Kierros 5 - Sveitsi
Zaganidis Dimitri (c), Empire of Sonnstahl
Prelate on Altar of Battle: general, barding, shield, dragonscale helm, Duskstone, Locket of Suna, razor blade, 358
Captain: BSB 85
Wizard apprentice: level 2, light, Dispel scroll, 125
Wizard apprentice: level 2, light, tome of arcane lore, ring of fire, 130
2x1 Artificier: horse, 65
2x10 state militia: skirmish, pistols, 70
19 State militia: pistols, standard musician, 134
2x5 Electoral cavalry: lance, shield, standard, musician,120
5 Electoral cavalry: lance, shield, standard, musician, gleaming, 125
2x1 Cannon: 100
Mortar: 110
29 Flagellants: champion, 262
25 Flagellants: champion, 230
Steam tank:, 230
Total: 2499
Vika päivä alkaa ottelulla Sveitsiä vastaan. Sain taas parituksessa lyhkäisen tikun tiimin muiden etujen vuoksi ja pääsin haamujen lempparivihollista, light batteryä, vastaan. Empire ilman light velhoja on ihan ok, mutta näin montaa missileä vastaan on aika kivistä. Olin luvannut pelistä 8 pistettä.
Skenu oli kahden objektiivin kamppailu ja depo classinen. Objektiivit olivat molemmat keskiviivalla, molemmat kentän eri päädyissä. Olin aluksi varovainen ja ajattelin mennä nurkkaan odottelemaan ja ottamaan oman objektiivin, mutta vihu deposikin aika ronskisti, niin itekkin sitten lähdin ajo vaihteelle. Tätä helpotti se, että vihu deposi puolessavälissä depoaan koko armeijansa ja antoi minun aloittaa. Pistin siis loput nappini viivalle kohti vihua. Jostain syystä vihun maagit ja bsb oli aivan etureunassa yhdessä pienessä pistooli porukassa.
Ekalla vuorolla sitten 2 bansheeta hyppäsi tutusti susi-jonoon ja huusi koko pislaryhmä pois, jättäen jalkaherot keskelle kenttää ilman paikkaa mihin mennä. Kuvan talon olivat vallanneet toiset vanguardanneet koirat. Muut omat örmyläni puskivat myös päälle ja vihun tankki ja lähemmät flagut sidottiin kolmansilla koirilla. Yksi zombiryhmä juuri kuvan oikealla puolella oli kulkemassa siellä olevalle objektiiville.
Tästä alkoi vihun eka vuoro, joka kesti about 1.5 tuntia. Tankki chargesi koirat ja militia talon takana chargesi talossa olevat koirat. Sitten alettiin miettiä maagien kohtaloa. Tähän sisältyi flagelanttien reformaaminen ties kuin monta kertaa unit trayltä ja takas. Lopulta päädyttiin johonkin ihmeelliseen screeniin, jossa 3 ghastin eteen käveli heppa-insinööri, bansheeden eteen kävelivät loput ritarit paavin takaa ja flagut olivat pitkässä rivissä koirien edessä. Maagit ja BSB seisoivat kukin yksikään kentän reunalla.
Noh, omalla vuorolla chargesin diverttaamaan tulleet yksikö pois. 3 ghastia insinööriin ja 10 ghastia ritareihin. Molemmat lanattiin pois. Bansheet juoksivat näiden ritareiden läpi huutamaan maagit hengiltä. Tämä oli vihun mielestä väärin, koska eiväthän haamut voi kävellä close combatin läpi. Aika hassu idea, koska haamut kuitenkin ignoraavat kaikki unitit liikkeessään. Tuomaritkin olivat aluksi sitä mieltä, että lähitaistelun pyhä henki estäisi haamuja, mutta muutamien perustelujen jälkeen sain kävellä. Molemmat maagit kuolivat. Lähiksestä isot ghastit pursuittasivat flagelanttien kanssa tappeluun, sitten että vain muutama modeli kummastakin pääsi lyömään. Tämä on aika tehokas tapa tappaa flaguja, koska itse saan 12 iskua + 2 stomppia ja flagut saavat vain about saman verran takaisin. Näistäkin iskuilta niiltä tippui takarivin iskut heti ekan rundin jälkeen.
Vihu toi tankin flagujen apuun chargeten sillä ghastien kylkeen. Paavi chargesi 3 ghastia ja sulatti ne. BSB joinasi isoihin militioihin suojaan bansheelta. Tappelussa isot ghastit voittivat tappelun ja täten estivät flaguja reformaamasta lyömään kunnolla. Paavi tappoi pienet ghastit. Itse chargesin koirat pitämään paavista kiinni, että skeletonit pääsisivät paikalle. Toinen Wraith yksikkö chargee tankkia kylkeen ja oikealla laidalla koitan tuhota siellä olleita ritareita, mutta en kanna. Bansheet rupeavat huutamaan linjojen takana BSBn milita yksikköä. Saan tankkiin woundeja ja tapan kasan flaguja, eivätkä ne vieläkään pääse reformaamaan kunnolla.
