"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (ALKAA 23.1.15)

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti: Teroa vastaan en pelaa. Se pidempi Jarkko saa laittaa suoraan meiän pelin 10-0 Terpan hyväksi.
Olitko tosissasi tämän kanssa?
El Capitan kirjoitti: On se jännää miten minulla on kavereina useitakin henkilöitä, jotka tuntevat tarvetta joko pukeutua 6:een villapaitaani tai vaihtoehtoisesti laittaa kaula-aukosta niitä tyynyjä sisään.

En haluu syytellä kettään, mutta on se jännä miten ne paidat ja tyynyt on aina jossain muualla kuin kaapissa tai sohvalla.
Tästä en haluu kyl tietää enempää...
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Vaikka en osallistu kamppanjaan, ole nähnyt pelejä tai itse pelaajia kertaakaan niin El Capitainin battlerepsat on aina yhtä mukavaa luettavaa. Off-campaign support!
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

warhamer116 kirjoitti:Vaikka en osallistu kamppanjaan, ole nähnyt pelejä tai itse pelaajia kertaakaan niin El Capitainin battlerepsat on aina yhtä mukavaa luettavaa. Off-campaign support!
Olen hyvin otettu kommenteistasi. Jo monen vuoden ajan olen tokaissut, että miekkani ja pensselini kalpenee näppäimistöni edessä. Näissä tarinoissa nähdään ken onkaan se mahtavin pelaaja. Ootas Fabaliigoja ja isompia pelejä. Siellä luovuuteni on loistanut paremmin. Tarinat kertovat battle reportista, jonka joku luki kolmesti ja vieläkään ei tullut varmuutta, kumpi voittikaan pelin.

Ei ollut vitsi Jarkko. Yhden kerran voin kohteliaisuudesta pelata tuommoisia teoksia vastaan, mutta toistamiseen en samaan pöytään pelaajan roolissa astu. Tero saa minulta luovutusvoiton tällä kertaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Nyt mennään taas jossain niin villissä vaihtoehtotodellisuudessa eikä se todellakaan ole WH40K-maailma...
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Barricaden ehdotuksien pohjalta lähdin luomaan ideaa tehdä vähän hienostuneempi tästä mun kampanialistasta. Tässä olis se viiminen 1500 tarvii jotenkin keksiä miten jakaa noita 250 köntiksi, mutta eiköhän sitä keksi. Jo nykysissä tyypeissä on periaatteessa ilmaa, jota käyttää hyödyksi.

Codex: Khorne Daemonkin (Unbound Army (Faction)) (235pts)

Chaos Lord (235pts)
Axe of Khorne, Collar of Khorne, Jump Packs, Power fist, Sigil of Corruption, The Blood-forged Armour

Chaos Space Marines: Codex (2012) (Unbound Army (Faction)) (980pts)

Chaos Lord (175pts)
Bolt Pistol, Gift of mutation, Mark of Slaanesh, Power Armour, Sigil of corruption, Steed of Slaanesh, The Murder Sword, Veterans of the Long War

Chaos Lord (180pts)
Gift of mutation, Ichor blood, Jump Pack, Lightning Claws, Mark of Nurgle, Power Armour, Power Fist, Sigil of corruption, Veterans of the Long War

Chaos Lord (255pts)
Disc of Tzeetch, Gift of mutation, Ichor blood, Lightning Claws, Mark of Tzeentch, Power Armour, Power Fist, Scrolls of Magnus, Sigil of corruption, Spell familiar, Veterans of the Long War

Daemon Prince (370pts)
Gift of mutation, Ichor blood, 3x Mastery Level (become Psyker), Nurgle, Power Armour, Spell familiar, The Black Mace, Warlord, Wings

Officio Assassinorum: Dataslate (2014) (Unbound Army (Faction)) (285pts)

Callidus Assassin (145pts)
Culexus Assassin (140pts)

Siinä on nyt sitten Prinssi + Assassini pari ja sitten jokasta jumalaa palveleva Loordi. Vähän pumpattuja ne tulee olemaan tossa 1500 mutta siihen jäi juuri semmonen ärsyttävä piste määrä, jolla ei saanut mitään kivaa, mutta läjän Veteraneja, giftejä ja Ichor Bloodeja. Niin ja tosiaan jos fluffikkuutta halutaan niin alla pieni selitys miten homma toimii nyt ekat pari listaa ainakin.

