"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

EDEN "Die Fast" Tournament: 22.2.2015 @ Happi, Helsinki

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Hammerheart

Re: EDEN "Die Fast" Tournament: 22.2.2015 @ Happi, Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Fiend_ kirjoitti:When you suck, you don't need luck!

Mä tuun tippuu taas ekojen joukossa pois :D
Oho, no nyt lähti trash talk mylly käyntiin!

*kröhöm*

Mä en nää mitään tapaa miten mä voisin voittaa tän matsin!
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Tony_Peter

Viesti Kirjoittaja Tony_Peter »

Oh Shiiiat! Hommat vielä pahasti vaiheessa. Onneks tässä on koko yö aikaa ja paljon biniä.

Kuva
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

On noi paremmin maalattu ku mun ropotit. Harmaata mustan pohjamaalin päälle ja hieman jotain muuta väriä lisäksi. :P Danten enkeleitä en lähteny ees yrittää maalaamaan, kun ei pääse kokeilee niitte omia missioita. :(
https://www.youtube.com/watch?v=ChmUC0OysoU
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Mikä oli muuten päivän suosituin skenaario?
Hammerheart

Ensiksi, suurkiitokset kaikille osallistuneille, Timolle järkkäilystä ja Myyrälle, Petelle ja yhdistykselle tiloista! Oli hauskaa ja puitteet olivat oivat. Pelitila oli kivan valoisa ja rauhallinen.

Siirsin tulokset eilen illalla Exceliin ja aloin kirjoittamaan rapskoja, mutta kolmas jäi kesken kun alkoi väsy painaa. Eli nyt vasta:

Ensin tulokset - turnauspisteet ja VPt. Huomatkaa Jussin saldo, joka siis on muikeasti yli sata pistettä joka pelistä - ei paha!

Koodi: Valitse kaikki

Matias        9    295
Jussi         6    355
Mikko         6    250
Timo          6    233
Aleksi        3    270
Tony-Peter    3    260
Sampo         3    170
Tuukka        0    170
Sitten pelatut skenut ja kuinka monta niistä voitettiin

Traitor                 5   2
Priority Target         3   1
Ancient Artefacts       3   3
Hostile Ground Survival 3   2
Exploration             3   1
Land Protection         2   1
Punitive Raid           2   1
Trap                    1   0 
Pure Spring             1   0
Big Fight               1   1
Tästä voidaan siis aukottomasti päätellä, että Ancient Artefacts ja Big Fight on ihan rikki.

Pelini lyhyesti:

Ensimmäisessä vastassa Tuukan Dronet, joilla oli miesylivoima. WTF? Otin Traitorin Piotrille ja levittäydyin hieman. Tuukka peippasi ovelasti ja olin vakuuttunut, että sillä on Exploration, mutta ansahan se olikin. Piotr kävi hakemassa apuvoimiksi Antonin ja nökötin keskellä. Gaki deployasi ja Samurai ja Ashigaru tulivat ottamaan miehestä mittaa. Tosin AP:t loppuivat kesken ja Patriot kävi liiskaamassa Antonin pehmittämän Ashigarun ja vetäytyi sitten Ubumen pelossa (PSI 0...). Ubume katsoi sitten Antonia ja totesi, ettei ole vaikuttunut PSI ykkösestäkään ja teilasi liikennepellen. Patriot rymysi takaisin ja liiskasi Ubumen. Ulrich kävi kokeilemassa Gakia, totesi ettei siitä tule mitään ja lähti pakoon. Samurai niittasi Piotrin lentohärvelin avustuksella ja härveli räjäytti itsensä sen kunniaksi. Petturi kuoli ja ansa laukesi huonosti, niin voittohan siitä tuli. Hauskasti Patriot ja Piotr oli ainoat, jotka oikeasti tekivät jotakin ja Piotrkin lähinnä väisteli.

