Heroquest
Hihhei, nostalgia. :)
Space Crusadea en ole koskaan omistanut, joitain kertoja olen sitä kyllä pelannut. Heroquestia on tullut pelattua aika paljon, viimeksi pari kuukautta sitten. Tiukka kampanja menossa siinä. :)
Vähän googlattuani, tuli vastaan tällainen -> http://www.theminiaturespage.com/rules/fan/hqthink.html
ja sieltä vielä tällainen : "After I got the game, I also got all the expansions available here in the Netherlands - Kellar's Keep, Return of the Witchlord (man, is he cool), Wizards of Morcar, and the Adventure Design Kit."
Eli ainakin kolme lisäosaa on olemassa.
Pikkasen lisää googlea ja löytyy vielä tällanen -> http://www.boardgamegeek.com/search.php3?mechid=15
sieltä H:n kohdalle ja johan alkaa valkenemaan mitä kaikkea sitä oikein onkaan olemassa.
-Kvald
Space Crusadea en ole koskaan omistanut, joitain kertoja olen sitä kyllä pelannut. Heroquestia on tullut pelattua aika paljon, viimeksi pari kuukautta sitten. Tiukka kampanja menossa siinä. :)
Vähän googlattuani, tuli vastaan tällainen -> http://www.theminiaturespage.com/rules/fan/hqthink.html
ja sieltä vielä tällainen : "After I got the game, I also got all the expansions available here in the Netherlands - Kellar's Keep, Return of the Witchlord (man, is he cool), Wizards of Morcar, and the Adventure Design Kit."
Eli ainakin kolme lisäosaa on olemassa.
Pikkasen lisää googlea ja löytyy vielä tällanen -> http://www.boardgamegeek.com/search.php3?mechid=15
sieltä H:n kohdalle ja johan alkaa valkenemaan mitä kaikkea sitä oikein onkaan olemassa.
-Kvald
-"I can see dead people..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
- Druzhina Captain
- Valvoja
Kiitos linkeista!
Space Crusadekin mulla on, muttei sen lisäosia. Muistaakseni jossain WD:ssä oli lisää skenaarioita siihen. Vai oliko ne Heroquestin skenaarioita?
Muistaako kukaan sellaista peliä kuin Ultramarines?
Itselläni on suomenkielinen Heroquest sekä kaksi lisäosaa (myös suomenkielisinä): Keller's Keep ja Return of the Witchlord, suomenkielisinä (yritän muistaa) Kellerin kellarin ja Noitaherran paluu. Näitä olen pelannut jonkin verran ja joista yritin joskus tehdä tietokonepelikin, mikä jäi kesken.Kvaldur kirjoitti:ja sieltä vielä tällainen : "After I got the game, I also got all the expansions available here in the Netherlands - Kellar's Keep, Return of the Witchlord (man, is he cool), Wizards of Morcar, and the Adventure Design Kit."
Space Crusadekin mulla on, muttei sen lisäosia. Muistaakseni jossain WD:ssä oli lisää skenaarioita siihen. Vai oliko ne Heroquestin skenaarioita?
Muistaako kukaan sellaista peliä kuin Ultramarines?
-
IG Trooper
Lisäosat olivat suomennettuna Kellarin Linnake ja Noitaherran paluu.Druzhina Captain kirjoitti:Keller's Keep ja Return of the Witchlord, suomenkielisinä (yritän muistaa) Kellerin kellarin ja Noitaherran paluu.
Olihan se HQ ihan kiva peli...Siinä oli oikein hahmolomakeet ja kaikki. Melkein kuin oikeassa roolipelissä
- Druzhina Captain
- Valvoja
Niin onkin, muistin sen toisen väärin.mauno kirjoitti:Lisäosat olivat suomennettuna Kellarin Linnake ja Noitaherran paluu.
Itse käytin WFRP:n hahmolomakkeita ja muuttin hiukan sääntöjä, mustaakseni lisäsin ainakin joitakin aseita ja taikaesineitä. Siitä tuli ikäänkuin kevennetty versio WFRP:stä.mauno kirjoitti:Olihan se HQ ihan kiva peli...Siinä oli oikein hahmolomakeet ja kaikki. Melkein kuin oikeassa roolipelissä.
Toiset tykkäävät juustosta ja toiset taas makkarastamauno kirjoitti:Tykkään kyllä Space Crusadesta paljon enemmän...
Herran jestas, täällähän on HQ/SC porukkaa enemmänkin.
Miltäs kuulostaisi jonkinlainen kokoontuminen mustassa sudessa jossa pistäisimme HQ/SC kampanjan käyntiin? Meitsi ainakin varaa ultramariinit ja/tai barbaarin itselleni
Minulta löytyy aika raiskattu SC (melken kaikki osat tallella, figuista ei paljon puhella) mutta ainoastaan vanha HQ lauta kun säästin sen Advanced Heroquestia varten. Mulla on myös se WD jossa on säännöt tyranideilla, hybrideille, terminaattoreille, örkeillä ja marine scouteille. Jos joku saa parempi kuntoisen paikalle niin aina parempi.
