"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Reilukerho GT X Tulokset ja jälkipuinti

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Black scars

Re: Reilukerho GT X Tulokset ja jälkipuinti

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Inouj kirjoitti:Sä oot toiminu ihan oikein kun oot mielestäsi epäselvää asiaa etukäteen kysynyt. Turnausjärjestäjä on antanut poikkeukselle luvan, eli sulla on puhtaat jauhot pussissa. Turnausjärjestäjälle tässä on oppimisem paikka. Selkeet säännöt, mieltä askarruttavat kysymykset ja niiden vastaukset julkiseksi jne. Cad+ad ois varmaan maistitunu muillekin.
On tuossa mullakin oppimisen paikka, meinaan mä olisi voinut kysyä tuota julkisesti, niin se ei olis kenellekään yllätys. Kysyin koko asiaa kuitenkin pari päivää ennen turnausta, kun piti päättää mitä maalaan valmiiksi, joten nopean vastauksen vuoksi lähetin viestin suoraan turnauksen järjestäjälle. Jälkikäteen viisaana olisi hyvin voinut laittaa kyssärin julkista ja yksityistä reittiä. Eihän nää tilanteet ole mitään hauskoja ole, järjestäjät veti hienon tapahtuman ja se pitäisi päällimmäisenä muistaa.
Inouj kirjoitti:En lukenu sun listoja tarkasti läpi ja en näe vertailua upgraden tarkkuudella mielekkäänä. Totuus on että 1850ssä neljäs exo 60 pisteen verolla on parempi kuin viides ja kuudes 120 pisteen verolla. Saati sitten neljäs 120 pisteen verolla.
Se on 125 pisteen vero vs. 185 pisteen vero, kun canoness on myös pakko ottaa mukaan. Eli exokohtaista lisähintaa kertyy AD:ssa 125 pistettä / exo ja CAD:ssa 62 pistettä / exo. Ja toisaalta, mitä parempaa siskolistaan saa 250 pisteellä, kuin kaksi exoa? Mut tää on vähän sellainen muna vai kana kysymys ja mulla on kunnioitusta sun listanrakennusta kohtaan sen verran, ettei mun tartte väittää sun olevan väärässä, mä vaan katson asiaa toisin ja diggaan exoja.
*Hu*
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Sekä CAD että AD vaatii sen yhden HQn, trooppien määrä on muuttuja.
Black scars

Inouj kirjoitti:Sekä CAD että AD vaatii sen yhden HQn, trooppien määrä on muuttuja.
Onhan exojen määrä myös muuttuja, koska niiden pistehintateho on juuri se, jolla armeijaa parannetaan. AD:n tuoma yksittäinen lisäexo on tuplahintainen, CAD:ssa saa määräalennuksen lisähintaan. Pistehintatehokkuus on kuitenkin molemmissa hämmästyttävän lähelle samaa arvoa, 4 exoa maksaa AD:n veron kanssa 156 pistettä kappale ja 6 exoa CAD-lisäveron kanssa 156 pistettä kappale. Erona on se, että CAD antaa kaupan päälle yhden ylimääräisen siskoryhmän oboja hakemaan.
*Hu*
Angelguard

Viesti Kirjoittaja Angelguard »

Hei hei tyypit,
tää on ihan selkeä homma. Minä tai Samuli ollaan homma hyväksytty niin se on ok. Ainoa ongelma nyt on tuo sääntö, jota itse en ainkaan muistanut ja pienellä säädöllä olisi saanut ihan vastaavan listan. Me suoraan sanottuna pelataan niin harvoin ja vähän, että ei olla aina ihan kartalla kaikesta. Siksi me yleensä facen puolella jauhetaan aika avoimesti turnauksista, jotta saadaan pelaajien apua näihin.

Tossa ei ollut MITÄÄN op:ta, kun vertaa siihen millaisia 5 riptiden ja stormsurge + kahden wratihknightin ja iK:n listoja siellä oli vastassa. Tää lista voitti ihan puhtaasti hyvän pelaajan ansiosta ja jos tulee jotain sanomista niin mulle ja Samulille vaan kaikki loka niskaan, ei todellakaan Esalle. Tää oli meille ja vastustajille ok, eikä mitenkään härski lista, joten erittäin ok.
Inouj

Black scars kirjoitti:
Inouj kirjoitti:Sekä CAD että AD vaatii sen yhden HQn, trooppien määrä on muuttuja.
Onhan exojen määrä myös muuttuja, koska niiden pistehintateho on juuri se, jolla armeijaa parannetaan. AD:n tuoma yksittäinen lisäexo on tuplahintainen, CAD:ssa saa määräalennuksen lisähintaan. Pistehintatehokkuus on kuitenkin molemmissa hämmästyttävän lähelle samaa arvoa, 4 exoa maksaa AD:n veron kanssa 156 pistettä kappale ja 6 exoa CAD-lisäveron kanssa 156 pistettä kappale. Erona on se, että CAD antaa kaupan päälle yhden ylimääräisen siskoryhmän oboja hakemaan.
Unohdat sujuvasti että tilannetta tarkastellaan 1850 pisteen raja-arvolla.

Eiköhän kaikilla oo kaikki ihan ok tän asian suhteen, eikä kellään oo mitään hampaankolossa, kaikista vähiten mulla joka olin harrastamassa lauantaina ihan muita aktiviteetteja. Tää topic oli jälkipuinnille ja sitähän tässä on käyty, mielestäni erittäin sivistyneesti. Mun näkemys on että Esa pelas täysin luvallisesti CAD+AD koska se on parempi kuin CAD+CAD. Esa on eri mieltä, ei muuta.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Esa on voittonsa ansainnut.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Inouj

Lord of Carcassonne kirjoitti:Esa on voittonsa ansainnut.
Juuri näin.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Mun pointti ei missään vaiheessa ollut väittää, että lista olisi mitenkään kova tai edes, että se olisi kovempi kuin vastaava CAD+CAD, vaan ainoastaan, ettei se ole sääntöjen mukainen. Eiköhän tää asia ole loppuun käsitelty mun osalta.
Black scars

Malkuth kirjoitti:Aikaisemmista postauksista ei käynyt ilmi, että normaalien sääntöjen vastaiselle listalle oli erikseen kysytty lupa järjestäjältä. Jos olisin tiennyt siitä, en olisi sanonut yhtään mitään. Nyt kuitenkin tuli se käsitys, että sääntöjä on ihan vaan omalla päätöksellä jätetty noudattamatta, ehkä sen takia, ettei tarvi välittää säännöistä kun "ei pelaa mitään juustoa". Etenkin Esa alkoi heti sössöttää jostain täysin päättömästä battleforgedin/unboundin määritelmästä.
Mähän vastasin heti sun ensimmäiseen viestiin, että asiasta oli kysytty järjestäjiltä. Ja kysyin itse, miten lista voi sen jälkeen olla laiton?

Lisäksi mun vastaus sun toiseen viestiin sisälsi tän lauseen: "Kukaan ei ole missään kohtaan väittänyt, että sääntökirja suoraan sallii single faction CAD + AD:n. Keskustelun alla on turnauslistan laillisuus."

Eli mitä tuo "heti sössöttäminen" unboundista oikein tarkoittaa, jos tilanteen piti olla tuolla yhdellä vastauksella selvä? Se minkä takia mä asiaa ylipäätään järjestäjiltä kysyin, on varmaakin enemmän mun huolenaihe.

Miksi tää asia edes on sulle niin iso murhe, kun sä et ole henkilökohtaisesti mitenkään osallisena tapahtumiin? Ja viestien perusteella me ollaan täsmälleen samaa mieltä: A. sääntöjen mukaan AD ei voi olla priman kanssa samaa factionia (paitti marsuilla), B. Turnausjärjestäjän salliessa single faction CAD+AD:n, on se laillinen turnauslista.
Angelguard kirjoitti:Tää oli meille ja vastustajille ok, eikä mitenkään härski lista, joten erittäin ok.
Jep, kiitos. Tuohan siinä on tärkeintä, että tapahtumaan osallistujat ovat tyytyväisiä kokonaisuuteen. Eikä mulla ole oikeastaan enempää sanottavaa näihin jälkipuinteihin.
*Hu*
kojo

Viesti Kirjoittaja kojo »

Tärkeintä olis nyt saada ne kaljat äkkiä kylmään!
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Pahoittelen ylireagointia, kyrsiintymiskynnys ylittyi koska tää ei ole eka kerta kun Esalta on noita "CAD+AD samalta factionilta" listoja nähty (eka turnaukseen asti päätynyt kyllä tietääkseni), enkä lukenut viestejä riittävän tarkkaan. Varsin kyseenalaistahan se on sallia yhdelle pelaajalle sääntömuutos jota ei ollut sallittu muille, koska kukaan muu ei tajunnut kysyä, mutta eipä asia toki mulle kuulu kun en Reilukerhon turnauksessa ollut enkä taida olla jatkossakaan enää menossa.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Eiköhän tähän siskolistaan liittyvät pointit oo käsitelty.
Angelguard

Viesti Kirjoittaja Angelguard »

Mitalit tulee huomenna ja lähtevät asianomaisille postiin varmaan ensi viikolla. Tilasin samalla seuraavan GT:n mitalit niin ei kaadu aikataulut päälle.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Pelikoko ? Pelimäärä ? Ja ehdotettu paino rankingiin ? (80?)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

1850 pistettä, 3 peliä.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

smaxx kirjoitti:Pelikoko ? Pelimäärä ? Ja ehdotettu paino rankingiin ? (80?)
80 varmaan ok.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”