"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rankingit + WM/H

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Prkl

Re: Rankingit + WM/H

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Celebdae kirjoitti:
petskules kirjoitti: (nyt luulis kelpaavan?)
Suunnitelma siis onnistui =)

Ja vielä jos viittisit poistaa noi desimaalit lukujen perästä? Tack tack!
Joo poistettu excelistä, poistuu netistä sit ku uploadaan seuraavat rankingit.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

on kyl mielenkiintoista, että miten Henry, joka ei pelannut peliäkään conissa, nousi yhden sijan, mutta kaikki muut ympärillä olivat pelaamassa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Kato ku mun pitää olla yheksäs kaikessa.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Der Dexter kirjoitti:on kyl mielenkiintoista, että miten Henry, joka ei pelannut peliäkään conissa, nousi yhden sijan, mutta kaikki muut ympärillä olivat pelaamassa...
No tämä toki johtuu siitä, että toi rankingin laskentaperuste muuttui... kuten tässä nyt on jauhettu jo tovi. Jatkossa tällaista ei ole tapahtumassa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

Toki sinne lisättiin myös kaksi muuta turnausta joissa molemmissa Henry pelasi...
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Celebdae

Tässä nyt vielä kertaalleen nuo laskentaperusteet kokonaisuutena, niin ei tartte miettiä miten menevät. Vois lisätä samalla tohon rankingin yhteyteen.

*5 parasta tulosta huomioidaan kullekin pelaajalle
*Pisteet huomioidaan täysimääräisesti alle 12kk vanhoista tuloksista. Sen jälkeen pisteet pienenevät seuraavien 6kk:n aikana 75%:n painoarvoon ja sitä seuraavien 6kk:n aikana nollaan.
*Turnauksen voittajan peruspisteet turnauksesta = turnauksen osallistujamäärä 24:ään pelaajaan asti. Sen ylittävät pelaajat huomioidaan kertoimella 0,25 (eli 26 pelaajan turnauksesta turnauksen voittajalle 24 + 2x0,25 = 24,5 peruspistettä)
*Muille sijoille peruspisteitä suoraan sijoituksen mukaisesti laskevasti kaavalla [Turnauksen koko - Sijoitus + 1 / Turnauksen koko x Maksimiperuspisteet] (eli 26 pelaajan turnauksesta kakkoselle 25/26 x 24,5 = 23,56 peruspistettä)
*Tämän lisäksi bonuspisteitä: ainoa tappioton pelaaja +20% maksimiperuspisteistä; max. yhden tappion pelaajat +10% maksimiperuspisteistä (eli 26 pelaajan turnauksesta tappiottomalle voittajalle 24,5 x 0,2 = 4,9 bonuspistettä)
*Joukkueturnausten koko peruspisteisiin lasketaan kaavalla [Turnauksen koko = tiimien lkm x 1,2^i] jossa i on tiimien koko. Bonuspisteet lasketaan koko pelaajamäärän mukaisesti (24:ään asti täysimääräisesti, sen ylittävät kertoimella 0,25 kuten yksilöturnauksissakin) seuraavasti : +20% voittajalle, jos vähintään voiton verran eroa kakkoseen, +15% voittajalle, jos puolikkaan voiton ero kakkoseen ja +10% muille jos max. voiton ero voittajaan.
*Läppäturnauksille painokerroin 0,5
*Lopuksi kaikki pisteet kerrotaan 100:lla

EDIT: tarkennus joukkueturnauksen bonuspisteiden pelaajamääräään
Viimeksi muokannut Celebdae, Ti 29.07.2014 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Celebdae

Muuten huomasin sitten kuitenkin yhen jutun. Joukkueturnausten bonuspisteet tulevat tällä hetkellä koko pelaajamäärän mukaan ilman tuota leikkuria 24 pelaajan jälkeen. Eli ne ovat eri kuin yksilöturnauksessa. Ehkä olisi kuitenkin parempi pitää tuo leikkuri voimassa niissäkin, eli 40 pelaajan turnaus olisi siis laskennallisesti 28 pelaajaa ja bonukset sen mukaan.

Prkl

Celebdae kirjoitti:Bonuspisteet lasketaan todellisen pelaajamäärän mukaisesti.
Joo, mut tein ton sen mukaan mitä aikanaan ehdotit.

Sen takia mä oisin halunnu et ollaan samalla kartalla näistä kriteereistä ennen kuin ruvetaan muuttamaan kantaan ja koodaamaan, se on useamman tunnin juttu joka kerta, ja mä oon sen nyt kolmeen kertaan tehnyt. Nyt tää saa vaan pysyä hetken ennen ku rupeen taas säätämään.

