Pike & Shottea RopeCon 2016:ssa? (blokkipeli AoS:in tilalle?)
Re: Pike & Shottea RopeCon 2015:ssa? (huom WHFB Empire-pelaa
Hrm... menee kyllä vähän häröpalloksi joka tapauksessa, joskin Italian warsina lähinnä omat figuni näyttäisivät off-periodilta... Mitäs muut ovat mieltä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Itse siis menen kyllä mielelläni sen mukaan miten järjestäjä ja muu porukka tahtovat. =) Lähinnä kyselin sillä, että mikäli pelataan 1500-lukua niin saattaisin saada ihan autenttisen armeijan kokoon historiallisista napeista, mutta jos pelataan 1600-lukua niin proksytan Empire-napeilla. Mikä sekin kyllä onnistuu siis hyvin.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Miekin pläräsin läpi noita WHFB Empirenappejani (kutosta nämäkin pääasiassa) ja ainakin seuraavat löytynevät:
30x keihäs (punamusta)
30x hilpani (sininen)
30x miekka (punamusta)
n. 45 x kivääri (sininen)
5x pistooliratsukkoja
5x ratsukko niillä GW:n rumilla miniguneilla - nää saa vaihdettua tarvittaessa kyllä pienellä vaivalla pistooleiksi - ovet toin niitä seiskaedikan virtahevonkokoisia
9x haarniskoitu ratsukko (sininen) + 8x toinen mokoma punamustana
2x tykki (ja vissiin kolme mörssäriä, jos ne jostain onnistun kaivamaan esiin)
15x isoa karttua
sekalainen läjä isoja ja pieniä miehiä ratsulla tai ilman
x määrä jousia
+ kasa kaikennäköistä enemmän tai vähemmän fantasiatauhkaa
Maaleissa paria lukuunottamatta.
Tiä sitten onko noista miten tässä yhteydessä hyötyä. Lainaan tosiaan saa ihan sen mukaan miten tarvihee, pelaamisen suhteen kannattanee tähdätä siihen, että teillä olisi sopiva määrä varmuuden vuoksi ilman meikääkin, kun en aikatauluistani tuolla osaa sanoa ja miun pitää joka tapauksessa olla sillein aika helposti tavoitettavissa / irtoamassa.
Laitat sie Joonas vaikka miulle mailiin vähän tietoja siitä miten paljon tilaa ja aikaa tää tartteis, niin saan hoidettua tälle alustavan tilavarauksen listoilleni :)
Ari
30x keihäs (punamusta)
30x hilpani (sininen)
30x miekka (punamusta)
n. 45 x kivääri (sininen)
5x pistooliratsukkoja
5x ratsukko niillä GW:n rumilla miniguneilla - nää saa vaihdettua tarvittaessa kyllä pienellä vaivalla pistooleiksi - ovet toin niitä seiskaedikan virtahevonkokoisia
9x haarniskoitu ratsukko (sininen) + 8x toinen mokoma punamustana
2x tykki (ja vissiin kolme mörssäriä, jos ne jostain onnistun kaivamaan esiin)
15x isoa karttua
sekalainen läjä isoja ja pieniä miehiä ratsulla tai ilman
x määrä jousia
+ kasa kaikennäköistä enemmän tai vähemmän fantasiatauhkaa
Maaleissa paria lukuunottamatta.
Tiä sitten onko noista miten tässä yhteydessä hyötyä. Lainaan tosiaan saa ihan sen mukaan miten tarvihee, pelaamisen suhteen kannattanee tähdätä siihen, että teillä olisi sopiva määrä varmuuden vuoksi ilman meikääkin, kun en aikatauluistani tuolla osaa sanoa ja miun pitää joka tapauksessa olla sillein aika helposti tavoitettavissa / irtoamassa.
Laitat sie Joonas vaikka miulle mailiin vähän tietoja siitä miten paljon tilaa ja aikaa tää tartteis, niin saan hoidettua tälle alustavan tilavarauksen listoilleni :)
Ari
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Pelasin tässä äsken 650 pinnan pelin... ihan mukavaa ja ainakin omasta mielestäni erittäin mielenkiintoista oli vaikka turpiin tulikin, mutta conia ajatellen myös selvisi, että jos tätä lähdetään "megabattle" -tyyppisenä vetämään eteenpäin, tulisi pistemäärien olla lähempänä 1500-2000 pts per puoli ja tosiaan sellaista 3 vs 3... Nythän tää on 1 vs 2, joka ei ihan vielä riitä.
Tässä mielessä pistän ehkä tän projektin vielä toistaiseksi jäihin, ellei nyt saada pari kiinnostunutta lisää, joilla olisi soveltuvia figujakin. Pitää katsoa asiaa uudestaan sitten Ropecon 2016:ssa.
Edit: Sinänsä ensimaku pelistä oli todella positiivinen. Sääntöjen hakemista toki oli, mutta ihan normaaleissa määrin ja peli kulki yllättävänkin nopeasti. Komentaminen oli todellakin isossa osassa peliä ja yksiköt eivät todellakaan aina totelleet. Tekisi mieli pelata uudestaankin lähiaikoina, mutta tosiaan vaatii aika isot puitteet (pelattiin 1 sentti = 1 tuuma, piket 60 mm frontagella ja musketit 80 mm frontageilla ja tämä vielä toimi 120 cm x 180 cm pöydällä) ja varmaan vielä jonkin verran enemmän yksittäisiä figujakin. HtH oli virtaviivaistettu vahvasti, mutta ei se oikeastaan haitannut ollenkaan. Pelinä se tuntui "aikuismaiselta" figupeliltä, mutta myös turha nysvääminen oli myös aika hyvin poistettu.... vielä kun saisi Uudenmaan alueelle jonkin porukan kasaan, jonka kanssa voisi muutaman kerran vuodessa pelata vähän isomman pelin...
Tässä mielessä pistän ehkä tän projektin vielä toistaiseksi jäihin, ellei nyt saada pari kiinnostunutta lisää, joilla olisi soveltuvia figujakin. Pitää katsoa asiaa uudestaan sitten Ropecon 2016:ssa.
Edit: Sinänsä ensimaku pelistä oli todella positiivinen. Sääntöjen hakemista toki oli, mutta ihan normaaleissa määrin ja peli kulki yllättävänkin nopeasti. Komentaminen oli todellakin isossa osassa peliä ja yksiköt eivät todellakaan aina totelleet. Tekisi mieli pelata uudestaankin lähiaikoina, mutta tosiaan vaatii aika isot puitteet (pelattiin 1 sentti = 1 tuuma, piket 60 mm frontagella ja musketit 80 mm frontageilla ja tämä vielä toimi 120 cm x 180 cm pöydällä) ja varmaan vielä jonkin verran enemmän yksittäisiä figujakin. HtH oli virtaviivaistettu vahvasti, mutta ei se oikeastaan haitannut ollenkaan. Pelinä se tuntui "aikuismaiselta" figupeliltä, mutta myös turha nysvääminen oli myös aika hyvin poistettu.... vielä kun saisi Uudenmaan alueelle jonkin porukan kasaan, jonka kanssa voisi muutaman kerran vuodessa pelata vähän isomman pelin...
Re: Pike & Shottea RopeCon 2015:ssa? (huom WHFB Empire-pelaajat)
Pieni nosto vielä tähänkin ketjuun... https://www.facebook.com/groups/1590050904616645/
Muilla WG:n historiallisilla oli jo oma FB-ryhmänsä, tein P&S:lle omansa.
Muilla WG:n historiallisilla oli jo oma FB-ryhmänsä, tein P&S:lle omansa.
Re: Pike & Shottea RopeCon 2016:ssa? (blokkipeli AoSin tilalle?)
Koska AoS näyttää kamalalta, niin nostetaan tämäkin ketju nyt taas esiin, kun kyseessä on kuitenkin oikein mukava ja syvällisempi blokkisiirtelypeli.
Onko kiinnostusta noussut enemmän P&S:aa kohtaan? Mulla alkaisi nyt olemaan ruotsalaisia 6 yksikköä piikkimiehiä, 12 yksikköä musketöörejä ja 4 yksikköä kevyttä ratsuväkeä, jota ehkä voisin hyvässä lykyssä saada maaleihinkin RopeCon 2016 mennessä.
Tuli pelattua toinenkin peli tässä välissä niinkin virallisesti kuin ruotsalaiset vastaan samurait, mutta ihan viihdyttävää sekin oli. Manööveröinnillä oli ihan oikeasti merkitystä ja tuli ihan aidosti semmonen fiilis, että hävisin, kun pelasin huonosti, eikä sen takia, että vastustajalla oli jotenkin ylivoimainen armeija tai että säännöt olisivat vain yksinkertaisesti kamalat. Pikemminkin päinvastoin... mulla oli selvä tuliylivoima, mutta en osannut hyödyntää sitä ja jäin lähistelyssä pahasti altavastaajan asemaan, kun vihollinen rynni kovaa päin.
Pelattiin 8'x6' -pöydällä, joka tuntui aika hyvän kokoiselta.
Onko kiinnostusta noussut enemmän P&S:aa kohtaan? Mulla alkaisi nyt olemaan ruotsalaisia 6 yksikköä piikkimiehiä, 12 yksikköä musketöörejä ja 4 yksikköä kevyttä ratsuväkeä, jota ehkä voisin hyvässä lykyssä saada maaleihinkin RopeCon 2016 mennessä.
