No niin, nyt löytyy aikaa kirjoittaa rapsa miten jinkki-Ville suostui leikkimään kanssani.
Paljon pahaa on miehestä kuulunut muiden pelaajien osalta ja mitä listaa katsomalla voi sanoa, niin tyhmä mieshän hän on. Puhuin aikaisemmin miten armeija pitäisi oikeaoppisesti rakentaa, joten kaikki tämmöiset spämmerit ja yhden tempun ihmeet on vähän niih sillee joo kohdattavaksi. Yhtään peliä en ole DEllä pelannut tai mistään mittään tii, mutta kun ottaa huomioon ne kaikki siistit jutut mitä kirja sisältää, Agonizer, Helionit, Beastmaster ja MC:t, niin vähän jättää pelikaverina toivomisen varaan. Taitaa tuo Ville olla Batman-fanikin kun ei ilmeisesti Hämiksestä diggaa. Sehän juttu on yleensä joko tai. Mää voin sannoo näin Hämppyfanina, että kukaan ikinä missään ei jättäisi Helioneita ottamatta, jos vain siitä naapuruston ystävällisestä rikoksentorjujasta tykkää yhtään. Se yksikkö olisi pakko-ostos ja vakio oli listan koko, muu rakenne tai turnaus mikälie tahansa. Vähän samaan tapaan kuin Fabassa Empire pelaaja aloittaa listansa kirjoittamisen kirjoittamalla Stank X 2 500p niin DE Hämppyfani tekee sen Archon 50p(?) 1450/Helionin pistemäärä.
Mutta mie ja Villeboy ollaan vanhoja tuttuja. En nyt ossaa sanoa kuinka kauas mennään, mutta sovitaan nyt näin meidän kesken, että vähintään sinne ensimmäiseen liigapeliin. Mies on tuttu ja miksikään siitä muutu. Ihan kuten minäkin. Vuodet saattaa vieriä eteenpäin, mutta ruskea se peruna siitä huolimatta on. Itää ehkä saattaa, mutta veitsikäsittelyn jälkeen sama vanha tuttu. Tanelin pahat puheet hänen jinkkionnistumisista ei lannista minnuu tai mitkään muutkaan. Samalla tavalla se peli otetaan vastaan kuin mikä tahansa muukin.
Pelin ainoo sillee huono puoli oli se, että Jarkot eivät olleet kantamassa pöytiä. Jouduttiin vähän järjestelemään paikkoja ennen pelin alkua ja nyt kun itse olin kantavana osapuolena mukana toiminnassa, niin ihan itku oli tulla silmään kun muistelin vanhoja ja miten muut tekivät sen työn puolestani. Yleensähän urheilussa sanotaan, että lämmittely on pakollista, mutta älkää väsyttäkö itseänne. Pätkä on palauttanut sohvatyynyt ilmeisesti, mutta enhän mää niitä kehdannut ottaa mukaan, niin vähän kummastuttaa tämän pelin kulku nyt tähän alkuunsa kun on lopen uupunut kaikesta tästä fyysisestä työskentelystä.
Heti bodauksen perään tuli molemmilta osapuolilta marinaa maastosta. Ville kaipasi LOS-blokkia, jotta märät paperit saisi ripustaa johonkin kuivumaan ja mie muistelin mitä sääntökirja sanoi maaston määrästä. Joskus se sanoi ainakin 25% pelipöydän pinta-alasta. Noh, meillä varmaan on maastoa tässä jotain 2 neliömetriä. Riittääkö se mihinkään jonkun mielestä? Olisi sillee 1:1 scaalassa, mutta sillee 2 neliömetriä heroic scalessa. Ei paljoa juhlita kun vastassa on se 80% armeijan aseistuksesta S8:ia. Mun marsuja sattuu.
Noh, mitä väliä. Lapsena joku kaverini huusi aina sotahuudoksi: "Aaaa! Me bumputi BUM!". Olkoot se da cunnin' planini. Toimi katulätkässä. Toimii varmaan tässäkin.
Depotus oli mitä sattuu ja vähän ihmeissäni olin jälleen kerran miten näitä poikia nyt kaatuukin. Kovasti ammutaan sinne ja tänne ja kaikki tuntuu niin sillee niinku hei. Ei montaa vuoroa voida tässä vain olla, koska sitten mittään muuta ole jäljellä kuin kyyneleet minut puolellani pöytää. Voisin tehdä vaikka mitä omalla vuorollani, mutta onko siinä sitten mittään järkeä. Voisin kokeilla Assaulteilla hirmuista chargea, mutta sitten ne vain kuolisivat, jos ei kävisi munkki. Noh noh, ollaan sitten nössöjä ja ollaan tässä.
DE-pelit on vähän siitä jänniä, että siellä on sille ensimmäiselle vuorolle vain tuhovoimasta kamaa jäljellä. Onhan se Venomi ihan hirveetä juustoa, mutta onko se jinkittyään enää niin paha kohdattavaksi? Objen sillä saattaa käydä nappaamassa, mutta ei ne snap shotit minnuu niin pelota. Uuvuksissa oleva kenraali sivuutti suunnitelma A:n ja otti käyttöön B, joka ainakin jonkun mielestä voisi olla hyödyllinen.
