jotenkin, ja sitten tulee iso miinus heti alkuun (etenkin "isoja" maita vastaan toi voi olla melkeen kokon joukkuepelin kannalta merkitsevä naula arkkuun)
Mua on ruvennut mietityttämään trollit ja niiden väitetysti OK:t cryxmatsit. Grisseliä on sanottu hyväksi cryxiä vastaan, mutta en täysin tajua miksi.
Tässä Chadin super-Grissel lista, mitä se treenailee ja hioo parhaillaan (pelasi tätä mm. Adepticonissa ja sen jälkeen WTC-treeniviikonlopussa):
Grissel Bloodsong, Fell Caller
• Pyre Troll
• Storm Troll
• Troll Impaler
• Trollkin Runebearer
Long Riders Max
Kriel Warriors Max
• Kriel Warrior Caber Thrower
• Kriel Warrior Standard and Piper
Krielsone Bearer and Stone Scribes Min
• Stone Scribe Elder
Horthol, Long Rider Hero
Janissa Stonetide
Fell Caller Hero
Stone Scribe Chronicler
Ideana Kriel Warriorit jotka screenaa ja knockaa jengiä nurin Hero's tragedyllä kuollessaan. Long riderit featissa ja electroleapeilla tappaa viitisen figua jokainen ja "sprinttaa" sen jälkeen hevon kuuseen. Esimerkkipeli, jossa vajakki Cryxpelaaja (maansa paras, uuh) ottaa tolta listalta selkään. Huomatkaa jalan korkuinen, suureksi osaksi lyijystä ja bane knighteistä konvertoitu eGaspy:
http://www.youtube.com/watch?v=Bn5djPsT ... X&index=11
En vaan tajua, miksei Keith vaan purgannut koko vastustajan listaa helvettiin..?
Tässä Chadin super-Grissel lista, mitä se treenailee ja hioo parhaillaan (pelasi tätä mm. Adepticonissa ja sen jälkeen WTC-treeniviikonlopussa):
Grissel Bloodsong, Fell Caller
• Pyre Troll
• Storm Troll
• Troll Impaler
• Trollkin Runebearer
Long Riders Max
Kriel Warriors Max
• Kriel Warrior Standard and Piper
Krielsone Bearer and Stone Scribes Min
• Stone Scribe Elder
Horthol, Long Rider Hero
Janissa Stonetide
Fell Caller Hero
Stone Scribe Chronicler
Ideana Kriel Warriorit jotka screenaa ja knockaa jengiä nurin Hero's tragedyllä kuollessaan. Long riderit featissa ja electroleapeilla tappaa viitisen figua jokainen ja "sprinttaa" sen jälkeen hevon kuuseen. Esimerkkipeli, jossa vajakki Cryxpelaaja (maansa paras, uuh) ottaa tolta listalta selkään. Huomatkaa jalan korkuinen, suureksi osaksi lyijystä ja bane knighteistä konvertoitu eGaspy:
http://www.youtube.com/watch?v=Bn5djPsT ... X&index=11
En vaan tajua, miksei Keith vaan purgannut koko vastustajan listaa helvettiin..?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Samaa mietin itsekin kun kuuntelin tota mommin jaksoa. Sinänsä Cacophony kusee sun peliä aika palion, mut mitä väliä. Blood Witch asemiin, excarnatea ja sen jälkeen purgea niin maan perkeleesti. Puhvelit ja joku lighti pitäis mennä kivasti fiitillä ja sit peli onki jo ohi.
Toisaalt sit taas ihmetyttää, että miks Keith pelkää tota matsia. Kyllä ne nyt varmaan kavereina on pelannu ton monta kertaa.
RTWssä muuten puhuttiin että jenkkien kapteenit on Keith ja Flanzer. En tiiä sit hyödytäänkö tosta tiedoata mitään...
Toisaalt sit taas ihmetyttää, että miks Keith pelkää tota matsia. Kyllä ne nyt varmaan kavereina on pelannu ton monta kertaa.
RTWssä muuten puhuttiin että jenkkien kapteenit on Keith ja Flanzer. En tiiä sit hyödytäänkö tosta tiedoata mitään...
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Ihme_apina
Juu videosta jää itel ainaki semmone maku vaan et Keith pelas pisin helvettiä.. banet tunkee eteen nii et ei saa hyvii purgei ja sit jotain aspyaktivaatioi jää kesken ku ihkauusi excarnate-bane alkaakin chargeilla yms :)
Poistaahan noi tuffalot ihan käsittämättömän määrän tavaraa, mut luulis et Grisselin featin jälkeen ne ei enää hooffaile karkuun ni sit banejen rippeet ja/tai featti tappaa ne pois ja eihän siel sit enää oo mitään mikä tekis töitä.
Poistaahan noi tuffalot ihan käsittämättömän määrän tavaraa, mut luulis et Grisselin featin jälkeen ne ei enää hooffaile karkuun ni sit banejen rippeet ja/tai featti tappaa ne pois ja eihän siel sit enää oo mitään mikä tekis töitä.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Yks mitä rupesin miettii ett eiks pDenny trivialisoi ton listan aika hyvin. Cripplingi Krieleihin, Parasiitti+fiitti puhveleihin ja ampuu ne rikki ja nauraa vaan päälle. Sit jos fiittivuorolla jää vielä puhveleitten jälkeen ampumista ni poistelee Krielejä kans vähä (aika sama jos niil on CG ku ei ne kerkee mihinkään kuitenkaan).
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Oikeastaan mä laittaisin mieluummin CG:n puffeleihin. Ei mua kiinnosta kävelevät puffelit enää niin paljon, kun ne ei chargaa eikä slämmää ja niiden threat on vissiin 8". Krielit voi ampua paskaksi muuten vaan.TheEmu kirjoitti:Yks mitä rupesin miettii ett eiks pDenny trivialisoi ton listan aika hyvin. Cripplingi Krieleihin, Parasiitti+fiitti puhveleihin ja ampuu ne rikki ja nauraa vaan päälle. Sit jos fiittivuorolla jää vielä puhveleitten jälkeen ampumista ni poistelee Krielejä kans vähä (aika sama jos niil on CG ku ei ne kerkee mihinkään kuitenkaan).
Mut siis musta Keith pelaa ton päin persettä. Tosta listasta näkee jo päältä et excarnatelle tulee töitä. eGaspy tulee tohon semikeskelle kenttää, tai vaikka tonne coveriin missä se nytkin oli ja sieltä sit esiin death ridella. Blood witch tulee viemään toughit. Sit Gaspensteri chargaa keskelle kenttää, excarnateaa ja bile purgaa koko possen pois, mieluummin ne krielitkin kokonaan ni sit niitä ei tartte mennä meleessä tempomaan.
Ja mikä toi bilejen jonomuodostelma on, mitä mä oon noilla jenkeillä nähny? Miksi? Mä ymmärrän et sen niiden johtajan tarvii olla edessä, mut eikö niitä vois levittää vähän sinne tänne tokaan linjaankin ja loput rehellisesti pelaa safetyä?
Ja toi cacophony on siitä hauska et sen voi kiertää. Sun yksikön pitää alottaa cacophonystä et se toimii. Normisti se on CMD:lla, eli jossain 9 tuumaa Grisselistä. Sitä voi vähän jännittää tuoda sitä kovin eteen, joten jos se sen huutaa, ni se varvastelee lähimpiä yksikön jäseniä sisään siihen. -> Death ridella ulos cacophonysta ja ei kun chargailemaan. Featti on se ainoa vuoro, jolloin toi kiinnostaa enemmän. Mut sillonkin toimii excarnate..
Niin, mulla oli Parasiitillä ideana, että keskitetään niin paljon tulta puhveleihin että ne varmasti kuolee. Jää ehkä Krielejä vähän enemmän henkiin, mutta ketä kiinnostaa cripplatut Krielit... Toisaalta, ihan varmasti tohon listaan mahdutetaan niitä tulevia Trollkin Sorcerereita, varsinkin jos tota meinataan just Cryxcountteriks.
Toisaalta Grissel uskaltaa kyllä pelata aika tosi edessä. DEF15 ARM18, muuri ja joku viis transferiä. Ootko laskeskellut, kuinka monta (reachi)Banea yltää lyömään muurin yli? Ihan kaikki kymmenen ei varmaan yllä?
Deathriden lisäksi ihan siisti techi on tappaa ite ne pari hassua unit memberiä, jotka siellä kakofoniassa jumittaa. Cacophonyhän kieltää kanssa taikomisen tuolla alueella; ei pitäis olla ongelma, mutta kantsii pitää mielessä ettei aja miinaan.
Toisaalta Grissel uskaltaa kyllä pelata aika tosi edessä. DEF15 ARM18, muuri ja joku viis transferiä. Ootko laskeskellut, kuinka monta (reachi)Banea yltää lyömään muurin yli? Ihan kaikki kymmenen ei varmaan yllä?
Deathriden lisäksi ihan siisti techi on tappaa ite ne pari hassua unit memberiä, jotka siellä kakofoniassa jumittaa. Cacophonyhän kieltää kanssa taikomisen tuolla alueella; ei pitäis olla ongelma, mutta kantsii pitää mielessä ettei aja miinaan.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
ARM 18, eli se ottaa keskimäärin 6 damagea joka purgesta ja sit sil on viel korruptio. Autowin..TheEmu kirjoitti:Toisaalta Grissel uskaltaa kyllä pelata aika tosi edessä. DEF15 ARM18, muuri ja joku viis transferiä. Ootko laskeskellut, kuinka monta (reachi)Banea yltää lyömään muurin yli? Ihan kaikki kymmenen ei varmaan yllä?
