"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2013 FoW Euroopan GT:n armeijani

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Monni
Viesti:

2013 FoW Euroopan GT:n armeijani

Viesti Kirjoittaja Monni »

Päivää herrat.

Lyönpäs tännekkin kuvia Flames of War -armeijastani, jolla onnistuin narraamaan Englannissa järjestettävässä EGT:ssä maalauksen kolmannen sijan.

Kuva

Isoja kuvia, joten loput löytyy täältä :

http://s1282.photobucket.com/user/Monni ... t=6&page=1
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Vonrichthofen
Viesti:

Re: 2013 FoW Euroopan GT:n armeijani

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Ei voi muuta sanoa, kuin että LOISTAVAA työtä! Itse enemmän pelaaja kuin taiteilija, mutta ei ihme että kehuivat foorumissa, VonW:n kalusto myös todella näyttävää.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Mainio tunnelma! Alustathan tuosta varsinkin tekee upean armeijan. Onko valmiina ostettuja vai itse konffattuja?

Tulkitsenko oikein, että kyse on Berliinin kaatumisesta? Kerro vähän lisää taustaa tästä proggiksesta!
Monni
Viesti:

Kiitoksia herrat :)

Mulle taas on aina lähtenyt tämä näperryspuoli paremmin, mutta kyllä minä pelatakkin tykkään kovasti. Pelitaidot on kyllä tällä haavan pahasti ruosteessa, kun reissussa laskin että tuolla viidellä pelillä mitä turneessa pelattiin taisin juuri lähes tuplata vuoden pelatut pelit - ellei sitten ollut tämän vuoden puolella stadissa niitä vääntöjä? Vapaamuotoiset pelit voi siis laskea yhden käden sormin jokatapauksessa.

Baset on sotilaita lukuunottamatta sculptattu itse supersculpeystä muutamia juttuja lukuunottamatta. Muutamalla basella on kuollut saksanpaimenkoira, minkä masteri on mun hyvän ystävän tekemä (neiti on ammatiltaan taiteilija ja erikoistunut pitkän linjan kuvanveistäjä, joten en valita). Oon myös käyttänyt flamesin omia kubbeleita ja uimavaunuja + odds and ends, niinku tynnyrit ja kanisterit, mutta esim. polkupyörät ja pianon sculptasin itse. Samoin siis katukiveykset ja seinät. Irtotiilet on ihan oikeita pieniä tiiliskiviä.

Teema on tosiaan ammennettu aika "der untergang" -pohjalta ja omista fiilistelyistä. Vuosi -45 ja asiat ei oo hyvin valtakunnassa. Miehet loppuu ja aseet härkäistyy. Listaa ei oo silleen viilattu pelejä voittamaan, vaan puhtaasti sellaselta "mikä näyttäis siistiltä" -pohjalta on lähdetty toteuttamaan. Yllättävän hauskaa on silti pelata, vaikka melki aina joutuu tankkikompalla hyökkääjäksi, ei oo reccee eikä oikeen mitään varsinaista hyökkäysplatoonaakaan. Grenadierit tai yksittäinen jahtipantteri 1iC:n jahtipantterin tuella ja joku smoke bombardment mortareista sekoittamaan defensive fireä, mutta parempaan ei oikein pystytä. Vähän turhauttavaa se on ammuskella isoja fearless veteran lauttoja hautoihinsa pelin melkein järeimmillä tank destroyereilla putket kuumana saamatta oikeen mitään aikaiseksi, mutta kaunista on ja se riittää (joskus). Armeija ei oo siis sovitettu täysin minkään oikean porukan mukaiseksi, vaan napsittu dataa sieltä täältä ja tehty asiat uskottavasti - varsinaista dataa tuolta vuodelta on vaikeahkoa löytääkkin, mutta tässä prokkiksessa en niin välittänyt, olisiko moinen jahtipantterilauma sotinut edes lähellä kaupunkia, saatikka rinta rinnan valtakunnan viimeisten, eli vanhoista miehistä ja lapsista koostuvan volksturmin kanssa. Voisi sanoa, että armeija on kollaasi elementeistä viimeisen vuoden kesältä.