Varovasti etteen päin, parit objektiivit kuten Villekin ja sitten se siistein osuus. Toi ampuu tonne ja tää tonne. Jinkiti pimkiti ja sillee heti sen jälkeen. Ylläri. Shakkipelaajana voin sanoo kokemuksen rintaäänellä, jos vihollinen tietää mitä toinen tekee, silloin peli on hyvin menossa, koska se on hallussani. Mää olen ajantasalla asioista ja voin suunnitella siirtojani paljon paremmin. Ville ei taida pelata hyviä pelejä kun ei tiedä tämmöisiä asioita vaan rinta pöyheänä kertoo jinkkaavansa tietämättä, että tekee suuren virheen. Pahuuden kolmio muodostuu käsieni kautta.
Taneli osoittautuu vääräksi profeetaksi ja hänen hypoteesinsä Villen taidoista on yhtä hyvät kuin hänen stradeginen suunnittelunsa. Plasma penetroi ja Ville kaikista muistutuksistaan huolimatta itse unohti ottaa ne liukuvoiteet mukaan ja siinäpäs sitä sitten oltiin. Eiks se olekkin hauskaa kun joku muisuttaa aina kaikesta kaikkia ja sitten unohtaa sen itse? Noh, ei ole mun peppu, jota tekee kipeää. Heitetääs muuten nyt noita explodeja. Heh heh heh.
Tässä kohtaa peliä päiväni oli kirkas ja hauska. Pelikauppaan ilmestyi vain tuttuja kasvoja, joita väitän kännissä kuin selvänäkin pelikavereikseni kuin myös kanssajäsen Panasta. Kun Ville yritti muodostaa omaa pahuuden kolmiotaan siinä onnistumatta, mie yritin selittää Lindalle miten tätä peliä pelataan mahdollisimman yksinkertaisesti. Nää liikkuu tonne ja sitten ne ampuu tonne ja Anton ottaa väkeä pois, koska se joku saksalainen silloin joskus. En muista nimmee. En kuunnellu historian tunneilla niin tarkasti.
En tii yhtään mitä Villen stradegiat olivat, mutta kummallisia ne olivat. Jo silloin 5th edikan aikoihin mie opein, että keskittyessään yhteen asiaan kerrallaan, homma skulaa. Maailman toiseksi paras fikupeli BFG:kin tuli heti paremmaksi peliksi kun tajusi ampua vauriota sen sijaan, että ottaisi ne kilvet pois jokaiselta kaaoksen alukselta. Heti oli taistelunmahdollisuuksia kun muutkin alukset kuin mun Necronit olisivat kriplattuja. Pahahan tämä kuitenkin on kun vehkeet ottaa kaikkialta pöydältä osumaa. Mutta mieluummin näin kuin se mitä minä teen Villelle.
Mun vuoro kun tuli niin oli aika ottaa käyttöön A. Nyt mennään niin kovaa päälle, että Juhaa sattuu leukaan. Nyt on saumaa. Assaultit laitoin taloa halaamaan, että ovat LOSista pois. Nyt on niiden aika pistää hanat auki. Mun Rhino on menettänyt Storminsa, niin nyt on aika mennä hakemaan objeja ja tekee kaikkee siistii.
Aaaa! Me bumputi BUM!
Nää chargaa tonne, tuo chargaa tonne ja mun tankit keulii! Miten tank shock sääntö mennee? Kummassakaan ei ole aseita ja objet on liian kaukana tai secured. Vähän rohkasu ryyppyä naamaan vaan ja lenkkarii vaan niin hemmetisti. Katsotaan kumpi jänistää. Pum pam pium. Pellit ruttuun vaan! On kyllä pakko sanoa, että tätä stradegiaa pitää kokeilla useamminkin. Pääsee paljon helpommin läpi panssarista kuin ampumalla. Pitää aloittaa IG tankki unbound ja tulla vain AV14 pelleillä päälle. Kähee armeija olisi ja varmaan aika näppäräkin kun on se joku komento, jolla liikutaan 6"+D6". Kyllä muuten menee paikat mäsäksi semmoisella armeijalla.
Koska pelataan? Kuka vaan saa tulla vastaan.
Hauskaa näissä peleissä on se, että closiksen lopputulos ei kiinnosta yhtään, koska se on ihan selvää. Ylisotajumala voittaa yksinäänkin koko tämän armeijan lähiksessä. Jännän tästä tekee se, että toi mun jumala on nyt tuossa pöydän keskellä yksinään, jos breikataan. Se pitäisi tapahtua siis mun vuorolla, niin se pääsisi johonkin turvaan.