Callidus Assassin (tai minun käytössäni oikeammin Sister of the Blade) toimii etulinjan tutkijana ja kun löytää vihollisen se tekee rituaalin, jolla kutsua itse isoherra Prinssi paikalle warpista, josta tämä liihottaa taistelukentälle aiheuttamaan tuhoa. Nytten tämän aiheuttama tuho on kerännyt Tzeentchille lojaalin Iron Warrior Loordin huomion, joka seuraa tämän ilmestymiä Warpista Screamerinsä päällä.

Itsehän haluisin omalla tavallaan Undivided Prinssin, mutta se ei säännöissä ole enää mahdollista niin saa kantaa Nurglen merkkiä. Tälläistä näin seitsemän aikaan aamusti.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Boreas

Viesti Kirjoittaja Boreas »

Et sentään ottanut neljää prinssiä XD....uups pitikin sanoa.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
AutumnWizard

Viesti Kirjoittaja AutumnWizard »

1. kierroksen viimeinen peli on nyt pelattu. Minä vastaan ArkkiError.

Pelotti vähän laittaa Salamanterit noita hyppiviä ja jinkkaavia Dark Eldareita vastaan. Olen tänän keväänä joitakin kertoja pelannut DE:ta vastaan ja aina on vastassa ollut häviö.

Peli lähtee DE:n aloituksella. Onneksi yksikään Razorback ei räjähdä ensimmäisellä vuorolla, kaikki blasterit ja lancet ampuu ohi. Vaunut vaan eteenpäin ja pakotetaan ArkkiError jinkkaamaan niin ei ole niin paha luotisade tulossa ensi vuorolla.

Kakkos vuorolla blasterit ja lancet ampuu, mutta ei räjähdä, menee vain yksi tykki. Ja saan jopa lentsikan nyt enkä neljännellä vuorolla. Tämähän näyttää hyvältä. Taidan jopa olla pistejohdossa, kumma juttu.

Kolmos vuorolla blasterit ja lancet näyttää miten osutaan eldarien tyyliin. Eli ei sitten mihinkään osuta, ei edes ladon seinään. :) Pitää ottaa kaksi objektiivia joten joukot ulos yhdestä razorbackista ja se yksinään toiselle pisteelle. Vähän tuo venom pelottaa että siihen menisi mun tacticaalit. Mutta ei mene, sillä ampumalla taas pakotetaan kaikille ArkkiErrorin aluksille jinkki.

Vuorot jatkuu samaan tapaan, blasterit ja lancet ampuu ohi. Mun 5 hengen tactical tappaa lähitaistelussa venomin ja jahtaa raideria samalla kun otetaan objektiiveja flyerillä ja razorbackilla.

6. vuoron alussa multa on kuollut vain kaksi tactical marinea, mutta sitten hieman muuttuu. Blasterit viimein osuu ja pudottaa razorbackin ja venom tappaa Librarianin joka olikin yllättäen 7 pisteen arvoinen. Mutta ei se riitä...

Pelin aikana sain tasaisesti hankittua pisteitä joten voitto on minun. Harmi ArkkiErrorin noppatuuria, oli todella huono osuminen blastereilla ja lanceilla. Tuntui että heitti koko ajan 1 tai 2. Ja se että Pekka unohti ottaa objektiiveja haltuun että saisi uusia kortteja auttoi kanssa. Hieman molemmmat oli pelissä ruosteessa. Lopulta suht tasainen pistemäärä kuitenkin.

Lopputulos 18-11 minun voitoksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Eiks nyt kakkoskiekalla niitä kortteja nosteta aina niin kauan, että objeja olisi suoritettavaksi se se 3? Erittäin ihana sääntö, koska niiden objektiivien hallussapito ei ole niin yksinkertaista. Mie ainakin olen nauttinut, että pelaaminen on helpompaa ja vapaampaa. Tuntuukin jotenkin luonnollisemmalta näinkin.
- Sinitähti
syrja

Juu 3 korttia kädessä kun omavuoro alkaa. Näähän oli sit pidettävä salassa siihen asti, kun ne suorittaa...jännää
El Capitan
Peliporukkavalvoja

No niin, nyt löytyy aikaa kirjoittaa rapsa miten jinkki-Ville suostui leikkimään kanssani.