Toiseen peliin Jussin Bamakat. Itsellä Ancient Artefacts, Jussilla Exploration. Linkotyttö lukitsi Patriootin paikoilleen ja otti samalla henkisen yliotteen. Bruce noukki lähimmän artefaktin ja könysi karkuun. Piotr meni keskelle ja Ulrich otti mittaa linkotytöstä ja hämähäkkimiehestä. Toisella rundilla ratsupygmi ja salamurhaajamyrkyttäjä teilasivat Patrioottiparan ja Ulrich läjäytti linkotytön kilon kimpaleiksi. Anton tuli hakemaan artefaktin ja Piotr jatkoi kauempaa artefaktia kohti. Tynnyrimies myrkytti Ulrichin ja ratsupygmi viimeisteli miekkosen. Elena saapui kentälle ja kaappasi artefaktin. Ratsumies yhytti Elenan ja tappoi tytsyn, mutta Piotr haki artefaktin. Ratsupygmi tuli kurmoottamaan Piotriakin, mutta sai letkusta ja syttyi tuleen. Tuli hännän alla lähti kohti Exploration reunaa, mutta paloi raukka poroksi. Piotr oli jatkanut pelin pituutta yhdellä, joten artefakteista sain naurettavat 150 VP:tä.

Kolmannessa Timon matriarkaatti. Olin edelliseen peliin varannut käteni täyteen condition poistokortteja ja unohdin ne nyt käteeni, joten tactical handini oli täyttä kuraa. Mikä sukkasi, koska kerrankin SP:tä riitti. No, otin pakoilunakin ja Timo puhtaan lähteen. Lähdin etenemään Ulrichilla tarkoituksena sumputtaa Timo koukkaamalla Patriootin isolla basella ja sulkea kulkureitti lähteelle. Ulrich kesti Colossusta ja Berserkkiä ja Marttyyriä Timon tosi huonon noppatuurin vuoksi erinomaisesti. Piotr melkein kuoli ja lähti sitten karkuun, mutta Adrenalin Plague sai Piotrin kiinni. Olisin voinut sulkea reitin Patriotilla, mutta jonkun aivopierun takia en rekisteröinyt Adrenalinia.

Ulrich houkutteli Colossuksen huitsin nevadaan ja lähteelle ylsivät enää Berserkki ja Yliss, kun Ulrich vielä vipelsi peittämään Plaguen reitin. Patriot parkkeerasi lähteen päälle ja Bruce tukki Ylissin linjat, niin että lopulta vain Berserk mahtui lähdettä halaamaan. Pelasin huonosti, mutta Timon huono mäihä nopissa ja sitten Patriotin iso base voittivat pelin. Aika antikliimaksi ja Timo pelasi kyllä paremmin. Yliss olisi voinut varastaa ja vilistää lähteelle, mutta sitten sitä olisivat hakanneet Bruce ja Patriot ilman, että Ylissillä olisi ollut AP:itä, eli tuskin siinäkään hirveän hyvin olisi käynyt.

Miten napit suorittivat? Patriot toimi hyvin - ekassa tappoi Ashigarun ja Ubumen, toisessa se haettiin sellaisella määrätietoisuudella, että mitään ei voinut ja kolmannessa tappoi Graciennen ja voitti pelin. Bruce sen sijaan ei tehnyt kuin muutamia SPitä ja kantoi artefaktia toisessa pelissä ja blokkasi kolmannessa. Piotr petturoi ensimmäisessä, voitti toisen pelin ja härväsi kolmannessa. Ulrich epäonnistui ensimmäisessä Gakin teilaamisessa, toisessa tappoi linkotytön ja kolmannessa Martyr Manin, mutta sitoi Timon taistelijat onnistuneesti. Jaa-a - jotenkin tuntui, että pelasin semikehnosti ja napit suoritti melko heikosti, mutta Edenissä ei vissiin sitten tarvita moisia juttuja pärjäämiseen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Hammerheart kirjoitti: Ensin tulokset - turnauspisteet ja VPt. Huomatkaa Jussin saldo, joka siis on muikeasti yli sata pistettä joka pelistä - ei paha!

Matias        9    295
Jussi         6    355
Mikko         6    250
Timo          6    233
Aleksi        3    270
Tony-Peter    3    260
Sampo         3    170
Tuukka        0    170
Korjataan sen verran että mun kokonais saldo oli 345(100+105+140). Silti jos mietitään niin Matiakseen turnauksen voittajaan 50 VP pisteen kaula.
Hammerheart kirjoitti:

Traitor                 5   2
Priority Target         3   1
Ancient Artefacts       3   3
Hostile Ground Survival 3   2
Exploration             3   1
Land Protection         2   1
Punitive Raid           2   1
Trap                    1   0 
Pure Spring             1   0
Big Fight               1   1
Tästä voidaan siis aukottomasti päätellä, että Ancient Artefacts ja Big Fight on ihan rikki.