Vihu jatkaa vapailla yksiköillään juoksentelua ja lähiksessä tankki jatkaa woundien ottamista ja flagut vähenee. Kummasti vihu iskee joka rundi kaikilla tankin grindeillä sun muilla aina haamuja, eikä ghasteja. Ghasteista saisi paljon paremmin resoa sun muuta, haamuja s6 grindit eivät juuri kiinnosta. Chargeen seuraavaksi skeletoneilla paavin ja wraitheilla oikean laidan ritarit, jotka juoksevat ulos kentältä säästäen lippupisteet. Bansheet saavat huudettua militian pois ja BSB ottaa yhen woundin. Lähiksessä tankki kuolee ja wraithit kääntyvät katsomaan seuraavia flaguja, jotka pystyisivät ensi vuorolla chargeamaan mukaan taisteluun. Muutama flagu jää vielä tappelemaan lähes täysikuntoisia ghasteja vastaan. Haastan paavin skelari champallani ja muutaman epämääräisen nopanheiton jälkeen totean, että kyllä se varmaan kuoli ja poistan modelin. Paavi holdaa.
Flagut eivät tahdo chargeta haamuja ja BSB koittaa yksin juosta karkuun. 2 ritaria chargeaa toisen bansheesta. Banshee selviää oman BSBni avustuksella. Ghastit tappavat loput flagut, mutta ovat jumissa wraithien ja skeletonien välissä, niin eivät pääse sieltä enää mihinkään taisteluun. Skeletonit vs paavi tappelussa teen turnauksen pahimman mogan ja otan epähuomiossa paavin haasteen vastaan loordillani. Vastustaja alkaa tuulettamaan että "jes hahaa, mullahan on locketti", olin vähän että wtf, mutta sitten muistin, että kyllähän siellä listassa joku loketti oli. Tästä seuravaa vähän suullista kamppailua, koska vihu ei kyllä viime rundilla mun champpa vastaan maininnut tästä loketista, enkä tiedä että käytettiinkö sitä vai ei, koska en ollut kiinnittänyt siinä kohtaa niin paljon huomiota vihun nopanheittopon tappelussa. Normaalisti skelari champat aina kuolee pois, mutta locketin kanssa sillä olisi ollut paljon paremmat statit sun muuta. Vähän jäi sellanen skämmätty olo, kun eka ei piilotellaan esineitä ja sitten sopivassa paikassa muistetaan käyttää. No lopulta mun moka, kun olinhan sen listasta nähnyt että sellanen siellä on. Virheestä rankaistiin heti ja oma loordini one shotattiin. Rips raps. Paavi kuitenkin holdaa hävitessään staattiseen. Sulaminen ei onneksi aiheuta mitään merkittävää vahinkoa.
Saan vihulta huudettua BSBn hengiltä ja koitan breakata paavia koko loppupelin, mutta ei se vaan suosti breikkaanaam LD8lla edes ilman BSBtä. Otti joku 4 itsekseen. Vihun flagut mokaavat frenzyn ja joutuvat chargeamaan wraithit. Saan hakattua niistä puolet pisteistä. Toinen banshee kuolee lopulta kahteen ritariin. Peli loppuu tähän. Objektiivit menivät tasan, kun vihulla oli yhdet ritarit kentän toisessa reunassa pitämässä sitä objektiivia ja minulla yhdet zombit omallani. Multa ei kuollut juuri muuta kuin loordi ja pienet ghastit + 1 banshee. Mutta loordi on aika kallis, niin voitan vain 13-7.
Tämä oli ylivoimasesti turnauksen nihkein peli, kun ensin hyvin alun jälkeen joutui yli tunnin odottelemaan toisen ekaa vuoroa. Näytti siltä että ehdittäisiin tällä vauhdilla pelata about 2 vuoroa. Kohta oltiin jo vinkkaamasas tuomareille ajanpeluusta, mutta sitten alkoi tapahtua ja saatiin peli rullaamaan. Eniten harmittaa locketti nihkeily ja oma moka haasteessa. Myöhemmällä rundilla kun olin saanut champparin takasin, niin paavi ei edes saanut sitä hengiltä haasteessa... Mutta silti saatiin 8 lupauksesta väännettyä 13 pistettä, eli tavoitteet täytettiin, mutta niin paljon enemmän olisi voinut olla saatavissa.
Muullakin tiimillä oli käynyt jotain accidenttejä, niin saimme vain 70-90 tuloksen. Tipuimme tällä about puolenvälin tienoille ennen vikaa kierrosta.