Hauskasti kävi myös niin, että pelasin toisen ja kolmannen kierroksen beasts of warin kaveruksia vastaan. Eivät nimeltä mainitse, mutta kaikki horina suomalaisesta tai jahtipanttereista juontaa juurensa meidän peleihin. Mukavia janttereita, joskin vähän pelistä kujalla. Niin olin kyllä vähän itsekkin välistä. Ensivuonna reenataan sitten ennen ku lähdetään, jooko? http://www.youtube.com/watch?v=3Z_sYIyF ... zsij9WnLOA

Vikalla kiekalla tuli vastaan islantilainen sällä nimeltä Jökull, joka vastaa aika pitkälti artikkelien kirjoittamisesta sekä esim. noista battlefrontin firestorm-kamppiksista. Annoin luvan käyttää omia kuviani kun pyysi tulevaa artikkelia varten. Seuraavalla viikolla se kait julkaistaan, jossain? tiedä nyt sitten missä.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Salvo

Viesti Kirjoittaja Salvo »

Mahtavaa, kyllä on tekniikat hallussa ja isot lisäbonukset historian tausta työstä!
Jahtivaunujen "ambushcamot" hieman erikoiset, mutta mittakaavan tuntien toimiva ratkaisu. Noissa lienee käytetty jotakin sabloonaa+kynäruiskua? Kynäruiskulla tosiaan perus ambushcamo varmaankin olisi todella vaikea tehdä olettaisin.
Jaksatko valaista hieman tekniikoita ja kuinka työlästä oli esim yksi jagdpanther tehdä? Vielä kinuaisin lähikuvia, niin näkisi esim jalkaväen maastokuvioiden toteutusta.
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Monni
Viesti:

Ambush kaavioon on napattu idea tämän pantterin tehtaalla maalatuista schürzen-levyistä Kuva
Mutta toki olen ottanut taiteellisia vapauksia. Korjasin huonosti natsanneita sabluunakohtia tuolla freehand-soirolla, mitä tuon pantterin kyljissä on myös joskin vähemmän. Mitä itse väkerrykseen tulee, niin koko homma taisi kestää noin kolme kuukautta mistä ensimmäinen sisälsi pelkkää putsailua, konvertointia ja rakentelua. Jahtipantterin rungon tein battlefrontin ausf. A:n rungosta modaamalla dremelöimällä zimmit ja muut killuttimet pois ja rakentamalla siihen päälle sitten uutta detailia greenstuffilla tai sitten ns. transplanteilla muista battlefrontin kiteistä. Kun uusi runkomasteri oli kasassa, tein siitä silarimuotit ja valoin tarvittavan määrän runkoja. Tuolla mun photobucketissa (linkki yllä) on vertailukuvia maalaamattoman battlefront-jahtikissan ja mun konvertoiman myöhäisen ausf. G:n eroista. Maalasin koko armeijan melko yhtäjaksoisesti kahdessa kuukaudessa, joten en oikein osaa jaotella kuinka paljon meni aikaa yksittäisen kissan väkräämiseen. Mitä taas tulee läheltä tiirailuun, nuo kuvat photobucketissa ovat melko isoja ja tuplaklikkimällä suurennuslasia pääsee minusta jo liiankin lähelle ;)
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Salvo

Viesti Kirjoittaja Salvo »

Ach, was zum teufel.. Enpä mäkkikäyttäjänä tajunnut että kolmatta kertaa zoomia painamalla kuvasta saa vielä isomman.. grrr..
Erikoinen photo, en tosiaan vastaavia nähnyt (tahi huomiota osannut kiinnittää). Tuossakin käytetty schurzen:iin sabloonaa.
Ikäväähän näissä on se, että ei näe kaikkea sitä vaivaa mitä maalipinnan alle kätkeytyy ;) Mutta kätketty tuska lisää kunniaa!
Keep on blitzkrieging!
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Tämän postauksesi takia olen nyt kolme päivää fiilistellyt FoW:in aloittamista. Tulee vielä kalliiksi ja syytän siitä sinua! Löytyykö sulta enemmän wip-kuvia? Erityisesti alustojen mukulakivettäminen kiinnostaa.

