"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Ropetus
Valvoja

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

NorjanPaavi kirjoitti:Pakko nyt kysellä että miltä nuo uudet 2. Beta säännöt ovat tuntuneet? Onkos menty eteenpäin vai taaksepäin? Mites muuten vanhojen Mastereiden säännöt onko tullut päivityksiä?
Mitä tässä nyt on tullut viikoittain pelailtua peli tai kaksi niin pitää kyllä sanoa, että ollaan tykätty. Pelin fiilis on aika lailla sama kuin aiemminkin, mutta hieman virtaviivaistetut säännöt ja erityisesti erikoissääntöjen yhtenäistäminen on tehnyt peleistä huomattavasti vähemmän raskaita. Mistä ollaan eniten tykätty on, ettei joka figulla ole omaa sääntöään, joka on tarkoitettu tekemään sama asia (esim. montako erilaista kykyä, jotka pakottivat Wp-testin ennen kuin sai lyödä, oli 1. edikassa?) vaan se toimii kaikilla samalla tavalla kuin muillakin, joilta kyky löytyy.

Stattikorteista on hävinnyt todella paljon tavaraa, joten Wyrdin foorumilla on jonkun verran tullut "dumbing down"-syytöksiä. Käytännössä tämä ei kyllä ole haitannut, kun niissä vanhoissa korteissa oli aika paljon ilmaa. Joka figulla taisi olla ainakin yksi kyky tai jippo mitä ei tullut koskaan käytettyä, joten sama ne on poistaa. Vastapainoksi sitten kortteihin jätetyt ja lisätyt jutut on selvästi oikeasti mietity ja joka figulla tuntuu olevan joku syvällisempi idea. Etenkin nuo kalliimmat nimetyt figut (esim. Ortegat) tuntuvat olevan paljon mielenkiintoisempia kuin ennen (1. edikassa olivat kalliimpia kestävämpiä perusjamppoja, joilla oli pari kikkaa, jotka olivat hyvin harvoin hyödyllisempiä kuin perushyökkäykset).

Ykköskirjan Mastereita on jonkun verran päivitetty. Powerlevel luultavasti korjataan nerffaamalla kakkoskirjan julkaisuja (mikä oli pahin power creep pelin historiassa), joten sen suhteen on aika vähän muutoksia. Lähinnä siellä on lisätty mielekkäitä vaihtoehtoja yksiulotteisimmille Mastereille (kuten Lady Justice, Perdita tai Seamus). Muuten kaikki tekee about samoja juttuja kuin ennenkin. Isoimmat muutokset pelityyleissä taitavat olla McMourning, joka on nykyään meleetankin sijaan Poison-spesialisti ja Pandora, joka viihtyy paljon lähempänä vihollisia kuin aiemmin.

Upgrade-systeemin fiksuudesta en ole vieläkään ihan vakuuttunut. On noissa ainakin se etu, että esim. demoissa voi peluuttaa simppeliä riisuttua Masteria, mutta toisaalta demoja voi vetää Henchmaneilla Masterien sijaan (kaikki vanhat Henchmanit on muuten korotettu Mastereiksi ja Henchmaneja on nykyään nämä Mastereiden kakkosmiehet, kuten The Judge, Samael Hopkins, Mortimer, Candy jne.). Edelleen osa Upgradeista on täysin must have ja osa melko hyödyttömiä. Joka päivityksessä tuntuvat kyllä korjaavan noita tasapainoisempaan suuntaan, mutta epäilen riittääkö betatestaukseen varattu aika kaiken tasapainottamiseen. Ainakin mitä Wyrdin foorumia tulee seurattua, niin siellä on ainakin paljon keskustelua aiheesta. Suunnittelijoilla tuntuu olevan sama filosofia kuin keskustelijoilla, että ne 'must have' upgradet pitäisi laittaa osaksi peruskorttia (tai säätää tehoa alaspäin etteivät ole must have) ja peruskorteista pitäisi kaikki kyvyt, joita ei joka pelissä tarvitse, laittaa upgradeiksi.

Kokonaisuutena pelin kehitys näyttää todella hyvältä. Päivitykselle oli todella tarvetta, koska vanha systeemi oli kokenut ikävää power creeppiä ja sääntösetti oli täynnä poikkeuksen poikkeuksen poikkeuksia.