En muista kanssa yhtään, mutta jossain kohtaa kuitenkin sen saattue taas kuoli. Se olisi yksinään siinä niin keskellä pöytää ottamassa koko DE-armeijan vihan yllensä. Breikki tapahtui, sweeppi onnistui, mutta tämä hupi taisi hänen osaltaan loppua lyhyeen. Ville tosin teki kummia. Se oppi pelaamaan. En olisi koskaan arvannut, että nuo kaksi dark lancea menisi drediin kun tuossa on kingslayer warlord kuin tarjolla. Vau. Venomi ampuu ihan johonkin muualle kuin ylisotajumalaan. Vau. Mitä täällä tapahtuu! Paniikki!
Sentään Tissigeneraattori ampuu jumalaan. No niin, mää kuvittelin olevani jo Twilight zonella. Nyt on meno taas niin kuin pitääkin olla. Joo, otin haavan. Nyyh. Blasterit ampuu. Luulisi mun olevan kauhuissaan, mutta jotenkin äsköiseen verrattuna rauhallinen olo. Nyt on planeetat taas oikeissa paikoissaan ja ydinohjukset vielä siiloissaan. Kaikki menee niinkuin pitääkin. Blaster ampuu ja blaster tappaa ja mie otan ylisotajumalani pois niin kuin pitääkin.
Mutta hei, yksi kysymys. Saaks sää re-rollia? Osuuko ykkönen? Wuundaako ykkönen? Onnistuiko 5:lla mun invu? Säästyikö tuo hengiltä? Minä nauroin. Tomi nauroi. Taneli nauroi. Kaikki nauroi. Linda ei ymmärtänyt. Poika on taas kunnossa. Taisteluinto päällä. Tiikerinsilmä katseessaan.
Mun vuoro tuli ja kuten olen todistanut, niin suunnitelman vaihdos tekee hyvää. Nyt olisi taas vuorossa B:n vuoro, mutta bumputi BUM ja sillee. Nyt pistetään taas rokki niin kovalle kuin vain ikinä voidaankaan. Mis on mun Rinoni? Mis on sun komento vehiclesi? Hakkaa päälle! Penetraario onnistui ja jälleen kerran Ville jäi kaipaamaan liukuvoidettaan, koska kutonen se on! Mä heitin kutosen! Ai vitsi kun mä heitin kutosen! On se rhino kyllä kova. Ei se ikinä tämmöistä tuhoa tehnyt Hämpyissä kun juoksi päälle.
Pojat ulos ja ihastelevat siinä vieressä olevaa drediä ja jumalaa. Dredi eka, että ei vaan käy niin kuin viime kerralla. Overia säästetään, mutta charge kantaa. Ai vitsi kun tää bumputi on niin kova taktiikka. Ylisotajumala kanssa päälle vaan niin meil on bileet. Vai oliko ne lanit? Noh, jotkut meillä täällä on.
Kaikki kuolee. Homo culustos saa ottaa yksinään kaikki dredin vihat yllensä ja haavoja vain ropisee. Instaa instaa instaa niin maan perkeleesti instaa. Haarnsika ei pelasta ja se kuoli! Mä tapoin warlordin! Ou jee.
Nyt pitää olla taktinen ja yrittää olla piilossa dark lanceilta mikäli seuraava vuoro tulee. Vähän vaikeaa se on, mutta onneksi peli päättyi. Huh huh. Tää oli matsi. Mutta ei ole pöydällä oikein mitään enää kuosissa, mutta eipä ole Villelläkään. Lasketaas pisteet.
17-11 mun hyväksi. Mä olen paras! Mä olen komein! Mä heitin enemmän kutosia! Mä tank shokkasin lentävät aluksen alas! Mä selvisin koko armeijan raivosta keskellä pöytää kaukana kaikesta maastosta! Mä taistelin, näin ja en muista loppua enää. Kai se lähti kotia sen jälkeen kun oli nähty ja voitettu. Kai silläkin miehellä oli nälkä.
En tiennyt missä kohtaa voisin kertoa, mutta oli sääli miten Venomi kesti ensin dredin penet ja lähistelyt kun toinen kesti invullansa minun lassoni. Vähän jäi harmittamaan kun niiden tuhoaminen olisi ollut suhteellisen tärkeää siinä vaiheessa peliä. Olisi tehnyt pelistä huomattavasti helpompaa.
Pitää myös mainita tähän hätään, että kun aamulla nousin ylös, niin muistutin itseäni tarkistamaan listani. Matkalla pelikaupalle kuitenkin muistin, että unohtuipas mokoma ja kun pelikaupalla katsottiin Raukkiksen kanssa, niin olihan se listani missile upattu lassoksi. Pelasin Tomia vastaan väärällä listalla. Noh, ei voi mittään. Ei se niin isoa eroa olisi kuitenkaan tehnyt. Mutta mikä tuo rhino listassani on? Koska se sinne on mennyt? Jaa. Vai niin. Noh, ei voi mittään. Oma syyhän se on, jos tulee väärällä listalla pelaamaan liigapelinsä. Onneksi Eevasein oli tulossa tänne moikkaamaan kaveriansa, niin sain soitettua hänelle ja sain loppujen lopuksi yllättävän tärkeänkin tankin peliin mukaan.

Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti