"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Riptide + muu geneerinen tilitys

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
shiwan

Re: Riptide

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Suosittelen ottamaan Inuoj:in haasteen vastaan.
Oli lopputulos mikä tahansa, mitä se meille oikeasti kertoisi käsiteltävästä aiheesta?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Lopputulos ei olekaan pointtina, tai se itsessään ei osottaisi aiheesta hirveästi mitään. Oon vaan tullut siihen tulokseen että sun ajatusmaailmaa on helpompi muuttaa konkreettisesti pelipöydän ääressä kuin internetin välityksellä.
Haasteottelu sanan käyttäminen oli tietty vaan sirkushuvien tarjoamista isolle yleisölle ;)

Mutta hyviä pointteja tossa sun viimeisessä tekstiseinässä. Kaikista asioista en oo edellenkään samaa mieltä mutta saalittakoon se?

Mutta pelataan ihmeessä joku matsi, pitäisihän mun sut joskus voittaakin :)
shiwan

Inouj kirjoitti:Lopputulos ei olekaan pointtina, tai se itsessään ei osottaisi aiheesta hirveästi mitään. Oon vaan tullut siihen tulokseen että sun ajatusmaailmaa on helpompi muuttaa konkreettisesti pelipöydän ääressä kuin internetin välityksellä.
Haasteottelu sanan käyttäminen oli tietty vaan sirkushuvien tarjoamista isolle yleisölle ;)
Olet varmaan ihan oikeassa. Onhan se niin, että olen sen verran jääräpää, että jos ei pysty matikalla suoraan toisin osoittamaan niin kokemus täytyy saada mielipiteen muuttamiseksi. :)
Mutta hyviä pointteja tossa sun viimeisessä tekstiseinässä. Kaikista asioista en oo edellenkään samaa mieltä mutta saalittakoon se?

Aina saa olla eri mieltä jos hyväksyy sen itse, että minäkin olen omalla kannallani. Ei nämä harrastushommelit ole niin vakavia. Ja entä sitten vaikka olisivat. Kyllä tänne mielipiteitä mahtuu. :)

Juu ja varmaan on vieläkin säännöissä itsellä jotain mikä menee väärin. Pääset sitten korjaamaan taas. :D
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

shiwan kirjoitti:
Inouj kirjoitti:Lopputulos ei olekaan pointtina, tai se itsessään ei osottaisi aiheesta hirveästi mitään. Oon vaan tullut siihen tulokseen että sun ajatusmaailmaa on helpompi muuttaa konkreettisesti pelipöydän ääressä kuin internetin välityksellä.
Olet varmaan ihan oikeassa. Onhan se niin, että olen sen verran jääräpää, että jos ei pysty matikalla suoraan toisin osoittamaan niin kokemus täytyy saada mielipiteen muuttamiseksi. :)

Aina saa olla eri mieltä jos hyväksyy sen itse, että minäkin olen omalla kannallani. Ei nämä harrastushommelit ole niin vakavia. Ja entä sitten vaikka olisivat. Kyllä tänne mielipiteitä mahtuu. :)

Juu ja varmaan on vieläkin säännöissä itsellä jotain mikä menee väärin. Pääset sitten korjaamaan taas. :D
Näistä vastauksista shiwanille iso peukunnosto =) .
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Purging Flame

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

Tästä tulikin aasinsillan kautta mieleeni, olis varmasti aika siistiä jos ois joku järkevä mahdollisuus saada kokeneemmilta pelaajilta oppia ja vinkkejä pelaamiseen. Vaikkapa siis niin, että gurut/turnausjeesukset/muuten vaan oppineemmat kattelis olan takaa peliä ja pelin jälkeen sais palautetta mikä meni metsään ja mikä hyvin ja miksi näin. Lisäksi pointtereita listaan yms :) Ja varsinkin jos on ns. haastavia yksiköitä/listoja vastassa.
Tuskin vaan kukaan jaksaisi seistä ihmettelemässä tuollaisen takia matseja, mutta noin niinkuin ajatuksen tasolla.

Turnauksiin ei oikein kehtaa lähteä, kun valtaosa figuista on joko maalaamattomia tai sekalaisissa väreissä, kun on käytettynä niitä haalinut.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Purging Flame kirjoitti:Tästä tulikin aasinsillan kautta mieleeni, olis varmasti aika siistiä jos ois joku järkevä mahdollisuus saada kokeneemmilta pelaajilta oppia ja vinkkejä pelaamiseen. Vaikkapa siis niin, että gurut/turnausjeesukset/muuten vaan oppineemmat kattelis olan takaa peliä ja pelin jälkeen sais palautetta mikä meni metsään ja mikä hyvin ja miksi näin. Lisäksi pointtereita listaan yms :) Ja varsinkin jos on ns. haastavia yksiköitä/listoja vastassa.
Tuskin vaan kukaan jaksaisi seistä ihmettelemässä tuollaisen takia matseja, mutta noin niinkuin ajatuksen tasolla.