Tuli pelattua toinenkin peli tässä välissä niinkin virallisesti kuin ruotsalaiset vastaan samurait, mutta ihan viihdyttävää sekin oli. Manööveröinnillä oli ihan oikeasti merkitystä ja tuli ihan aidosti semmonen fiilis, että hävisin, kun pelasin huonosti, eikä sen takia, että vastustajalla oli jotenkin ylivoimainen armeija tai että säännöt olisivat vain yksinkertaisesti kamalat. Pikemminkin päinvastoin... mulla oli selvä tuliylivoima, mutta en osannut hyödyntää sitä ja jäin lähistelyssä pahasti altavastaajan asemaan, kun vihollinen rynni kovaa päin.
Pelattiin 8'x6' -pöydällä, joka tuntui aika hyvän kokoiselta.
Re: Pike & Shottea RopeCon 2016:ssa? (blokkipeli AoS:in tilalle?)
Kyllä kiinnostusta on, mutta edelleen mulla on vain näitä Empire/renessanssi-ukkoja, ja figumäärä ei riitä. Ropecon 2016-proggis vois antaa motivaatiota.
-ile
-ile
Mulla on tosiaan nyt gigalomaaninen ruotsalaisarmeija ja sääntökirjakin :) Mutta Ropeconissa järjestelen varmaan jotain Oldhammer / NeoHammer turnausta tai Kings of Waria... Sen sijaan P&S matseja pitää päästä lomien jälkeen pelaamaan !
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mulla on siis nyt 6 kpl piikkiblokkeja ja 12 kpl muskettiblokkeja ja jotain ratsuväkeä... Pari tykkiä vielä, niin mun armeija alkaisi olla minimikoossaan pelikelpoinen.. sitten ehkä jossain vaiheessa kyrassieereja, mutta pitää nuo edellisetkin maalata ensin loppuun. Jos mätsäät mun armeijan koon, niin noilla saa jo ihan kivan demopelinkin aikaiseksi.
Oliko ajatus nyt siis järkätä jotain isompaa pelipäivää ensivuodelle, ilmeisesti esim Ropeconiin tai Noppakerholle? Se olisi nimittäin juurikin siistiä. =)
Ihmiset nyt ilmeisesti ovat pelaamassa nimen omaan 28mm napeilla? Jos näin, niin voisin osallistua mukaan Empirestä väännetyllä renessanssi-armeijalla. Mutta tuleeko sitten peliteknisiä ongelmia aikakauden suhteen? Antaako P&S mahdollisuuden pelata 30v sodan armeijaa vastaan 1500-luvun alun armeijalla? Entä hajoavatko ihmiset tällaiseen anakronismiin?
15mm tosiaan olisi tarjota 30v sodan saksalaisia protestantteja, mutta 28mm skaalassa joutuisin turvautumaan vähän sinne päin-luokan Citadel/Marauder/Perry-sekahedelmäsalaattiin.
Ihmiset nyt ilmeisesti ovat pelaamassa nimen omaan 28mm napeilla? Jos näin, niin voisin osallistua mukaan Empirestä väännetyllä renessanssi-armeijalla. Mutta tuleeko sitten peliteknisiä ongelmia aikakauden suhteen? Antaako P&S mahdollisuuden pelata 30v sodan armeijaa vastaan 1500-luvun alun armeijalla? Entä hajoavatko ihmiset tällaiseen anakronismiin?
15mm tosiaan olisi tarjota 30v sodan saksalaisia protestantteja, mutta 28mm skaalassa joutuisin turvautumaan vähän sinne päin-luokan Citadel/Marauder/Perry-sekahedelmäsalaattiin.
Eyes that fire and sword have seen
No antaahan P&S siihen mahdollisuuden, olenhan mäkin pelannut ruotsalaisillani sengoku -ajan japanilaisia vastaan (á la Civilization V). Tasapainosta en ole ihan varma, mutta eihän tollaseen anakronistiseen paritukseen teknisiä esteitä ole... tai sitten vain noilla empirenapeilla proxyttää saksalaisia (joko protestanttien tai katolisten riveissä).
Toki massiivipeli olisi erityisen kiva, mutta toisaalta ehkä drop-in-drop-off -tyyppinen demokamppis voisi myös toimia, kun P&S:ssä periaatteessa voi melko lennossa siirtää pataljoonan yhden pelaajan komennosta toiselle (ja jos pataljoonassa on esim. 6 yksikköä + tykki, on sekin ihan kiva määrä pelattavaa yhdellekin pelaajalle).
Toki massiivipeli olisi erityisen kiva, mutta toisaalta ehkä drop-in-drop-off -tyyppinen demokamppis voisi myös toimia, kun P&S:ssä periaatteessa voi melko lennossa siirtää pataljoonan yhden pelaajan komennosta toiselle (ja jos pataljoonassa on esim. 6 yksikköä + tykki, on sekin ihan kiva määrä pelattavaa yhdellekin pelaajalle).