Heroquest

Kvaldur
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kvaldur »

Hihhei, nostalgia. :)

Space Crusadea en ole koskaan omistanut, joitain kertoja olen sitä kyllä pelannut. Heroquestia on tullut pelattua aika paljon, viimeksi pari kuukautta sitten. Tiukka kampanja menossa siinä. :)

Vähän googlattuani, tuli vastaan tällainen -> http://www.theminiaturespage.com/rules/fan/hqthink.html

ja sieltä vielä tällainen : "After I got the game, I also got all the expansions available here in the Netherlands - Kellar's Keep, Return of the Witchlord (man, is he cool), Wizards of Morcar, and the Adventure Design Kit."

Eli ainakin kolme lisäosaa on olemassa.

Pikkasen lisää googlea ja löytyy vielä tällanen -> http://www.boardgamegeek.com/search.php3?mechid=15

sieltä H:n kohdalle ja johan alkaa valkenemaan mitä kaikkea sitä oikein onkaan olemassa.

-Kvald
-"I can see dead people..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Kiitos linkeista!
Kvaldur kirjoitti:ja sieltä vielä tällainen : "After I got the game, I also got all the expansions available here in the Netherlands - Kellar's Keep, Return of the Witchlord (man, is he cool), Wizards of Morcar, and the Adventure Design Kit."
Itselläni on suomenkielinen Heroquest sekä kaksi lisäosaa (myös suomenkielisinä): Keller's Keep ja Return of the Witchlord, suomenkielisinä (yritän muistaa) Kellerin kellarin ja Noitaherran paluu. Näitä olen pelannut jonkin verran ja joista yritin joskus tehdä tietokonepelikin, mikä jäi kesken.

Space Crusadekin mulla on, muttei sen lisäosia. Muistaakseni jossain WD:ssä oli lisää skenaarioita siihen. Vai oliko ne Heroquestin skenaarioita?

Muistaako kukaan sellaista peliä kuin Ultramarines?
IG Trooper

Viesti Kirjoittaja IG Trooper »

WD 134:ssä on lisä sääntöjä HeroQuestiin ja Space Crusadeen. Heroon on joku skaven juttu ja Crusadeen on säänöt Örkki porukalle , teminaattoreille , SM scouteille ja tyranniideille.
No Retreat, No Surrender!
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Druzhina Captain kirjoitti:Keller's Keep ja Return of the Witchlord, suomenkielisinä (yritän muistaa) Kellerin kellarin ja Noitaherran paluu.
Lisäosat olivat suomennettuna Kellarin Linnake ja Noitaherran paluu.

Olihan se HQ ihan kiva peli...Siinä oli oikein hahmolomakeet ja kaikki. Melkein kuin oikeassa roolipelissä ;). Tykkään kyllä Space Crusadesta paljon enemmän...
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

mauno kirjoitti:Lisäosat olivat suomennettuna Kellarin Linnake ja Noitaherran paluu.
Niin onkin, muistin sen toisen väärin.
mauno kirjoitti:Olihan se HQ ihan kiva peli...Siinä oli oikein hahmolomakeet ja kaikki. Melkein kuin oikeassa roolipelissä ;).
Itse käytin WFRP:n hahmolomakkeita ja muuttin hiukan sääntöjä, mustaakseni lisäsin ainakin joitakin aseita ja taikaesineitä. Siitä tuli ikäänkuin kevennetty versio WFRP:stä.
mauno kirjoitti:Tykkään kyllä Space Crusadesta paljon enemmän...
Toiset tykkäävät juustosta ja toiset taas makkarasta :wink:
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Herran jestas, täällähän on HQ/SC porukkaa enemmänkin.

Miltäs kuulostaisi jonkinlainen kokoontuminen mustassa sudessa jossa pistäisimme HQ/SC kampanjan käyntiin? Meitsi ainakin varaa ultramariinit ja/tai barbaarin itselleni :)

Minulta löytyy aika raiskattu SC (melken kaikki osat tallella, figuista ei paljon puhella) mutta ainoastaan vanha HQ lauta kun säästin sen Advanced Heroquestia varten. Mulla on myös se WD jossa on säännöt tyranideilla, hybrideille, terminaattoreille, örkeillä ja marine scouteille. Jos joku saa parempi kuntoisen paikalle niin aina parempi.

