"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW Texture paints

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zodfrey

GW Texture paints

Viesti Kirjoittaja Zodfrey »

Sellainen kysymys noista tekstuurimaaleista, että onko ne värisävyä lukuunottamatta keskenään identtisiä?

Meinasin hankkia vaikkapa tuota Blackfire Earthia ja sitten Technicaaleista tuota Agrellan Earthia jos saisi basetuksiin vähän enemmän vauhtia. Pöydällä odottelis noin 100 örkkia, ja 50 (DA/CSM) mariinia, ja ei millään jaksais PVA-liima + hiekka systeemillä noin montaa beissiä käydä läpi, vaikka näyttäisikin hieman paremmalta (jos minun taidoilla edes näyttäisi paremmalta noin).

Ajattelin tuota Blackfire Earth + vihreitä ruohotupsuja örkeille, Agrellan Earth plus ruskeita ruohotupsuja kaaoksen joukoille, ja jotain muuta sitten Dark Angelsseille...
Meganiikko

Re: GW Texture paints

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Agrellan earth toimii ihan hyvin. Hyvin tulee tekstuuri esille ja niin edelleen.
Sitä tosin menee aika pirusti, meinaa että tarvitset 2-3 purkkia 150 hebaan olettaen että kaikki on 25mm baseil.

Itte oon pikabasetuksessa käyttänyt sellaista tekniikkaa että kun baset tulee johonkin runkoon kiinnitettyinä niin silpaisee esim. isolla pensselillä liimat koko levyn yli, laittaa liima edellä hiekkalaatikkoon, ylös, pieni ravistus ja sivuun, seuraava.
Kun kuiva, korjaa agrellan earthilla hiekattomat kohdat. Yksinään agrellan ei toimi.
Sitten vasta kun kiinnittää figua niin ottaa kiviä veks niin että figu mahtuu. Näyttää ihan hyvältä ja saa eloa hommaan.
Esimn:
Kuva
Kuva

Tekstuurimaali toimii hyvin myös pohjana: tässä terminaattoreilla on ollut pohjana texture paint ruskealle baselle, sitten punaruskea wash, sitten kivet+hiekka+säkit, sitten maali, sitten drybrush, sitten piikkilanka
Kuva
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Itse olen Tauta basettanut nyt ihan pelkällä Agrellan Earthilla ja vähän rusehtavia tufteja sinne sekaan. Pari irtokiveä myös laittanut, koska isommissa baseissa se kaipaa vähän muutakin, mutta 25mm ei oikeestaan kaipaa edes sitä.

Testinappi:
Kuva

Blogipostaus
Zodfrey

Kiitos kokemuksista ja vinkestä. Minun tapauksessa figut ovat jo baseille liimattuja, joten beissin dippaaminen ensin hiekassa ei ole enää vaihtoehto. Ihan kivalta kyllä näyttää tuo Agrellan + ruoho, taidan kokeilla tuota noille 25-millisille, ja isommille sitten kiviä ja pieniä puun pätkiä ehkä lisäksi. Ens kerralla kun uusia figuja hankin niin pitää basettaa ensin ja sitten vasta liimata hemmot päälle.
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

Nuo muut textured maalit sitten ovat basetukseen melkomoinen rahasyöppö, eikä budjettitietoisen valinta. Tähän mennessä on tau-armeijani syönyt arviolta 4-6 purkkia moista. Viimeksi kun beissasin, niin meni riptideen ja kolmeen crisis-suittiin purkillinen. Siitä voi sitten laskea, että 25mm beissillisiä sillä olisi tehnyt ehkä 15-20, jolloin tuollainen 150 modelin örkkihorde söisi ihan hyvällä tahdilla noita.
gaming since '92
Zodfrey

Hmmm, perkules. Vai kuluu noin nopeasti. Pitää ehkä harkita asiaa sitten uudelleen. Jos menee useampi kymppi basetusmaaleihin, niin voisi sillä rahalla ostaa ennemmin vaikka boksin uusia Flash Gitzejä ja purra huulta ja kärvistellä rannalta kerätyn hiekan ja PVA-maalin kanssa.
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

Riippuu tietenkin määrästä, mutta itse en näe niiden toimivan niin hyvin ohuilla kerroksilla. Itse valitsin tämän tavan tälle armeijalle, koska en taas jaksa puljata pva+hiekka -kombojen kanssa ja tekstuurimaali+wash+drybrush+tufteja on ihan ok lopputulos kohtuu pienellä vaivalla. Melko pitkä kuivumisaika noissa myös on.
gaming since '92
Krank

Viesti Kirjoittaja Krank »

Sandy Paste ja muut Vallejon tekstuurit on kyllä hyviä ja riittoisia 200ml.
Eskoleipa

Viesti Kirjoittaja Eskoleipa »

Krank kirjoitti:Sandy Paste ja muut Vallejon tekstuurit on kyllä hyviä ja riittoisia 200ml.
Ei nyt liity mitenkään aiheeseen mutta pakko mainita tuosta sun Allekirjoituksesta ku nauran sille aina ku jossain tulee sun kommentti vastaan niin pistää naurattaan tuo =D
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.

Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”