Turnauksiin ei oikein kehtaa lähteä, kun valtaosa figuista on joko maalaamattomia tai sekalaisissa väreissä, kun on käytettynä niitä haalinut.
Tämä. Just viime viikolla War Headin Teemun kanssa puhuttiin tämmöisen mahdollisuuden tarjoamisesta kehityshaluisille pelaajille. Taidan tehdä kiinnostusta haistelevat topicin kunhan kerkeän.
shiwan

Alustavasti mukana oppimassa.
Purging Flame

Inouj kirjoitti:
Purging Flame kirjoitti:Tästä tulikin aasinsillan kautta mieleeni, olis varmasti aika siistiä jos ois joku järkevä mahdollisuus saada kokeneemmilta pelaajilta oppia ja vinkkejä pelaamiseen. Vaikkapa siis niin, että gurut/turnausjeesukset/muuten vaan oppineemmat kattelis olan takaa peliä ja pelin jälkeen sais palautetta mikä meni metsään ja mikä hyvin ja miksi näin. Lisäksi pointtereita listaan yms :) Ja varsinkin jos on ns. haastavia yksiköitä/listoja vastassa.

Tämä. Just viime viikolla War Headin Teemun kanssa puhuttiin tämmöisen mahdollisuuden tarjoamisesta kehityshaluisille pelaajille. Taidan tehdä kiinnostusta haistelevat topicin kunhan kerkeän.
Peukutan tätä ideaa.
shiwan

Purging Flame kirjoitti: Peukutan tätä ideaa.
Taasko tää meni tähän? :D
sir Ninja

Viesti Kirjoittaja sir Ninja »

Sellaista itse oon ajatellu, että onhan ne markerlightit hyviä , mutta niitä saa spämmättyä vain t3 armor 5+ tai t4 armor 4+ ukoille. Kumpikin vaihtoehto maksaa lähes mariinin verran ja itse en tuollaisten kentältä poistamista kovin vaikeaksi olettaisi, joten tappakaa nyt ihmeessä ne markerlightit ensin ja riptide vasta sen jälkeen.
Itse tulen mieluusti mukaan jos tuo paremmat hauk... opettaa huonompia joskus toteutuu.
Ps. Vähän kökköä tekstiä kun kännykällä kirjoittelen.
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Turnauksiinhan voi aina (ainakin meilläpäin) tulla katsomaan pelejä ilman että itse osallistuu.

Muutamaan otteeseen meillä on ollut uutta porukkaa ihmettelemässä pelaamista ja aina on löytynyt joku kommentoimaan ja avaamaan kentän tapahtumia ja kertomaan miksi tuo pelaaja teki noin eikä jollain toisella tavalla.

Lisäksi yleensä turnauksissa käytetään Swissiä, jolloin ekan kierroksen jälkeen paritus menee siten, että pareilla on suunnilleen samat pisteet kasassa, jolloin periaatteessa saa vastaan suht omanlaistansa taitotasoa. Turnausjyrät siis pelaavat keskenään ja vähemmän turnausjyrät keskenään, joten ei muuta kuin mukaan vaan.

Ei niissä turnauksissa ketään syödä elävältä (ainakaan meilläpäin) :)

Kuopion skenehän on tietty tunnettu Olut ja Maggarapelaajistaan ainakin erään aktiivisem sotulaisen mielestä kun kerta forgekin on sallittu, turnauksissa saa käyttää unboundedia ja muutenkin mennään täysin siten kuin mitä sääntis sanoo, eli LoWien, tziljoonan CADin tai come the apocalypse allyjen käyttö on sallittua.

Tervetuloa pelaamaan Kuopioon, jossa myös turnauspelaaminen on leppoisaa.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

JarkAira kirjoitti:Turnauksiinhan voi aina (ainakin meilläpäin) tulla katsomaan pelejä ilman että itse osallistuu.

Muutamaan otteeseen meillä on ollut uutta porukkaa ihmettelemässä pelaamista ja aina on löytynyt joku kommentoimaan ja avaamaan kentän tapahtumia ja kertomaan miksi tuo pelaaja teki noin eikä jollain toisella tavalla.

Lisäksi yleensä turnauksissa käytetään Swissiä, jolloin ekan kierroksen jälkeen paritus menee siten, että pareilla on suunnilleen samat pisteet kasassa, jolloin periaatteessa saa vastaan suht omanlaistansa taitotasoa. Turnausjyrät siis pelaavat keskenään ja vähemmän turnausjyrät keskenään, joten ei muuta kuin mukaan vaan.

