"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vampire countseja: "vikat" figut

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Hank

Vampire countseja: "vikat" figut

Viesti Kirjoittaja Hank »

En ole pelannut fabaa vuosiin, mutta aikanaan mulla oli pitkään aikomuksena kerätä joskus vampire counts -armeija. Olin hommannut 7 ja 8 edikoiden army bookit, mutta sen pidemmälle en koskaan päässyt ennen kuin siirryin muihin peleihin. Ajatus kuitenkin jäi kytemään, ja alkuvuodesta innostuin vihdoin ostamaan vähän figuja, 9th agen sääntöjen selailusta inspiroituneena. Projekti kuitenkin hautautui taas kiireisempien alle, ja ajattelin että "ehkä kesällä ois aikaa". No, kesän vikoina päivinä flunssan myötävaikutuksella oli yhtäkkiä aikaa ja motivaatiota samalla kertaa, ja ekat unitit valmistui muutamassa päivässä.

Hexwraithit olin itse asiassa koonnut jo ehkä keväällä, mutta porukka odotti maalauspöydällä monta kuukautta ennen kuin jaksoin alkaa testailemaan värisävyjä. Tarkoitus oli päästä (taas) mahdollisimman vähällä, välttää työläitä tekniikoita ja panostaa kliinin jäljen sijasta tunnelmaan. Ideana on että kokoamisen, pohjamaalaamisen ja värien valinnan jälkeen unitin voi henkisesti laskea valmiiksi.

Helpoimmasta oli kiva aloittaa, ja homma sujui pelkällä drybrushilla ja washilla. Kuvaaminen sen sijaan ei meinaa sujua, ja tunnin kuvaussessiosta jäi käteen yks käyttökelpoinen kuva:
Kuva

Tykkään vampire counts -figuista melkeen kautta linjan, mutta vargheistit on erityisesti mieleen. Lärvit tosin ei vastanneet mun ideaa noista pedoista ja ne meni vaihtoon. En ole ennen kerännyt mitään "true evil" -armeijaa, ja aattelin koittaa ottaa tästä herkusta nyt ilon irti. Tummat värit ja synkkyys siis teemana. Sopii siinäkin mielessä, että mustalle pohjamaalille maalatessa pääsee taas lintsaamaan korostusten kanssa. Alunperin visio oli myös keholtaan punertava otus, mutta tuntui että se olisi vaatinut vähän tiukempaa (=työläämpää) maalausjälkeä toimiakseen, joten päädyin siniseen. Parempi näin.
Kuva

Isoja mörköjä on kiva maalata, kun saa maalausajalleen hyvin vastinetta armeijan arvossa.
Kuva

Halusin susista mahdollisimman vastenmielisen näkösiä, ja näiden kanssa jouduin hakemaan väriteemaa vähän kauemmin kuin olin ajatellut. Alunperin ideana oli mahdollisimman mustat sudet, mutta se olis taas vaatinut liikaa hinkkaamista näyttääkseen kivalta. Lopulta päädyin muutaman testikierroksen jälkeen punertavaan ihoon ja blood for the blood godin käyttämiseen glazena. Tuli ihan erilaisia kuin visioin, mutta tykkään :)
Kuva

Kuva

Beissien yleisvärissä on joku mikä vielä vähän häiritsee, tosin ne näyttää kuvissa selvästi räikeämmiltä kuin livenä.

Seuraavaks vuorossa vampire ja vähän jalkaväkeä. Jos vaikka sais viikonlopun aikana porukan siihen kuntoon, että pääsis kohta testailemaan 9th agea miniarmeijalla. Yks syy minkä takia armeijan aloittaminen kesti vajaa 10 vuotta oli myös se, etten löytänyt mistään vampirelle figua tai edes runkoa, joka olisi inspiroinut. Tän wight kingin valitsin pohjaksi sen takia, että figu on ehkä mun all time suosikki ja sille piti löytää jotain käyttöä.
Kuva

Kommentit ja vinkit tervetulleita :). Erityisen kova kysyntä olis myös neuvoille siitä, millaisissa olosuhteissa keskinkertasesta kamerakännykästä saa eniten irti figujen kuvaamisessa.
Viimeksi muokannut Hank, Ti 02.01.2018 15:37. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Scumboogie