Paljon pahaa on miehestä kuulunut muiden pelaajien osalta ja mitä listaa katsomalla voi sanoa, niin tyhmä mieshän hän on. Puhuin aikaisemmin miten armeija pitäisi oikeaoppisesti rakentaa, joten kaikki tämmöiset spämmerit ja yhden tempun ihmeet on vähän niih sillee joo kohdattavaksi. Yhtään peliä en ole DEllä pelannut tai mistään mittään tii, mutta kun ottaa huomioon ne kaikki siistit jutut mitä kirja sisältää, Agonizer, Helionit, Beastmaster ja MC:t, niin vähän jättää pelikaverina toivomisen varaan. Taitaa tuo Ville olla Batman-fanikin kun ei ilmeisesti Hämiksestä diggaa. Sehän juttu on yleensä joko tai. Mää voin sannoo näin Hämppyfanina, että kukaan ikinä missään ei jättäisi Helioneita ottamatta, jos vain siitä naapuruston ystävällisestä rikoksentorjujasta tykkää yhtään. Se yksikkö olisi pakko-ostos ja vakio oli listan koko, muu rakenne tai turnaus mikälie tahansa. Vähän samaan tapaan kuin Fabassa Empire pelaaja aloittaa listansa kirjoittamisen kirjoittamalla Stank X 2 500p niin DE Hämppyfani tekee sen Archon 50p(?) 1450/Helionin pistemäärä.

Mutta mie ja Villeboy ollaan vanhoja tuttuja. En nyt ossaa sanoa kuinka kauas mennään, mutta sovitaan nyt näin meidän kesken, että vähintään sinne ensimmäiseen liigapeliin. Mies on tuttu ja miksikään siitä muutu. Ihan kuten minäkin. Vuodet saattaa vieriä eteenpäin, mutta ruskea se peruna siitä huolimatta on. Itää ehkä saattaa, mutta veitsikäsittelyn jälkeen sama vanha tuttu. Tanelin pahat puheet hänen jinkkionnistumisista ei lannista minnuu tai mitkään muutkaan. Samalla tavalla se peli otetaan vastaan kuin mikä tahansa muukin.

Pelin ainoo sillee huono puoli oli se, että Jarkot eivät olleet kantamassa pöytiä. Jouduttiin vähän järjestelemään paikkoja ennen pelin alkua ja nyt kun itse olin kantavana osapuolena mukana toiminnassa, niin ihan itku oli tulla silmään kun muistelin vanhoja ja miten muut tekivät sen työn puolestani. Yleensähän urheilussa sanotaan, että lämmittely on pakollista, mutta älkää väsyttäkö itseänne. Pätkä on palauttanut sohvatyynyt ilmeisesti, mutta enhän mää niitä kehdannut ottaa mukaan, niin vähän kummastuttaa tämän pelin kulku nyt tähän alkuunsa kun on lopen uupunut kaikesta tästä fyysisestä työskentelystä.

Heti bodauksen perään tuli molemmilta osapuolilta marinaa maastosta. Ville kaipasi LOS-blokkia, jotta märät paperit saisi ripustaa johonkin kuivumaan ja mie muistelin mitä sääntökirja sanoi maaston määrästä. Joskus se sanoi ainakin 25% pelipöydän pinta-alasta. Noh, meillä varmaan on maastoa tässä jotain 2 neliömetriä. Riittääkö se mihinkään jonkun mielestä? Olisi sillee 1:1 scaalassa, mutta sillee 2 neliömetriä heroic scalessa. Ei paljoa juhlita kun vastassa on se 80% armeijan aseistuksesta S8:ia. Mun marsuja sattuu.

Noh, mitä väliä. Lapsena joku kaverini huusi aina sotahuudoksi: "Aaaa! Me bumputi BUM!". Olkoot se da cunnin' planini. Toimi katulätkässä. Toimii varmaan tässäkin.

