Psykik testit
Psykik testit
Elikkä miten tää tapahtuu? en löytäny rulebookin rules paikasta mitään, ja jos siellä on niin millä sivulla?.
Jos joku vois täneekin sen kertoo niin mukava ois. On ihan hämärä juttu, ois mukava tietää.
Ja jos se on jollain netteisivulla niin linkkiä tai osotetta.
kiiiiiiiitooos jo etukäteen.
Jos joku vois täneekin sen kertoo niin mukava ois. On ihan hämärä juttu, ois mukava tietää.
Ja jos se on jollain netteisivulla niin linkkiä tai osotetta.
kiiiiiiiitooos jo etukäteen.
No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
joo tajusin tuon jutun mutta saako sen kyvyn mitä käyttää ni valita ite vai heitetäänkö siinä d6 jos niitä kykyjä on 6 joista valita?Guardsman kirjoitti:No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
-
Musta Setä
- Druzhina Captain
- Valvoja
Tietääkseni se onb kyllä niin, että jos tulee tupla1 niin ottaa woundin ilman armour savea ja jos tulee tupla6 niin ottaa myös, mutta kumminkin voima onnistuu. Ja siis se psychic test on kylläkin niin että heitetään leadership testiä, ja jos tulee sama tai alle kuin oma leadership niin voima ONNISTUU. Mutta näin minä olen lukemani luullut...Guardsman kirjoitti:No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
Itse ymmärsin samoin, eli jos heittää saman tai alle leadershipin niin se ONNISTUU.Myrsky_ kirjoitti:Tietääkseni se onb kyllä niin, että jos tulee tupla1 niin ottaa woundin ilman armour savea ja jos tulee tupla6 niin ottaa myös, mutta kumminkin voima onnistuu. Ja siis se psychic test on kylläkin niin että heitetään leadership testiä, ja jos tulee sama tai alle kuin oma leadership niin voima ONNISTUU. Mutta näin minä olen lukemani luullut...Guardsman kirjoitti:No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
No se tekstihän on siposelvää: jos 2D6 on yhtäkuin ld tai alle, niin voima onnnistuu, mutta jos summa on 2 tai 12 niin psyykkeri ottaa strength D6:n suuruisen hitin. Eikä minkäänlaisia saveja.Machine kirjoitti: Itse ymmärsin samoin, eli jos heittää saman tai alle leadershipin niin se ONNISTUU.
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
Ja tähän kysymykseen (kuteen moniin, moniin muihinkin) löytyy vastaus teoksesta jota jotkut kutsuvat sääntökirjaksi.Raketti-abU kirjoitti:Onkos toi woundi-sääntö(perils of warp kai) kaikilla psyykkereillä?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
-
DarkStalker
Siis Psychic testissä yritetään heittää 2d6:lla oma LD tai alle, jotta voima onnistuisi. Jos heittää yli oman LD:nsä, voima epäonnistuu. Mutta heitoilla 2 ja 12, voiman käyttäjä ottaa strenght d6 hitin ilman saveja. Erona on se, että heitolla 2 voima onnistuu, vaikka käyttäjä kuolisikin Perils of the warpiin. Invu saveista en sitten tiedä... Yleensä sanotaan "No armoursaves allowed", mutta tässä lukee "no saves allowed". Herra teitää...
- Druzhina Captain
- Valvoja
Sääntökirjassa sivulla 74 (Perils of the Warp otsikon alla) lukee: "... The psycher suffer 1 automatic hit ..., no saves allowed..."
Ja sivulla 54 (Invulnerable Armour Saves tekstilaatikossa) lukee: "Even if a hit is normally ignores all armour saves, an invulnerable model gets to try..."
Ensimmäisessä lainauksessa puhutaan pelkästään saveista ja toisessa puhutaan armour saveista. Tästä voisi olettaa (nimenomaan olettaa), että Perils of the Warp ohittaa invu saven myös.
Ja sivulla 54 (Invulnerable Armour Saves tekstilaatikossa) lukee: "Even if a hit is normally ignores all armour saves, an invulnerable model gets to try..."
Ensimmäisessä lainauksessa puhutaan pelkästään saveista ja toisessa puhutaan armour saveista. Tästä voisi olettaa (nimenomaan olettaa), että Perils of the Warp ohittaa invu saven myös.