-Roope
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Jeps monesta asiasta samaa mieltä koskien 1. sääntöjä. Uusille mastereille kävi GW:t ja powerit senkun kohos.

Oisko mitään mahdollisuuksia että pääsisin pelaamaan conissa pari erää beta säänöillä? Elämä on kohdellut keväällä ja kesästä sen verran hyvin että figuilu on ollut paria poikkeusta lukuun ottamatta lähes 0:ssa. Jos vain sinne asti nykyisellä habituksella pääsen.

-NP
Ropetus
Valvoja

NorjanPaavi kirjoitti:Oisko mitään mahdollisuuksia että pääsisin pelaamaan conissa pari erää beta säänöillä? Elämä on kohdellut keväällä ja kesästä sen verran hyvin että figuilu on ollut paria poikkeusta lukuun ottamatta lähes 0:ssa. Jos vain sinne asti nykyisellä habituksella pääsen.

-NP
Joo kyllä tämä olisi tarkoitus tuoda Ropeconiin demotettavaksi. Eiköhän siinä sivussa voi pari isompaakin peliä pelata.

-Roope
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Mullekin kelpaisi. Sunnuntaina ei ole vielä mitään suunnitelmia ja Malifaux kakkosta olisi hauska testailla. Olen innolla tavannut sääntöjä ja seurannut korttien kehittymistä (no, tarkemmin lähinnä Resurrectionistien korttien kehittymistä, muita aika satunnaisesti), mutta yhtään peliä en ole vielä saanut otetuksi.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Hammerheart kirjoitti:Mullekin kelpaisi. Sunnuntaina ei ole vielä mitään suunnitelmia ja Malifaux kakkosta olisi hauska testailla. Olen innolla tavannut sääntöjä ja seurannut korttien kehittymistä (no, tarkemmin lähinnä Resurrectionistien korttien kehittymistä, muita aika satunnaisesti), mutta yhtään peliä en ole vielä saanut otetuksi.
heh mä en ole edes ehtiny seuraamaan vaikka mieli olis tehny. Liikaa asiota tapahtunu tänä keväänä/kesänä. Mut koitetaas ottaa peliä niin saa no loputkin roippeet maaleihin ja kotaan vaikka sitä poromagiaa josko vihdoin ehtisi kun pitkät lomat edessä.
Hammerheart

Käytiin eilen Poromagiassa pelaamassa kolminpeli uuden laitoksen beta-säännöillä. Hauskaa oli! Hieman meinasi lähteä mopo käsistä kun ekalla vuorolla hillotin Sonnialla ensin severet ja sitten punaisen jokerin tuottamat tulipallomyrskyt, joihin sitten kaatui puolet Gremlineistä. Tosin tämä oli kostoa tarkka-ampuja-Gremlin Ramin ensimmäiseen toimenpiteeseen: ammutaan jostain yli puolesta kentästä Witchling Stalker pois sillai, että se räjähtää ja sytyttää palamaan kaksi kaveriaan ja Sonnian. No, kai tästä tulella leikkimisesta on jonkinlainen sananlasku olemassa - tiedä tosin kumpaan se nyt sitten loppuviimein mäjähti.

Pandora oli oikein mukava yllätys. Edelleen se on kikkailullinen, mutta kaikki sen napit tuntuivat tekevän selkeästi jotain juttua ovelilla synergioilla. Ei aiheuttanut turhautumista, mutta tervettä epätoivoa kyllä =)

Pitää vielä loppuun hehkuttaa Poromagiaa. Älyttömän hyvällä paikalla, todella laadukkaat pöydät ja maastot ja erittäin mukava tunnelma. Kyllä kelpaa pelailla. Jos joku haluaa demoa Malifauxista tai muuten vaan pelaamaan, niin huudelkaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Joo tosiaan kolminpeli tuli pelattua 2.o betaa ja pelihän rullasi aika mukavasti. Tosin peli sai unelma alun Ramin saadessa Recklessin ja focuksen avulla Stalkerin tähtäimiin ja tähän lisättynä Lennyn jakama automaattinen onnistuminen Dump Luck:ssa siivitivät Stalkeri palasiksi kertalaukauksesta ja Sonjan Crew:lle muutama lisä wd ja Burn tokeneja. No kuten jo edellä mainittiin niin kosto tuli heti perään Sonjan toimesta ja tulimeri pyyhki pienet Gremlinit pois likaisista puuhistaan. Loppu peli meni hieman varoen, mutta Lenny Big target + Dumber luck yhdistettynä LaxCroin klaanin Dump luckiin oli aika kova sana. Oikein nastaa oli ja Pandoraa ei tarvinnut ihan hirveästi pelätä kun keskittyi Sonjan Kurmottamiseen, mutta Babe Kade ja Sorror saivat maistaa vihernahkojen likaisista tempuista. Nalle vaikuttaa edelleen kovalta mutta onneksi saanut ihan hitusen nerfiä ja onneksi se ei enää osaa lentää.

