Liskot ja käppänät

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Decrepify
Viesti:

Liskot ja käppänät

Viesti Kirjoittaja Decrepify »

hoo on tossa tullut vähän hävittyä kääpiöille. Nyt olis ogelmien korjaamisen paikka, hah!.

Mulla yleensä on ollut n.16-32 saurusta ja yksi hero saurus sit siellä 10-24 skinkkiä ja joskus roskiksia ja skinkki priesti..

Vastassa on ollut tykki ja stone thrower, joku 15 (en ole jaksanut laskee) raudanrikkojia , semmonen tusina joitain crossbow ukkeleita, sitten pari tusinaa warrioreita ja niihin tungettu (aina!) thaani jolla on joku master rune of grom.. en muista.

Luultavasti tulevissa (jaa'a) matseissa on tulossa organ gun (se joka ampu sarjaa) Sitten kai semmoisia hammerereita (ja jotain muuta en oikein muista mitä se on mulle selitellyt niistä..)

Itelleni on tulossa lisää sauruksia (32 ainakin lisää) 24 skinkkiä ja 10 saurus cavalrya. Terradonejakin olen tässä harkinnut.

Varmaan me pelaamme jossain vaiheessa jopa 2k matsin johon otan jonkun lordin (ei slannia).

No tässä jotain matseista:
Olemme pelanneet aina "pitkällä pöydällä" (pitkä mun näkökulmasta, kun skinkit marssii vain 30cm (12 tuumaa)) pöytä ollut juuri sen pitunen että tykki osuu juuri ja juuri johonkin mun rykmenttiin. Sitten kun lähestyn (joka on pakollista, muuten musta tulee tykinruokaa) puolet ukkeleista saa turpaan crossbowmeneistä/tykistä/stonethrowerista ja loput puolet ei enää riitäkkään tappamaan jalkaväkeä (ns. ei ampujia).

Joo, noh mitä mä sitten teen tän asian kanssa? Stegadon? CH skinkkejä? Mikä mättää?, Ehdotuksia otetaan vastaan.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Mmh - voisit kokeilla pelaamista standardikokoisella pöydällä. (leveys sinun ja vastustajasi välisellä osalla 48") Sitten seuraavaksi voisitte kokeilla normaalia 24" matkaa deployment zonejen välissä.

Jos molemmat noista on hoidossa ja silti tulee takkiin niin beats me. Liskota vaikuttavat teoriassa aika näpsäkältä armeijalta kääpiä vastaan. Ainostaan tykkien hoiteleminen saattaisi tuottaa ongelmia kinkkejen huonon tappotehon vuoksi.

Screenaa kinkeillä varsijousia vastaan (ei kyllä mitään parhaita mahdollisia screenejä) ja juokse sauruksillasi linjoista läpi. Niin yksinkertaista se on. Hienommat taktiikat tulevat ajan myötä - niitä on turha tässä lähteä selittämään varsinkaan kun en oikein ole vielä perehtynyt uuteen liskolistaan.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
SanHosee

Viesti Kirjoittaja SanHosee »

osta ne terradonit ja pidä ne pois LOS:ista niin tulee no end of havoc...
siis lentävät yksiköt ovat erittäin ärsyttäviä kääpiöille
Fjalar teki vuoden tauon jälkeen comebackin, nikki vaan vaihtui!
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
Decrepify
Viesti:

Fjalar kirjoitti:osta ne terradonit ja pidä ne pois LOS:ista niin tulee no end of havoc...
siis lentävät yksiköt ovat erittäin ärsyttäviä kääpiöille
Joo tota olin itekkin vähän ajatellut, terradonit on hyviä, mutta silti en ota niitä kuin sen minimimäärän 3 (musta liian kallis pistehinta)
Wazuuup

Viesti Kirjoittaja Wazuuup »

Peace kirjoitti:Mmh - voisit kokeilla pelaamista standardikokoisella pöydällä. (leveys sinun ja vastustajasi välisellä osalla 48") Sitten seuraavaksi voisitte kokeilla normaalia 24" matkaa deployment zonejen välissä.

Jos molemmat noista on hoidossa ja silti tulee takkiin niin beats me. Liskota vaikuttavat teoriassa aika näpsäkältä armeijalta kääpiä vastaan. Ainostaan tykkien hoiteleminen saattaisi tuottaa ongelmia kinkkejen huonon tappotehon vuoksi.

Screenaa kinkeillä varsijousia vastaan (ei kyllä mitään parhaita mahdollisia screenejä) ja juokse sauruksillasi linjoista läpi. Niin yksinkertaista se on. Hienommat taktiikat tulevat ajan myötä - niitä on turha tässä lähteä selittämään varsinkaan kun en oikein ole vielä perehtynyt uuteen liskolistaan.
Kuka sanoo että skinkkien täytyy tappaa ne miehistöt? Se riittää kun ne sitovat ne 2-3 vuoroksi.
on se niin väärin :wallbash
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Oletteko edes pisteitä laskenut ja sääntökirjaa lukeneet?
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Decrepify
Viesti:

Argonath kirjoitti:Oletteko edes pisteitä laskenut ja sääntökirjaa lukeneet?
Joo haluatko oikein listankin?

16x Saurus Warriors w/spears (full command) 254ps.
15x Saurus Warriors w/handweapon (full command) (war banner) (sotek spawning) 265ps.
1x Saurus Scar-Veteran (Light Armor) (Shield) (Sotek spawning) joku päälle 100 pistettä, en jaksa laskea
12x (blow) +brave 77ps.
10x (jav) +brave 60ps.

Semmoset 750 pistettä (piti ottaa koska pelasimme ilman sotakoneita toisen matsin)
ekassa 1000ps. mulla lisänä (3x)roskikset skirmish skreenissä ch. skinkkien ja skinkkien kanssa (+174ps (kroxi.) 6xCh skinks 15per kipale)
Skinkki priesti (huono vaihtoehto) (1lvl)
ja siinä oli spear saurukset pois..
HLLT

Viesti Kirjoittaja HLLT »

jos kääpiöille alkaa magialla hakata niin pitää tehdä se kunnolla ne 4 peruus dispii on aika paha ja nillä on pari kiusallista magic itemii
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Argonath kirjoitti:Oletteko edes pisteitä laskenut ja sääntökirjaa lukeneet?
Vaikka olen hidasälynen niin tyhmä en oo pisteet ja säännöt oli tarkistettu (suurimmaksi osaksi) Mistään muusta ei tullut kinaa paitsi siitä saako Keihäästä mitään +S. Meillä oli vaan piste eroo (mun hyväksi).

Ja jakautuuko puhallusputken ammukset todellakin kahteen osaan.

(Musta on paras väri....)
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Flint Firehammer kirjoitti:Ja jakautuuko puhallusputken ammukset todellakin kahteen osaan.
Tuskinpa, mutta puhallusputkella ehtii ampua kaks nuolta vuorossa (at -1 to hit each, though).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Darkheart

Viesti Kirjoittaja Darkheart »

Hirttoköysi kirjoitti: 1x Saurus Scar-Veteran (Light Armor) (Shield) (Sotek spawning)
Ei Magic itemeitä?
Kaikki loppuu aikanaan, vain aika ei milloinkaan
Decrepify
Viesti:

Loremaster kirjoitti:
Hirttoköysi kirjoitti: 1x Saurus Scar-Veteran (Light Armor) (Shield) (Sotek spawning)
Ei Magic itemeitä?
Ei, koska en ehtinyt (piti ottaa pisteitä pois) tunkea sille mitään (nopeasti tehty lista, korjailu vanhasta)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”