Depotus oli mitä sattuu ja vähän ihmeissäni olin jälleen kerran miten näitä poikia nyt kaatuukin. Kovasti ammutaan sinne ja tänne ja kaikki tuntuu niin sillee niinku hei. Ei montaa vuoroa voida tässä vain olla, koska sitten mittään muuta ole jäljellä kuin kyyneleet minut puolellani pöytää. Voisin tehdä vaikka mitä omalla vuorollani, mutta onko siinä sitten mittään järkeä. Voisin kokeilla Assaulteilla hirmuista chargea, mutta sitten ne vain kuolisivat, jos ei kävisi munkki. Noh noh, ollaan sitten nössöjä ja ollaan tässä.

DE-pelit on vähän siitä jänniä, että siellä on sille ensimmäiselle vuorolle vain tuhovoimasta kamaa jäljellä. Onhan se Venomi ihan hirveetä juustoa, mutta onko se jinkittyään enää niin paha kohdattavaksi? Objen sillä saattaa käydä nappaamassa, mutta ei ne snap shotit minnuu niin pelota. Uuvuksissa oleva kenraali sivuutti suunnitelma A:n ja otti käyttöön B, joka ainakin jonkun mielestä voisi olla hyödyllinen.

Varovasti etteen päin, parit objektiivit kuten Villekin ja sitten se siistein osuus. Toi ampuu tonne ja tää tonne. Jinkiti pimkiti ja sillee heti sen jälkeen. Ylläri. Shakkipelaajana voin sanoo kokemuksen rintaäänellä, jos vihollinen tietää mitä toinen tekee, silloin peli on hyvin menossa, koska se on hallussani. Mää olen ajantasalla asioista ja voin suunnitella siirtojani paljon paremmin. Ville ei taida pelata hyviä pelejä kun ei tiedä tämmöisiä asioita vaan rinta pöyheänä kertoo jinkkaavansa tietämättä, että tekee suuren virheen. Pahuuden kolmio muodostuu käsieni kautta.

Taneli osoittautuu vääräksi profeetaksi ja hänen hypoteesinsä Villen taidoista on yhtä hyvät kuin hänen stradeginen suunnittelunsa. Plasma penetroi ja Ville kaikista muistutuksistaan huolimatta itse unohti ottaa ne liukuvoiteet mukaan ja siinäpäs sitä sitten oltiin. Eiks se olekkin hauskaa kun joku muisuttaa aina kaikesta kaikkia ja sitten unohtaa sen itse? Noh, ei ole mun peppu, jota tekee kipeää. Heitetääs muuten nyt noita explodeja. Heh heh heh.

Tässä kohtaa peliä päiväni oli kirkas ja hauska. Pelikauppaan ilmestyi vain tuttuja kasvoja, joita väitän kännissä kuin selvänäkin pelikavereikseni kuin myös kanssajäsen Panasta. Kun Ville yritti muodostaa omaa pahuuden kolmiotaan siinä onnistumatta, mie yritin selittää Lindalle miten tätä peliä pelataan mahdollisimman yksinkertaisesti. Nää liikkuu tonne ja sitten ne ampuu tonne ja Anton ottaa väkeä pois, koska se joku saksalainen silloin joskus. En muista nimmee. En kuunnellu historian tunneilla niin tarkasti.

En tii yhtään mitä Villen stradegiat olivat, mutta kummallisia ne olivat. Jo silloin 5th edikan aikoihin mie opein, että keskittyessään yhteen asiaan kerrallaan, homma skulaa. Maailman toiseksi paras fikupeli BFG:kin tuli heti paremmaksi peliksi kun tajusi ampua vauriota sen sijaan, että ottaisi ne kilvet pois jokaiselta kaaoksen alukselta. Heti oli taistelunmahdollisuuksia kun muutkin alukset kuin mun Necronit olisivat kriplattuja. Pahahan tämä kuitenkin on kun vehkeet ottaa kaikkialta pöydältä osumaa. Mutta mieluummin näin kuin se mitä minä teen Villelle.

Mun vuoro kun tuli niin oli aika ottaa käyttöön A. Nyt mennään niin kovaa päälle, että Juhaa sattuu leukaan. Nyt on saumaa. Assaultit laitoin taloa halaamaan, että ovat LOSista pois. Nyt on niiden aika pistää hanat auki. Mun Rhino on menettänyt Storminsa, niin nyt on aika mennä hakemaan objeja ja tekee kaikkee siistii.

