Mutta mutta, asiaan. Oon vajaan viikon miettinyt tätä Jannen lausetta
Alkuun mietin ihan, että mitäköhän ihmettä se nyt oikeen höpisee, mutta varsinkin eilisen Dennis-matsin jälkeen alan allekirjoittaa näkemyksen. En ehkä kuitenkaan sanois että lista on varsinaisen vanhentunut, vaan enemmänkin liian ympäripyöreä että pärjäisi nykyään tänne kylmään pohjoiseenkin yleistyvässä armorspäm-metassa. Eli oon pitkälti samoilla linjoilla, että listaa tarvii joko tuunata armorinrikkomista kohti tai parittaa kunnon armorcrackerin kanssa.Crescent kirjoitti:Mitä tulee mun WTC Morvyyn, niin mun mielestä se lista on kärjistäen sanottuna vanhentunut.
Brad tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta moneen armorspämmiin, mutta joutunee sekin dodgeamaan niitä jonkun verran. Morvy v pDoomis ei tuntunut musta mitenkään varsinaisen kivalta matsilta paperilta, mutta en tosiaan uskaltanut lähteä kokeilemaan onneani treenaamattomalla Bradilla pDoomiksen fiittiä vastaan. Toi on kyllä yksi matchuppi mitä täytyy jonkun verran testailla, että miten se pelipöydällä oikeasti menee, voi olla ettei fiitti olekaan ihan niin iso ongelma mitä pelkään.
Seuraavaksi meikällä alkaa armoton Brad-hinkkaaminen, ja Bradiguksen huonojen match-uppien löytäminen. Mun viimeinen peli oli aika loistava esimerkki että tälle tosiaan on tarvetta. Katselin vaan että pVayl ja jotain Scytheaneja; miksei Brad vaan tappais kaikkea, vaikka Incitellä vähän löisikin kovempaa. Ennen deploymenttia selvisi että Gustav oli treenannut tota peliä viisi kertaa (verrattuna mun kuuteen Brad-peliin yhteensä), ja tokalla vuorolla löytyi aika paljon lisää työkaluja mitä en tajunnut ottaa huomioon. Lisäksi vielä Gustav screenasi tosi hyvin petojaan Stealth-yksiköllä, joka taitaa itseasiassa olla aika ongelmallinen poistettava Brädille, ja yhtäkkiä kivipedot loppuikin jo kesken. No, tämmöistä tää varmaan on alkuun kun uutta casteriä alkaa ajamaan sisään ihan puskista. Olis voinu tietty tajuta pelaa eMorvya ja ajaa vaan pedoista yli jalkaväellä.
Jos Bradigus alkaa tuntua pelattavalta tai hyvältä likipitäen kaikkiin armorspämmeihin, niin kakkoslistaan jää kivasti vapautta kopata ne Brädin muut nihkeät matsit. Muuten kyllä tarvinnee väkisinkin keksiä joku hyvä ratkaisu ainakin tohon pDoomikseen. Oon vähän skeptinen teidän eKaya-fiilistelyihin. Tai tietty jos pelaa vaan sellaisia peikkopelaajia vastaan, jotka unohtaa fiitata ennen kuin eKayan pedot käyttää 14 furyä Doomiksen controllissa niin toki (en sano ett näin ois hiljattain käyny, mut noin niinku teoreettinen tilanne), mutta kyllä mua ainakin toi pDoomiksen fiitti vaan pelottaa.
Koska Morvy+Brad tuntuu itelle kotoisemmilta castereiltä, niin mietinkin eilisen illan, että pitäisikö vaan rakentaa eMorvy pDoomista vastaan, ja samalla aika montaa muuta armorspämmiä, vastaan. Sain pyöriteltyä tämmöisen version, johon oon suhteellisen tyytyväinen:
Ravagerit ja Bloodweaverit vaan taitaa olla koviten lyövä jalkaväki Circlellä? (Kuinka surullista on muuten sanoa "koviten lyövä jalkaväki" ja mainita P+S9-yksikkö samassa lauseessa?) Ideana tietty chargata Ravagerit ja Weaverit sisään, sitten tarpittaa Skinnareilla ja lopuksi chargata uusiksi fiitatuilla Ravagereillä ja Weavereillä. Oisko tommosessa mitään ideaa? Ja alkaahan toi näyttää aika paljon Teron paskatieriltä, mutta en ainakaan tässä vaiheessa oo henkisesti valmis, että Mulg&Co alkaa napostelemaan Ravagereja, ja onhan Skinnarit ja Blackcladitkin kivoja. Pitäisikö muuten Peikkoja vastaan ottaa Trackerit metsästämään kiveä?Morvahna the Dawnshadow (*5pts)
* Gorax (4pts)
* Warpwolf Stalker (10pts)
Tharn Bloodweavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Tharn Bloodweavers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Tharn Ravagers (Leader and 5 Grunts) (9pts)
* Tharn Ravager Chieftain (2pts)
* Tharn Ravager Shaman (2pts)
Warpborn Skinwalkers (Leader and 4 Grunts) (8pts)
* Warpborn Alpha (3pts)
Blackclad Wayfarer (2pts)
Gallows Grove (1pts)
Gallows Grove (1pts)
Gatorman Witch Doctor (3pts)
Toinen suunta mihin Morvyä vois viedä ois Ghetorix, mutta se kuulostaa aika ongelmalliselta. Ensimmäiseksi heviksi se kuulostaa aika vaikealta, kun ei ole Sprinttiä, Prowlia eikä Pöfföä. Teoriassa vois pelaa Gorax+Talkkari+Gheto, mutta sitten pitäisi varmaan ottaa kiviäkin listaan että reppana-Ghetto joskus pääsisi meleeseenkin. Yhtäkkiä listaan ei mahdukaan oikeen yhtään jalkaväkeä, joten ei se oikein taida pelaa Morvyn vahvuuksiin?
Vai pelkäänkö mä nyt vaan pDoomista liikaa yhden tappion jälkeen? Mitä Circle oikein voi tehdä Wardereille tai Mulg+EBDT+Mauler-läjälle? Mitkä muut on Brädin huonoja match-uppeja kuin pVayl ja pDoomis (ja Epsulon?)?
PS. Musta meidän kannattaisi aloittaa asap neuvottelut WTC-tiimien Circle-castereistä. Vielä ois hyvin aikaa opetella muu casteri (tai mun tapauksessa melkeen uus faktio), mutta jos noita lukitaan vasta kesällä niin aika loppuu kyllä kesken. Jotain sumplimista joudutaan joka tapauksessa varmaan tekemään, jos meillä on pahimmillaan (vai parhaimmillaan!?) 5+ circlehalukasta tiimeissä.
Nojoo, meni vähän sekavaksi ajatuksenjuoksuksi, mutta ehkä tästä jotain saa irti ja keskustelua eteenpäin.