Kiitoksia herrat :)
Mulle taas on aina lähtenyt tämä näperryspuoli paremmin, mutta kyllä minä pelatakkin tykkään kovasti. Pelitaidot on kyllä tällä haavan pahasti ruosteessa, kun reissussa laskin että tuolla viidellä pelillä mitä turneessa pelattiin taisin juuri lähes tuplata vuoden pelatut pelit - ellei sitten ollut tämän vuoden puolella stadissa niitä vääntöjä? Vapaamuotoiset pelit voi siis laskea yhden käden sormin jokatapauksessa.
Baset on sotilaita lukuunottamatta sculptattu itse supersculpeystä muutamia juttuja lukuunottamatta. Muutamalla basella on kuollut saksanpaimenkoira, minkä masteri on mun hyvän ystävän tekemä (neiti on ammatiltaan taiteilija ja erikoistunut pitkän linjan kuvanveistäjä, joten en valita). Oon myös käyttänyt flamesin omia kubbeleita ja uimavaunuja + odds and ends, niinku tynnyrit ja kanisterit, mutta esim. polkupyörät ja pianon sculptasin itse. Samoin siis katukiveykset ja seinät. Irtotiilet on ihan oikeita pieniä tiiliskiviä.
Teema on tosiaan ammennettu aika "der untergang" -pohjalta ja omista fiilistelyistä. Vuosi -45 ja asiat ei oo hyvin valtakunnassa. Miehet loppuu ja aseet härkäistyy. Listaa ei oo silleen viilattu pelejä voittamaan, vaan puhtaasti sellaselta "mikä näyttäis siistiltä" -pohjalta on lähdetty toteuttamaan. Yllättävän hauskaa on silti pelata, vaikka melki aina joutuu tankkikompalla hyökkääjäksi, ei oo reccee eikä oikeen mitään varsinaista hyökkäysplatoonaakaan. Grenadierit tai yksittäinen jahtipantteri 1iC:n jahtipantterin tuella ja joku smoke bombardment mortareista sekoittamaan defensive fireä, mutta parempaan ei oikein pystytä. Vähän turhauttavaa se on ammuskella isoja fearless veteran lauttoja hautoihinsa pelin melkein järeimmillä tank destroyereilla putket kuumana saamatta oikeen mitään aikaiseksi, mutta kaunista on ja se riittää (joskus). Armeija ei oo siis sovitettu täysin minkään oikean porukan mukaiseksi, vaan napsittu dataa sieltä täältä ja tehty asiat uskottavasti - varsinaista dataa tuolta vuodelta on vaikeahkoa löytääkkin, mutta tässä prokkiksessa en niin välittänyt, olisiko moinen jahtipantterilauma sotinut edes lähellä kaupunkia, saatikka rinta rinnan valtakunnan viimeisten, eli vanhoista miehistä ja lapsista koostuvan volksturmin kanssa. Voisi sanoa, että armeija on kollaasi elementeistä viimeisen vuoden kesältä.
Hauskasti kävi myös niin, että pelasin toisen ja kolmannen kierroksen beasts of warin kaveruksia vastaan. Eivät nimeltä mainitse, mutta kaikki horina suomalaisesta tai jahtipanttereista juontaa juurensa meidän peleihin. Mukavia janttereita, joskin vähän pelistä kujalla. Niin olin kyllä vähän itsekkin välistä. Ensivuonna reenataan sitten ennen ku lähdetään, jooko?
http://www.youtube.com/watch?v=3Z_sYIyF ... zsij9WnLOA
Vikalla kiekalla tuli vastaan islantilainen sällä nimeltä Jökull, joka vastaa aika pitkälti artikkelien kirjoittamisesta sekä esim. noista battlefrontin firestorm-kamppiksista. Annoin luvan käyttää omia kuviani kun pyysi tulevaa artikkelia varten. Seuraavalla viikolla se kait julkaistaan, jossain? tiedä nyt sitten missä.