Kuopion skenehän on tietty tunnettu Olut ja Maggarapelaajistaan ainakin erään aktiivisem sotulaisen mielestä kun kerta forgekin on sallittu, turnauksissa saa käyttää unboundedia ja muutenkin mennään täysin siten kuin mitä sääntis sanoo, eli LoWien, tziljoonan CADin tai come the apocalypse allyjen käyttö on sallittua.

Jos pyöritte kuopiossa niin itse suosittelen tutustumaan. Porukka on mukavaa ja hyviä pelaamaan=) . Myös etelän warheadin porukka joilla on suomen parhaimmistoa mukana ovat loistavia opettajia.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Purging Flame

JarkAira kirjoitti:Turnauksiinhan voi aina (ainakin meilläpäin) tulla katsomaan pelejä ilman että itse osallistuu.

Aavistuksen on matkaa täältä etelästä Kuopioon, muuten kyllä :)
shiwan

sir Ninja kirjoitti:Sellaista itse oon ajatellu, että onhan ne markerlightit hyviä , mutta niitä saa spämmättyä vain t3 armor 5+ tai t4 armor 4+ ukoille. Kumpikin vaihtoehto maksaa lähes mariinin verran ja itse en tuollaisten kentältä poistamista kovin vaikeaksi olettaisi, joten tappakaa nyt ihmeessä ne markerlightit ensin ja riptide vasta sen jälkeen.
Toisella on shrouded = 2+ coveri melkein aina. "Lähes mariinin verran" on naurettava alihinnoittelu hyötyyn nähden.
sir Ninja

shiwan kirjoitti:
sir Ninja kirjoitti:Sellaista itse oon ajatellu, että onhan ne markerlightit hyviä , mutta niitä saa spämmättyä vain t3 armor 5+ tai t4 armor 4+ ukoille. Kumpikin vaihtoehto maksaa lähes mariinin verran ja itse en tuollaisten kentältä poistamista kovin vaikeaksi olettaisi, joten tappakaa nyt ihmeessä ne markerlightit ensin ja riptide vasta sen jälkeen.
Toisella on shrouded = 2+ coveri melkein aina. "Lähes mariinin verran" on naurettava alihinnoittelu hyötyyn nähden.
Pointti tuossa mariini jutussa oli se, että niitä ei voi spämmätä samalla tavalla kuin esim. ork boyzeja.
En kyllä ole vielä itse huomannut mistä me shroudedin saisi.
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Kuva

Toisinsanoen tää keskustelu menee tällaista noidankehää vaan kokoajan, eikä ainakaan mun mielestä etene mihinkään.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
shiwan

sir Ninja kirjoitti:
shiwan kirjoitti:
Pointti tuossa mariini jutussa oli se, että niitä ei voi spämmätä samalla tavalla kuin esim. ork boyzeja.
En kyllä ole vielä itse huomannut mistä me shroudedin saisi.
Stealth suitit....
shiwan

Gintonic kirjoitti:Toisinsanoen tää keskustelu menee tällaista noidankehää vaan kokoajan, eikä ainakaan mun mielestä etene mihinkään.
Johtunee siitä, että kantoja on 2 joista kumpikaan ei kestä tarkastelua toisen kontekstissa. Riptide irrallisena yksikkönä ei ole överi verrattuna turnauskauroihin, 2++ rerollattaviin screamereihin ja sellaisiin. Tämä väite pitää paikkaansa. Samalla tavalla se pitää paikkaansa, että kun sen tai kolme vie sellaiseen peliin jossa listan teema ei ole WAAC, se on överi.

Ongelma ei siis ole se, että toinen osapuoli olisi väärässä. Ongelma on se, että asiaa tarkastellaan kahdessa toisiinsa vertailukelvottomassa yhteydessä.
sir Ninja

^samaa mieltä, ei se ole hauskaa jos niitä jossain läppäpelissä pomppii laumoittain ympäriinsä (vaikka itse pelaisit niillä).
Ei ne stealth suitit kyllä vieläkään paljoa markerlighteja ammu.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Tuli mieleen että 2+++ pallot on nekin övereitä ei- WAAC ympäristössä.
Tosin riptide on vain yksi unitti niin sitä on helppo tökkiä kepillä kun taas 2+++ pallo on yhdistelmä eri yksiköitä tjms niin se nauttii kevyttä koskemattomuutta asiaan liittyen.
Noh, toisaalta riptidessä on kaikkea sitä mistä pelaajat valittaa syystä tai toisesta 6th edikassa: se on MC ->1pts, sillä on 2+ ja 5++ ->2pts. sillä on ignores cover ase -> 3pts, se saa tuhottua tavaraa maassa, ilmassa ja merellä ilman ihmeempiä ongelmaa ->4pts, sille saa BS 5'n markerlightilla ->5pts. Lisäksi se on Elite slotti.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”