Celebdae

petskules kirjoitti:
Celebdae kirjoitti:Bonuspisteet lasketaan todellisen pelaajamäärän mukaisesti.
Joo, mut tein ton sen mukaan mitä aikanaan ehdotit.

Sen takia mä oisin halunnu et ollaan samalla kartalla näistä kriteereistä ennen kuin ruvetaan muuttamaan kantaan ja koodaamaan, se on useamman tunnin juttu joka kerta, ja mä oon sen nyt kolmeen kertaan tehnyt. Nyt tää saa vaan pysyä hetken ennen ku rupeen taas säätämään.
Tossa se "todellinen" tarkoitti osallistuvien pelaajien määrää, eli ei tiimien määrää. Epäilemättä mahdollista on tulkita tuo toisinkin kyl. Taisin yrittää tarjoutua tarkistamaan nuo kaavat, niin väärinymmärryksen mahis ois vähän pienempi.

Tämä toki vaikuttaa käytännössä ainoastaan kevät-fanaticin pisteisiin, jotka on vähän liian isot. En toki tiedä miten monimutkainen sun taulukko on, mutta ei toi muutos ihan hirveän suurelta hommalta tuntuisi. Kiva ois, jos saatais tää nyt kokonaan kuntoon ja ei tarttis sit fiksailla toivottavasti pitkään aikaan.

Ja kiitos väsäämisestä joka tapauksessa!

Prkl

Ranking päivitetty casterrankingia lukuunottamatta. Se on rikki tällä hetkellä. Joonas nousi 10 sijaa ja Nousiaisten Fademaster putosi 6.

Swordie

Viesti Kirjoittaja Swordie »

Odotas vaan! Mountain King nousee! Muistakaa syväri ja raatteentie!
Puolalaisessa vessassa, käsi omassa ulosteessa, olen tulossa vanhaksi.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Hyvä Tero ett otit noi Fanaticin kierroskohtaset tuloslaput mukaan niinku lupasit.

http://imgur.com/a/ENpwY
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Prkl

TheEmu kirjoitti:Hyvä Tero ett otit noi Fanaticin kierroskohtaset tuloslaput mukaan niinku lupasit.

http://imgur.com/a/ENpwY
En tienny et mun pitää ettiä ne ite jostain.. Ette viittiny vaan antaa niinku lupasitte.

Celebdae

Täähän on paljon parempi näin, niin pääsee ulkopuolisetkin kattelemaan mitä ihmettä siellä Turuus oikein tapahtui! Onnea Terolle toki noiden käsialojen/muiden merkintöjen tulkintaan... tosin mies itse näköjään pelannut neljällä eri casterilla =)

Prkl

Ranking päivitetty osoitteessa:

http://www.nopat.fi/8-rankings/#wmhrankings

Uusia turnauksia Tampere, Kouvola ja Turku.

Celebdae

Jee!

Millos poistat noi ylimääräiset desimaalit kaikista sarakkeista, kuten joskus lupasit? =)

(tai ees laitat kaikkiin samat kaksi - siis myös yhteispisteisiin. mieluummin kuitenkin kaikki veke)

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Läppäturnauksille painokerroin 0,5
Kuka päättää mikä on läppä ja mikä ei?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Celebdae

Merimetsä kirjoitti:
Läppäturnauksille painokerroin 0,5
Kuka päättää mikä on läppä ja mikä ei?
Varmaan viime kädessä Tero. Aiheesta paljon keskustelua tässä topicissa. Loppujen lopuksi aika vähän rajatapauksia on. Siis käytännössä.

shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

Varmaa käsitelty asia jo ennen ku oon alottanu pelailee, mut miksei ulkomaan pelejä lasketa rankingiin? Momissa jotai jutteli et ruottalaiset laskis kaikki turnaukset rankingiin ja se rohkasee jengiä käymää enemmä ulkomail edustamas.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

shoddie kirjoitti:Varmaa käsitelty asia jo ennen ku oon alottanu pelailee, mut miksei ulkomaan pelejä lasketa rankingiin? Momissa jotai jutteli et ruottalaiset laskis kaikki turnaukset rankingiin ja se rohkasee jengiä käymää enemmä ulkomail edustamas.
Eikhän tää ränkingi mene ihan vaan suomessa pelattavien turnausten mukaan, kun on kaikki ulkomaalaisetkin tullu niiden mukana meiän ränkin listoihin. Muutenhan jouduttais träckää koko ajan miten ruotsissa menee richardeilla ja muilla kun kummiski ovat NOTeista ja RopConeista ottaneet paikkansa meiän rankinlistoihi.

Eikä Enklannin jalakapallossakaa anneta valioliigaan pinnoi mestarienliigan peleistä ;)
Hän on puhunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”