Aaaa! Me bumputi BUM!

Nää chargaa tonne, tuo chargaa tonne ja mun tankit keulii! Miten tank shock sääntö mennee? Kummassakaan ei ole aseita ja objet on liian kaukana tai secured. Vähän rohkasu ryyppyä naamaan vaan ja lenkkarii vaan niin hemmetisti. Katsotaan kumpi jänistää. Pum pam pium. Pellit ruttuun vaan! On kyllä pakko sanoa, että tätä stradegiaa pitää kokeilla useamminkin. Pääsee paljon helpommin läpi panssarista kuin ampumalla. Pitää aloittaa IG tankki unbound ja tulla vain AV14 pelleillä päälle. Kähee armeija olisi ja varmaan aika näppäräkin kun on se joku komento, jolla liikutaan 6"+D6". Kyllä muuten menee paikat mäsäksi semmoisella armeijalla.

Koska pelataan? Kuka vaan saa tulla vastaan.

Hauskaa näissä peleissä on se, että closiksen lopputulos ei kiinnosta yhtään, koska se on ihan selvää. Ylisotajumala voittaa yksinäänkin koko tämän armeijan lähiksessä. Jännän tästä tekee se, että toi mun jumala on nyt tuossa pöydän keskellä yksinään, jos breikataan. Se pitäisi tapahtua siis mun vuorolla, niin se pääsisi johonkin turvaan.

En muista kanssa yhtään, mutta jossain kohtaa kuitenkin sen saattue taas kuoli. Se olisi yksinään siinä niin keskellä pöytää ottamassa koko DE-armeijan vihan yllensä. Breikki tapahtui, sweeppi onnistui, mutta tämä hupi taisi hänen osaltaan loppua lyhyeen. Ville tosin teki kummia. Se oppi pelaamaan. En olisi koskaan arvannut, että nuo kaksi dark lancea menisi drediin kun tuossa on kingslayer warlord kuin tarjolla. Vau. Venomi ampuu ihan johonkin muualle kuin ylisotajumalaan. Vau. Mitä täällä tapahtuu! Paniikki!

Sentään Tissigeneraattori ampuu jumalaan. No niin, mää kuvittelin olevani jo Twilight zonella. Nyt on meno taas niin kuin pitääkin olla. Joo, otin haavan. Nyyh. Blasterit ampuu. Luulisi mun olevan kauhuissaan, mutta jotenkin äsköiseen verrattuna rauhallinen olo. Nyt on planeetat taas oikeissa paikoissaan ja ydinohjukset vielä siiloissaan. Kaikki menee niinkuin pitääkin. Blaster ampuu ja blaster tappaa ja mie otan ylisotajumalani pois niin kuin pitääkin.

Mutta hei, yksi kysymys. Saaks sää re-rollia? Osuuko ykkönen? Wuundaako ykkönen? Onnistuiko 5:lla mun invu? Säästyikö tuo hengiltä? Minä nauroin. Tomi nauroi. Taneli nauroi. Kaikki nauroi. Linda ei ymmärtänyt. Poika on taas kunnossa. Taisteluinto päällä. Tiikerinsilmä katseessaan.

Mun vuoro tuli ja kuten olen todistanut, niin suunnitelman vaihdos tekee hyvää. Nyt olisi taas vuorossa B:n vuoro, mutta bumputi BUM ja sillee. Nyt pistetään taas rokki niin kovalle kuin vain ikinä voidaankaan. Mis on mun Rinoni? Mis on sun komento vehiclesi? Hakkaa päälle! Penetraario onnistui ja jälleen kerran Ville jäi kaipaamaan liukuvoidettaan, koska kutonen se on! Mä heitin kutosen! Ai vitsi kun mä heitin kutosen! On se rhino kyllä kova. Ei se ikinä tämmöistä tuhoa tehnyt Hämpyissä kun juoksi päälle.

Pojat ulos ja ihastelevat siinä vieressä olevaa drediä ja jumalaa. Dredi eka, että ei vaan käy niin kuin viime kerralla. Overia säästetään, mutta charge kantaa. Ai vitsi kun tää bumputi on niin kova taktiikka. Ylisotajumala kanssa päälle vaan niin meil on bileet. Vai oliko ne lanit? Noh, jotkut meillä täällä on.