Tästä sen verran että Ancient Artifacts, ainakin mun ja Matiaksen osalta on hieman vääristää, kun Matiaksella Piotr pidentää peliä yhdellä, kun taas mun Bakama oli aika optimoitu juuri AA:han. Kun ratsu bygmi + Quick arm liikkuvuuden avulla on hyvät mahdollisuudet saada kaikki 3 markeria vuorolla 2. Eli noi molemmat listat on aika kovia juuri kyseisessä missiossa. Mutta siis toki en kiellä etteikö AA olisi yksi helpoimpia/rikkinäisimpiä oikealla miehityksellä. Näkisin että hitaamilla listoilla on aika harvinaista että kaikki markerit ois kassassa edes 3 vuorolla.

Ehkä miettisin tehtäviä siten että kaikki tehtävät sallituja (factioden omat siis), mutta lisäksi 50 pooli ylimääräisiä nappeja. Kaikilta muilta factiolta kun löytyy aika hyvin kamaa jonka saa vaihtoo 50 sisällä. Ainoat joka kärsii omasta mielestäni enemmän tuosta lisä poolista on ISC ja ehkä Askarikset. Toki taas ISC:llä on aika hyvät omat tehtävät. Näin saisi hieman lisää variaatiota ja mahdollisuutta reakoida vastustajaan ja tehtäviin? Toki aloitus ja mission paljastus järjestys on hullu ajatellen lisä poolin käyttöä. Mutta tätä olisin itse ehkä halukas kokeilemaan.
Hammerheart kirjoitti: Toiseen peliin Jussin Bamakat. Itsellä Ancient Artefacts, Jussilla Exploration. Linkotyttö lukitsi Patriootin paikoilleen ja otti samalla henkisen yliotteen. Bruce noukki lähimmän artefaktin ja könysi karkuun. Piotr meni keskelle ja Ulrich otti mittaa linkotytöstä ja hämähäkkimiehestä. Toisella rundilla ratsupygmi ja salamurhaajamyrkyttäjä teilasivat Patrioottiparan ja Ulrich läjäytti linkotytön kilon kimpaleiksi. Anton tuli hakemaan artefaktin ja Piotr jatkoi kauempaa artefaktia kohti. Tynnyrimies myrkytti Ulrichin ja ratsupygmi viimeisteli miekkosen. Elena saapui kentälle ja kaappasi artefaktin. Ratsumies yhytti Elenan ja tappoi tytsyn, mutta Piotr haki artefaktin. Ratsupygmi tuli kurmoottamaan Piotriakin, mutta sai letkusta ja syttyi tuleen. Tuli hännän alla lähti kohti Exploration reunaa, mutta paloi raukka poroksi. Piotr oli jatkanut pelin pituutta yhdellä, joten artefakteista sain naurettavat 150 VP:tä.
Tää oli varmaan omituisin peli mitä vastaan on tullu. En vieläkään tulostenkaan jälkeen koe että Matiaksen lista olisi ollut mitenkään kova. Helkkarin nihkee lista jossa aika paljon itsenäisiä komponentteja. Toki tää turnaus romutti mun aikaisemmat luulot, että Edeniä hallittaisiin pienillä eliitti listoilla, kuten esim. ISC/Askarien toimesta.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Mä oon samaa mieltä ku viimeksi.

