Liskot ja käppänät
Liskot ja käppänät
hoo on tossa tullut vähän hävittyä kääpiöille. Nyt olis ogelmien korjaamisen paikka, hah!.
Mulla yleensä on ollut n.16-32 saurusta ja yksi hero saurus sit siellä 10-24 skinkkiä ja joskus roskiksia ja skinkki priesti..
Vastassa on ollut tykki ja stone thrower, joku 15 (en ole jaksanut laskee) raudanrikkojia , semmonen tusina joitain crossbow ukkeleita, sitten pari tusinaa warrioreita ja niihin tungettu (aina!) thaani jolla on joku master rune of grom.. en muista.
Luultavasti tulevissa (jaa'a) matseissa on tulossa organ gun (se joka ampu sarjaa) Sitten kai semmoisia hammerereita (ja jotain muuta en oikein muista mitä se on mulle selitellyt niistä..)
Itelleni on tulossa lisää sauruksia (32 ainakin lisää) 24 skinkkiä ja 10 saurus cavalrya. Terradonejakin olen tässä harkinnut.
Varmaan me pelaamme jossain vaiheessa jopa 2k matsin johon otan jonkun lordin (ei slannia).
No tässä jotain matseista:
Olemme pelanneet aina "pitkällä pöydällä" (pitkä mun näkökulmasta, kun skinkit marssii vain 30cm (12 tuumaa)) pöytä ollut juuri sen pitunen että tykki osuu juuri ja juuri johonkin mun rykmenttiin. Sitten kun lähestyn (joka on pakollista, muuten musta tulee tykinruokaa) puolet ukkeleista saa turpaan crossbowmeneistä/tykistä/stonethrowerista ja loput puolet ei enää riitäkkään tappamaan jalkaväkeä (ns. ei ampujia).
Joo, noh mitä mä sitten teen tän asian kanssa? Stegadon? CH skinkkejä? Mikä mättää?, Ehdotuksia otetaan vastaan.
Mulla yleensä on ollut n.16-32 saurusta ja yksi hero saurus sit siellä 10-24 skinkkiä ja joskus roskiksia ja skinkki priesti..
Vastassa on ollut tykki ja stone thrower, joku 15 (en ole jaksanut laskee) raudanrikkojia , semmonen tusina joitain crossbow ukkeleita, sitten pari tusinaa warrioreita ja niihin tungettu (aina!) thaani jolla on joku master rune of grom.. en muista.
Luultavasti tulevissa (jaa'a) matseissa on tulossa organ gun (se joka ampu sarjaa) Sitten kai semmoisia hammerereita (ja jotain muuta en oikein muista mitä se on mulle selitellyt niistä..)
Itelleni on tulossa lisää sauruksia (32 ainakin lisää) 24 skinkkiä ja 10 saurus cavalrya. Terradonejakin olen tässä harkinnut.
Varmaan me pelaamme jossain vaiheessa jopa 2k matsin johon otan jonkun lordin (ei slannia).
No tässä jotain matseista:
Olemme pelanneet aina "pitkällä pöydällä" (pitkä mun näkökulmasta, kun skinkit marssii vain 30cm (12 tuumaa)) pöytä ollut juuri sen pitunen että tykki osuu juuri ja juuri johonkin mun rykmenttiin. Sitten kun lähestyn (joka on pakollista, muuten musta tulee tykinruokaa) puolet ukkeleista saa turpaan crossbowmeneistä/tykistä/stonethrowerista ja loput puolet ei enää riitäkkään tappamaan jalkaväkeä (ns. ei ampujia).
Joo, noh mitä mä sitten teen tän asian kanssa? Stegadon? CH skinkkejä? Mikä mättää?, Ehdotuksia otetaan vastaan.
Mmh - voisit kokeilla pelaamista standardikokoisella pöydällä. (leveys sinun ja vastustajasi välisellä osalla 48") Sitten seuraavaksi voisitte kokeilla normaalia 24" matkaa deployment zonejen välissä.
Jos molemmat noista on hoidossa ja silti tulee takkiin niin beats me. Liskota vaikuttavat teoriassa aika näpsäkältä armeijalta kääpiä vastaan. Ainostaan tykkien hoiteleminen saattaisi tuottaa ongelmia kinkkejen huonon tappotehon vuoksi.
Screenaa kinkeillä varsijousia vastaan (ei kyllä mitään parhaita mahdollisia screenejä) ja juokse sauruksillasi linjoista läpi. Niin yksinkertaista se on. Hienommat taktiikat tulevat ajan myötä - niitä on turha tässä lähteä selittämään varsinkaan kun en oikein ole vielä perehtynyt uuteen liskolistaan.
Jos molemmat noista on hoidossa ja silti tulee takkiin niin beats me. Liskota vaikuttavat teoriassa aika näpsäkältä armeijalta kääpiä vastaan. Ainostaan tykkien hoiteleminen saattaisi tuottaa ongelmia kinkkejen huonon tappotehon vuoksi.
Screenaa kinkeillä varsijousia vastaan (ei kyllä mitään parhaita mahdollisia screenejä) ja juokse sauruksillasi linjoista läpi. Niin yksinkertaista se on. Hienommat taktiikat tulevat ajan myötä - niitä on turha tässä lähteä selittämään varsinkaan kun en oikein ole vielä perehtynyt uuteen liskolistaan.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
Kuka sanoo että skinkkien täytyy tappaa ne miehistöt? Se riittää kun ne sitovat ne 2-3 vuoroksi.Peace kirjoitti:Mmh - voisit kokeilla pelaamista standardikokoisella pöydällä. (leveys sinun ja vastustajasi välisellä osalla 48") Sitten seuraavaksi voisitte kokeilla normaalia 24" matkaa deployment zonejen välissä.
on se niin väärin :wallbash
Joo haluatko oikein listankin?Argonath kirjoitti:Oletteko edes pisteitä laskenut ja sääntökirjaa lukeneet?
16x Saurus Warriors w/spears (full command) 254ps.
15x Saurus Warriors w/handweapon (full command) (war banner) (sotek spawning) 265ps.
1x Saurus Scar-Veteran (Light Armor) (Shield) (Sotek spawning) joku päälle 100 pistettä, en jaksa laskea
12x (blow) +brave 77ps.
10x (jav) +brave 60ps.
Semmoset 750 pistettä (piti ottaa koska pelasimme ilman sotakoneita toisen matsin)
ekassa 1000ps. mulla lisänä (3x)roskikset skirmish skreenissä ch. skinkkien ja skinkkien kanssa (+174ps (kroxi.) 6xCh skinks 15per kipale)
Skinkki priesti (huono vaihtoehto) (1lvl)
ja siinä oli spear saurukset pois..
Vaikka olen hidasälynen niin tyhmä en oo pisteet ja säännöt oli tarkistettu (suurimmaksi osaksi) Mistään muusta ei tullut kinaa paitsi siitä saako Keihäästä mitään +S. Meillä oli vaan piste eroo (mun hyväksi).Argonath kirjoitti:Oletteko edes pisteitä laskenut ja sääntökirjaa lukeneet?
Ja jakautuuko puhallusputken ammukset todellakin kahteen osaan.
(Musta on paras väri....)
Tuskinpa, mutta puhallusputkella ehtii ampua kaks nuolta vuorossa (at -1 to hit each, though).Flint Firehammer kirjoitti:Ja jakautuuko puhallusputken ammukset todellakin kahteen osaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."