Kaikki kuolee. Homo culustos saa ottaa yksinään kaikki dredin vihat yllensä ja haavoja vain ropisee. Instaa instaa instaa niin maan perkeleesti instaa. Haarnsika ei pelasta ja se kuoli! Mä tapoin warlordin! Ou jee.

Nyt pitää olla taktinen ja yrittää olla piilossa dark lanceilta mikäli seuraava vuoro tulee. Vähän vaikeaa se on, mutta onneksi peli päättyi. Huh huh. Tää oli matsi. Mutta ei ole pöydällä oikein mitään enää kuosissa, mutta eipä ole Villelläkään. Lasketaas pisteet.

17-11 mun hyväksi. Mä olen paras! Mä olen komein! Mä heitin enemmän kutosia! Mä tank shokkasin lentävät aluksen alas! Mä selvisin koko armeijan raivosta keskellä pöytää kaukana kaikesta maastosta! Mä taistelin, näin ja en muista loppua enää. Kai se lähti kotia sen jälkeen kun oli nähty ja voitettu. Kai silläkin miehellä oli nälkä.

En tiennyt missä kohtaa voisin kertoa, mutta oli sääli miten Venomi kesti ensin dredin penet ja lähistelyt kun toinen kesti invullansa minun lassoni. Vähän jäi harmittamaan kun niiden tuhoaminen olisi ollut suhteellisen tärkeää siinä vaiheessa peliä. Olisi tehnyt pelistä huomattavasti helpompaa.

Pitää myös mainita tähän hätään, että kun aamulla nousin ylös, niin muistutin itseäni tarkistamaan listani. Matkalla pelikaupalle kuitenkin muistin, että unohtuipas mokoma ja kun pelikaupalla katsottiin Raukkiksen kanssa, niin olihan se listani missile upattu lassoksi. Pelasin Tomia vastaan väärällä listalla. Noh, ei voi mittään. Ei se niin isoa eroa olisi kuitenkaan tehnyt. Mutta mikä tuo rhino listassani on? Koska se sinne on mennyt? Jaa. Vai niin. Noh, ei voi mittään. Oma syyhän se on, jos tulee väärällä listalla pelaamaan liigapelinsä. Onneksi Eevasein oli tulossa tänne moikkaamaan kaveriansa, niin sain soitettua hänelle ja sain loppujen lopuksi yllättävän tärkeänkin tankin peliin mukaan.

Kuva
- Sinitähti
Boreas

joo nyt tosiaan kävi näin. Parit ratkasevat jinkit epäonnistu ja Anttonin nopat oli vauhdissa. Toki liigapisteiden puolesta jää hiukan kaivelemaan mutta peli oli hyvä, hauskaa ja jänniä tilanteita piisasi, enkä minäkään nyt ihan pisteittä jäänyt. Eipä sinänäsä ole mitään kiirettä pois alakastista kun yläkastissa irvistää Nihti. Peljättää semmonen hirmu.

Loppukommenttina tämä.

Viime ottelun raportissaan Anttoni sanoi että olisi Zeuksen narttu ja että Zeuksen nartulle ei kannata ryppyillä. XD

Noh, Anttoni ryppyili ja selvisi....Tosin älä luule että annan voittaa ensi kiessillä ;)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Noh noh, emmää nyt tii siitä nopasta. Se oli aika tasaväkinen aina loppuun saakka. Jos 5 haavaa tulee mariineihin ja kaksi kuolee, niin suru puseroon siinä tulee vain. Sama koskee vuoron aikana epäonnistuneita jinkkejä, mutta kyllä se hymy tulee kun seuraavalla vuorolla ne kaikki onnistuvat. Osuminenkin oli minulle yllättävän helppoa, mutta emmää muista kuusista osumisista sanoneeni kovinkaan montaa haavaa. Ne mitä sanoin, meni sitten joko invuihin tai fnp:hen.

Tasapuolinen se minusta oli. Molemmilla oli hetkensä niin pahassa kuin hyvässä.
- Sinitähti
Boreas

Juuh en minäkään tuosta murjottamaan jää. Kuten sanoin, hauskaa oli ja joutui oikeasti miettimään että mitä tekee. Hieno matsi se oli.
AutumnWizard

Viesti Kirjoittaja AutumnWizard »

Nyt lähti minulta ja Antilta uusi kierros käyntiin. Salamanterit lähti peliin käyttäen uutta codexia (ei paljonkaan muutoksia) sekä uutta intoa täynnä.