Yhdyn edellisiin sanoihin ja totean että Poromagia on oikein nasta paikka pelailla ja henkilökunta on oikein mukavaa. Maastoa löytyy ja peli tilaa on mukavasti. Demoa ja turnausta voisi miettiä syksyn aikana? Oisko innokkaita?

Sitten taas mitä yhteisen ystävään Wyrdin tulee niin Gencon on ilmeisesti vauhdissa ja kuvat syyskuun boxeista ulkona. Odotaninnostuksen ja pelon vallassa miltä nuo uudet muovi jampat neyttää. Uudet kuvat ei ainakaan vakuuta vielä. http://www.wyrd-games.net/showthread.ph ... 3-Releases
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:Sitten taas mitä yhteisen ystävään Wyrdin tulee niin Gencon on ilmeisesti vauhdissa ja kuvat syyskuun boxeista ulkona. Odotaninnostuksen ja pelon vallassa miltä nuo uudet muovi jampat neyttää. Uudet kuvat ei ainakaan vakuuta vielä. http://www.wyrd-games.net/showthread.ph ... 3-Releases
Siellä on aika monenlaista settiä, mutta niinhän Wyrdillä yleensäkin.

Rasputina-boksista on jokseenkin pelkkää positiivista sanottavaa - ainoa mikä kaivertaa on tuo Wendigon uhri, joka minusta on vähän hoopo.

Lady Justice itse ei oikein ole minun makuuni (mitä nuo hiukset oikein tekee?), mutta Judgesta ja Scalesista tykkään. Death Marshalit - no, ei ne huonoja ole, mutta vanhoista tykkään tosi paljon. Nuo liekehtivät päät ei oikein ole mun mieleeni, mutta muistaakseni jossain sanottiin, että tuossa tulisi vaihtoehtoiset päät, jotka eivät olisi liekeissä.

Lilithin startteri on minusta oikein onnistunut.

Seamus - no, itse mestari ei ihan nappisuoritus ole, muttei huonokaan. Bellet sen sijaan on perhanan onnistuneita ja Sybellekin on ihan jees. Harkitsen vakavasti tuon erillisen Belle-boksin ostamista.

Victoriat sitten ovatkin sellaista juustokakkua, että huhhuh. Sinällään sculpteina tuolla on minusta ihan toimiviakin juttuja, mutta kyllä tämä varmaan tulee myymään kuin häkä "naiskauneutta arvostavien" fanien joukossa. Toisaalta haluaisin nähdä nuo maalattuina.

Taran halusiain kovasti, tykkään kaikista napeista boksissa, mutta hieman suolainen hinta ja postit ja ALVit ja muut... =(

Mutta juu, nää renderit ei tietenkään kerro koko totuutta (hyvää tai pahaa) - hypistelyä vaatisivatten. Mutta ihan avoimin mielin odottelen kuitenkin.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mulla ei ole noista Ronineista juuri mitään painokelpoista sanottavaa. Ainiinjoo. Tissi. Mutta siihen se jääkin.