1. Mun napit ei toimi.
2. Mun nopat on rikki.
3. Mun taktiikat on perseestä.

Siitä mikä sit on oikea järjestys ja kuinka monta kolmesta vaihtoehdosta vois ottaa pois voidaan olla eri mieltä. :D
Something something Dangerzone!
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:Korjataan sen verran että mun kokonais saldo oli 345(100+105+140). Silti jos mietitään niin Matiakseen turnauksen voittajaan 50 VP pisteen kaula.
Kun kirjoitin tuota rapsaa, niin tajusin, että siinä meidän pelissä ei muistettu sitä kymmentä pinnaa siitä Eleniasta, jonka listit, eli sait siitä 115 pinnaa.
Tästä sen verran että Ancient Artifacts, ainakin mun ja Matiaksen osalta on hieman vääristää, kun Matiaksella Piotr pidentää peliä yhdellä, kun taas mun Bakama oli aika optimoitu juuri AA:han. Kun ratsu bygmi + Quick arm liikkuvuuden avulla on hyvät mahdollisuudet saada kaikki 3 markeria vuorolla 2. Eli noi molemmat listat on aika kovia juuri kyseisessä missiossa. Mutta siis toki en kiellä etteikö AA olisi yksi helpoimpia/rikkinäisimpiä oikealla miehityksellä. Näkisin että hitaamilla listoilla on aika harvinaista että kaikki markerit ois kassassa edes 3 vuorolla.
Joo, toi Ancient Artefacts on tosiaan semmoinen, että siihen on mahdollista kehittää lista, joka pärjää siinä hemmetin hyvin, mutta ei se tosiaan millä vaan listalla onnistu.

Piotrin matsin pidennystä vielä hullumpi muuten on sen Kirillin matsin lyhennys. Se kun voi pakottaa vihun passaamaan ja sitten passaa itse, niin vuoro päättyy. Menee jotkut Missionit aikamoisen hankaliksi.
Ehkä miettisin tehtäviä siten että kaikki tehtävät sallituja (factioden omat siis), mutta lisäksi 50 pooli ylimääräisiä nappeja. Kaikilta muilta factiolta kun löytyy aika hyvin kamaa jonka saa vaihtoo 50 sisällä. Ainoat joka kärsii omasta mielestäni enemmän tuosta lisä poolista on ISC ja ehkä Askarikset. Toki taas ISC:llä on aika hyvät omat tehtävät. Näin saisi hieman lisää variaatiota ja mahdollisuutta reakoida vastustajaan ja tehtäviin? Toki aloitus ja mission paljastus järjestys on hullu ajatellen lisä poolin käyttöä. Mutta tätä olisin itse ehkä halukas kokeilemaan.
Edenin suhteen voisi kyllä kokeilla kaikenlaisia juttuja. Kun ei tässä olla kuitenkaan niin tiukalla otteella liikenteessä (paitsi mun on kyllä PAKKO voittaa!! Vaikka mä en nääkään miten mä voisin tän matsin mitenkään voittaa...)
Tää oli varmaan omituisin peli mitä vastaan on tullu. En vieläkään tulostenkaan jälkeen koe että Matiaksen lista olisi ollut mitenkään kova. Helkkarin nihkee lista jossa aika paljon itsenäisiä komponentteja. Toki tää turnaus romutti mun aikaisemmat luulot, että Edeniä hallittaisiin pienillä eliitti listoilla, kuten esim. ISC/Askarien toimesta.
Yksi mikä jotenkin valkeni jotenkin vieläkin voimakkaammin tällä kertaa kuin ennen on SPD:n vaikutus. Kun mulla ei ollut yhtään SPD viittä (paitsi Ragella), niin vähän tuli ikävä moneenkin otteeseen, kun muut vaan varasteli kaikessa rauhassa. Ja sitten etenkin kun lista oli tuommoinen, jossa ei oikein mättövoimaa liiemmin ollut, niin tuli paljon vaan säntäiltyä sinne tänne, jolloin se SPD:n oleellisuus vielä korostui.
Fiend_ kirjoitti:Mä oon samaa mieltä ku viimeksi.

1. Mun napit ei toimi.
2. Mun nopat on rikki.

Siitä mikä sit on oikea järjestys ja kuinka monta kolmesta vaihtoehdosta vois ottaa pois voidaan olla eri mieltä. :D
Mä luulen, että kun saat muutaman pelin alle niillä sun ISC:llä ja Bamakoilla, niin se rupeaa siitä aukeamaan. Noi Degeneratet on hankalia, kun ne on kovia, mutta tykkää hengata yhdessä köörissä, joka toimii vain joskus.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Hammerheart kirjoitti:
NorjanPaavi kirjoitti:Korjataan sen verran että mun kokonais saldo oli 345(100+105+140). Silti jos mietitään niin Matiakseen turnauksen voittajaan 50 VP pisteen kaula.
Kun kirjoitin tuota rapsaa, niin tajusin, että siinä meidän pelissä ei muistettu sitä kymmentä pinnaa siitä Eleniasta, jonka listit, eli sait siitä 115 pinnaa.
OK no joo enhän mä enää sitä siinä harmituksen vaiheessa muistanu. :D
Hammerheart kirjoitti: Yksi mikä jotenkin valkeni jotenkin vieläkin voimakkaammin tällä kertaa kuin ennen on SPD:n vaikutus. Kun mulla ei ollut yhtään SPD viittä (paitsi Ragella), niin vähän tuli ikävä moneenkin otteeseen, kun muut vaan varasteli kaikessa rauhassa. Ja sitten etenkin kun lista oli tuommoinen, jossa ei oikein mättövoimaa liiemmin ollut, niin tuli paljon vaan säntäiltyä sinne tänne, jolloin se SPD:n oleellisuus vielä korostui.
Jeps ja vikassa matsissa AA:n osalta noilla nopeilla SPD jannuilla joilla oli markkerit oli vaan ihan liian helppo vaan juosta karkuun. Eli siis siinäkin mielessä Ngozi ja Ngobo on kyllä melko hyvä pari kyseissä tehtävässä.
Hammerheart kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:Mä oon samaa mieltä ku viimeksi.

1. Mun napit ei toimi.
2. Mun nopat on rikki.

Mä luulen, että kun saat muutaman pelin alle niillä sun ISC:llä ja Bamakoilla, niin se rupeaa siitä aukeamaan. Noi Degeneratet on hankalia, kun ne on kovia, mutta tykkää hengata yhdessä köörissä, joka toimii vain joskus.
ISC on jotain melko kiusallista. Bamakat on tosi monipuolinen sitten kuitenkin, vaikka pitkään olin ihan eri mieltä.
Fiend_

Joo mut mun Bamaka ja ISC listat on ihan yhtä typeriä ku otan aina ne figut mistä tykkään ja ne on aina niitä samoja beefcake beatereita. :P
Hammerheart

Fiend_ kirjoitti:Joo mut mun Bamaka ja ISC listat on ihan yhtä typeriä ku otan aina ne figut mistä tykkään ja ne on aina niitä samoja beefcake beatereita. :P
Mä en ole ihan varma, onko ISC:stä edes mahdollista tehdä hölmöä listaa. Ehkä ottamalla pelkkää yhtä väriä ja silloinkin varmaan vain keltaisesta ja ehkä mustasta.
Fiend_

Hammerheart kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:Joo mut mun Bamaka ja ISC listat on ihan yhtä typeriä ku otan aina ne figut mistä tykkään ja ne on aina niitä samoja beefcake beatereita. :P
Mä en ole ihan varma, onko ISC:stä edes mahdollista tehdä hölmöä listaa. Ehkä ottamalla pelkkää yhtä väriä ja silloinkin varmaan vain keltaisesta ja ehkä mustasta.
Challenge accepted.
varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia »

Kiitos tosiaan munkin puolesta kaikille osallistuneille! Hauskaa, että turnaus sujui oikein hyvin - vaikka vähän venyikin pitkäksi. Tästä tuli paljon ideoita, miten peluutusta missioiden, mahdollisen nappipoolin yms. kautta voi varioida turnaussääntöjä. Ainakin mun puolesta kaikkea on hyvä kokeilla, ja samalla saadaan vähän vaihtelua peleihin!

P.S. Vieläki kyl sapettaa toi matsi Hammerheartin kanssa, oikeestaan näin jälkikäteen ihmettelen, miks helkkarissa ylipäätänsä pelasin sen Pure Springin, kun en ollut sitä edes kertaakaan testannu. Jotenki mul oli ihmeellinen periaate, etten halunnu pelaa yhtään Secret-missiota. Mut tästä on hyvä lähteä punomaan juonia sitten Ropeconiin... :)
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Itellä kävi vähän samanlaisia mietteitä välillä mielessä, ei mun listalla kannata lähteä pelamaan Explorationia, vaikka muistuttaa paljon Convoyn omaa Infiltration -tehtävää, jolla on tullut tehtyä ihan kunnon tiliä. Samoin tuli useasti juuri jonkun valinnan jlkeen, että olisi kannattanut tehdä toisin, kuten passata vastustajan passin jälkeen, jotta tämä ei pääse hyökkäämään vapaasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”