Onko tuo 1750pts komppania vai kuinka iso poppoo? Millä "listalla" peluutit? Missä kohtaa Beasts of War jutustelee sun listasta? En jaksa koko videota kattella.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Herranjestas, on kyllä upeata 15 millistä jälkeä ! Millasiakohan mahtaa olla ne ykkös- ja kakkossijan napanneet ??
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Monni
Viesti:

Lateksimajava : Arvostan. Mikään ei minua niin ilahduta, kuin että flamesin kentälle saataisiin täällä Suomessa uutta verta. Kovasti näen pelissä tulevaisuutta ja olisi hienoa saada jo orastava skene rullaamaan omalla painollaan. Helsingin pojat rokkaa kovasti turneepuolella ja toivoa sopii, että jossakin välissä voitaisiin puhua HLT-akselista (Hel - Lah - Tam), sillä ainakin näissä kaupungeissa on jo tuntuva määrä kiinnostusta ja pelaajaa flamesin tiimoilta.

[EDIT]

Niin joo - onhan mulla noita WIP-kuvia mutta noista baseista ei ehkä niin hyvin käsitä sitä tekstuuria maalaamattomana. Tuo läpikuultava läpsityn ihon värinen supersculpey ei oikein kuvissa näytä miltään. Voin mä toki laittaa niitäkin kuvia tänne, jos pyyntöä on. Mä tein siis niin, että ensin tein isomman, n. 10x15cm katukiveyslaatan supersculpeystä, josta tein silikoonimuotin. Sitten mä sillä silikoonimuotilla "imprinttasin" sitä tekstuuria uudestaan sculpeylle, viimeistelin ja leikkelin basen muotoon + upotin sotilaat siinä samalla, niin uunissa paiston jälkeen istuvat kiinni melko jämäkästi. Jopa resiiniosat, mitä itse valan, kestävät uunin (en silti paistaisi samassa uunissa, missä tehdään ruokaa) mutta battlefrontin muovi sulaa ja haihtuu kaasuna ilmaan.

Smaxx : En saanut kauheasti lukua siitä tokaksi tulleesta armeijasta, mutta konkari britti on kyseessä eli varmasti ihan pätevä armeija. Jos on se armeija, mitä kuvittelen olevan, niin parannettavaa kyllä oli ainakin tiiliseinissä jotka olivat melko monotooniset - parannettavaa on toki itse kullakin, joten se siitä ;) Eka armeija oli Von W:n, eli meidän Lahden porukan axis-kapteenin. Tämä oli siis toka vuosi putkeen, kun BPA:n vie sama kaveri. Kovasti on alkanut sana brittilässä kiertää, että suomalaiset ottaa sutimishommat tosissaan. Todellisuus on, että otetaankin, mutta meillä on aika kova liekittely/kilpailuasetelma täällä maalausjäljen suhteen niin siinä sitä kivasti taidot karaistuu kummallakin. Päätin tänävuonna alkaa liekittämään näkyvästi myös foorumeilla asian tiimoilta, jotta saisi samankaltaista innostusta jaettua ja skeneä isommaksi. Lateksimajava yllä jo omalta osaltaan todistelikin, että saattoivat ounastelut osua oikeaan.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

niin,eli vissiin jos kouvolasta haluis päästä pelaa flamesii niin lahteen pitäis lähtee? itellä kun on suomalaisia ja neukkuja keski/loppusotaan. miten pelattua toi alkusota ja erityisesti pohjoisafrikka on? kova himo ois alottaa italialaiset moottoripyöräilijät tai ranskalainen muukalaislegioona seikkailemaan...

ja edit: on kyl pirun tyylikästä jälkee, ihan kateeksi käy että ei vastaavanlaisia maalaus skillejä omaa...
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

santso kirjoitti:niin,eli vissiin jos kouvolasta haluis päästä pelaa flamesii niin lahteen pitäis lähtee? itellä kun on suomalaisia ja neukkuja keski/loppusotaan. miten pelattua toi alkusota ja erityisesti pohjoisafrikka on? kova himo ois alottaa italialaiset moottoripyöräilijät tai ranskalainen muukalaislegioona seikkailemaan...
Mulla on aavikon saksalaisia, jos hurautat tänne Kirkkonummelle, niin otan kyllä erää :) Maastotkin löytyy aavikolla sotimiseen, rauniolinnoineen kaikkineen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Monni
Viesti:

