"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rankingit + WM/H

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
TheEmu

Re: Rankingit + WM/H

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Veripallo kirjoitti:Eikä Enklannin jalakapallossakaa anneta valioliigaan pinnoi mestarienliigan peleistä ;)
Täähän se käytännössä on. Sillon ku rankingiä perustettiin, niin päätettiin että "Suomen turnausten ranking" on paljon selkeämpi ja helpompi määritelmä kuin "Suomalaisten pelaajien ranking".

Ja samaan tapaanhan toi menee ruotsissakin, että vain ruotsissa pelatut turnaukset lasketaan Ruotsin Viralliseen Rankingiin (gotapair.se). WTChen karsiva piiloranking sen sijaan pitää sisällään noita ulkomaan turnauksiakin. Käytännössä siis ihan sama meininki meillä kuin siellä, mutta meillä ulkomaiden tulokset on ollu vaan tukena valintaprosessissa, kun ruotsin puolella on vedetty ihan statistiikkaa siitä.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Näyttäisi siltä, että Fanaticista bonuspisteet on laskettu koko pelaajamäärän mukaan (eli ei 24 pelaajan jälkeen "leikatun" mukaan, mistä on mun käsittääkseni ollut puhe). Onko tämä tarkoitus (ja onko kaikki muutkin turnaukset laskettu sitten kuitenkin näin)? Tuon leikkaamisen ideana on siis se, ettei yksittäiset turnaukset kasvaisi liian merkityksellisiksi.

Peruspisteet on nähdäkseni laskettu tuon leikatun pelaajamäärän mukaan. Eli ovat maksimissaan:
[24+(7x0.25)]x100 = 2575

Ero tulee bonuspisteistä:
[24+(7x0.25)]x100*0,2 = 515 (leikattu) => johtaisi maksimikokonaispisteisiin 3090
31*100*0,2 = 620 (leikkaamaton) => johtaisi maksimikokonaispisteisiin 3195

Jos tää on tarkoituksellista, niin voisko siitä laittaa jonnekin maininnan? Muutenkin tuo ranking-sivulla oleva laskentaperuste on puutteellinen ja ois ihan läpinäkyvyydenkin vuoksi kiva, jos se olisi täydellinen.

Tässä vielä muutaman viestin takaa laskentaperusteet niin kuin itse kuvittelin niiden olevan:
*5 parasta tulosta huomioidaan kullekin pelaajalle
*Pisteet huomioidaan täysimääräisesti alle 12kk vanhoista tuloksista. Sen jälkeen pisteet pienenevät seuraavien 6kk:n aikana 75%:n painoarvoon ja sitä seuraavien 6kk:n aikana nollaan.
*Turnauksen voittajan peruspisteet turnauksesta = turnauksen osallistujamäärä 24:ään pelaajaan asti. Sen ylittävät pelaajat huomioidaan kertoimella 0,25 (eli 26 pelaajan turnauksesta turnauksen voittajalle 24 + 2x0,25 = 24,5 peruspistettä)
*Muille sijoille peruspisteitä suoraan sijoituksen mukaisesti laskevasti kaavalla [Turnauksen koko - Sijoitus + 1 / Turnauksen koko x Maksimiperuspisteet] (eli 26 pelaajan turnauksesta kakkoselle 25/26 x 24,5 = 23,56 peruspistettä)
*Tämän lisäksi bonuspisteitä: ainoa tappioton pelaaja +20% maksimiperuspisteistä; max. yhden tappion pelaajat +10% maksimiperuspisteistä (eli 26 pelaajan turnauksesta tappiottomalle voittajalle 24,5 x 0,2 = 4,9 bonuspistettä)
*Joukkueturnausten koko peruspisteisiin lasketaan kaavalla [Turnauksen koko = tiimien lkm x 1,2^i] jossa i on tiimien koko. Bonuspisteet lasketaan koko pelaajamäärän mukaisesti (24:ään asti täysimääräisesti, sen ylittävät kertoimella 0,25 kuten yksilöturnauksissakin) seuraavasti : +20% voittajalle, jos vähintään voiton verran eroa kakkoseen, +15% voittajalle, jos puolikkaan voiton ero kakkoseen ja +10% muille jos max. voiton ero voittajaan.
*Läppäturnauksille painokerroin 0,5
*Lopuksi kaikki pisteet kerrotaan 100:lla
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Ei kukaan enää ymmärrä noita laskentaperusteita muutenkaan. En ainakaan minä. Voi olla että jossain vaiheessa ehdin katsomaan millä perusteella excel ne laskee ja ehkä kehittämään jonkun toisen tavan jos se kerran laskee ne väärin.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
TheEmu

Paskasti hoidettu.

Regards, Scissors. "
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Miks aina excelii?
Mä haluun wordpadii..
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Celebdae

Mä voin siis tarkistaa ton taulukon, kuten oon ainakin pariin kertaan jo maininnut. Voi myös olla, että voin ihan ite tehä ton fiksauksen, mut vaikea sanoa osaanko/pystynkö/tms. kun en oo itse taulukkoa nähnyt. Lähinnä mua kiinnosti onko tuo tehty tarkoituksella noin kun se nyt on, vaikka käsittääkseni päädyttiin toiseen ratkaisuun aiemmin tässä keskustelussa?

Jos nyt tulkitsen paria viimeistä viestiä oikein, niin ootteko sitä mieltä, että ihan sama miten ranking pisteet laskee? Tarkoituksella tai vahingossa, ei väliä? Mitä virkaa koko rankingilla ees on, jos kukaan ei edes tiedä mihin se perustuu? Ymmärtääkseni täällä joku pitää tota rankingia jonkinlaisessa arvossa ja minäkin oisin jakamassa Mestarien turnaukseen paikkoja sen perusteella (ja niiden paikkojen osalta erot ovat muuten todella pieniä tällä hetkellä). Ehkä ei pitäisi? Lienee väärin, että ees mainitsin koko asiasta?

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

Mä pidin sitä aikanaan tärkeenä et se on ymmärrettävä mut päädyttiin tohon nykyiseen muotoon mikä ei musta oikeestaan oo. Hyvä jos se jostain muusta on.

Lisäksi se on teknisesti vähän vaikea toteuttaa, päätellen nyt vaikka siitä et mä oon sen pari kertaa jo fiksannut ja lopputuloksessa on vieläkin virheitä. Lähetin sen nyt Jaakolle niin voi korjata kaiken. Mä syön sillä aikaa lisää paskasti järkättyä pizzaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Celebdae

petskules kirjoitti:Mä pidin sitä aikanaan tärkeenä et se on ymmärrettävä mut päädyttiin tohon nykyiseen muotoon mikä ei musta oikeestaan oo. Hyvä jos se jostain muusta on.
Mun mielestä mikä tahansa ranking on ymmärrettävä, jos se johtaa loogiseen lopputulokseen ("voitat ison turneen, niin nouset rankingissa"), mutta kuitenkin sen tarkkakin toiminta on selkeästi dokumentoitu ja kenen tahansa laskettavissa. Ja jos tämän jälkeen perusteet tuntuvat vääriltä, niin niihin voi vaikuttaa yleisessä keskustelussa.

Prkl

Nyt korjasin laskentakaavaan ton Jaakon mainitseman.

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Ihme_apina kirjoitti:Mä haluun wordpadii..
Shell script or bust!
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Prkl

Pelaaja- ja faktioranking päivitetty:

http://www.nopat.fi/8-rankings/#wmhrankings

Prkl

Rankingit päivitetty, nyt myös casterranking toimii!

Pake
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pake »

Voikos tuohon rankingiin ilmoitella esim Vaasassa pelatun turnauksen tulokset? Tai jos vaasalaiset visiteeraavat Uumajassa turnauksessa, (tai toisin päin) ovatko ne ilmoituskelpoisia pelejä? Jos vaikka vuoden 2015 alusta alkais pitämään rantaruotsia turnauskartalla...
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Pake kirjoitti:Voikos tuohon rankingiin ilmoitella esim Vaasassa pelatun turnauksen tulokset? Tai jos vaasalaiset visiteeraavat Uumajassa turnauksessa, (tai toisin päin) ovatko ne ilmoituskelpoisia pelejä? Jos vaikka vuoden 2015 alusta alkais pitämään rantaruotsia turnauskartalla...
Eiköhän pidetä ränkingissä vaan Suomessa pidetyt turnaukset mut toki jos Vaasassa on turnauksia niin rankingiin vaan. Ja teiän turnauksist sotuun vaan sit ilmotuksia et muutki pääsee kerään rankingiin pisteit, ite oisin ainaki ihan lähös Vaasaan pelailee.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Pake
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Tämät selvät. Vaasasta on lähdössä delegaatti helmikuussa Turkuun ja/tai Helsinkiin turnailemaan, eli saadaan ainakin muutama pohjanmaan nimi listoille.
TheEmu

Joo, totta kai Vaasan turnaukset rankingiin, sen ku ilmottelette vaan. Uumajan turnaukset pitäisin poissa koska Suomen ranking eikö suomalaisten ranking.

Tosi kiva kuulla että ootte hyökkäämässä tänne päin! Muutaman kerran on mietitty että tultais sinne pelaamaan mutta ei vaan oo saatu aikaseks.

Regards, Scissors. "
Pake
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Joo, täältä on ainakin autollinen tulossa helmikuun alussa pidettävään turnaukseen. En muista oliko Turussa vaiko Helsingissä. Ite en pääse, koska kaikki vapaa-anomukset tuhlattiin SmogConiin.
Prkl

Joo Suomen Rankingiin laitetaan kaikki Suomalaiset turnaukset. Tuloksia vaan johonkin julkisesti ja viestiä tähän threadiin tai mulle tai johonkin mistä huomaan ni lisään ne rankingiin. Tarviin minimissään pelaajien nimet ja sijoitukset. Ihanteellisesti olisi vielä voitot ja häviöt castereittain. Mä voin käydä ne läpi vähän raaemmastakin matskusta.

Tervetuloa vaan turnauksiin!

Prkl

Pelaajaranking päivitetty.

Muut huomenna tms.

Prkl

Nyt on faktio- ja casterrankingikin päivitetty.

Suomen paras CoCin pyörittäjä on Mikael Kuivalainen! (Whoop whoop!)

Muissa uutisissa: Grim ei olekaan pelin paskin caster, nyt se on Suomen metan mukaan jälleen MacBain.

Lisäksi Suomen paras Circle TOP2:

Pelaaja Pisteet
Teemu Aro 7550
Tero Särkijärvi 7484

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”