Re: Vampire countseja

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Mä fanitan noita vargheisteja ihan kympillä, loistavia! Kaikilla figuilla väri- ja varsinki beissausteema on tosi nätti, harvoin näkee beisseille annettavan tarpeeksi rakkautta mut näiden varianssi toimii tosi hyvin.
Rantapanda

Viesti Kirjoittaja Rantapanda »

Pelottavan näköisiä figuja! Väriteema toimii. Suoraankuin jostain kaihukeffasta. Hienoja!
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Arvostettavaa jälkeä! Tykkään noista susipäisistä monstrous infantrystä. Osuit kyllä nappiin. Tuollaisia on varmasti kiva nähdä itse pelipöydällä.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Hank

Kiitti palautteesta! :) Erilaisen koristeiden ja useamman kuin kahden värin käyttäminen beisseissä on mun mielestä helpoin kikka saada figut näyttämään paremmilta kuin ne on. Maksaa aina (sen pienen) vaivan.

Kiva jos tunnelma välittyy. Pääsin myös omasta mielestä aika lähelle sitä tavoitetta että stirlandilaisen halberdierin mielestä EI olis yhtään kivaa nähdä näitä kentällä :)
Viimeksi muokannut Hank, La 27.08.2016 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jean

Viesti Kirjoittaja Jean »

No nyt on upea armeijan alku! Erityisesti tykkään noista sun hexwraitheista.

Parhaiten kamerakännykällä saa kuvia hyvässä valossa, joko luonnonvalossa tai lampunvalossa.
As a commander of an Empire army, it is by your courage and leadership that the soldiers of the Empire will hold the line and face the horrors that assail them.
Faarao

Viesti Kirjoittaja Faarao »

Tyyliikkäitä! Erityisesti Hexwraithit. Käytitkö jotain tiettyä washia niihin? Oliko pohjamaalina valkoinen? Itse olen tuskaillut että kuinka saisin omistani aavemaisempia. Sudet ja vargheistit ovat keskenään selkeästi samaa väriteemaa.
Hank

Kiitos! Pitää koittaa vielä tota luonnonvalossa kuvaamista. Sellasen kuvauspaikan järkkääminen mun kämppään on vaan vähän haastavaa. Maalauslampun tunkeminen liian lähelle figuja tuntuu puurouttavan värit. Tosin joskus sillä onnistuu yks kuva kahdestakymmenestä, enkä tiedä että miks.

Faarao: aloitin hexwraithit mustasta pohjasta kuten muutkin figut, ja maalasin siihen suurpiirteisesti kerroksen incubi darknessia. Sitten vaan drybrushasin päälle kerroksia erilaisilla sekoitussuhteilla maaleista incubi darkness, baharroth blue ja white scar. Koitin välttää liian kuivan pensselin käyttöä ettei tule kovin rakeista jälkeä. Valehtelin aikaisemmin sen verran, että näköjään en käyttänytkään washia, vaan super ohuen kerroksen waywatcher green glazea niihin kohtiin missä ei luu paista. Lopuksi vielä uloimpiin kohtiin pieni kosketus melkein valkoiseksi sekoitettua baharroth blueta. Mulle jäi sellanen fiilis, että aavemaisuuden korostamiseks figun yleisilmeen on hyvä olla melko vaalea, mutta toisaalta kontrastia pitää myös olla riittävästi.
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

Valot aika tärkeitä tos kuvaamises, itel on kaks lamppua ja kolmas odottaa polttimoa mut siltiki tuntuu ettei valo riitä + kun en mikää guru kameran käytössä ole vaikka omista figuista oon jo jonku verra kuvia kerennyki napsimaan :) puhelimel jos satut kuvaamaan ni ainaki oma tänhetkinen luuri tuntuu vaativan vähän koko huoneen valoisaks, et ei ymmärrä jotenki figua vaikka se oiski kunnolla valaistu, vaan jättää sen sit ihan tummaks. Mut harjoitus tekee toki mestarin. Tollanen määrä figujaki tietty tarkennukseen vaikuttaa, koita huvikses yhtä tollasta wraithia kuvata jos onnistuis paremmin.

