"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rankingit + WM/H

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Prkl

Re: Rankingit + WM/H

Viesti Kirjoittaja Prkl »

“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku »

Aika hyvin, että määki olen 62. kovin jätkä vaikka pelannu viimesen kahden vuoden aikana vissiin kolme peliä :D
Prkl

Rankingit päivitetty:

http://www.nopat.fi/8-rankings/

Saatiin uusi ykköspelaaja, muutenkin aika paljon shufflausta. Pari Skornepelaajaa hyppäsi puoli listaa ylöspäin yhden yön aikana :)

Mutta mikä tärkeintä, allekirjoittanut on nyt Suomen.. paras.. CIRCLE!

https://www.youtube.com/watch?v=61yKkQJSZVk

(onks oikein luukuttaa tätä duunissa?)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Prkl

Eiks kukaan oo innoissaan Suomen parhaasta Circlestä?

https://www.youtube.com/watch?v=9qvdzfT7aBA

GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Ei. Sen sijaan tatskaan Tatun naaman sun naamas päälle mun ehjään kankkuun.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

GreenMeanie kirjoitti:Ei. Sen sijaan tatskaan Tatun naaman sun naamas päälle mun ehjään kankkuun.
Kaikki meistä tietää et mä oon pysyvästi sun hanurissa eikä mua saa sieltä pois.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

petskules kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti:Ei. Sen sijaan tatskaan Tatun naaman sun naamas päälle mun ehjään kankkuun.
Kaikki meistä tietää et mä oon pysyvästi sun hanurissa eikä mua saa sieltä pois.
Naurahdin. Kiitos. Öitä.
Hän on puhunut.
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Eikai Circle nyt ketään kiinnosta, kaikki tietää, että there can be only one. :)

Lämmittää enemmän, että High Reclaimer on kovempi casteri kuin eDenny, eCaine tai Ehaley... Tosin tämänkin kaikki tiesi jo.
Rats keep running!
Prkl

Rankingit päivitetty:

http://www.nopat.fi/8-rankings/#wmhrankings

Niko Ranta hyppäsi reteästi 32 sijaa ylöspäin. On siellä jotain muutakin shufflausta.

Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Tiimiturneet kyllä sufflaa hyvin noi rankingit. Normaalisti näkee jotain pykälän tai parin nousuja, nyt oli jotain neljän nousujakin top 10:ssä. Toki pitänee ottaa huomioon että kyseessä oli 40 hengen turnaus.
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Sopuli kirjoitti:Tiimiturneet kyllä sufflaa hyvin noi rankingit. Normaalisti näkee jotain pykälän tai parin nousuja, nyt oli jotain neljän nousujakin top 10:ssä. Toki pitänee ottaa huomioon että kyseessä oli 40 hengen turnaus.
Noista tiimiturnauksista jaetaan niin paljon pisteitä ja kun turnauksia on kuitenkin sen verta vähän, niin käytännössä jos ei ole pelannut näissä kahdessa tiimiturneessa kärkipään tiimissä, niin pudotusta rankingiin tulee ja paljon. Toi vääristää koko rankingia aika lailla.

Tässä alkais kyl olla aika tehdä tohon koko systeemiin joku perustavanlaatuinen uudistus. Mä menisin lähemmäksi Ruotsin ja T3:n malleja, joissa pisteitä on jaossa enemmän isommista turnauksista. Ylipäätänsä seuraavat muutokset ois mun mielestä paikallaan:
*5 parasta tulosta huomioidaan
*Pisteet eivät pienene lainkaan ekan 12kk:n aikana ja sen jälkeen menevät nykyisen kaavan mukaisesti nollaan seuraavien 12kk:n aikana
*Maksimipisteet turnauksesta = turnauksen osallistujamäärä
*Tämän lisäksi top3:lle bonuspisteitä; ekalle +20%, tokalle +10% ja kolmannelle +5%
*Joukkueturnausten koko katsotaan olevan pelaajamäärä jaettuna kahdella, mutta top3:n bonukset todellisen pelaajamäärän mukaan (eli esim. Fanaticista voittajatiimin pelaajille 40 / 2 + 40 * 0,20 = 28 pistettä)
*Läppäturnauksille painokerroin 0,7

Detaljeja voi luonnollisesti viilata, mut näillä suuntaviivoilla toi ranking alkaisi olla jo jossain määrin kuvaava.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Celebdae