Minulta löytyy myös Advanced Space crusade jos joku haluaa kokeilla. Sitä voi hakata marineilla/kaaos marineilla, kaartilla tai örkeillä.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Golotha

Viesti Kirjoittaja Golotha »

The Captain kirjoitti:
manmangler kirjoitti:Eikös Space Crusadeen ole säännöt että voi seikkailla tavallisten marineden sijaan:
Örkki mobilla
Scouteilla
Terminaattoreilla
Kyllä on, ne ilmestyivät jossain White Dwarfissa reilusti toista sataa numeroa sitten. Muistaakseni kannessa on sama kuva kuin Space Crusaden kannessa - tai siis osa siitä. Tai sitten muistan väärin, mutta jossain WD:ssä ne kyllä varmasti olivat.
Tain omistaa tuon lehden.. Voin yrittää kaivella jostain jos joku on äärimmäisen kiinnostunut.
"You're not you're bank account, you're not you're not the contents of you're wallet... and you're not you're f***ing khaki's!"
Simpi

Golotha kirjoitti:
Sitten myös oli semmonen erillinen peli kuin ADVANCED Space Crusade. Siinä oli marine scoutteja jotka jotenki ihmeellisesti tutkii jotain tyranid pesää(?). Aikoinaan fantsun alennuslaarista sai vajaavaisen (ei sääntöjä) boksin n. 100 markalla. Sisälsi 20 muovista scouttifigua ja 9(!) muovista tyranid warrior figua. Ei huono kauppa sinänsä :)
9 perus scoutia, 3 kersanttia ja 3 heavy bolter hemmoa. Tyranideja tuli 6. Loistava peli ja huvittaisi pelata mutta minulla ei ole tyranid figuja enkä tunne ketään ao. rodun pelaajaa.

Siinä siis vyörytettiin tyranid alusta, tarkoituksena löytää aluksen tärkeät elimet ja tuhota se sisältä päin. Käytti D12 systeemiä. Kotisivullani on eri armeijalistat, pienilllä muutoksilla (nimet, joukkojen määrää ja rajoituksia). Vilkaiskaa: http://www.haarlaa.fi/ascroster.zip

Boxi josta puhut oli ilmeisesti Tyranids ja terminators jossa oli figuja sekä Space Hulkiin että ASC:hen. Olen kuullut että ASC:hen tuli jossain välissä ihan viralliset Eldar listat ja joltakulta löytyy, minua kiinnostaisi.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Golotha

Viesti Kirjoittaja Golotha »

Simpi kirjoitti:Herran jestas, täällähän on HQ/SC porukkaa enemmänkin.

Miltäs kuulostaisi jonkinlainen kokoontuminen mustassa sudessa jossa pistäisimme HQ/SC kampanjan käyntiin? Meitsi ainakin varaa ultramariinit ja/tai barbaarin itselleni :)

Minulta löytyy aika raiskattu SC (melken kaikki osat tallella, figuista ei paljon puhella) mutta ainoastaan vanha HQ lauta kun säästin sen Advanced Heroquestia varten. Mulla on myös se WD jossa on säännöt tyranideilla, hybrideille, terminaattoreille, örkeillä ja marine scouteille. Jos joku saa parempi kuntoisen paikalle niin aina parempi.

Minulta löytyy myös Advanced Space crusade jos joku haluaa kokeilla. Sitä voi hakata marineilla/kaaos marineilla, kaartilla tai örkeillä.
Tuosta tuli mieleen että joskus vuonna kivi ja nakki julkaistiin myös advanced Space Hulk. Siinä oli marine scoutteja jotka jotenki ihmeellisesti tutkii jotain tyranid pesää(?). Pelilauta oli koostui ököistä nidin pesän osista. Aikoinaan fantsun alennuslaarista ostin vajaavaisen (ei sääntöjä) boksin n. 100 markalla. Sisälsi 20 muovista scouttifigua ja 9(!) muovista tyranid warrior figua.

Ei huono kauppa sikäli :)
"You're not you're bank account, you're not you're not the contents of you're wallet... and you're not you're f***ing khaki's!"
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

http://www.aginsinn.com/
Tuolta löytyy paljon asioita HQ:hun ja joskus sieltä sai ladata viralliset seikkailu kirjat (kunnes MB pelit myivät itsensä jollekkin suurenmalle yhtiölle etc.) kuitenkin kaikkea kivaa lisää HQ:hun eli ehdoton käynti.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Pienenä poikana kun HQ:n tehtävät oli pelattu liian monta kertaa läpi, oli pakko tehdä omia seikkailuita. Ne olivatkin keskiverto seikkailijalle aika pahoja... Noissa seikkailuissa pahiksetkin sai enemmän kuin yhden woundin, ja muistelenpa kaaos warrioreiden olleen pelaajien mielestä karkuunjuoksemisen arvoisia. (Olin muuten kaaospelaaja sielultani jo tuolloin) :)

Muutenkin paikat olivat täynnä ansoja, ja aikarajat olivat aktiivisesti käytetty tehokeino... Tosin pelaaminenkin taisi huomaamatta mennä vähän roolipelimäisemmäksi, joten se ehkä hieman tasoitti noita kauheuksia.
Simpi

