Kyllä joitain figuja tulee silkkihansikkain käsiteltyö mutta muoviukot eivät saa hanskojen kohtelua koska kestävät paremmin kuin metalliset...
Miten käsittelet figuja?
Yritän kohdella figujani mahdollisimman hellästi, niin maalattuja kuin maalaamattomia, niin metallisia kuin muovisia, niin lakattuja kuin lakkaamattomia.
Maalaamattomia ns. yksiosaisia muovifiguja voi kyllä huoletta nostaa useamman kerrallaan.
Ja sehän tietysti ärsyttää aivan suunnattomasti, kun esim. maalatessa tai kootessa menee joku pieleen.. tekisi mieli viskata figu huoneen takaseinään. Jotenkin olen kuitenkin onnistunut säilyttämään kärsivällisyyteni (johtuisikohan figujen ei niin halvasta hinnasta? :| ).
Maalaamattomia ns. yksiosaisia muovifiguja voi kyllä huoletta nostaa useamman kerrallaan.
Ja sehän tietysti ärsyttää aivan suunnattomasti, kun esim. maalatessa tai kootessa menee joku pieleen.. tekisi mieli viskata figu huoneen takaseinään. Jotenkin olen kuitenkin onnistunut säilyttämään kärsivällisyyteni (johtuisikohan figujen ei niin halvasta hinnasta? :| ).
(Ilm. 20: 14-15)
kohtelen figuja raa'asti ja väkivaltaisesti. oppivatpahan tavoille.
Ennen tuli pidettyä hyvää huolta, mutta nykyään on pienenpi vaiva tunkea ne vaan jonkin näköiseen läjään ja liimata ne pari irronnutta osaa myöhemmin.
Ennen tuli pidettyä hyvää huolta, mutta nykyään on pienenpi vaiva tunkea ne vaan jonkin näköiseen läjään ja liimata ne pari irronnutta osaa myöhemmin.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
-
Lord of Darkness
Todellaki, maalatut figut seisoskelevat omissa ryhmissään, maaston keskellä hyllyllä (pelaan 40k:ta).
Tuleehan niitä käsiteltyä varovaisesti. Käytännössä siirretään yksi kerrallaan niin pelipöydällä, kuin muissakin yhteyksissä. Maalaamattomilla muovi figuilla ei ole niin väliä, kun ne ovast kerran vain harmaata muovia. Toisin kuin kalliit metalli figut.
Tuleehan niitä käsiteltyä varovaisesti. Käytännössä siirretään yksi kerrallaan niin pelipöydällä, kuin muissakin yhteyksissä. Maalaamattomilla muovi figuilla ei ole niin väliä, kun ne ovast kerran vain harmaata muovia. Toisin kuin kalliit metalli figut.
NEVER fear to use the biggest gun. At liberum
-
manmangler
- Viesti:
-
Andromedus
Ainoat turvatoimet maalien ja osien irtoamiselle metallisista figuista on niiden pakkaamistyyli. Käytän kuljetukseen battle force- laatikkoa, johon mahtuvat kaikki figut tankkia lukuunottamatta. Ensin sijoitan metalliset figut siten, etteivät ne kosketa toisiaan. Sen jälkeen laitan muovisia figuja metallisten väliin, jotta ne suojaisivat metallisia törmäilemästä toisiinsa. Kuulostaa turhalta, mutta ei se ole. Ainakaan täysin. Mitä nyt pari kertaa on irronneita raajoja löytynyt laatikon pohjalta 
Omnia mors aequat - Death equals all things
Maalaamattomia metallifiguja kohtelen nätisti, mikäli niissä on irtonaisia osia liimattuna. Mikäli ei, ne saavat maata läjässä, mutta kuitenkin sellaisessa läjässä, etei se ole tiellä, eikä ne ukkelit katoa mihinkään.
Muoviukkoja sitten vielä nätimmin, kun se muovi sattuui olemaan niin hanan haurasta.
Mulla ei kädet hikoa, eikä ole rasvassa. Johtuiskohan sitä, että ne ovat kovat kuin mitkä kaikenlaisten kynsilakanpoistoaineiden, tärpätin ja alkoholipitoisten aineiden käsittelyn jälkeen. Lukuunottamatta päivittäistä kuntoilua kidutusvehj... siis kuntoilulaitteen (missä on jos jonkinlaista häkkyrää ja vekotinta kersk kersk) kanssa.
Maalatut figut laitan talteen siksi aikaa, kunes koko rykmentti on valmis, jolloin ne kuljetetaan hyllyyn muun armeijan sekaan siistiin riviin.
Muoviukkoja sitten vielä nätimmin, kun se muovi sattuui olemaan niin hanan haurasta.
Mulla ei kädet hikoa, eikä ole rasvassa. Johtuiskohan sitä, että ne ovat kovat kuin mitkä kaikenlaisten kynsilakanpoistoaineiden, tärpätin ja alkoholipitoisten aineiden käsittelyn jälkeen. Lukuunottamatta päivittäistä kuntoilua kidutusvehj... siis kuntoilulaitteen (missä on jos jonkinlaista häkkyrää ja vekotinta kersk kersk) kanssa.
Maalatut figut laitan talteen siksi aikaa, kunes koko rykmentti on valmis, jolloin ne kuljetetaan hyllyyn muun armeijan sekaan siistiin riviin.
-
Andromedus
Kannattaa kuljetuksessa käyttää niitä blistereissä tulleita pehmeitä hommia. Ja laittaa vaikka pumpulia laatikon/muovipussin/arkun pohjalle.
Mä aina laitan niin että ensin laitan sellasen pumpuli alustan(joku 15/15 senttii)laatikon/pussin alle. Sit laitan metalli figut vierekkäin mutta eivät kosketa toisiaan. Sitten laitan niitä pehmeitä alustoja blistereistä niitten päälle, ja laitan sitten niitten päälle figuja ja niin edespän. Täten minulla on figuni monessa eri kerroksessa.
Mä aina laitan niin että ensin laitan sellasen pumpuli alustan(joku 15/15 senttii)laatikon/pussin alle. Sit laitan metalli figut vierekkäin mutta eivät kosketa toisiaan. Sitten laitan niitä pehmeitä alustoja blistereistä niitten päälle, ja laitan sitten niitten päälle figuja ja niin edespän. Täten minulla on figuni monessa eri kerroksessa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.