Mk3 ja metan muutos
Re: Mk3 ja metan muutos
Masiinaa on pelannut vasta sen verran vähän, että en osaa sanoa onko huomiot soveltuvia tähän peliin. Fabaa kuitenkin pelasin pitkään ja kun siellä kasiedikkaan tuli premeasure niin meinasin lopettaa pelin. Se ei kuitenkaan lopulta muuttanut peliä niin paljon, kuin etukäteen ajattelin. Toinen pointti on se, että lupa mitata kaikkea ei oikeastaan hidastanut peliä, vaan melkeinpä päin vastoin.
Kuninkaalla on keppihevonen.
Oonko mä ainoa joka ei kaipaa masiinaan yhtään lisää jakkeja? :)
Jakki/petohippa on musta ärsyttävää, kun pieni moka tai noppakusu voi ratkasta tosi paljon (koko pelin). Vaikka jakkuleita buffattaisiin, niin perimmäiset ongelmat pysyy: Jakki joko oneroundaa toisen tai sitten ei, ja tän binäärioperaation eri tuloksilla voi olla huikeen iso merkitys peliin. Infantrygrindissä sitten taas vastaavaan menettää muutaman äijän enemmän kuin normaalisti mutta peliin pystyy kampeamaan vielä mukaan.
Infantrymachine for life! TheEdit: Ennenku joku countteroi "MUTKU PELIN NIMI ON WARMACHINE OMG", niin nää pelit pitäis iha ehdottomasti yhdistää saman nimen alle, esim War of Immoren (tai Age of Immoren)
Jakki/petohippa on musta ärsyttävää, kun pieni moka tai noppakusu voi ratkasta tosi paljon (koko pelin). Vaikka jakkuleita buffattaisiin, niin perimmäiset ongelmat pysyy: Jakki joko oneroundaa toisen tai sitten ei, ja tän binäärioperaation eri tuloksilla voi olla huikeen iso merkitys peliin. Infantrygrindissä sitten taas vastaavaan menettää muutaman äijän enemmän kuin normaalisti mutta peliin pystyy kampeamaan vielä mukaan.
Infantrymachine for life! TheEdit: Ennenku joku countteroi "MUTKU PELIN NIMI ON WARMACHINE OMG", niin nää pelit pitäis iha ehdottomasti yhdistää saman nimen alle, esim War of Immoren (tai Age of Immoren)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- GreenMeanie
Oot kyl yksin. Pelkästään se et kaikki kökköpyssyn omaavat jakit osaakin boostaa damaa tai chargee ilmaseks muuttaa noit jakki vs. jakki matsei aika paljon ku vastustajaan voi saada etukäteenki pinnoja sisään ilman että odottaa sitä vuoroo jollon voi olla tekemättä mitään et saa ladattuu jakin täytee ja heitettyy sen vastustajan jakkii. Ja mehän ei vielä tiedetä vaik joka jakki sais -2 powia jollon ne joutuis käytännös aina painimaan useempia vuoroja.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Mä oon kyl vahvasti sitä mieltä, et jakit ja pedot on just siistejä, mut samalla sitä mieltä, et ne on liian heikkoja. Mun mielestä pelin pitäis olla sellanen, et odotusarvona pitää heittää puol armeijaa siihen et saat yhden jaskan rikki ja vastapalloon vastustaja ei saa sulta kaikkea rikki. Tällöin myös heittojen, lukkojen jne merkitys kasvais, koska ei ois parempi vaihtoehto vaan takoa jaskaa rikki. Ja jalkaväen homma on hidastaa vastustajaa sen verran, että isot möllit pääsee mähisemään.
Jackeja ja petoja kiiiiiitos! Samoten suosiota ja boostia heavy infantreille, omat faktiot kun koostuvat pelkästää jackeista ja medium base infantrysta.
Muistan kun mulle mainostettiin tätä peliä tyyliin: 'sä voit kerätä just niitä mielusa näköisiä figuja ja niillä listoilla pärjäät silti.' Sitten tulikin karu totuus nimeltä 'yleinen meta'. Huomasin että just mun mielestä ne hienoilta ja tyylikkäiltä näyttävät jackit ja hevi jalkaväki kuten manovaarit, exemplar cinerator, bastionit ja cyriss matematiikkailmiö nimiset jantterit jäi kauhean infantry spämmin alle koska ne minusta ei-niin-hienot vähä armoriset korkea def-jantterit ny vaa rökittää kaiken koska se def ja halpuus pistehintaan nähden verrattuna siihe että ne hevi infantryt o melkee ylihintasia statteihi ja kykyihi nähden.
Ymmärrettävää on toki ja loogine selitys että korkea def-modelilla on korkea spd ja def koska ei ole sitä miehen mittaa: panssaria!