Toi taikomisesto on ihan hyvä tietää..
Tota parin jannun ite tappamista oon miettiny itekin. Käytännössä aika vähän mulla on attackeja jotka ei sit ite jää tielle mut ehkä jotain löytyy.
Omien jannujen tappaminen menee varsinki vaikeeks jos niillä on Stealthi ja Tuffi. => Defensebonareista voi olla haittaaki... :)
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Kivi UA estää korruption, tosin jos yhtään järkevästi pelaa, niin parin purgen jälkeen ei ole koko kiveä enää jäljellä. Kyllä tossa pelissä mun mielestä on cryxillä paljon suurempi etu kuin tosta pelistä saisi ymmärtää, koska purge riittää tappamaan arm 17 krielit ihan hyvin. Kiveä voi periaatteessa pelata niin takana, että sinne asti ei saa enää purgea, mutta longriderit ottaa joka tapauksessa, jos niillä meinaa mitään tehdä. On totta, että featillä longriderit tappaa teoriassa jonku 5 modelia jokainen, mutta sillon pitää ostaa jokaiselle pinnan animus.ARM 18, eli se ottaa keskimäärin 6 damagea joka purgesta ja sit sil on viel korruptio. Autowin..
Tero: voidaan pelata toi matsi vaikka ensi viikolla, koska mua on itsekin kiinnostanut ton pohjalta testata longridereita grisselillä.
Yhden animuksen se storm troll voi antaa itse ja caster antaa yks tai kaks. Keith taisi valittaa, että kaksi longrideria tuli ja söi sen bane knight yksikön lähes kokonaan.
Mut toisaalta se ei vaan osaa pelata. ;)
Kokeillaan ihmeessä tota matsia!
(Necrosurgeon ei muuten tartte mitään skill checkiä healatakseen,, vaikka Olli niin sanoikin, joten mun pDenny ois jääny sillon viime viikolla henkiin..;) )
Mut toisaalta se ei vaan osaa pelata. ;)
Kokeillaan ihmeessä tota matsia!
(Necrosurgeon ei muuten tartte mitään skill checkiä healatakseen,, vaikka Olli niin sanoikin, joten mun pDenny ois jääny sillon viime viikolla henkiin..;) )
Myrskypeikon, eli Myrskärin, animus maksaa vaan yhden (1) furyä. Tarvittaessa jokasella Long Riderillä, eli Lonkkarilla, voi olla tää Myrskärin animus.
Puolalaisessa vessassa, käsi omassa ulosteessa, olen tulossa vanhaksi.
Perhana. Se varmaan joutu heittää mk1.
Ihanniinku mä sillä olisin koskaan ketään oikeesti hiilannu. :P
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Nyt viimein ehin kattoa ton läpi. Mun mielestä pelistä kertoo aika paljon, että vaikka Cryx-peluri pelas ton matsin aika vihkoon jättämällä bilet kokonaan hyödyntämättä (ja itse asiassa myös bane knightit), oli se itse asiassa aika lähellä voittaa. Jos vikalla vuorollaan ois featannu loput pedot mäkeen, niin ei Grisselillä ois ollu enää juuri mitään tehtävissä.petskules kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=Bn5djPsT ... X&index=11
Se toki kannattaa muistaa, että kyseessä on Hardcore, mikä lisää epäilemättä kämmien määrää exponentiaalisesti. No joka tapauksessa ihmettelen, jos tästä matsista saa ison (tai ees millasen tahansa) edun rölleille.
-
Der Dexter
Eli emme ehkä siis liikaa huolehdi jenkkien cryxin tasosta?
Mutta mitenkäs meidän tiimi, nopeasti laskettuna 3/5 haastaa hyvillä oddseilla eGaspya, ja varmaan myös vaihtoehtolistaa, sekä sitten Retardit ja Circle nyt ainakin antavat vastusta, joten tämä raksi vissiin on toistaiseksi ihan on meille?
vai mitenkäs Terolla sujuu Cryxin mirrorit, parempi pelaaja voittaa eiks jeh?
Mutta mitenkäs meidän tiimi, nopeasti laskettuna 3/5 haastaa hyvillä oddseilla eGaspya, ja varmaan myös vaihtoehtolistaa, sekä sitten Retardit ja Circle nyt ainakin antavat vastusta, joten tämä raksi vissiin on toistaiseksi ihan on meille?
vai mitenkäs Terolla sujuu Cryxin mirrorit, parempi pelaaja voittaa eiks jeh?