Ero tokan, kolmannen, neljännen ja joskus viidennen välillä on isommissa turnauksissa helposti se et pelasko ne jotain kuhaa vastaan ekan rundin. Vaikka SoS onki vähiten huono tiebreakkeri, se on alkukierroksilla aika random ja musta on vähän eh antaa pinnoja tokalle ja kolmannelle pelaajalle siks et ne pääs pelaamaan ok/hyviä vastustajia vastaan ekat rundit. Ei mulla oo mitään sitä vastaan et ekalle annetaan pisteitä, 5-0 meneminen on jotain mistä saaki palkita. 20% vaikuttaa aika härskiltä tosin.Celebdae kirjoitti:Jostain syystä turnauksissa on tapana antaa palkintojakin vain top3:lle. Mun oikea syy on kuitenkin se, että näin rankingiin tulee hieman enemmän hajontaa ja kärkipään sijoituksiin luultavasti tarvitsee noita huippusijoituksia, eikä vain tasaisen varmaa suorittamista joka turnauksessa. On siitä paljon hyötyä edelleen olla aktiivisesti paikalla, mutta noin kärkisijoitukset saavat oman, vähän korkeamman arvon. Ja väitätkö, ettei vaikka teikäläistä lohduttanut Fanaticin kakkossija aika pirusti enemmän kuin mahdollinen nelossija? Tuskin syynä oli se pysti =) Kolmossijan bonushan on aika marginaalinen, mutta voitosta (=käytännössä usein ainoa tappioton pelaaja) pitäisikin antaa kunnon etu pisteissä.The_Edge kirjoitti:Onks se jotenki tarpeellista antaa top 3:lle lisäpinnoja? Sille kaipailisin lähinnä jotain perusteluja. Jokanen sijanousu on kuitenki lisäpisteitä, miks nousu 3:sta 4:ään toisi suhteessa enemmän kuin esim 5:stä 4:ään?
Kuhan herättelen keskustelua ja mutuilen, ei mulla oo mitään oikeeta tota vastaankaan.
Edit: Toinen juttu mikä mua kyrsii SoSsissa on se, et pelaaja joka menee 4-1 ja hävii ekan pelin turnausvoittajalle sijottuu todennäkösesti huonommin ku pelaaja joka menee 4-1 ja hävii vikan pelinsä turnausvoittajalle. Toki sen ekan pelaajaan loput pelit on helpompia, mut siltä ikäänku "riistetään" mahollisuus pelata parempia pelaajia vastaan jotta se vois sijottuu paremmin, koska swiss.