Minulta löytyy myös Advanced Space crusade jos joku haluaa kokeilla. Sitä voi hakata marineilla/kaaos marineilla, kaartilla tai örkeillä.
Miltäs kuulostaisi jonkinlainen kokoontuminen mustassa sudessa jossa pistäisimme HQ/SC kampanjan käyntiin? Meitsi ainakin varaa ultramariinit ja/tai barbaarin itselleni
Minulta löytyy aika raiskattu SC (melken kaikki osat tallella, figuista ei paljon puhella) mutta ainoastaan vanha HQ lauta kun säästin sen Advanced Heroquestia varten. Mulla on myös se WD jossa on säännöt tyranideilla, hybrideille, terminaattoreille, örkeillä ja marine scouteille. Jos joku saa parempi kuntoisen paikalle niin aina parempi.
Minulta löytyy myös Advanced Space crusade jos joku haluaa kokeilla. Sitä voi hakata marineilla/kaaos marineilla, kaartilla tai örkeillä.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."
Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Tain omistaa tuon lehden.. Voin yrittää kaivella jostain jos joku on äärimmäisen kiinnostunut.The Captain kirjoitti:Kyllä on, ne ilmestyivät jossain White Dwarfissa reilusti toista sataa numeroa sitten. Muistaakseni kannessa on sama kuva kuin Space Crusaden kannessa - tai siis osa siitä. Tai sitten muistan väärin, mutta jossain WD:ssä ne kyllä varmasti olivat.manmangler kirjoitti:Eikös Space Crusadeen ole säännöt että voi seikkailla tavallisten marineden sijaan:
Örkki mobilla
Scouteilla
Terminaattoreilla
"You're not you're bank account, you're not you're not the contents of you're wallet... and you're not you're f***ing khaki's!"
9 perus scoutia, 3 kersanttia ja 3 heavy bolter hemmoa. Tyranideja tuli 6. Loistava peli ja huvittaisi pelata mutta minulla ei ole tyranid figuja enkä tunne ketään ao. rodun pelaajaa.Golotha kirjoitti:
Sitten myös oli semmonen erillinen peli kuin ADVANCED Space Crusade. Siinä oli marine scoutteja jotka jotenki ihmeellisesti tutkii jotain tyranid pesää(?). Aikoinaan fantsun alennuslaarista sai vajaavaisen (ei sääntöjä) boksin n. 100 markalla. Sisälsi 20 muovista scouttifigua ja 9(!) muovista tyranid warrior figua. Ei huono kauppa sinänsä
Siinä siis vyörytettiin tyranid alusta, tarkoituksena löytää aluksen tärkeät elimet ja tuhota se sisältä päin. Käytti D12 systeemiä. Kotisivullani on eri armeijalistat, pienilllä muutoksilla (nimet, joukkojen määrää ja rajoituksia). Vilkaiskaa: http://www.haarlaa.fi/ascroster.zip
Boxi josta puhut oli ilmeisesti Tyranids ja terminators jossa oli figuja sekä Space Hulkiin että ASC:hen. Olen kuullut että ASC:hen tuli jossain välissä ihan viralliset Eldar listat ja joltakulta löytyy, minua kiinnostaisi.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."
Tuosta tuli mieleen että joskus vuonna kivi ja nakki julkaistiin myös advanced Space Hulk. Siinä oli marine scoutteja jotka jotenki ihmeellisesti tutkii jotain tyranid pesää(?). Pelilauta oli koostui ököistä nidin pesän osista. Aikoinaan fantsun alennuslaarista ostin vajaavaisen (ei sääntöjä) boksin n. 100 markalla. Sisälsi 20 muovista scouttifigua ja 9(!) muovista tyranid warrior figua.Simpi kirjoitti:Herran jestas, täällähän on HQ/SC porukkaa enemmänkin.
Miltäs kuulostaisi jonkinlainen kokoontuminen mustassa sudessa jossa pistäisimme HQ/SC kampanjan käyntiin? Meitsi ainakin varaa ultramariinit ja/tai barbaarin itselleni![]()
Ei huono kauppa sikäli
"You're not you're bank account, you're not you're not the contents of you're wallet... and you're not you're f***ing khaki's!"
http://www.aginsinn.com/
Tuolta löytyy paljon asioita HQ:hun ja joskus sieltä sai ladata viralliset seikkailu kirjat (kunnes MB pelit myivät itsensä jollekkin suurenmalle yhtiölle etc.) kuitenkin kaikkea kivaa lisää HQ:hun eli ehdoton käynti.