Olenko katkera? - kyllä!
En osaa pelata? - joo, en osaa.
Siksi on hienoa että nyt vähän huomioidaan minun kaltaisia jästipäitä ja heitäkin joita kyseinen peli kiinnostaa, mutta jättävät pelin sääntömäärien ja tylytyskikkailujen takia.
Mitä olen mk.2 pelatessani huomannut on se että pitää tehdä kotiläksyjä, eli tuntea ja tietää mitä vastustajan armeija tekee. Aina kun on tullut jokin vieras faktio tai warcasteri, niin pataan on tullut vaikka kuinka sitä ennen matsia yrittää katsella ja tutkia kortteja, ei kaikkea ehdi tiedostaan ja käsittelemään.
Anteeksi kun vertaan nyt 40k ja AoS, mutta niissä peleissä voi jotenkuten pärjätä paremmin, vaikka ei ihan täysin tunne vastustajan armeijaa.
Eli nyt ootan innolla tuleeko mk.3 tekee minusta aktiivimman masiinapelaajan.
Muistan kun mulle mainostettiin tätä peliä tyyliin: 'sä voit kerätä just niitä mielusa näköisiä figuja ja niillä listoilla pärjäät silti.' Sitten tulikin karu totuus nimeltä 'yleinen meta'. Huomasin että just mun mielestä ne hienoilta ja tyylikkäiltä näyttävät jackit ja hevi jalkaväki kuten manovaarit, exemplar cinerator, bastionit ja cyriss matematiikkailmiö nimiset jantterit jäi kauhean infantry spämmin alle koska ne minusta ei-niin-hienot vähä armoriset korkea def-jantterit ny vaa rökittää kaiken koska se def ja halpuus pistehintaan nähden verrattuna siihe että ne hevi infantryt o melkee ylihintasia statteihi ja kykyihi nähden.
Ymmärrettävää on toki ja loogine selitys että korkea def-modelilla on korkea spd ja def koska ei ole sitä miehen mittaa: panssaria!
Olenko katkera? - kyllä!
En osaa pelata? - joo, en osaa.
Siksi on hienoa että nyt vähän huomioidaan minun kaltaisia jästipäitä ja heitäkin joita kyseinen peli kiinnostaa, mutta jättävät pelin sääntömäärien ja tylytyskikkailujen takia.
Mitä olen mk.2 pelatessani huomannut on se että pitää tehdä kotiläksyjä, eli tuntea ja tietää mitä vastustajan armeija tekee. Aina kun on tullut jokin vieras faktio tai warcasteri, niin pataan on tullut vaikka kuinka sitä ennen matsia yrittää katsella ja tutkia kortteja, ei kaikkea ehdi tiedostaan ja käsittelemään.
Anteeksi kun vertaan nyt 40k ja AoS, mutta niissä peleissä voi jotenkuten pärjätä paremmin, vaikka ei ihan täysin tunne vastustajan armeijaa.
Eli nyt ootan innolla tuleeko mk.3 tekee minusta aktiivimman masiinapelaajan.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
https://www.facebook.com/sheriffanvil
- Meganiikko
Joskus tein kompin premeasurementistä.
Sit se ilmeisesti tulee Mk3'n.
Siinä kompis myös jotain casterkillin poistamisesta hetipoikkikonditiona.
Saas nährä. Toivon ainakin koska peli on niin pullollaan kikkakolmosia jolla autowinnata peli jos vastustaja ei tiedä juuri sen sesonkista kastiketta ja varaudu siihen oikealla salaatilla (ei, "olisit kysynyt miten se voi tappaa sun warcasterin" ei lasketa kikan tietämiseksi). Malifauxissa on sama kikkanelonen-pyöräily mutta warcaster/master kun voi delata niin vaikka sen kikkavitosen naamaan ottaminen sattuukin, se ei autolopeta peliä.
(semikatkera hevi/med inf "pelaan koska cool looking" meniittipelaaja täällä kans)
kans silloin tällöin on hauskaa* kun se iso ja kova murhamasiina oikeasti kestää sen 2-3 iskua ennen kuin se on säpäleinä.
*tai ei.
joo, pre-emptive olen madcuzbad, ja palaan takaisin nurkkaan leikkimään scififantasiafiguillani.
Sit se ilmeisesti tulee Mk3'n.
Siinä kompis myös jotain casterkillin poistamisesta hetipoikkikonditiona.