Hieman Antin Knight Gallant pelotti mutta mentiin suoraan sitä päin drop podilla ja sternguardeilla. Sain Knightin onneksi hengiltä toisella vuorolla, ilman että se teki mitään. Täytyy sanoa että Antilla oli oikein huono tuuri koko pelin. Esim. ensimmäisellä vuorolla drop pod jossa furioso dreadnaught scatteroi 11 tuumaa pois pöydältä ja nopan heitosta tuli 1. Eli molemmat heti pois. Ja kun knight meni toisella vuorolla sen blasti tappoi kokonaan Antin tactical ryhmän. Siitä jäi minulle enää Antin armeijan rippeiden putsaus. Helppo peli minulle Antin noppatuurin vuoksi.

Taneli vs. Antti 18-3 (wipe)
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Ho ho! Karma antaa palautetta yksikkövalinnasta kaveriporukan sisäisessä pehmolinjakamppiksessa :D

Minä 0 - Antti 10
Make love, not peace.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Onko täällä jotain Knighteja jo 750p? Jepulis.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
syrja

Merkkasin Taneli vs Antti pelin. Jätin nyt toistaiseksi viel tuon barrin ilmoittaman luovarin merkkaamatta. Luovarit oli tarkoitettu lähinnä jos aikataulut ei natsaa ja silleen. Et pitäiskös asiasta keskustella yleisesti? Vai onko ongelmaa listoissa? Aattelin vaan kun Anton ei halunnut pelata Teroa vastaan ja silleen
Boreas

Ongelma lienee siinä mikä on hauskaa tietylle pelaajalle. Joku tykkää keksiä niin typerän yksikön tai listan kuin pystyy ja kokeilla toimiiko se (esim. Teron kaaos lordit ja demonit), toinen tykkää pelata teema-armeijalla (esim. Tomin tankit) ja kolmas voi tykätä jostakin ihan muusta.

Mitä taas tulee tähän murehdittuun Antin Knightiin niin loppujen lopuksi ei se edes ole niin kova. 4+ invu yhteen suuntaan (jos interwebsistä saamani tiedot pitää kutinsa), panssarit ei ole sitä odotettua 14/14/14. Eli kyllä tuon maihin saa. Lisäksi siinä on enemmän pisteitä kiinni kuin muussa armeijassa, tai ainakin melkein. Rajoittaa siis muun armeijan tehoa.

Toki jotkut noista virityksistä voivat olla vaikeita tapauksia mutta niihin pitää osata sopeutua. Jos et voi tiputtaa vastustajaa niin älä edes yritä. Scoraa mielummin objektiiveja, ne voittavat pelejä. Tiedän että olen itse kuuluisa juustovalittaja mutta yritän nykyään ajatella että kaikkeen löytyy kyllä lääke kun jaksaa miettiä. Tämä liiga on ristikkolehti ja jokainen lista on ristikko ratkottavaksi. Tämän kamppiksen on tarkoitus olla hauskanpitoa peliporukan kesken. Älkää siis valittako siitä että kilon oltermanni ei mahdu leivän väliin vaan etsikää mielummin se juustohöylä. XD

Evolve or die, I choose to evolve.

Siinä ajatusta tältä pelaajalta
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Voisinpa sanoa, että minulla olisi kiireinen elämä nyt kesän aikana, mutta vaikka eläisin erakkona ilman yhtään ystävää, arvostan vapaa-aikaani kuitenkin sen verta paljon, että mieleiseen peliin en lähde osallistumaan uudestaan. Pitää varata iltapäivä vapaaksi pelin vuoksi, pitää matkata läpi sateen ja kovan tuulen, pitää olla auringossa sen UV-säteiden armolla, pitää pukea ylle jne. Se on yllättävän paljon pyydetty iltapäivästä, jonka viihdearvo on toiselle liigapisteet ja minulle vain menetettyjä tunteja, jotka olisin voinut käyttää vaikka Sotun lukemiseen.

