"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Joukkorahoituksen nykytila

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
NorjanPaavi

Re: Joukkorahoituksen nykytila

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Dolmot kirjoitti:Kuis muilla on mennyt, osallistumisen tasolla tai pelkästään aitaan nojaillen ja maailman menoa seuraten?
Pakko myöntää että toimivin ratkaisu kickstater ähkyssä on ollut niinkin helppo, kuin 2000 -luvun muoti-ilmiö, eli ulkoistus. Olen ulkoistanut kickstartereihin osallistumiseni kolmannelle osapuolelle. Näin ollen en itse ole vastuussa ja voin hyvin vain tasaisin väliajoin kysyä, koska, mitä ja kuinka paljon myöhässä? Tämä on toiminut kahden kickstaterin osalta melko hyvin. Toisesta on nyt tullut kaikki ja toinen vielä odottaa kantolaukkua, jonka tarkoitus olikin tulla myöhemmin erillään. Toki ulkoistus ei ole auttanut helmasyntiin eli niiden myöhästymiseen. Lähinnä ulkoistaminen on ratkaissut kaksi isoa ongelmaa, pelikaveri ja riittävän panostuksen, mitä ei varmaan itse yksin olisi tullut tehtyä.

Se ainoa potkustartti johon olen itse olsallistunut suoraan odottaa vieläkin 1,5 vuotta loppumisen jälkeen figujaan.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ulkoistus on sinänsä toimiva ratkaisu tuohon pelikaveriongelmaan, mutta ei välttämättä niin loistava, jos tuo pelikaveri on yksi ja sama henkilö. Näitä pelejä kun alkaa kerääntyä melkoinen liuta tuonne hyllyyn. Toista se kuule oli silloin ennen vanhaan, kun pelasin vielä vain ja ainostaan FB:n 5. edikkaa. Silloin sitä vielä pärjäsi yhdellä pelillä ihan onnellisesti.

Nykyisellään näitä Kickstartereilla hankittuja skirmishpelejä alkaa olla jo paljon enemmän mitä on aikaa pelata. Myönnettäkööt tosin, että muutamaa näistä pelasin jo ennen kuin niistä tuli Kickstarter*. Jonkinlainen raja tässäkin alkaa tulla itselläni vastaan, elleivät nyt ala tekemään historiallisia KS:eita enempää.

*) "Pelasin tätä jo ennen kuin siitä tuli Kickstarter" - lienee ehkä pelihipsteriyden suurin kulminoituminen
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Dolmot kirjoitti:Kuis muilla on mennyt, osallistumisen tasolla tai pelkästään aitaan nojaillen ja maailman menoa seuraten?
Kahteen olen osallistunut : ensimmäiseen ja viimeiseen :) Vaikka roinat sattumalta mulle enimmäkseen tulikin. Figuja voi ostaa ihan normimyynnistäkin enemmän kuin koskaan tulee tarvitsemaan, joten miksi vaivautua tollasiin epämääräisiin hankkeisiin, jotka näyttävät viivästyvän vuosikaupalla. Vaatii jotain todella mielenkiintoista että viitsin enää osallistua. Pitää olla todella mielenkiintoinen aihe, johon ei ole laadukasta tarjontaa muualta tarjolla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Figu kickstartereihin en ole juuri osallistunut kuin tuohon Talvisota hässäkkään ja Empressin aimpaan USMC ja PLA moderni satsiin.

Empressin homma tuli ihan kivasti vaikkakin pari kuukautta myöhässä. Tämä oli toki odotettavissa kun kampanja oli menestys, lisäsculpteja tuli melko paljon ja lopulta tekivät myös Australian armeijan joukkoja. Firmalla oli myös riittävästi jäitä hatussa ja ilmaiskamaa ei tullut kovin paljoa ja jokainen kickstarterin kautta ostettu blisterikin oli lähes OVH hintainen.

Tuota Talvisota touhua nyt ei varmaan hirveästi tarvitse enempää availla. Fyrkathan herralta loppui. Laskeskelin tuossa jossain välissä myös että yhden miehen nyrkkipajana toimien herralla menee sculpteihin ja ukkojen valmistamiseen jo yksistään n. 2000h työaikaa. Ja kaikki tämä "oikeiden" töiden ohella. Eli vaikka rahat olisivatkin riittäneet niin aika tuhottoman kauan tuon tekemiseen menee. Figujahan herra joutuu valmistamaan yli 100 000 jos en aivan väärin muista.

Muuten Kickstartereihin on tullut osallistuttua lautapelien yms. osalta. Parit Zombicidet ja sen lisäksi pienempiä niche lautapelejä ja pari korttipeliä. Kaikki on tullut enemmän tai vähemmän aikataulussaan tai ainakin vielä näyttävät siinä pysyvän. Useimmiten näkee kyllä jo kuvausta lukiessa onko hommassa mitään järkeä. Talvisodan kohdalla innostus voitti perstuntuman ja näpithän siinä vähän paloi :)
Nopat & Taktiikka Ry

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Olisin tukenut ProGlorian Landesknechtejä, mutta se ei sitten onnistunutkaan siinä muodossa. Muuten oon nojaillut aitaan (ja ostanut ukkoja käytettyinä, kun en vielä niitä kaikkia vanhempiakaan kivoja omista).

-ile
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Itse tukemistani projekteista on valmiita tullut hieman vaihtelevasti, pc-/konsolipelipuolelta on pelkkiä positiivisia kokemuksia kun projektit kuten Pillars of Eternity ovat valmistuneet ajallaan, tai viimeisimpänä hyvältä vaikuttava Bloodstained (tosin julkaisu tuolla vasta 2016). Figupuolelta ei ole toistaiseksi tullut osallistuttua kuin vasta yhteen projektiin, Drakeen, joka on jo legendaarisesti myöhässä. Ensimmäinen erä figuja, joka käsitti noin kolmanneksen luvatuista, tuli n. puoli vuotta luvattua myöhässä. Loppuja ollaan odoteltu sittemmin, ja luettu päivityksiä tuotantovaikeuksista ja aloittelevan firman muistakin lapsenkenkäongelmista.

Taisivatpa AGM:n heput potkustartata viime vuonna jo lisäosankin pelille vaikkei alkuperäisetkään figut ole vielä kaikki valmiina...Alkuperäinen potkustartti Drakelle siis oli alkuvuodesta 2013.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Hienoisena kevennyksenä hyvä tiivistys tästä touhusta:

Kuva
Nopat & Taktiikka Ry

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Heh heh :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Eräs vuoden 2002 kuvaus avoimen koodin peliprojektista päättyi sanoihin

"So it's been a few years, you still have no files released or in CVS. Your programmer can't get enough time on the PC because his mother won't let him use it after 8pm. Your artist has run off with a Thai She-Male. Your project is still at '1: Pre-Bickering'... Congratulations! You now have a successful Open Source project on SourceForge.net! Pat yourself on the back, think up another idea and do it all again! See how simple it is?"

Jostain tuli tämäkin taas mieleen.

Kickstarter-sivun tärkeimpiä osioita pitäisi olla "risks and challenges", mutta osaako tai haluaako kukaan täyttää sitä totuudenmukaisesti?

"Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen."
(Murphyn laki)

"Asiat vievät aina kauemmin kuin odotat niiden vievän, vaikka ottaisit keston arvioinnissa huomioon Hofstadterin lain."
(Hofstadterin laki)

"Ei pidä selittää pahantahtoisuudella sitä, minkä voi selittää tyhmyydellä."
(Hanlonin partaveitsi)

Kaikki oma roippeeni on tosiaan tullut toistaiseksi perille. RAFM on päälle puoli vuotta myöhässä (taas) kun alkuperäiset skulptaajat karkasivat thaimaalaisen hän-miehen kanssa tai jotain, mutta sattuuhan tätä, tyystin yllättäen ja odottamatta. Kannattaisi ottaa aika-arvioissa huomioon Hofstadterin laki.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”