"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faba syksy 2013

Joensuun peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

IRiaD
Peliporukkavalvoja

Re: Faba syksy 2013

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Rune kirjoitti:Entä jos sillä ei tälleen kotiliigassa ole mitään väliä? Let the kids play. Metailu ja vääryyksien etsiminen muutenkin vie energian pelaamiselta ja paskanjauhannalta. Ne on kuitenkin ehkä ne pääasiat.

Vaikka tärkeintähän on löytää syyllinen! :D
Mutta kun sie nyt Peetu hupsutti tunnut taas ajattelevan että sillä ei ole (tai pitäisi olla) kellekkään väliä, vaikka esim. miulle sillä on :) Jos haluisin pelata kivaa fluffihötöstelyä niin ottaisin yhteyttä suhun tai Sebaan ja tietäisin heti millä meiningillä pelataan - ne pelit on aina ihan huippuja eikä mulla (tai toivottavasti teilläkään) ole koskaan ollut siitä valittamista. Liigoissa ja turnauksissa pelaisin mieluusti vaan vähän vakavammin, kun vastaan saattaa tulla tuntemattomia ihmisiä tai sellaisia persoonia joiden kanssa juttu ei lennä ihan samalla tasolla kuin teidän. Silloin yritän ettii nautintoa ihan itse pelaamisesta, eikä pari isoa aukkoa omaava komppipaketti sitä oikein tarjoa.

edit: Tarkennetaan vielä että ongelma ei ihan oikeasti ole ihmisissä vaan helvetin epätasapainoisessa ja typerässä sääntösetissä joka mahdollistaa minmaxauksen ja vaatii näin ankaraa komppaamista että siitä saataisiin millään tasolla nautittava. Jos saisin päättää pelattais kaikki masiinaa ja keskustelu fluffipelaajista sekä minmaxaajista ja niiden eroista katoais ikuisuuteen ja unohtuis pois kun kaikki ois tasapainoista.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Salsa

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Mutta kyllä paskalla pelaamisellakin häviää. :D
Mikko todisti sen haikkareillansa mua vastaan.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Salsa kirjoitti:Mutta kyllä paskalla pelaamisellakin häviää. :D
Enhän mä ole missään muuta väittänytkään o.O
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Salsa

IRiaD kirjoitti:
Yleisestikkin, että ei ne kovat jutut ole autowin, mutta paljon helpommaksi elämää tekeviä kylläkin itse pelin aikana. :)
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Salsa kirjoitti:
IRiaD kirjoitti:
Yleisestikkin, että ei ne kovat jutut ole autowin, mutta paljon helpommaksi elämää tekeviä kylläkin itse pelin aikana. :)
Juu, kyl mie sen ymmärsin, enkä tarkoita näillä jutuillani että peli ratkeaisi heti kun joku laittaa stankin kenttään. Musta on vaan inhaa ajatella että pelissä on mahdollisuus matchuppiin jossa on tosi vaikea voittaa ilman mieletöntä pullaa, jos sellainen asia oisi komppeja muuttamalla korjattavissa. Tällä hetkellä esim. minkäännäköisen normaalin demoniarmeijan on vaikea sanoa tuohon Steam Tankkiin mitään. Kyllä ne sen voi nopalla voittaa, ja jos toinen pelaaja epäonnistuu hirvittävästi niin siihen häviää, mutta ei se sitä alkutilannetta siltikään muuta :) Toki siihen voi heittää ihan kaiken kiinni ja toivoa lukematonta liutaa kutosia, mut sitten siellä on se loppu-Empirearmeija ja Stankki syö 5+ warditettuja T3 modeleita aikamoista tahtia. Kivinen matsi, jota pelatessa ainakaan itsellä tuskin oisi hirvittävän miellyttävää ellei vastustaja oisi tosi mahtavaa seuraa ja pelastaisi peliä pelkällä persoonalla.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

IRiaD kirjoitti:
Rune kirjoitti:Entä jos sillä ei tälleen kotiliigassa ole mitään väliä? Let the kids play. Metailu ja vääryyksien etsiminen muutenkin vie energian pelaamiselta ja paskanjauhannalta. Ne on kuitenkin ehkä ne pääasiat.

Vaikka tärkeintähän on löytää syyllinen! :D
Mutta kun sie nyt Peetu hupsutti tunnut taas ajattelevan että sillä ei ole (tai pitäisi olla) kellekkään väliä, vaikka esim. miulle sillä on :) Jos haluisin pelata kivaa fluffihötöstelyä niin ottaisin yhteyttä suhun tai Sebaan ja tietäisin heti millä meiningillä pelataan - ne pelit on aina ihan huippuja eikä mulla (tai toivottavasti teilläkään) ole koskaan ollut siitä valittamista. Liigoissa ja turnauksissa pelaisin mieluusti vaan vähän vakavammin, kun vastaan saattaa tulla tuntemattomia ihmisiä tai sellaisia persoonia joiden kanssa juttu ei lennä ihan samalla tasolla kuin teidän. Silloin yritän ettii nautintoa ihan itse pelaamisesta, eikä pari isoa aukkoa omaava komppipaketti sitä oikein tarjoa.
No enhän mie nyt niin hupsu kuitenkaan ole. Ethän sie tästä asiasta puhuisi jos sillä ei olis siulle mitään väliä. Varmasti sillä voi olla myös monelle muullekin väliä. Jos Faban tilanne Joensuussa ja Suomessa yleensä ei olisi näin kurja, niin silloin kiinnostaisi minuakin. Miun mielipiteeni tällä kertaa pohjautuuki siis siihen että olen hyvin tyytyväinen siihen että viimein joku järkkää ainakin alkuunsa hyvin onnistuneen oloista Faba-liigaa, ja ihmisillä tuntuu olevan ihan kivaa. :D Olen siis vain tyytyväinen asiaan tältä kantilta, ja jos itse olisin liigassa mukana niin tahtoisin ehkä keskittyä vain itse pelailuun ja sotimiseen. Mie kanssa nautin melkoista paljon siitä että yritän löytää mahdottomilta tuntuviin tilanteisiin ratkaisuja niillä resursseilla mitkä nyt sattuu olemaan näpeissä.

Ehkä oon tällä kertaa niin paljon höveliäämpi sen takia että Faba on niin kuollut Suomessa. Ihan melkein kaikki mitä organisoidaan käy. Varsinkin, jos jotkut uudet tyypit on järkkäämässä ja jopa pelaamassa! Meikä vaan tanssii. \o/

Oman tämänhetkisen mielipiteeni ulkopuolelta: joo, onhan se hölmöä että tankkeja ja aboja saa kun juustokkaita tykkivankkureita ei saa. Ne on ihan yhtä raivokkaita vermeitä. Onhan siinä piilevä ongelma, ja Aleksi varmasti on saanut tankista paljonkin hyötyä. Ehkä jos säätää sitten vähän lopullisemmin ajatellut komppaukset seuraavaan liigaan?

Niin siis, kukaan ei kiellä sitä ettetkö olis oikeassa. Kompit nyt ehkä ei osuneet Joonaksella ihan nappiinsa. :) Mutta voihan tuota varmaan silti pelailla vielä loppuun asti ja sotia uudemman kerran paremmilla kombauksilla?

Miun mielestä ei tarvitsekaan aloittaa keskustelua fluffipelaajista ja minmaxaajista. Se on turhauttava keskustelu joka harvoin vie mihinkään. Onhan tuota nähty. :D

Blood for the blood God and Steam tank for all! \o/
Kivinen matsi, jota pelatessa ainakaan itsellä tuskin oisi hirvittävän miellyttävää ellei vastustaja oisi tosi mahtavaa seuraa ja pelastaisi peliä pelkällä persoonalla.
A situation everyone should strive to achieve anyways. :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

Jos yritetään hioa täydellinen komppipaketti niin ei sitä päästäisi koskaan pelaamaan saakka... Eihän niitä komppeja pääse mitenkään testaamaan jos kaikki vaan jättäytyy pelaamasta. Henkilökohtaisesti tykkään tästä pyörivästä kamppiksesta. Kompit on ok, pari slavea ei välttämättä kaada koko venettä. Nuo kompit kanustavat kuitenkin kokeilemaan kaikkea ja kehtaa itsekkin vähän testata uutta. Pyöriihän tuolla kentällä aboja ja tankkeja, mutta osa armeijakirjoista on vaan niin kujalla muutenkin että siinä pitäisi vaan kieltää koko kirja, eikä siinä nyt ole järkeä.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Iron-Father

Joo, siis näin käy kun ei lue kunnolla edellistä viestiä.
Rune kirjoitti: Oman tämänhetkisen mielipiteeni ulkopuolelta: joo, onhan se hölmöä että tankkeja ja aboja saa kun juustokkaita tykkivankkureita ei saa. Ne on ihan yhtä raivokkaita vermeitä. Onhan siinä piilevä ongelma, ja Aleksi varmasti on saanut tankista paljonkin hyötyä. Ehkä jos säätää sitten vähän lopullisemmin ajatellut komppaukset seuraavaan liigaan?

Niin siis, kukaan ei kiellä sitä ettetkö olis oikeassa. Kompit nyt ehkä ei osuneet Joonaksella ihan nappiinsa. :) Mutta voihan tuota varmaan silti pelailla vielä loppuun asti ja sotia uudemman kerran paremmilla kombauksilla?
Tätä tarkoitin itsekkin. Homma toimii kun juttuja hiotaan, eikä se onnistu muuten kuin pelaamalla. Sitten tehdään se uudestaan koska joku on aina pielessä. :)

Nyt menen juomaan aamukahvia ja pohtimaan miten voitan abo-skavenit. Tärkeintähän ei ollut hauskanpito vaan vastustajan totaallinen nöyryytys?
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Iron-Father kirjoitti: Nyt menen juomaan aamukahvia ja pohtimaan miten voitan abo-skavenit. Tärkeintähän ei ollut hauskanpito vaan vastustajan totaallinen nöyryytys?
Ja että löydetään syyllinen! Syyllisen löytäminen on aina ensimmäinen prioriteetti!
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Iron-Father

Rune kirjoitti:
Iron-Father kirjoitti: Nyt menen juomaan aamukahvia ja pohtimaan miten voitan abo-skavenit. Tärkeintähän ei ollut hauskanpito vaan vastustajan totaallinen nöyryytys?
Ja että löydetään syyllinen! Syyllisen löytäminen on aina ensimmäinen prioriteetti!
http://1d4chan.org/wiki/Matthew_Ward
Sör-Skaven

Viesti Kirjoittaja Sör-Skaven »

Otan kaiken kritiikin vastaan kiitosta vain.
Ite poimin noi kompit lueskellen eri sivujen kampanja komppeja kovassa kiireessä enkä niin hirmusesti kerenny siihen paneutua.
Kuitenkin itelle oli eka kerta vetää mitään tämmöstä ilman mitään erityisempiä neuvoja tai vastaavaa. Latan tän kierroksen jälkeen kaikille pelaajille mahdollisuuden muokata listoja 25% ja muokataan komppeja jos kerran ihmiset sitä vaativat.
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Sör-Skaven

Viesti Kirjoittaja Sör-Skaven »

Iron-Father kirjoitti:Nyt menen juomaan aamukahvia ja pohtimaan miten voitan abo-skavenit. Tärkeintähän ei ollut hauskanpito vaan vastustajan totaallinen nöyryytys?
Tarpeeksi haltia jousia!
That which is wrong with the world that we cannot fix with the blades of our axes, we shall surely avenge.
Salsa

Komppien muuttamisesta kesken kamppanian en itse lähde puoltamaan, mielestäni keskenkaiken tehdyt muutokset ovat hämmentäviä ja stankki banaanissa sanoo (hyvin valitettavasti) lopun tämän kamppanian empirepelaamiselle, kun millään muulla en saa sitä menetettyä pistemäärää korvattua. >.<
Iron-Father

Jos nuo muutokset nyt kuitenkin kampiksen vetäjän päätöksellä tulee, niin minusta on vaan töhmöä jos porukka alkaa siksi keskeyttämään. Se vaan ampuu kaikkia jalkaan ja on tyhmää... Kyllähän sitä aina jotain listaan keksii, oli se sitten proxy tai ei. Ei tässä maksimiin asti viilatuilla listoilla varmaankaan oltu pelaamassa? Edit. Tietenkin se on ikävää jos on kalliin figun hommannut kamppista varten eikä pääse käyttämään sitä. Tankki on fluffikas.
Sör-Skaven kirjoitti:
Iron-Father kirjoitti:Nyt menen juomaan aamukahvia ja pohtimaan miten voitan abo-skavenit. Tärkeintähän ei ollut hauskanpito vaan vastustajan totaallinen nöyryytys?
Tarpeeksi haltia jousia!
Totta, mutta miullahan on noita vain viisi! Toisalta laatu korvaa määrän. S3 haltiajousethan luokitellaan tunnetusti joukkotuhoaseiksi ja ne tappavat monsuja niin talossa kuin puutarhassa. Pitäiskö siun Joonas hei bannata haltiajouset, ne on vaan ihan liian tehokkaita.
Viimeksi muokannut Iron-Father, La 02.11.2013 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Longinus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Longinus »

Täysin ulkopuolisena sanoisin, että minusta yleisesti olisi fiksumpaa tehdä mahdolliset kompit sillä tavoin, ettei mitään kokonaisia yksiköitä bannata. Ihmisillä on figuja joita he oletettavasti haluavat käyttää; jos joku yksikkö on liian kova, niin on parempi sitten nerffata sen sääntöjä jotenkin kuin kieltää se kokonaan. Joittenkin yksittäisten taikaesineiden tms. bannaaminen on eri asia, koska se ei tee figuja käyttökelvottomaksi.
Only the insane have strength enough to prosper. Only those who prosper may truly judge what is sane.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joensuu”