Celebdae kirjoitti: *5 parasta tulosta huomioidaan
*Pisteet eivät pienene lainkaan ekan 12kk:n aikana ja sen jälkeen menevät nykyisen kaavan mukaisesti nollaan seuraavien 12kk:n aikana
*Tämän lisäksi top3:lle bonuspisteitä; ekalle +20%, tokalle +10% ja kolmannelle +5%
*Joukkueturnausten koko katsotaan olevan pelaajamäärä jaettuna kahdella, mutta top3:n bonukset todellisen pelaajamäärän mukaan (eli esim. Fanaticista voittajatiimin pelaajille 40 / 2 + 40 * 0,20 = 28 pistettä)
*Läppäturnauksille painokerroin 0,7
Vähän lisää mietittyäni tohon lisäksi voisi vielä tehdä niin, että pelaajamäärästä tulevat maksimipisteet capataan toistaiseksi vaikka 30:een (top3:n bonuspisteet yhä todellisen pelaajamäärän mukaan). Näin yksittäisen todella ison turnauksen painoarvo olisi yhä iso, mutta ei määrittäisi rankingia lähes yksinään. Mestarien turneesta voisi myös edelleen antaa helposti tuon pohjalta maksimipisteet ilman suurempaa kikkailua. Tuon maksimipistecapin voisi sitten harkita vaikka joka vuoden alussa uusiksi, jos turnaukset alkavat kasvaa nykyisestä huomattavasti (ei hirveän todennäköistä).

Onkos joku tänsuuntaisia muutoksia vastaan ja jos on, niin miksi?

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Veripallo

Celebdae kirjoitti:*5 parasta tulosta huomioidaan
Puollan näitä, koska kuulostavat fiksuilta ideoilta. Boonukset top 3 sijoittujille voisi olla ihan ok, niin kauan kun turnaukset pelataan final table menetelmällä, jossa toisen sijan nappaa automaattisesti finaalipöydän kakkonen. Se kun nyt on vähän hölmöä että häviää ainoastaan turnauksen voittajalle finaalissa, ja putoaa neljänneksi tai alemmas, mitä on tapahtunut silloin tällöin.

Tiimiturnauksista kyl ropisee aika paljon pinnoja, niin kaipa puollan siihenkin jotain muutosta, mutta yllämainittu ehotus kuulostaa minun korvaan aika monimutkaiselta. Toisaalta en ole ite vielä tiimiturnauksissa mennyt, niin mun mielipiteisiin niiden suhteen kannattaa huomioida juuri sellaisina.

Ja lopuki ihmettelyä: miten allekirjoittaneen rankin sijoitus on voinut nousta +1, kun en osaallistunut fanatikkiin? :D
Hän on puhunut.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Veripallo kirjoitti: Boonukset top 3 sijoittujille voisi olla ihan ok, niin kauan kun turnaukset pelataan final table menetelmällä, jossa toisen sijan nappaa automaattisesti finaalipöydän kakkonen. Se kun nyt on vähän hölmöä että häviää ainoastaan turnauksen voittajalle finaalissa, ja putoaa neljänneksi tai alemmas, mitä on tapahtunut
Musta se että voittaa parempia pelaajia (SOS) on parempi mittari kun se, häviääkö sille turnausvoittajalle ekalla vai vikalle rundilla. Ei niin et henkilökohtasesti vaikuttais.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Veripallo

GreenMeanie kirjoitti:Musta se että voittaa parempia pelaajia (SOS) on parempi mittari kun se, häviääkö sille turnausvoittajalle ekalla vai vikalle rundilla. Ei niin et henkilökohtasesti vaikuttais.
Hmm njoo, itse kun vaan häviän niin ei tosiaan tajua että SOS voi kans tarkottaa sitä et voittaa parempia pelaajia :D
Hän on puhunut.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Jaakon parannusehdotukset näyttää nopealla vilkaisulla aika hyvältä. Lähinnä tulinkin haukkumaan Finals Table -varianttia. Niinku sikakin jo edellä totesi, on munkin mielestä SOS paljon reilumpi tiebreakker kuin Finals Table. Viiden kierroksen (ts. 16-32 pelaajan) turnauksessa voi ekat kolme kiekkaa tulla hyvinkin kevyitä vastustajia, jolloin yhden ns kovan matsin (semifinaali) voittamalla saa varmistettua finaalipaikan. Tällä välin se toinen kaveri on kahlannut koko alkuturnauksen jossain wtc-kaiffareissa, ja kohtaa semifinaalissa tulevan turnausvoittajan. Eikö olekin reilua että tää jälkimmäinen kaveri jää automaattisesti parhaimmillaan kolmanneksi?

Mut joo, ohan tää vähän makuasiakin jo. Eikä oikeen sinänsä liity rankingiin ees mutta tulipa avauduttua.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Kiva jos kuulostaa toimivalta. Uskoisin tosiaan, että tänsuuntaisilla muutoksilla toi ranking olisi jo aikasta hyvä. Jos joku haluaa pitää tosta vanhasta kiinni, niin Terohan voisi ehkä julkaista niitä rinnan hetken aikaa. Tosin en kyllä keksi mitään syytä miksi tuo vanha olisi parempi. Uskoisin, että vanha data kääntyy myös aika kivuttomasti tähän uuteen, kun sinänsä merkittävää laskentatavallista muutosta ei tässä ole.

Vielä ihan pienen viilauksen tekisin niiden turnausten osalta, joissa pelataan vähemmän kierroksia kuin mitä osallistujamäärä vaatisi selkeän voittajan löytämiseksi (eli esim. vain kolme kierrosta yli 8 pelaajan turnauksessa). Näissä voisi jättää nuo top3:n bonuspisteet jakamatta.