Saas nährä. Toivon ainakin koska peli on niin pullollaan kikkakolmosia jolla autowinnata peli jos vastustaja ei tiedä juuri sen sesonkista kastiketta ja varaudu siihen oikealla salaatilla (ei, "olisit kysynyt miten se voi tappaa sun warcasterin" ei lasketa kikan tietämiseksi). Malifauxissa on sama kikkanelonen-pyöräily mutta warcaster/master kun voi delata niin vaikka sen kikkavitosen naamaan ottaminen sattuukin, se ei autolopeta peliä.
hear hearMuistan kun mulle mainostettiin tätä peliä tyyliin: 'sä voit kerätä just niitä mielusa näköisiä figuja ja niillä listoilla pärjäät silti.' Sitten tulikin karu totuus nimeltä 'yleinen meta'. Huomasin että just mun mielestä ne hienoilta ja tyylikkäiltä näyttävät jackit ja hevi jalkaväki kuten manovaarit, exemplar cinerator, bastionit ja cyriss matematiikkailmiö nimiset jantterit jäi kauhean infantry spämmin alle koska ne minusta ei-niin-hienot vähä armoriset korkea def-jantterit ny vaa rökittää kaiken koska se def ja halpuus pistehintaan nähden verrattuna siihe että ne hevi infantryt o melkee ylihintasia statteihi ja kykyihi nähden.
(semikatkera hevi/med inf "pelaan koska cool looking" meniittipelaaja täällä kans)
kans silloin tällöin on hauskaa* kun se iso ja kova murhamasiina oikeasti kestää sen 2-3 iskua ennen kuin se on säpäleinä.
*tai ei.
joo, pre-emptive olen madcuzbad, ja palaan takaisin nurkkaan leikkimään scififantasiafiguillani.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
- Ihme_apina
Olipa paljon puhetta ja vähän asiaa
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
- GreenMeanie
Joo, toi premeasurement kyl jakaa jengiä aika tavalla enkä itekkään kyl rakasta ajatusta siit et tuuman pidemmälle tuleva vastustaja alphaa aina, mut ymmärrän kyl et se helpottaa ja nyt toki edikan vaihtuessa on oikeesti mahis myös poistaa ne jutut mitä se mkII ois rikkonu. Ilmeisesti muutenkin on tarkotus pienentää kynnystä alottaa masiina. Pelkästään toi että warjackpinnat triplaantuu meinaa et battlebox peleillä on oikeesti enemmän tekemistä kilpailullisen masiinan kanssa.
Mikä tää juttu sekä täällä et PP:n foorumeilla on jossa pelaajat julistaa et ''oon aina halunnu pelaa masiinaa mut en oo pelannu ku säännöt/kompit/pelaajat on huonoi''? Et oo tykänny pelistä mut nyt jos säännöt osuu ni ehkä tykkäätki ja haluut kertoo sen niille jotka pelistä tykkää?
Mikä tää juttu sekä täällä et PP:n foorumeilla on jossa pelaajat julistaa et ''oon aina halunnu pelaa masiinaa mut en oo pelannu ku säännöt/kompit/pelaajat on huonoi''? Et oo tykänny pelistä mut nyt jos säännöt osuu ni ehkä tykkäätki ja haluut kertoo sen niille jotka pelistä tykkää?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Kuhan banet pitää nykysen balanssinsa
Peukku. Huhu kertoo että näin ei käy :/Chromeoo kirjoitti:Kuhan banet pitää nykysen balanssinsa
- Cor Leonis
Banet o huonoi muutenkin, onneks ei just tullu postista Gore2 themeen ylimääräsii banei.shoddie kirjoitti:Peukku. Huhu kertoo että näin ei käy :/
Pora on miehen sielu.
Musta toi premeasurement ei vaikuta olevan kovin iso juttu, kun tässä pelissä on jo nyt saanut mitata vaikka mitä ja skenaariot antaa kanssa aika paljon informaatiota. Lisäksi en oo enää ihan varma kuinka olennainen strateginen kyky etäisyyksien arvioiminen ylipäätään on.
Kuninkaalla on keppihevonen.
En tykkää premeasurementista ajatuksena just koska alpha, mut eiköhä toho äkkii totu ja tuskin tulee olee nii mullistavaa ku miltä ekaks tuntuu (ajatuksena siis).
Kiva et kaikki modellit tasapainotetaa, en tiiä tykkäänkö et colossit vahvistuu entisestää mut toivottavast powerup tasapainottaa ( siit tykkään melkee eniten tiedos olevist uudistuksist)
Kiva et kaikki modellit tasapainotetaa, en tiiä tykkäänkö et colossit vahvistuu entisestää mut toivottavast powerup tasapainottaa ( siit tykkään melkee eniten tiedos olevist uudistuksist)
Hän on puhunut.