Sama efekti tulee vastaan random peleissäkin. Jos toinen nostaa tonnin pelissä 4 trygonia pöydälle, niin kyllä minä moikkaan Raukkista ja lähden kotiin. Tai vaihtoehtoisesti ne kaksi Nurglen Demppaprinssiä. Kyllähän ne Final Transumutaatioonn kuolee, mutta moikka vaan sullekin. Ville, Allu ja kumppanit, jotka ovat sitä mieltä, että jokaiseen löytyy ratkaisu ovat koska tahansa tervetulleita pelaamaan listoillani tankkihordea, nihtejä, minotaurilauttoja ja tuplastankkeja/hydriä vastaan. Jutellaan sitten viiden vuoden päästä uudestaan tästä aiheesta.

Objektiivien tekemiseen sitten mahdanko edes viitsiä kirjoittaa mitään. Onhan se vähän kummaa puuhaa kun se tulee arpapelillä. On vähän eri asia tehdä niitä kun toinen nostaa oman puolen objektiiveja 3p edestä kun toisen pitää juosta vastustajan nihdin viereen hakemaan semmoinen. Aloittavan pelaajan linebreackerkin on ihan vitsi kun listaan sattui kirjoittamaan Drop Podin. Vai niin. Kuis sitten kingslayer? Jos ajatellaan sillee normaalin ihmisen pelityylillä, niin kuinka paljon kaikkea jännää saa 500p mahtumaan? Onko niille superhyper S10 lance Ap1 aseille käyttöä? On se vähän jännää kokeilla hakata sitä AV11 rikki jollain krak kranaateilla kun itsellä on se 3+ saveinen T4 jalkajäbä.

Jos luovuttaa ei saa, niin kai mää voin saman tien dropatakkin. Nihkeetä tää touhu on koko ajan ollut, mutta taistelemisen mahdollisuuksia on siellä ja täällä. Mutta jos Tero jatkaa Herohammeria, Ville 80% armeijasta blastereita, Tero tankittelee ja muuta jännää, niin jossain vaiheessa kamelin selkä katkeaa ja minun WD-listani ovat vain aikansa eläneitä. Tässä tapauksessa kyllä minä mielelläni teen saman kuin viime Fabaliigassa. Kattellaan toisia sitten pelipöydän ulkopuolella.
- Sinitähti
syrja

Niin. En sanonut etteikö pelejä saa luovuttaa. Vaan et ne oli lähinnä aikataulu ongelmien varalta. Ja oon merkannut sen (anton vs tero) pelin jo. Tuli vaan ajatus herätellä keskustelua asiasta. Et onko menossa suunta siihen et tiettyjä vastaan luovutetaan automaattisesti. Vaikka toisaalta niin voi tehdä ja nopeuttaa sekin hommaa. Mut onko mielekästä jos paljon näin käy? Joo ei ole vielä mitään ruuhkaluovareita tullut. Et enempi ennakointia siihen.
Se on totta et mitään rajoituksia ei kauheesti hommassa ole. Ja juttujen rakentelu on jokaisen itsensä harteilla. Huonoja matsuppeja tulee pakostikin. Mut nään et niistäkin oppii. Mut ehkä jokainen voi miettiä asiaa mielessään, kun aina seuraavaa listaa väkertää. Et mennäänkö rennolla ja hauskalla asenteella vai ei. Tietty sitä on vaikee määrittää, et mitä se rento ja hauska jokaisesta sit aina on.
Et leuka rintaan vaan ja eteenpäin. Mun tarvii tarkistella kans toi listani. Nyt kun kirja vaihtu niin pientä kosmeettista pistemuutosta tuli. Tyyliin 10p luokkaa nyt ois vielä käyttämättä. Sillähän sais combimeltan...ritaria varten sitä taidetaan tarvita :D

Koitetaan silti pitää hauskaa hommassa

Sellainen muuten tuli mieleen. Onko viel voimassa sääntö, et superheavystä saa VP:n joka hullpointista/haavasta. Jos toisella ei sellaista ole??? Onko tää ollu ihan virallinen juttu ja onko viel voimassa? Vai onko ollu enempi houserule tyyppinen veto? Mulla on nyt aukko sivistykses täs kohtaa. Valaiskaa joku ketä tietää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”