"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Psykik testit

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Naula

Psykik testit

Viesti Kirjoittaja Naula »

Elikkä miten tää tapahtuu? en löytäny rulebookin rules paikasta mitään, ja jos siellä on niin millä sivulla?.
Jos joku vois täneekin sen kertoo niin mukava ois. On ihan hämärä juttu, ois mukava tietää.
Ja jos se on jollain netteisivulla niin linkkiä tai osotetta.
kiiiiiiiitooos jo etukäteen.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Sivu 74, se vaalean harmaa laatikko. Lueppa se...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Naula

Guardsman kirjoitti:Sivu 74, se vaalean harmaa laatikko. Lueppa se...
okei kiitti löysin sen
Viimeksi muokannut Naula, Su 01.06.2003 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Naula

Kertokaa heitetäänkö d6 kun valitaan se kyky, vai mitä siinä tehrään?
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Naula

Guardsman kirjoitti:No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
joo tajusin tuon jutun mutta saako sen kyvyn mitä käyttää ni valita ite vai heitetäänkö siinä d6 jos niitä kykyjä on 6 joista valita?
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Taidat nyt viitata minor psychic power- taulukoihin? Jos näitä meinaat, eli kaaoksen omat, ja CA2003ssa olleet, niin ostetaan yksi sellainen 10pt, ja heitetään aina jokaisen taistelun alussa noppaa valitusta taulusta että mikä voima tulee.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Todennäköisesti riippuu armeijasta. Daemonhuntereilla on oma lista ja siitä voi valita itse.
Nervin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nervin »

Guardsman kirjoitti:No, lueppa se teksti. Mä ymmärsin sen niin, että heitetään kaksi noppaa ja jos tulee 2 tai 12 niin voiman käyttäjä menettää woundin automaattisesti ilman saveja. Nopan osoittamaa lukua verrataan Ld:hen ja jos saa alle tai saman niin voima epäonnistuu.
Tietääkseni se onb kyllä niin, että jos tulee tupla1 niin ottaa woundin ilman armour savea ja jos tulee tupla6 niin ottaa myös, mutta kumminkin voima onnistuu. Ja siis se psychic test on kylläkin niin että heitetään leadership testiä, ja jos tulee sama tai alle kuin oma leadership niin voima ONNISTUU. Mutta näin minä olen lukemani luullut... :roll:
JiimK

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Onkos toi woundi-sääntö(perils of warp kai) kaikilla psyykkereillä?
Machine

Viesti Kirjoittaja Machine »

Myrsky_ kirjoitti:
Tietääkseni se onb kyllä niin, että jos tulee tupla1 niin ottaa woundin ilman armour savea ja jos tulee tupla6 niin ottaa myös, mutta kumminkin voima onnistuu. Ja siis se psychic test on kylläkin niin että heitetään leadership testiä, ja jos tulee sama tai alle kuin oma leadership niin voima ONNISTUU. Mutta näin minä olen lukemani luullut... :roll:
Itse ymmärsin samoin, eli jos heittää saman tai alle leadershipin niin se ONNISTUU.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Ja tästähän seuraa että mitä korkeampi leadership sitä parempi! Tämähän on uutta! :?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Kriketti

Viesti Kirjoittaja Kriketti »

Machine kirjoitti: Itse ymmärsin samoin, eli jos heittää saman tai alle leadershipin niin se ONNISTUU.
No se tekstihän on siposelvää: jos 2D6 on yhtäkuin ld tai alle, niin voima onnnistuu, mutta jos summa on 2 tai 12 niin psyykkeri ottaa strength D6:n suuruisen hitin. Eikä minkäänlaisia saveja.
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Raketti-abU kirjoitti:Onkos toi woundi-sääntö(perils of warp kai) kaikilla psyykkereillä?
Ja tähän kysymykseen (kuteen moniin, moniin muihinkin) löytyy vastaus teoksesta jota jotkut kutsuvat sääntökirjaksi.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Hiukan OT: Viekö se Perils myös Invut ??
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Jaah, siinä lukee että "no saves allowed" elikkäs kuvittelisin sen ohittavan myös invut.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Pizza=Abu kirjoitti:Jaah, siinä lukee että "no saves allowed" elikkäs kuvittelisin sen ohittavan myös invut.
Eikös sääntö mennyt niin, että jos ei nimenomaan sanota ohittavan invuja, niin invuja ei ohiteta. Eli siis saa käyttää invua.
DarkStalker

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Siis Psychic testissä yritetään heittää 2d6:lla oma LD tai alle, jotta voima onnistuisi. Jos heittää yli oman LD:nsä, voima epäonnistuu. Mutta heitoilla 2 ja 12, voiman käyttäjä ottaa strenght d6 hitin ilman saveja. Erona on se, että heitolla 2 voima onnistuu, vaikka käyttäjä kuolisikin Perils of the warpiin. Invu saveista en sitten tiedä... Yleensä sanotaan "No armoursaves allowed", mutta tässä lukee "no saves allowed". Herra teitää...
Nervin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nervin »

Dark Stalker: Oikeassa olet. Noin se koko homma meni! Mutta siis niille jotka eivät olleet ymmärtäneet että tietenkin testissä on parempi olla iso Ld niin "TÄH?" heille kaikille. Tietenkin se menee niin, mutta nyt pois.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Sääntökirjassa sivulla 74 (Perils of the Warp otsikon alla) lukee: "... The psycher suffer 1 automatic hit ..., no saves allowed..."

Ja sivulla 54 (Invulnerable Armour Saves tekstilaatikossa) lukee: "Even if a hit is normally ignores all armour saves, an invulnerable model gets to try..."

Ensimmäisessä lainauksessa puhutaan pelkästään saveista ja toisessa puhutaan armour saveista. Tästä voisi olettaa (nimenomaan olettaa), että Perils of the Warp ohittaa invu saven myös.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”