Tuolta löytyy paljon asioita HQ:hun ja joskus sieltä sai ladata viralliset seikkailu kirjat (kunnes MB pelit myivät itsensä jollekkin suurenmalle yhtiölle etc.) kuitenkin kaikkea kivaa lisää HQ:hun eli ehdoton käynti.
Pienenä poikana kun HQ:n tehtävät oli pelattu liian monta kertaa läpi, oli pakko tehdä omia seikkailuita. Ne olivatkin keskiverto seikkailijalle aika pahoja... Noissa seikkailuissa pahiksetkin sai enemmän kuin yhden woundin, ja muistelenpa kaaos warrioreiden olleen pelaajien mielestä karkuunjuoksemisen arvoisia. (Olin muuten kaaospelaaja sielultani jo tuolloin) 
Muutenkin paikat olivat täynnä ansoja, ja aikarajat olivat aktiivisesti käytetty tehokeino... Tosin pelaaminenkin taisi huomaamatta mennä vähän roolipelimäisemmäksi, joten se ehkä hieman tasoitti noita kauheuksia.
Muutenkin paikat olivat täynnä ansoja, ja aikarajat olivat aktiivisesti käytetty tehokeino... Tosin pelaaminenkin taisi huomaamatta mennä vähän roolipelimäisemmäksi, joten se ehkä hieman tasoitti noita kauheuksia.
Oikein. Kyllä jotkut monsut ansatsevat useammankin kestopisteen. AHQ:ssa homma oli hiukka paremmin kun perusskavenkin kesti kolme pistettä, keskiverto hahmon heittäessä neljää vahinkonoppaa vastustajan toughnesia vastaan.Teräratas kirjoitti:Pienenä poikana kun HQ:n tehtävät oli pelattu liian monta kertaa läpi, oli pakko tehdä omia seikkailuita. Ne olivatkin keskiverto seikkailijalle aika pahoja... Noissa seikkailuissa pahiksetkin sai enemmän kuin yhden woundin, ja muistelenpa kaaos warrioreiden olleen pelaajien mielestä karkuunjuoksemisen arvoisia. (Olin muuten kaaospelaaja sielultani jo tuolloin)
Päälle hyökyvä rottalauma oli siis oikeasti ikävä ilmestys, sankarihirviöistä ja isoista mömmöistä puhumattakaan. Trolli kesti muistaakseni 11 pistettä (teki lämää 9) ja vielä regeneroi siihen päälle.
-
Yksisilmä-Joe
Hankkikaa toki vielä tietokoneelle. Se on ihan mukavaa ajanvietettä kaverin kanssa.manmangler kirjoitti:jep niin on (Vieläpä Figu ja Amiga versiot)[Luoja] kirjoitti:Joillakin on Space Crusade sekä Heroquest. 8)Deceased kirjoitti:Joillakin onkin Space Crusade... *tannsahtelee piiriä*
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
Kyseessä oli WD 134, jota ainakin pari vuotta sitten myytiin fantasiapeleissä, Helsingissä ja Tampereella. Ostin sen silloin nostalgian vuoksi hintaan 15 markkaa. Löytyypä lehdestä vielä säännöt skaveneille Heroquestiin, ja joku seikkailu aiheeseen liittyen.The Captain kirjoitti:Kyllä on, ne ilmestyivät jossain White Dwarfissa reilusti toista sataa numeroa sitten. Muistaakseni kannessa on sama kuva kuin Space Crusaden kannessa - tai siis osa siitä. Tai sitten muistan väärin, mutta jossain WD:ssä ne kyllä varmasti olivat.manmangler kirjoitti:Eikös Space Crusadeen ole säännöt että voi seikkailla tavallisten marineden sijaan:
Örkki mobilla
Scouteilla
Terminaattoreilla
Niin, ja mulla on Space Crusade, kokonaisena ja (melkein) ehjänä. Lällällää.
Sen pitäisi olla edelleen fantussa ellei 'lapsi mennyt pesuveden mukana' kun fantsussa oli kevätsiivous. Eipä hätää, minulta löytyy lehteä parikin kappaletta kun leikkasin yhdestä SC & ASC jutut irti.Viikate kirjoitti: Kyseessä oli WD 134, jota ainakin pari vuotta sitten myytiin fantasiapeleissä, Helsingissä ja Tampereella. Ostin sen silloin nostalgian vuoksi hintaan 15 markkaa. Löytyypä lehdestä vielä säännöt skaveneille Heroquestiin, ja joku seikkailu aiheeseen liittyen.
Niin, ja mulla on Space Crusade, kokonaisena ja (melkein) ehjänä. Lällällää.
Kaikilla HQ skaveneilla oli lingot, hiukkasenko epäreilua
- I.C. Wiener
- Viesti: