Talvisota 2015 palaute ja keskustelu

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Dr. Icchan
Viesti:

Talvisota 2015 palaute ja keskustelu

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Siellä olis nyt niinku pöydät valmiina. Ei saatu tällä kertaa vielä sitä Zero G maastoa aikaseks, ehkä ropeconiin sitte.
Kuva

Kuva

Kuva

Semmosen tempun vois kyllä tehä, että sunnuntai aamuna pistetään pöydät uusiks, niin meidän ei tarvi pelata samoilla pöydillä kahta kertaa.
Dr. Icchan
Viesti:

Re: Talvisota 2015 palaute ja keskustelu

Tulokset ekan päivän jälkeen:
  • 1. Antti 23
    2. Tommi 19
    3. Eelis 18
    4. Moca 16
    5. Tatu 13
    6. Jamo 3
Olin laskenu ittelleni yhen pisteen liian vähän viimesestä skenusta, siitähän nimittäin saa neljä pistettä jos sitä pitää hallussa. Kaikista skenuista pitää kuitenkin tulla maksimissaan yhteensä kymmenen pistettä, eli 3 vuoroa hallussa 1 piste per vuoro, viimenen vuoro hallussa 3 pistettä, 2 pistettä jos pölli enemmän aseita ja 2 pistettä classifiedeistä, eli yhteensä 10 pistettä.
Tarkistakaa muutki tuloksenne siitä skenusta menikö pisteet oikein.

EDIT: Peeveli, kahden henkilön pitää huomenna pelata uudestaan toisiaan vastaan, ellei jollain ole aikaa odottaa pari tuntia että yksi peli saadaan pelattua.
Mulla on pelaamatta Jamoa ja Eelistä vastaan, Jamolla on pelaamatta Eeelis ja ja minä, Eeliksellä Jamo ja minä. Jos mä pelaan Jamoa vastaan, niin Eelikselle ei jää kumpikaan vapaaksi vastustajaksi. Jos mä pelaan Eelistä vastaan, niin Jamolle ei jää kumpaakaan vapaaksi vastustajaksi. Ei olis pitäny vaihtaa pareja siinä vikalla kiekalla, olis vaan pitäny parin pelata sitte samalla pöydällä uudestaan.
Eelo

Viesti Kirjoittaja Eelo »

No mä voin ainakin odotella, eli ei hätää sen puolesta. Mielummin niin, että kaikki pelaa kaikkia vastaan.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Juu, tänään ei ole kiire mihinkään. Varokaa vaan, tänään aion myös voittaa.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Kiitos kaikille peleistä, oli tiukkoja ja tiukempia vääntöjä, vaikka välillä tulikin isompia lopputuloksia, Ei totaalista foldia tainnut tulla missään vaiheessa (ehkä itselle, mutta on se uxia kovis)

Lisäksi uusiin sääntöihinkään ei tullut varmaan kaatumisia, jotka olisi tuhonnut peliä tai peli-iloa, vaan hetki pohtimalla taisi aina tulla kaikkeen ratkasuita. Oli myös mukava nähdä miten paljon variaatiota peleissä oli kuitenkin pienestä pelaajamäärästä huolimatta. Varmaan losin tarkistuksiin meni eniten aikaa, mutta näillä maastomäärillä se ei liene ihme.

Jatkossa lisää, toivottavasti ei mene pahasti masiinan päälle liikaa tapahtumat, niin pääsee pelaamaan rauhassa loppuvuonnakin
Aliquando Insanire Iucundum Est
Dr. Icchan
Viesti:

Isot kiitokset osallistujille, pelit oli todella mukavia, vaikkakin välillä hermoja raastavan tiukkoja :)
Palkitsin itteni pizzalla kun aamusta asti yritin pärjäillä sen aamiaisruisleivän voimin. Oli niin tiukat pelit ettei päivän aikana edes syömään kerennyt.

Lopputulokset ilman maalauspisteitä:

Tommi 35
Antti 32
Eelis 28
Tatu 28
Moca 24
Jamo 6

Maalauspisteet mukana:
Tommi 73
Antti 67
Eelis 59
Tatu 57
Moca 52
Jamo 16

Ja kaavahan oli skenaariopisteet tuplattuna ja sitten maalauspisteet päälle. Maalauspisteitä tuli vastaavasti:
Maalauspisteet:
Jamo 4
Moca 4
Tommi 3
Antti 3
Eelis 3
Tatu 1

Ja Jamo valittiin Infinityn parhaaksi armeijaksi, vaikka valinta oli kuulemma vaikea. Onnittelut!
Der Dexter

Miten meni tiebreakkerit, siis pinnat, sulla oli 790 ja antilla oli 680-ish, mutta oliko takana olevilla minkäkokoisia potteja, vai laskeeko ne luontaisesti sijojen mukana, koska usein tapoilla saa parempaa tulosta pöydällä (doh!)

toki jos kukaan ei palauttanut niitä lappuja, ei ole dataa saatavilla.
Eelo

Viesti Kirjoittaja Eelo »

Der Dexter kirjoitti:Miten meni tiebreakkerit, siis pinnat, sulla oli 790 ja antilla oli 680-ish, mutta oliko takana olevilla minkäkokoisia potteja, vai laskeeko ne luontaisesti sijojen mukana, koska usein tapoilla saa parempaa tulosta pöydällä (doh!)

