Mithrandir kirjoitti:
Turnauspuolella 40k on epäilemättä niin iljettävää jo, etten siihen halua koskeakaan. Todisteena tästä ilmiöstä on tämäkin keskusteluketju. Nykyisen edikan kanssa ei vaan ole mitään järkeä enää roikkua kiinni turnausformaatissa; kustansin itselleni korkean tason PC-pelikoneen Star Citizeniä(ja muitakin tulevia huippupelejä) varten kun jätin 40k:n ostokset väliin kutosesta sääntökirjaa, loitsukorttipakkaa ja objektiivimarkkereita lukuunottamatta.
Enpä nyt välttämättä menisi leimaamaan kaikkia turnauksia "iljettäviksi" sen perusteella mitä yhdessä threadissa kaksi tai kolme kovaäänisintä kaveria huutaa kilpaa toisilleen (samat henkilöt riitelevät keskenään pitkälti jokaisessa threadissa jossa ovat molemmat mukana, aiheesta riippumatta ), varsinkin jos ei ole itse turnauksissa vuosiin käynyt : )
Itse omassa peliporukassa pelataan coteaz spämmiä, tauta, eldaria, venomspämmiä, demonien MC spämmiä, typhuksen zombeja helldrakeilla ja chosen spämmiä. Jännästi silti kaikilla on hauskaa ja mukavia pelejä tulee, tarpeeksi että pelataan useampi peli viikossa eikä kyllästy. Ei näitä itkuvalitusraivari threadeja tarvitse vakavissaan ottaa, se mitä internetissä puhutaan ja se mitä todellisuus on ovat täysin eri asia.
Muutenkin ärsyttää nämä ihmiset jotka eivät ole ikinä turnauksissa tämän edikan aikana kertaakaan käyneet tai ikinä edes pelanneet riptideä vastaan, ja silti itkevät kovaäänisesti netissä kuinka hirveä pelinrikkoja se on koska joku peelo amerikkalaisella foorumilla sanoo niin. Itse olen pelannut kolmen riptiden listaa turnauksessa keskivertodemonilistalla jossa ei ollut kairosta, grimoirea tai mitään muutakaan, ja peli oli hiton tiukka vääntö jonka tau voitti lopulta koska onnistui yhdessä moraali checkissä muutamalla objektiivilla istuvalla krootilla vikalla vuorolla. Ovat ne riptidet kovia joo, mutta eivät voittamattomia. Ja peli ei tosiaankaan ollut tiukka koska vastustaja oli taidoton tai koska minä olen joku hiton virtuoosi. Olen keskivertopelaaja, ja sekin on todennäköisesti vähän yläkanttiin arvioitu. Nopatkaan ei pyörinyt mitenkään ihmeellisesti pelin aikana suuntaan tai toiseen.
Ja juuri tälläisen pelikokemuksen jälkeen en voi muuta kuin pudistaa päätäni niille jotka eivät edes ole koko otusta vastaan ikinä pelanneet, ja silti huutavat taivaan totuutena että rikkoo pelin. Sama pätee pitkälti jokaiseen asiaan mikä pelissä on "kovaa", jos jokin on hyvä eikä se ole omassa armeijassa, niin siitä revitään hiuksia ja itketään foorumeilla, koska paperilla se tuntuu kovalta.
Pelatkaa vähän ihmiset ensin, ja tulkaa sitten valittamaan foorumeille kuinka kova jokin asia on. : )
Bep.