Figut on tyylikkäästi maalattuja kaikki ja noi suden päät toimii kyllä ku häkä nois gheisteis.
Pohjiin ehkä vähän hillitymmin tota kirkasta tavaraa, saattais riittää hyvinki kokonaan ilmanki tota keltasta ja punaista :) mut nättei ne on toki nytki ja sopivan paljon ovat huomiota saaneet.
Lisää näitä!
Hank

Just sellasta kirkasta yleisvalaistusta tänne kämppään on vaikeeta saada, ees tällai aurinkoisena päivänä. Koitin äsken kuvata suorassa auringonvalossa, mutta ei oikein toimi sekään. Koitin myös yksittäisiä figuja jo aikaisemmin, muttei auttanut. Välillä tulee hyvä kuvia ja useimmiten huonoja, vaikka tuntuu että olosuhteet on samat. Pitää jatkaa kokeiluja, kiitti vinkeistä!

Beissien kirkas tavara ei tosiaan ole ihan yhtä kirkasta livenä :). Ideana oli syksyn värien matkiminen, mutten löytänyt kaupasta ihan sellaisia flockeja kuin oisin halunnut. Nää nyt silti kelpaa riittävän hyvin.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Jeah, nää on hyvää jälkeä! Tosi kiva nähä että oot saanu faba-figuja maaleihin. Tykkään tunnelmasta tosi paljon ja noi konffaukset piristää aika paljon. Näyttää ihan eri ukkeleilta. Oliko sulla ylimääräisiä päitä vai onko jossain nyt päättömiä susia?

Koirien väriteema toimii hyvin. Ja erityisesti tykkään haamujen maalauksesta.

Yksi juttu mistä en tykkää juuri ollenkaan on noi keltaiset ja viininpunaiset sammalet alustoissa. Ottaisin ne kyllä pois ja korvaisin vaikka jollain ruohopuskilla (esim. pitkää ruohoa).

Vampyyri on aika pahiksen näköinen. Tosi hyvä konversio. Sinänsä yksinkertainen mutta vitsi ku toimii hyvin!

Olis hieno päästä pelaamaan näitä vastaan!
Hank

Tänks! Joo eihän noita sun figuja voi loputtomiin katella ilman että itekin inspiroituu :). Ja pelaamista vartenhan sitä aina askartelee, eli otetaan vaan matsia kohta. Sen verran oli vielä viriteltävää noissa loppujoukoissa että en oo päässyt aloittamaan maalaamista. Eiköhän kuitenkin ens viikolla valmistu porukkaa niin, että jonkun 600p testiryhmän sais liikkeelle.

Muutama päätön susi jäi tosiaan, ehkä niillekin vielä paikka löytyy. Jostain syystä toi nimenomanen pose vampiren asekädelle on aina innostanu mua. Heh, tajusin just että viimenen figu minkä nelkkariin maalasin oli aikalailla saman henkinen:
Kuva
Myös ikinvanhoille Empireille löytyy vastaava kapteeni.

Ruskan väriset pensaat oli alussa sen verran vahva visio että noista en aio luopua :D. Tietty jos löytyy joskus parempia niin helppo niitä on vaihtaa.
Hank

Re: Vampire countseja: vampire ja skelluja

Vampyyri oli melkosta experimentointia, mutta hauskaa oli tykitellä menemään liikoja miettimättä. Viitan "lepakot" näyttää ehkä enemmän oravafossiileilta, mutta en jaksanut alkaa hinkkaamaan green stuffin kanssa liikoja, kun ei ollut hajua mitä oon tekemässä. Pelikenttäetäisyydeltä menee täydestä, joten olkoon noin :)
Kuva

Skeletonien kohdalla ei ollut mitää visiota väreistä, mutta melko nopeasti löytyi idea. Kypärät ja miekat tuotti ongelmia, kunnes keksin että metalliahan voi maalata metalliväreillä! Oon ihan tyytyväinen yleisilmeen synkkyyteen, vaikka tungin kohdeväriksi mun lempparisinistä.
Kuva