Tuon Lilith-boksin renderit näyttävät hyvältä, mutta voi että kun on taas niin flättiä detailia, ettei mitään väliä.. en oikein usko, että saadaan riittävän teräviksi, että näyttäisi erityisen hyvältä, vaikka sinänsä poset toimivatkin paremmin. Itse veikkaisin Seamuksen startterin toimivan livenä parhaiten.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ropetus
Valvoja

Minulle tuo Wyrdin uusi tyyli ei ole jostain syystä iskenyt lainkaan, eikä syynä ole pelkästään se, että ovat muovia. Suurin osa omista Malifaux-figuista on metallia ensimmäisen kirjan ajoilta (pitäisiköhän tilata loputkin metallina kun vielä saa...). Linjaston yleinen taso kun on mielestäni mennyt koko ajan alaspäin ja nämä muoviboksit ovat ihan samaa sarjaa. Toki joukossa on helmiäkin, mutta kakkoskirjasta eteenpäin olen tainnut ostaa vain kourallisen figuja. Uusista muoveista ainut parannus vanhaan on mielestäni Terror Totit, lähinnä koska näyttävät siltä, että on helppo maalata yhteensopiviksi Pandora-jengiin.

Mutta onneksi peliä voi pelata vanhoilla figuilla ilman mitään ongelmia, etenkin kun figujen säännöt päivitettiin nykyaikaan. Malifaux eli täällä pitkään hiljaiseloa kakkoskirjan powercreepin jälkeen, mutta nyt on taas tullut pelailtua.

-Roope
NorjanPaavi

Silveri kirjoitti:Mulla ei ole noista Ronineista juuri mitään painokelpoista sanottavaa. Ainiinjoo. Tissi. Mutta siihen se jääkin.
Tulihan se sielt. :P Vois kyl sanoo et toi koko uus Victoria Boxi on yhtä Tissiä. Toki sitten taas ihmetyttää kun Rasputiinalla on taas vaihteeks vaatteet päällä? ;D
Hammerheart

Ropetus kirjoitti:Minulle tuo Wyrdin uusi tyyli ei ole jostain syystä iskenyt lainkaan, eikä syynä ole pelkästään se, että ovat muovia. Suurin osa omista Malifaux-figuista on metallia ensimmäisen kirjan ajoilta (pitäisiköhän tilata loputkin metallina kun vielä saa...). Linjaston yleinen taso kun on mielestäni mennyt koko ajan alaspäin ja nämä muoviboksit ovat ihan samaa sarjaa. Toki joukossa on helmiäkin, mutta kakkoskirjasta eteenpäin olen tainnut ostaa vain kourallisen figuja. Uusista muoveista ainut parannus vanhaan on mielestäni Terror Totit, lähinnä koska näyttävät siltä, että on helppo maalata yhteensopiviksi Pandora-jengiin.
Minäkin tykkäsin niistä aidoista alkuperäisistä eniten, mutta toisaalta muoviajalla on minusta tullut vastaan parempia juttuja kuin kolmoskirjan aikaan noin niin kuin keskimäärin. Suosikeistani mainittakoon nyt ainakin Izamu ja Wastrelit, jotka minusta edustavat onnistuneinta päätä tässä uudessa tyylissä ja jotka kutkuttavat samalla voimalla, joskin hyvin eri tavalla, kuin ne alkuperäiset Death Marshalit vaikka. Lisäksi tuntuu, että muovin taso menee koko ajan ylöspäin, joka on sinällään ilahduttavaa. Alku kyllä kangerteli todella pahasti, sen myönnän.

Huomattavaa kuitenkin on, että olen tajunnut olevani aika yltiöpositiivinen figujen suhteen, eli tuppaan näkemään jotain kivaa lähes kaikissa tyyleissä kunhan niissä on jotain omaa. Ja kyllä nämä Wyrdin muovit nyt ainakin ihan omanlaisiaan ovat.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mä en vain itse lämpene sille, että noi uudet muovit vielä toistaiseksi vaativat maalaajalta runsasta kokemusta, että näyttävät hyvältä. Edelleenkin noi renderit on yleisesti ottaen erinomaisia ja toimisivat hemmetin hyvin esim. tietokonepelinä, mutta tuo muovivalaminen ei vielä mielestäni ole riittävän laadukasta. Ehkä failcastina olisi terävämmät yksityiskohdat, mutta vaikea sanoa. Pitäisi nähdä periaatteessa noi printtimasterit ennen kuin voisi sanoa tarkemmin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hammerheart

Puuhastelin muuten tuossa toissailtana Scheme-kortit kakkosedikkaan: https://docs.google.com/file/d/0B-aWwnp ... sp=sharing
NorjanPaavi

