Hiekan värjääminen
Hiekan värjääminen
Onko mahdollista värjätä hiekkaa ensin vaikka mustaksi ja sirotella se vasta sitten kohteeseen?
on se, mutta vaikeasti tehtävää koska kun maali kuivuu se liimaa hiekanjyvät kiinni toisiinsa 
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
-
IG Trooper
Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.Argonath kirjoitti:Mitä hyötyä siitä olisi että maalaisi hiekan ensin ja sitten jälkeen päin sen liimaisi?
Niinpä. Mutta base kannattaakin maalata ennen kuin maalaa itse figuuria - etenkin, jos base on vähänkin monimutkaisempi.Teurastaja kirjoitti: Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.Day kirjoitti:Niinpä. Mutta base kannattaakin maalata ennen kuin maalaa itse figuuria - etenkin, jos base on vähänkin monimutkaisempi.Teurastaja kirjoitti: Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
Liima figu alustaa. Tee base. Maalaa base. Maalaa figu. Ei pulmia.Teurastaja kirjoitti:Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.Day kirjoitti:Niinpä. Mutta base kannattaakin maalata ennen kuin maalaa itse figuuria - etenkin, jos base on vähänkin monimutkaisempi.Teurastaja kirjoitti: Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
iu? Laita ukko baseen kiinni ennen kuin maalaat itse figuja ja tee sitten base valmiiksi? Ja sitten liimaa koko ukko baseineen päivineen vaikkapa vanhaan maalipurkkiin niin voit maalata figuuria koskematta siihen. Saat figustakin paremman otteen.Teurastaja kirjoitti: Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.
Tai siis näin ainakin itse teen. En tiedä auttaako tämä yhtään?
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
maddog
Joo base mustaksi ennen hiekoitusta niin ei raot näy. ei kannata mielestäni värjätä hiekkaa, sillä liima näkyy kiiltelevänä hiekan raoista ja joudut kuitenkin sitten inkkaamaan/maalaamaan koko hiekan. tietty hiekan voi kiinnittää paksulla mattalakalla. itse käytän kuitenkin liiimaa, se kun kuivaa nopeammin.
-
maddog
Jos tämä on siitä kyse että teet basen ja jätät siihen sitten sen vaon, johon laitat sitten figun, jonka jalkojen välillä on sitten se tappi, joka on sitten piilotettava baseen laittamalla sen päälle hiekkaa jonka sitten maalaat. (vähän huonosti selitetty)
Jos asia on näin, niin tee niin että tukit sen basessa olevan vaon GS:sällä ja teet sitten basen. Sitten maalaat figun. Kun figu on maalattu otat sen jalkoja yhdistävän tapin pois, viilaat jalat tasasiksi ja liimaat/pinnaat jalat sitten kiinni baseen.
-Duh- toivottavasti joku saa selvää siitä mitä tarkotan
Jos asia on näin, niin tee niin että tukit sen basessa olevan vaon GS:sällä ja teet sitten basen. Sitten maalaat figun. Kun figu on maalattu otat sen jalkoja yhdistävän tapin pois, viilaat jalat tasasiksi ja liimaat/pinnaat jalat sitten kiinni baseen.
-Duh- toivottavasti joku saa selvää siitä mitä tarkotan
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
-
maddog
Kyllä minä liimaan ensin figun baseen ja pohjamaalaan koko hoidon ennenkuin pistän sitä hiekkaa. ei mene liian vaikeaksi!
On se tuokin hyvä, sillä siten ei jalat uppoa maastoon kuten tapahtuu varsinkin karkean hiekan kanssa jos figu on liimattu baseen hiekoitettaessa. Toisaalta minua ei ainakaan haittaa tuo uppoaminen, sillä figujen jalat ovat yleensä varsin paksuanturaiset.
On se tuokin hyvä, sillä siten ei jalat uppoa maastoon kuten tapahtuu varsinkin karkean hiekan kanssa jos figu on liimattu baseen hiekoitettaessa. Toisaalta minua ei ainakaan haittaa tuo uppoaminen, sillä figujen jalat ovat yleensä varsin paksuanturaiset.