Command group ja pieni filleri. Lippu ei oikeen tykkää valosta, mutta pimeällähän se on tarkoitus viedä ulos.
Kuva

Ryhmäkuva. Vampire ei näytä tässä kuvassa kovin älykkäältä, ja ehkä en muutenkaan ollut maalauksen jälkeen niin tyytyväinen ton pään sculptiin kuin aluks luulin. Koitin tehdä sille stuffista pitkiä hiuksia, mutta ei ehkä pätevyys ihan riittänyt. Saatan jopa harkita pään vaihtoa joskus, jos tulee sopiva vastaan.
Kuva

Seuraavaks vähän zombeja varoiks, jos vaikka pääsee joskus koittamaan kuolleiden herättämistä.
Scumboogie

Toi lippu on tosi bädäss!
Hank

Tänks, oon kanssa ihan tyytyväinen siihen mitä siitä lopulta tuli. Alkuperänen mielikuva oli sellainen sekavampi ja värikkäämpi, enemmän impressionistinen kallo, joka ei erotu taustasta niin selvästi. Taiteelliset lahjat ei kuitenkaan riittäneet ihan niin taiteelliseen tuotokseen, mutta tästäkin tuli toimiva. Tykkään isoista lipuista ja tollakin vois olla kokoa vähän enemmän, mutta löytyi sen verran sopiva kehys etten jaksanut alkaa ite askartelemaan muuta.
Scumboogie

Lipusta vielä, jos riittää energia ja freehändäys kiinnostaa, tosta pystyy tekemään vieläkin siistimmän jos vaihtaa tummanharmaan tummaan violettiin. Ei välttämättä kuulosta paljolta, mutta posterisaatio tekee oikeasti ihmeitä jos kiinnostus riittää. Tumma violetti jonka "vastaväriksi" valitsee pinkin korostusväriksi parin highlightin päähän (valkoinen/vaaleanharmaa tietty sen päällä), se voisi rokata tosi paljon armeijan muun teeman kanssa, luoden sellaisen violetin tiltin koko bänneriin. Tosi komiahan toi on noinkin, mutta lurkkuryhmän sinisten kilpien kanssa joku punertava väri voisi tomia oikein nätisti myöskin. Vampyyrin pyöriessä yksiössä tällainen modaus toimisi vieläkin paremmin!
Hank

Tarkoitatko siis tumman harmaalla tota pelkkää taustaa, eli tausta olis violetti? Ton kuvan perusteella kyllä vois sopiakin, mutta livenä kun sitä koittaa mallailla mielessään, niin violetti ei oikein tuntuis istuvan ryhmään yleiseen värimaailmaan. Ton lipun oli tarkoitus olla paljon enemmän sinertävä ja lähempänä noita lurtsujen varusteita, mutta sininen näkyy siitä jotenkin tosi heikosti. Siihen sais melko iisisti jollain glazella vaihdettua värin, mutta toi versio on nyt jonkin kivan brutaali ja simppeli, niin en tiedä onko pokkaa alkaa kikkailemaan.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Maittavaa jälkeä.

Lipusta sen verran, että pelikentällä loisteputkivalossa toi lippu toimi erittäin hyvin. Näköni ei ole paras, mutta sekä kokonaisuus että hienommat sävyvaihtelut näkyivät. Myös se peräänkuulutettu sininen säväys oli siellä. Eli en ehkä lähtisi muuttamaan mitään, ellei synny jotakin todella vahvaa visiota, esim. halua antaa lipulle vastaväri muuhun yksikköön verrattuna.

Siisti sekä tehokas (auts!) alku armeijalle. Tämä ketju seurantaan. :)

-ile
-Joppe

Viesti Kirjoittaja -Joppe »

Pirun nättejä luurankoja! Myös se että alustoihin on jaksettu panostaa parantaa kokonaisilmettä. Olisi hauska nähdä joskus myös zombeja ;)
Hank

Kiitti Jope! Zombeja tulossa heti kun saan pari vapaailtaa :). Taidankin mennä tästä askartelemaan ->
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”