"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hiekan värjääminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Rokottaja

Hiekan värjääminen

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Onko mahdollista värjätä hiekkaa ensin vaikka mustaksi ja sirotella se vasta sitten kohteeseen?
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

on se, mutta vaikeasti tehtävää koska kun maali kuivuu se liimaa hiekanjyvät kiinni toisiinsa :)
IG Trooper

Viesti Kirjoittaja IG Trooper »

On olemassa jo valmiiksi mustaa hiekkaa jota voi saada katu rakennus paikalta. Sieltä mä ainakin sitä hommaan.
No Retreat, No Surrender!
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Mitä hyötyä siitä olisi että maalaisi hiekan ensin ja sitten jälkeen päin sen liimaisi?
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Rokottaja

Argonath kirjoitti:Mitä hyötyä siitä olisi että maalaisi hiekan ensin ja sitten jälkeen päin sen liimaisi?
Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Teurastaja kirjoitti: Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
Niinpä. Mutta base kannattaakin maalata ennen kuin maalaa itse figuuria - etenkin, jos base on vähänkin monimutkaisempi.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Rokottaja

Day kirjoitti:
Teurastaja kirjoitti: Metalli figuilla on jalkojensa alla sellainen juttu, mikä laitetaan metallifiguille tarkoitettuun uraan. Olisi aika tyhmää ensin liimata metallifigu alustaansa, laittaa hiekka ja maalata se ilman, että töhrii maalaamaansa ukkoa.
Niinpä. Mutta base kannattaakin maalata ennen kuin maalaa itse figuuria - etenkin, jos base on vähänkin monimutkaisempi.
Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Teurastaja kirjoitti:
Day kirjoitti:
Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.
Liima figu alustaa. Tee base. Maalaa base. Maalaa figu. Ei pulmia.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Teurastaja kirjoitti: Niin juuri minä teenkin. Mutta: niissä baseissa on sellainen ura, johon se metallifigujen metallituki laitetaan. Kun se on siihen uraan laitettu, niin se pitää peittää hiekalla, joka pitää sitten maalata saman väriseksi, kuin muukin base. Siinä pulma.
iu? Laita ukko baseen kiinni ennen kuin maalaat itse figuja ja tee sitten base valmiiksi? Ja sitten liimaa koko ukko baseineen päivineen vaikkapa vanhaan maalipurkkiin niin voit maalata figuuria koskematta siihen. Saat figustakin paremman otteen.

Tai siis näin ainakin itse teen. En tiedä auttaako tämä yhtään?
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ja siis vielä niin että liimaat hiekan baseen ennen sprayta. Base kannattaa todellakin tehdä valmiiksi ennen itse ukon maalaamista.
And they wonder how he dealt with stress so well..
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Joo base mustaksi ennen hiekoitusta niin ei raot näy. ei kannata mielestäni värjätä hiekkaa, sillä liima näkyy kiiltelevänä hiekan raoista ja joudut kuitenkin sitten inkkaamaan/maalaamaan koko hiekan. tietty hiekan voi kiinnittää paksulla mattalakalla. itse käytän kuitenkin liiimaa, se kun kuivaa nopeammin.
JBro

Viesti Kirjoittaja JBro »

itse teen samoin kuin VJ, eli laitan baseen hiekat ym. sälät ja vasta sitten pohjamaalaan koko figun.
niin, onhan niitä rottia paljon, mutta gobboilla on asennetta!
maddog

Eipä ole koskaan tullut mieleen tehdä basea ennen itse figun maalaamista... Itse asiassa erinomainen idea, kun ei sitten tartte varoa figua kun maalaa hiekkaa! Täytynee kokeilla tätä seuraavissa figuissani.
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Jos tämä on siitä kyse että teet basen ja jätät siihen sitten sen vaon, johon laitat sitten figun, jonka jalkojen välillä on sitten se tappi, joka on sitten piilotettava baseen laittamalla sen päälle hiekkaa jonka sitten maalaat. (vähän huonosti selitetty)

Jos asia on näin, niin tee niin että tukit sen basessa olevan vaon GS:sällä ja teet sitten basen. Sitten maalaat figun. Kun figu on maalattu otat sen jalkoja yhdistävän tapin pois, viilaat jalat tasasiksi ja liimaat/pinnaat jalat sitten kiinni baseen.

-Duh- toivottavasti joku saa selvää siitä mitä tarkotan
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
maddog

Kyllä minä liimaan ensin figun baseen ja pohjamaalaan koko hoidon ennenkuin pistän sitä hiekkaa. ei mene liian vaikeaksi! :wink:
On se tuokin hyvä, sillä siten ei jalat uppoa maastoon kuten tapahtuu varsinkin karkean hiekan kanssa jos figu on liimattu baseen hiekoitettaessa. Toisaalta minua ei ainakaan haittaa tuo uppoaminen, sillä figujen jalat ovat yleensä varsin paksuanturaiset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”