Antilla on mun lappunen, mutta päästä sanoisin, että pikkasen yli 700 oli mulla victorypointteja.
Dr. Icchan
Viesti:

Der Dexter kirjoitti:Miten meni tiebreakkerit, siis pinnat, sulla oli 790 ja antilla oli 680-ish, mutta oliko takana olevilla minkäkokoisia potteja, vai laskeeko ne luontaisesti sijojen mukana, koska usein tapoilla saa parempaa tulosta pöydällä (doh!)

Mä lasken huomenna noista lapuista mitä mulle tuli mukaan.
Der Dexter

nopeesti laskettuna mulla on jotain 700+, ei kauheesti ylitte, eli ihan kohtuullisesti jäi henkiin nappeja, toki 2 peliä ilman casualtyjä auttaa paljon, kiitos 2 offensiivista tohtoria =)
Dr. Icchan
Viesti:

Ainiin, iso kiitos dexterille maaston lainoista, n. puolet pöydillä olleista maastoista tais olla sun kamaa.
Der Dexter

Kunhan maastot vähän lämpenis, eli siis ilmasto, niin sais sprayattua noi kaikki loppuun, ja olis lopulta valmistakin.
Mut onhan tän pelin suola kyl kaunis maasto...
Dr. Icchan
Viesti:

Ainii, eiks niillä hospitallereilla olis muuten ollu martial arts tasoja? Nehän saa sitä kautta couragen ja couragella ne sais valita sen guts rollin tuloksen, eli ne ei kärsis religious nerffistä.

Taas yks syy lisää miks mä en tykkää nested skilleistä.
Dr. Icchan
Viesti:

Victory pointeja:
Eelis: 987
Tatu: 844
Tommi: 796
Antti: 680

Matiaksen ja Jamon victory pointeja mulla ei taida olla.
Dr. Icchan
Viesti:

jamovoima kirjoitti:Martial artsista tuli mieleeni, että asawiralla on kanssa stealth. Elis itä ei välttämättä olisi voinut hakkeroida siinä vikassa antennisyöksyssä. En nyt ihan tarkkaan muista sitä tilannetta, näkikö se zoey sinne ylös. Mutta meni nyt miten meni.
Lopputuloksen kannalta sillä ei onneks olis ollut merkitystä. Vaikka olisit saanut sen viimeisen antennin, olisin mennyt tasoihin Antin kanssa ja voittanut victory pointeilla. Sun sijotus ei olis noussu.
M0ca

Viesti Kirjoittaja M0ca »

Mua jäi vähän kalvamaan se, etten päässyt pelaamaan Quardant Controllia ollenkaan. Juuri se skenaario, johon ykköslista oli optimoitu. Noh, aina ei voi voittaa. Muuten ihan kiva cup.
jamovoima
Valvoja

Dr. Icchan kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Martial artsista tuli mieleeni, että asawiralla on kanssa stealth. Elis itä ei välttämättä olisi voinut hakkeroida siinä vikassa antennisyöksyssä. En nyt ihan tarkkaan muista sitä tilannetta, näkikö se zoey sinne ylös. Mutta meni nyt miten meni.
Lopputuloksen kannalta sillä ei onneks olis ollut merkitystä. Vaikka olisit saanut sen viimeisen antennin, olisin mennyt tasoihin Antin kanssa ja voittanut victory pointeilla. Sun sijotus ei olis noussu.

Juu, kunhan tuli mieleen.
Der Dexter

Ei se stealth siltikään anna suojaa kun yksinkertaiselle liikkeelle, kaikki actionif antaa aron heti, joten ongelmaa tulee vain, jos hakkerin pitäisi julistaa joku turha change facing ttjs, eikä voisi odottaa että on hakkeroitavaa.

Kyllähän se pommi pamahtaa heti kun tekee muuta kuin liikkuu, ennen nimittäin oli edes mahdotonta edetä kentällä jolla oli 2+ repeateriä, mutta nyt niistä pääsee ohitse, kungan on losista ulkona. Järkyttävän op?
kyllä näen ihan hyvän pointin siinäkin että tuo toimii ihan niinkuin tällä hetkellä kirjoitettukin.
jamovoima
Valvoja

Se huomio minkä tappiosarjastani tein, on se että kymmenen 20-40 pisteen modelin lista ei ole kovin toimiva (jollei ole ihan velho pelaamaan). Listassa on liikaa modeleita jotka haluaisivat käyttää käskyjä ja sitämyöten aina liian vähän käskyjä. Etenkin jos kämmien tai huonon onnen johdosta menettää nopeasti pari modelia. Jossain siellä 13-15 modelin välillä tuntuisi optimaaliselta. Tai vaihtoehtoisesti kymmenen jossa on pari erittäin kovaa luuta, mootama hyvä tuki model ja nelisen cheerleaderia. Tällaisilla nyrkkisäännöillä olen saanut itse parhaat tulokset. Tämä näytti olevan myös turnauksessa pätevä sääntö. Omat listani ei luonnollisesti tätä noudattaneet (paitsi vikassa pelissä, kun irregular ukoille oli jotain järkevää käyttöä).
Dr. Icchan
Viesti:

Mun omat kokemukset tukis sun näkemystä. Ainoa lista millä hävisin oli se missä oli vain se yks combat group ja 10 orderia.
Tokassa listassa kaks combat groupia ja 18 orderia. Nopeat spesialistit kummassakin groupissa, niin harvoin tuli kiire juosta objektiiveille. Yhdessä pelissä jäi jopa yks command token käyttämättä kun ei vain ollut mitään mihin käyttää sitä.
Olis kiva jos noi objektiivien haku rollit sais rerollia command tokenilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Yleiset keskustelut”