Prkl

En jaksa nyt miettiä tätä läpi, palaan mieluummin tähän kun olen terve.

Mutta keskustelkaa ihmeessä, ainahan rankingiä voi parantaa. Alunperin tarkoituksena oli lähinnä kannustaa aktiivisuuteen. Nykyään jos tarkoituksena on myös aidosti järjestää pelaajia taitotason mukaan, turnauksia kannattanee ottaa enemmän huomioon.

Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Onks se jotenki tarpeellista antaa top 3:lle lisäpinnoja? Sille kaipailisin lähinnä jotain perusteluja. Jokanen sijanousu on kuitenki lisäpisteitä, miks nousu 3:sta 4:ään toisi suhteessa enemmän kuin esim 5:stä 4:ään?

Musta on kans ihan hyvä et toi pistedecay alkaa samantien, eikä vuoden päästä. On ihan siistii et ranking elää eikä se mee siihen et joku menee ja voittaa alkuvuodesta viis turnausta ja jää jumittamaan ykkössijalle vuodeksi, ennenkuin se ehkä alkaa putoamaan.

Kaikki muut tiebreakerit ku SoS on aika perseestä, vaikka niillä joskus sijottuuki kakkosiksi. :P
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Celebdae

The_Edge kirjoitti:Onks se jotenki tarpeellista antaa top 3:lle lisäpinnoja? Sille kaipailisin lähinnä jotain perusteluja. Jokanen sijanousu on kuitenki lisäpisteitä, miks nousu 3:sta 4:ään toisi suhteessa enemmän kuin esim 5:stä 4:ään?

Musta on kans ihan hyvä et toi pistedecay alkaa samantien, eikä vuoden päästä. On ihan siistii et ranking elää eikä se mee siihen et joku menee ja voittaa alkuvuodesta viis turnausta ja jää jumittamaan ykkössijalle vuodeksi, ennenkuin se ehkä alkaa putoamaan.
Jostain syystä turnauksissa on tapana antaa palkintojakin vain top3:lle. Mun oikea syy on kuitenkin se, että näin rankingiin tulee hieman enemmän hajontaa ja kärkipään sijoituksiin luultavasti tarvitsee noita huippusijoituksia, eikä vain tasaisen varmaa suorittamista joka turnauksessa. On siitä paljon hyötyä edelleen olla aktiivisesti paikalla, mutta noin kärkisijoitukset saavat oman, vähän korkeamman arvon. Ja väitätkö, ettei vaikka teikäläistä lohduttanut Fanaticin kakkossija aika pirusti enemmän kuin mahdollinen nelossija? Tuskin syynä oli se pysti =) Kolmossijan bonushan on aika marginaalinen, mutta voitosta (=käytännössä usein ainoa tappioton pelaaja) pitäisikin antaa kunnon etu pisteissä.

Toi pisteiden väheneminen ei mun mielestä toimi hyvin ainakaan tällä nykyisellä tahdilla. Jos vielä halutaan ottaa enemmän merkitseviä turnauksia mukaan per pelaaja ja siten kasvattaa rankingin osuvuutta, niin tuo pahenee entisestään. Tämähän johtuu etupäässä siitä, että turnauksia on kuitenkin edelleen suht vähän ja varsinkin sellaisia, joista voi saada paljon pisteitä. Nykyisellään jo yhden missaaminen tarkoittaa käytännössä, että hyvää rankingsijoitusta on todella vaikea saada. Pitäähän rankingin kuvata myös aktiivisuutta, mutta tietyissä rajoissa.

Tuo skenaario, että "joku voittaa alkuvuodesta viis turnausta ja pysyy ykkösenä" ei nykyisellään kovin relevantti ole. Katsotaan vaikka tästä hetkestä taaksepäin, niin tuo olisi vaatinut seuraavien turnausten voittamista:
-Turku tiimiturnaus 21.9. 2013
-Turku Fanatic syksy 26.10. 2013
-Nimetön (eli Henry's Cup) 7.12. 2013
-Talvisota 1.2. 2014
-Turku Fanatic kevät 22.3. 2014

Näillä viidellä edellisellä turnauksella ajallista välimatkaa on jo yksistään yli puoli vuotta, eli vähentymättömät pisteet ensimmäisestä eivät edes kestäisi kuin puoli vuotta jälkimmäisen pistekertymästä. Näistäkin osa on pienempiä turnauksia ja vaikka Ropeconin turnausvoitolla keräisi (uudella systeemillä) sen verran pisteitä, että helposti menisi ohitse, jos muut sijoitukset ovat hyviä. Ja oikeasti; jos joku onnistuisi voittamaan viisi suurta turnausta putkeen, niin eikö tällä perusteella kuuluisi olla rankingin ykkösenä muutaman kuukauden ajan, vaikka venyttelisi pippeliä himassa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”