"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten käsittelet figuja?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

ihan sama mikä figu mutta en silti näpäyttele niitä ulos pelipöydältä :)
Kyllä joitain figuja tulee silkkihansikkain käsiteltyö mutta muoviukot eivät saa hanskojen kohtelua koska kestävät paremmin kuin metalliset...
niih.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Kyllähän kaikkia figuja pitää suojella kuin omia lapsiaan, vaikka ne olisivat muovi tai metalli figuja! Eikö?
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Yritän kohdella figujani mahdollisimman hellästi, niin maalattuja kuin maalaamattomia, niin metallisia kuin muovisia, niin lakattuja kuin lakkaamattomia.

Maalaamattomia ns. yksiosaisia muovifiguja voi kyllä huoletta nostaa useamman kerrallaan.

Ja sehän tietysti ärsyttää aivan suunnattomasti, kun esim. maalatessa tai kootessa menee joku pieleen.. tekisi mieli viskata figu huoneen takaseinään. Jotenkin olen kuitenkin onnistunut säilyttämään kärsivällisyyteni (johtuisikohan figujen ei niin halvasta hinnasta? :| ).
(Ilm. 20: 14-15)
Bonehead

Viesti Kirjoittaja Bonehead »

Kyllähän minäkin niitä pidän, kuin kukkaa kämmenellä ja siirtelen varovasti, olivat ne sitten muovisia tai metallisia. Mutta pari kertaa on hermotkin mennyt, josta on seurannut yleensä figun lentomatka kohti seinää...
Valta on illuusio.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

kohtelen figuja raa'asti ja väkivaltaisesti. oppivatpahan tavoille.
Ennen tuli pidettyä hyvää huolta, mutta nykyään on pienenpi vaiva tunkea ne vaan jonkin näköiseen läjään ja liimata ne pari irronnutta osaa myöhemmin.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Lord of Darkness

Viesti Kirjoittaja Lord of Darkness »

Todellaki, maalatut figut seisoskelevat omissa ryhmissään, maaston keskellä hyllyllä (pelaan 40k:ta).
Tuleehan niitä käsiteltyä varovaisesti. Käytännössä siirretään yksi kerrallaan niin pelipöydällä, kuin muissakin yhteyksissä. Maalaamattomilla muovi figuilla ei ole niin väliä, kun ne ovast kerran vain harmaata muovia. Toisin kuin kalliit metalli figut. :)
NEVER fear to use the biggest gun. At liberum
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Maalattuja figuja käsitellään todella varoen, koska en lakkaa figujani. Maalaamattomilla sitten ei olekaan niin välä, äkkiä muutaman irroneen osan paikalleen liimaa.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Maalattuja figuja käsittelen melko varovasti materiaalista riippumatta, ja varsinkin muoviset Skavenit kaipaavat hellää kohtelua jopa maalaamattomina, koska muuten menee hännät poikki.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Kunnon örkki pelaaja uhraa aina pari gobboa Waaghille ennen peliä(istu vaikka päälle). Ite oon uhrannut Clääninrottia heh.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

hmm.... itse en lakkaa figuja ja kohtelen (liian) kovakouraisesti...
joudun aina silloin tällöin taistelun (tai pikemminkin kuljetus keikan) jälkeen maalaamaan tiettyjä osia uudelleen.... ei se niin vaivalloista ole... siihen menee max. 1h
niin... tänäänkin...
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Itse lakkaan Figun aina kun sen maalaus on valmis. Turha sitä maalata jos se kuluu pois. Tosin on paljon asteella perusvärit tms niin niitä voi kouria. Tosin metallia sisältäviä aina hellästi.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Vaikka mä kuinka lakkaan niin aina joutuu olemaan varuillaan ettei lähde osaset irti. Andromedus figuni vaatii hyvää kohtelua koska en oo lakannu sitä.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Ainoat turvatoimet maalien ja osien irtoamiselle metallisista figuista on niiden pakkaamistyyli. Käytän kuljetukseen battle force- laatikkoa, johon mahtuvat kaikki figut tankkia lukuunottamatta. Ensin sijoitan metalliset figut siten, etteivät ne kosketa toisiaan. Sen jälkeen laitan muovisia figuja metallisten väliin, jotta ne suojaisivat metallisia törmäilemästä toisiinsa. Kuulostaa turhalta, mutta ei se ole. Ainakaan täysin. Mitä nyt pari kertaa on irronneita raajoja löytynyt laatikon pohjalta :)
Omnia mors aequat - Death equals all things
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Maalaamattomia metallifiguja kohtelen nätisti, mikäli niissä on irtonaisia osia liimattuna. Mikäli ei, ne saavat maata läjässä, mutta kuitenkin sellaisessa läjässä, etei se ole tiellä, eikä ne ukkelit katoa mihinkään.
Muoviukkoja sitten vielä nätimmin, kun se muovi sattuui olemaan niin hanan haurasta.
Mulla ei kädet hikoa, eikä ole rasvassa. Johtuiskohan sitä, että ne ovat kovat kuin mitkä kaikenlaisten kynsilakanpoistoaineiden, tärpätin ja alkoholipitoisten aineiden käsittelyn jälkeen. Lukuunottamatta päivittäistä kuntoilua kidutusvehj... siis kuntoilulaitteen (missä on jos jonkinlaista häkkyrää ja vekotinta kersk kersk) kanssa.
Maalatut figut laitan talteen siksi aikaa, kunes koko rykmentti on valmis, jolloin ne kuljetetaan hyllyyn muun armeijan sekaan siistiin riviin.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Kannattaa kuljetuksessa käyttää niitä blistereissä tulleita pehmeitä hommia. Ja laittaa vaikka pumpulia laatikon/muovipussin/arkun pohjalle.
Mä aina laitan niin että ensin laitan sellasen pumpuli alustan(joku 15/15 senttii)laatikon/pussin alle. Sit laitan metalli figut vierekkäin mutta eivät kosketa toisiaan. Sitten laitan niitä pehmeitä alustoja blistereistä niitten päälle, ja laitan sitten niitten päälle figuja ja niin edespän. Täten minulla on figuni monessa eri kerroksessa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”