Teräratas kirjoitti:Pienenä poikana kun HQ:n tehtävät oli pelattu liian monta kertaa läpi, oli pakko tehdä omia seikkailuita. Ne olivatkin keskiverto seikkailijalle aika pahoja... Noissa seikkailuissa pahiksetkin sai enemmän kuin yhden woundin, ja muistelenpa kaaos warrioreiden olleen pelaajien mielestä karkuunjuoksemisen arvoisia. (Olin muuten kaaospelaaja sielultani jo tuolloin) :)

Muutenkin paikat olivat täynnä ansoja, ja aikarajat olivat aktiivisesti käytetty tehokeino... Tosin pelaaminenkin taisi huomaamatta mennä vähän roolipelimäisemmäksi, joten se ehkä hieman tasoitti noita kauheuksia.
Oikein. Kyllä jotkut monsut ansatsevat useammankin kestopisteen. AHQ:ssa homma oli hiukka paremmin kun perusskavenkin kesti kolme pistettä, keskiverto hahmon heittäessä neljää vahinkonoppaa vastustajan toughnesia vastaan.

Päälle hyökyvä rottalauma oli siis oikeasti ikävä ilmestys, sankarihirviöistä ja isoista mömmöistä puhumattakaan. Trolli kesti muistaakseni 11 pistettä (teki lämää 9) ja vielä regeneroi siihen päälle.

Yksisilmä-Joe

Viesti Kirjoittaja Yksisilmä-Joe »

Mullapa on HQ ja kaikki tallella. Ostin sen taannoin kirpputorilta 15 markalla ja KAIKKI oli tallessa ehjinä! Ihmeitä tapahtuu!
Zyder

Viesti Kirjoittaja Zyder »

manmangler kirjoitti:
[Luoja] kirjoitti:
Deceased kirjoitti:Joillakin onkin Space Crusade... *tannsahtelee piiriä*
Joillakin on Space Crusade sekä Heroquest. 8)
jep niin on (Vieläpä Figu ja Amiga versiot)
Hankkikaa toki vielä tietokoneelle. Se on ihan mukavaa ajanvietettä kaverin kanssa.
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
Viikate
Sotavasaran WH40k-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Viikate »

The Captain kirjoitti:
manmangler kirjoitti:Eikös Space Crusadeen ole säännöt että voi seikkailla tavallisten marineden sijaan:
Örkki mobilla
Scouteilla
Terminaattoreilla
Kyllä on, ne ilmestyivät jossain White Dwarfissa reilusti toista sataa numeroa sitten. Muistaakseni kannessa on sama kuva kuin Space Crusaden kannessa - tai siis osa siitä. Tai sitten muistan väärin, mutta jossain WD:ssä ne kyllä varmasti olivat.
Kyseessä oli WD 134, jota ainakin pari vuotta sitten myytiin fantasiapeleissä, Helsingissä ja Tampereella. Ostin sen silloin nostalgian vuoksi hintaan 15 markkaa. Löytyypä lehdestä vielä säännöt skaveneille Heroquestiin, ja joku seikkailu aiheeseen liittyen.

Niin, ja mulla on Space Crusade, kokonaisena ja (melkein) ehjänä. Lällällää. :D
Simpi

Viikate kirjoitti: Kyseessä oli WD 134, jota ainakin pari vuotta sitten myytiin fantasiapeleissä, Helsingissä ja Tampereella. Ostin sen silloin nostalgian vuoksi hintaan 15 markkaa. Löytyypä lehdestä vielä säännöt skaveneille Heroquestiin, ja joku seikkailu aiheeseen liittyen.

Niin, ja mulla on Space Crusade, kokonaisena ja (melkein) ehjänä. Lällällää. :D
Sen pitäisi olla edelleen fantussa ellei 'lapsi mennyt pesuveden mukana' kun fantsussa oli kevätsiivous. Eipä hätää, minulta löytyy lehteä parikin kappaletta kun leikkasin yhdestä SC & ASC jutut irti.

Kaikilla HQ skaveneilla oli lingot, hiukkasenko epäreilua :)

Apollo

Viesti Kirjoittaja Apollo »

Täällä löytyy Advanced space crusade sekä Advanced hero quest.

Noista WD:sta sen verran että löytyy muutama sata numeroa ja voin kyllä myydäkin niitä. Tosin vain isommissa erissä..
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Hero questin löysin aika kauan sitten kirpputorilta. sieltä voi tehdä hienojakin löytöjä
Ruutiukko

Viesti Kirjoittaja Ruutiukko »

HQ ja Noitaherran Paluu on minullakin puhkipelattuina ja figut raskaatsi väärinkäytettyinä. SC:PC-versio tuli tahkottua joskus läpi ja lautapeliäkin olen plelannut. Mitenkäs muuten se Advanced SC eroaa taallisesta?
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Ebayllä on myyty joskus HeroQuest 150$. :D
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”