Lahdessa on tällähaavan ollut kovin, kovin hiljaista pelien suhteen. Pelaaminen on yleensä suoritettu yksityistiloissa ja tällä hetkellä ei ole selvää paikkaa, missä pelattaisiin. Aika lailla siis nykysellään homma toiminut niin, että joku hätäisesti soittaa jollekkin ja illan tunteina pelataan nopea peli jonkun kotona - aikanaan pakattiin isommalla köörillä jonkun himaan ja pelattiin siinä sitten useampi peli, mutta sellaista ei nyt ole vähään aikaan ollut. Sellaista sosiaalisempaa ja kiireettömämpää pelaamista joutuu siis tod. näk. etsimään Helsingistä asti, mutta tarkoitus olisi ryhdistäytyä asian tiimoilta täällä meilläkin. Jahka saan omat maastot nakerreltua, niin pystyn paremmin tarjoamaan peliseuraa itsekkin. Nyt on maastot, tilat ja pöydät muutaman kiireisen ihmisen harteilla ja tästä syystä peliä syntyy vähän liiankin pitkillä aikaväleillä. Lahden puokkarin kanssa pitäisi kanssa vähän sovittaa, josko sinne saisi paremmin flamesimaastoa ja muuta - maastoa sieltä toki löytyy jo nyt, ja sellaista oikeen nättiäkin, mutta skaala on väärä ja puristia kiukuttaa. Sellasta pick-up games-tyylistä menoa sielläkin varmasti pystyy silti jo nyt hoitamaan.

Loppusodan neukut on varsinkin todella toivottua tavaraa - niitä kun ei täälläpäin oikein ole. Saksalaisia sitten sitäkin enemmän. Suomalaisiakaan ei ole, mutta juurikin Saksan suuren edustuksen takia punakone on oikein miellyttävä "erikoisuus". Loppusotaan täällä ollaan luisuttu suurilta osin sen takia, että näiden briteissä järjestettävien Grand Tournamenttien aikakausi on Late war ja meidän pienen porukan harrasteiden kulminaatiopiste on nyt kolme vuotta ollut reissu kyseisiin karkeloihin. Muita aikakausia kyllä on edustettu ja napit löytyy - varsinkin PKP:n Munter on varustautunut melkoisella arsenaalilla afrikan maastoa (2-3 pöydällistä ainakin, varmasti enemmänkin) sekä brittein afrikan armeijakunta josta löytyy matskua vaikka tästä http://www.youtube.com/watch?v=OPMJJz0d48U - voidaan kait puhua jo jonkin sortin fetissistä.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Brushy

Viesti Kirjoittaja Brushy »

Kehaisenpa minäkin noita figujasi, mahtavan hienoja kun ovat! Jahtipanttereiden yksityiskohtaiseen ja tarkkaan kuviointiin käytettyä aikaa en uskalla edes arvailla.
Monni kirjoitti:Lahdessa on tällähaavan ollut kovin, kovin hiljaista pelien suhteen. Pelaaminen on yleensä suoritettu yksityistiloissa ja tällä hetkellä ei ole selvää paikkaa, missä pelattaisiin.
Puolenkuun peleissä on torstai-iltaisin ja lauantaipäivisin pöydät varattu figuuripeleille, joten siellä nyt ainakin on paikka jossa pelata. Lauantaina oli Flamesiäkin pöydällä. Maastot ovat tällä hetkellä vähän turhan isokokoisia Flamesille, mutta otan huomenna asian puheeksi ja sinne saadaan toivottavasti mittakaavassa oikeankokoista maastoa Flamesillekin. Tästä ketjusta saa lisätietoja ja kysymyksiä voi minulle esittää: http://www.puolenkuunpelit.com/forum/vi ... e23f03d323
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”