Hammerheart kirjoitti:Puuhastelin muuten tuossa toissailtana Scheme-kortit kakkosedikkaan: https://docs.google.com/file/d/0B-aWwnp ... sp=sharing
Pisteet noista. Helpottaa pelaamista etenkin alun ja lopun suhteen tosi paljon, kun ei tartte plärätä sitä "kummalisesti" printattua sääntönivaskaa. :P
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti:Puuhastelin muuten tuossa toissailtana Scheme-kortit kakkosedikkaan: https://docs.google.com/file/d/0B-aWwnp ... sp=sharing
Pisteet noista. Helpottaa pelaamista etenkin alun ja lopun suhteen tosi paljon, kun ei tartte plärätä sitä "kummalisesti" printattua sääntönivaskaa. :P
=D Joo, ajatuksena oli, että molemmilla olisi näitä kortteja täysi setti, sitten molemmat ottaa käteen kaikki arvottuja schemejä vastaavat kortit (ja laittaa muut sivuun), valitsee kaksi ja merkkaan niille tuonne yläreunan boksiin ruksin (sekä kirjoittaa mahdolliset kohteet sun muut niille tarjottuun tilaan), kääntää paljastettavat schemet esiin ja sitten pitää loppuja kädessään pelin ajan. Tästä on se hyöty, että voi koettaa arvailla mitä toinen on tekemässä, kun muuten ne vaihtoehdot, joita ei itse valinnut, unohtuu.
NorjanPaavi

Gencon alkanu ja Wyrdin uutuudet tilattavissa. Olikos näiden saapumisesta normi kauppaan menossa mitään huhuja?
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:Gencon alkanu ja Wyrdin uutuudet tilattavissa. Olikos näiden saapumisesta normi kauppaan menossa mitään huhuja?
Syyskuun lopussa ymmärtääkseni.
Mordjinn

Viesti Kirjoittaja Mordjinn »

Kaverin kanssa pelailtiin Masiinan lomassa Malifauxia ykkösedikan aikaan hiukan ja nyt olisi tarkoitus elvyttää peli kakkosedikan myötä. Mitkä ovat mielestänne parhaat jengit pelin aloittamiseen ja demotukseen frendeille? Meillä on näet pelihistoriassa käynyt parikin kertaa niin että vähintään toinen aloitusjengi/-armeija/jne. on ollut joku ihmeen denial-jengi, jonka "juttu" on vastustajan temppujen negatoiminen. Meillä on myös olleet kunnon lasikanuunat vastakkain, jolloin peli menee pelkäksi manoveeraamiseksi. Isommassa kuvassa ihan jees, mutta mielestäni tylsää jos toinen osapuolista ei pääse tekemään mitään tai koko pelin ratkaisee kumpi vahingossa menee toisen rangelle (tiedän että M2E:ssä saa mitata, mikä on jees juttu). Eli semmoiset rehelliset armeijat jotka ottavat ja antavat iskuja olisivat varmasti toimivimmat. Ja tietty niin ettei kummallakaan olisi hirmuista yliotetta toiseen nähden vaan että jengit olisivat balanssissa.

Lisäksi kun täällä tuntuu olevan tietäjiä niin olisi hauska kuulla eri masterien pelityyli-analyysiä kakkosedikassa. Löytyykö joka factionilta melee/ranged/??? masteri vai miten nuo menevät?

Kiitoksia ja pitääkin joskus pistäytyä Poromagiassa kun se kerran noin paljon kehua saa :)
Ropetus
Valvoja

Demoystävällisimmät jengit ovat varmaan kaikki kolme kiltajengiä (Death Marshals, Ortegas, Witch Hunters), Ressereiltä Seamus + zombihuorat, Arkanisteilta Rasputina tai Ramos ja Neverborneilta Lilith. Tuolta löytyy suht rehellistä turpasaunottamista ja pari ampuvampaa jengiä (Ortegat ja Rasputina). Mitä tullut demoja vedettyä, niin melkein paras setti nopeaan demoon on laittaa kummallekin puolelle Henchman (pienempi pomo) ja muutama perusjamppa, ja jättää Masterit isompiin peleihin.
Mordjinn kirjoitti:Lisäksi kun täällä tuntuu olevan tietäjiä niin olisi hauska kuulla eri masterien pelityyli-analyysiä kakkosedikassa. Löytyykö joka factionilta melee/ranged/??? masteri vai miten nuo menevät?
Mastereissa on paljonkin eroja, mutta joka faktio on kuitenkin aika vahvasti teemoitettu jonkin pelin osa-alueen ympärille. Neljä pääfaktiota menee suunnilleen näin:

The Guild: Kaikki lyö kovaa, väistelevät iskuja taitavasti ja ovat melko rohkeita. Ampumista on paljon, mutta ovat hitaahkoja verrattuna muihin eivätkä ole erityisen kestäviä jos ottavat osumaa. Taikomista on vähän ja sillä lähinnä buffataan omia.

Lady Justice: Sokea oikeuden ruumiillistuma ja epäkuolleiden metsästäjä. Pelin kovin meleemätkijä, jolla on erikoistemppuja summonoijia ja debuffaajia vastaan.
Perdita Ortega: Kansan sankari ja hirviöiden metsästäjä. Pelin kovin ampuja, joka liikkuu ketterästi. Lähes immuuni kaikille Willpower-hyökkäyksille.
Sonnia Criid: Korruptoitunut noidanmetsästäjä. Voimakas taikoja, joka sytyttää porukkaa palamaan ja on erityisen voimakas toisia taikojia vastaan.

Resurrectionists: Massaa, kestävyyttä, kovia meleelyöjiä ja pelottavia otuksia. Liikkuvuus on heikohkoa ja ampuminen lähes olematonta. Erikoistuneet debuffeihin ja summoneihin taikuuspuolella.

Seamus: Jack the Ripper -tyylinen sarjamurhaaja. Liikkuu ketterästi ja ampuu isolla pyssyllä. Lisäksi pelottelee vihollisia ja on erittäin vaikea tappaa.
McMourning: Hullu tiedemies, joka parsii kasaan Flesh Golemeita. Meleetaistelija, joka on erikoistunut myrkyttämään vihollisia ja parantamaan itseään. Myös hyvin vaikea tapettava.
Nicodem: Takalinjoissa hiippaileva taikuri. Buffaa ja parantaa omia epäkuolleita, debuffaa vihollisia ja nostattaa valtavat laumat zombeja kentälle.

Arcanists: Taikuuspohjainen faktio, joka pohjaa synergiaan. Figut jakavat toisilleen melko paljon buffeja ja yleensä taikuus on tärkeässä roolissa. Suorassa turpaanmätössä heikoilla.

Rasputina: Todella voimakas taikoja, joka pystyy taikomaan muiden figujen kautta (=arcnode) tehokkaita taikojaan pitkän matkan päähän. Meleessä lähes avuton ja kesto paperia.
Ramos: Support-taikuri, joka buffaa kavereitaan ja rakentaa pelin aikana höyryhämähäkkejä.
Marcus: Monipuolinen figu, joka voi tilanteesta riippuen olla nopea, kovaa lyövä tai debuffaaja. Tämä menee varmaan tuohon "Denial"-kategoriaan.

Neverborn: Nopeita ja kovaa lyöviä. Ovat usein pelottavia ja osaavat likaisia temppuja. Kestävyys perustuu siihen, ettei vihollinen osu tai uskalla lyödä, jos nuo pettävät niin ovat pahvia. Rohkeus pettää helposti.

Lilith: Nopea kovaa lyövä melee-taistelija, jolla on maastoon (erityisesti metsiin) liittyviä kikkoja.
Pandora: Ajaa viholliset hulluiksi, käyttää mielenhallintaloitsuja ja tappaa viholliset pakottamalla nämä viiltämään omat ranteensa auki. Tämä menee varmaan myös "Denial"-luokkaan.
Zoraida: Tämä on todella puhdas Denial- ja Control-Master. Ei tappele itse juuri lainkaan, vaan keskittyy taistelukentän ja figujen ja pakkojen manipulointiin.

Muista faktioista ei ole yhtä paljoa kokemusta. Outcastit ovat monipuolisia, löytyy puhdasta turpasaunontaa (Viktorias, Freikorps) ja taikojia (Leveticus). Gremlineitä saa kentälle paljon, ovat arvaamattomia ja sisältävät paljon huumoria. Ten Thunders -porukasta en osaa tarkemmin sanoa, kun ei ole kertaakaan tullut kentällä vastaan.

Tulikin varsin pitkä juttu. Toivottavasti on jotain iloa.

-Roope
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”