Joo, premeasure vie yhden taidon taka-alalle. Vois olettaa että threatti hippa muuttuu jotenkin muuten että ei yksinkertasta liikaa peliä. Jos esim maaston määrää ja/tai pelattavuutta lisättäis niin se vois tehdä ihan raaoista threteistä sinänsä irrelevantteja. Tää tekee myös kaikista savuefekteistä paljon hyödyllisempiä, eli jos et päässy pelaa pilvilinnoja vastaan niin nyt sitä herkkua tulee.
Toinen on mitä oon pohtinu on että ranged jaskat, niin ligth ku hevy versiotkin, tuli just paljon kiinnostavimmiks. Niitä saa pari "ilmaseks" ja ne ei syö resursseja ennen ku pitää saada jotain aikaiseks. Samalla auttaa pitää kaverin alfan kurissa ja hevit nyt voi toimia viä jotenki kakkosaaltona.
Jotenkin voisin myös kuvitella että jos tweakataan juttuja Jaska ystävällisempään suuntaan niin bg spellit/efektit vois lisääntyä paljon jatkossa. Siinä olis sitä tehokkuutta.
Toinen on mitä oon pohtinu on että ranged jaskat, niin ligth ku hevy versiotkin, tuli just paljon kiinnostavimmiks. Niitä saa pari "ilmaseks" ja ne ei syö resursseja ennen ku pitää saada jotain aikaiseks. Samalla auttaa pitää kaverin alfan kurissa ja hevit nyt voi toimia viä jotenki kakkosaaltona.
Jotenkin voisin myös kuvitella että jos tweakataan juttuja Jaska ystävällisempään suuntaan niin bg spellit/efektit vois lisääntyä paljon jatkossa. Siinä olis sitä tehokkuutta.
Miten premeasurement tekee pilvistä parempia? EI vaan ymmärrä.
Jaakot saa boostii, not bad, mutta mitenkähän se vaikuttaa käyttökelvotomiin jaakkoihin.. (charger nyt ihan ekana mieleen)
Mutta Emua kompatakseni.. Ageeee oooffff Cygggnaaaaar! :)
Jaakot saa boostii, not bad, mutta mitenkähän se vaikuttaa käyttökelvotomiin jaakkoihin.. (charger nyt ihan ekana mieleen)
Mutta Emua kompatakseni.. Ageeee oooffff Cygggnaaaaar! :)
CoC ja PoM raskas jalkaväki liian huonoa? MK2sen ongelma on enemmän minusta se, että raskas jalkaväki oli liian hyvää verrattuna kaikkeen muuhun. Ehkä jotkut cineraattorit ei ihan kovinta kärkeä oo, mutta ainakin ne pääsee keskikentälle vaikuttamaan asioihin ennenkuin ne kuolee. Samaa ei voi sanoa esim. Khadorin kevyestä ja keskiraskaasta jalkaväestä, jonka kanssa pitää olla tosi tarkkana että ne ei kuole satunnaisiin blasteihin.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Sen verran on CoCkelina pakko älähtää, että sammakoiden ulostauduttua jostain rei'ästä en ole kyllä uskaltanut juoksuttaa hevi-infantryä. Shield wall & decelellä saattavatkin kestää laakin, mutta osumien on suhteellisen helppoa vieläkin ja shield wall sanoo yhden öljyn osuvan ikävän helpolla kolmeenkin kaveriin. Buustattu tulirolli sitten kyllä päästää jätkät päiviltä.
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Savut on ampumista vastaan kovia, ampuminen parantuu premeasurella kun voi minmaxaa ampujien etäisyydet ja jos pelaat avoimella kentällä ilman relevantteja maastoja ei oo paljon muita keinoja pitää omia turvassa.demel kirjoitti:Miten premeasurement tekee pilvistä parempia? EI vaan ymmärrä.
Mä olin käsityksessä, että kaikki muuttuu.. myös stattirivit on kirjotettu uusiks (?). Ainakin pp korosti tota.demel kirjoitti:Jaakot saa boostii, not bad, mutta mitenkähän se vaikuttaa käyttökelvotomiin jaakkoihin.. (charger nyt ihan ekana mieleen)
Samoin kun jo 0.5 tuuman threatti erolla voi asemoida itsensä threattaamaan jääden silti ulos vastustajan threatista korostuvat tavat lojua vastustajan threatissa ilman että saapi köniinsä liikaa => losblock on aika kova juttu.demel kirjoitti:Miten premeasurement tekee pilvistä parempia? EI vaan ymmärrä.
Ja joo sama tilannehan toi on jo nyt, ja kohtalaisen triviaalia isommilla eroilla, mut itse en ainakaan erota vaikkapa 12 ja 12,5 eroa silmämääräisesti tarpeeksi tarkasti lähteäkseni kokeilemaan jos skenualue ei ole tarpeeksi lähellä.