Hexwraithit olin itse asiassa koonnut jo ehkä keväällä, mutta porukka odotti maalauspöydällä monta kuukautta ennen kuin jaksoin alkaa testailemaan värisävyjä. Tarkoitus oli päästä (taas) mahdollisimman vähällä, välttää työläitä tekniikoita ja panostaa kliinin jäljen sijasta tunnelmaan. Ideana on että kokoamisen, pohjamaalaamisen ja värien valinnan jälkeen unitin voi henkisesti laskea valmiiksi.
Helpoimmasta oli kiva aloittaa, ja homma sujui pelkällä drybrushilla ja washilla. Kuvaaminen sen sijaan ei meinaa sujua, ja tunnin kuvaussessiosta jäi käteen yks käyttökelpoinen kuva:

Tykkään vampire counts -figuista melkeen kautta linjan, mutta vargheistit on erityisesti mieleen. Lärvit tosin ei vastanneet mun ideaa noista pedoista ja ne meni vaihtoon. En ole ennen kerännyt mitään "true evil" -armeijaa, ja aattelin koittaa ottaa tästä herkusta nyt ilon irti. Tummat värit ja synkkyys siis teemana. Sopii siinäkin mielessä, että mustalle pohjamaalille maalatessa pääsee taas lintsaamaan korostusten kanssa. Alunperin visio oli myös keholtaan punertava otus, mutta tuntui että se olisi vaatinut vähän tiukempaa (=työläämpää) maalausjälkeä toimiakseen, joten päädyin siniseen. Parempi näin.

Isoja mörköjä on kiva maalata, kun saa maalausajalleen hyvin vastinetta armeijan arvossa.

Halusin susista mahdollisimman vastenmielisen näkösiä, ja näiden kanssa jouduin hakemaan väriteemaa vähän kauemmin kuin olin ajatellut. Alunperin ideana oli mahdollisimman mustat sudet, mutta se olis taas vaatinut liikaa hinkkaamista näyttääkseen kivalta. Lopulta päädyin muutaman testikierroksen jälkeen punertavaan ihoon ja blood for the blood godin käyttämiseen glazena. Tuli ihan erilaisia kuin visioin, mutta tykkään :)

Beissien yleisvärissä on joku mikä vielä vähän häiritsee, tosin ne näyttää kuvissa selvästi räikeämmiltä kuin livenä.
Seuraavaks vuorossa vampire ja vähän jalkaväkeä. Jos vaikka sais viikonlopun aikana porukan siihen kuntoon, että pääsis kohta testailemaan 9th agea miniarmeijalla. Yks syy minkä takia armeijan aloittaminen kesti vajaa 10 vuotta oli myös se, etten löytänyt mistään vampirelle figua tai edes runkoa, joka olisi inspiroinut. Tän wight kingin valitsin pohjaksi sen takia, että figu on ehkä mun all time suosikki ja sille piti löytää jotain käyttöä.

Kommentit ja vinkit tervetulleita :). Erityisen kova kysyntä olis myös neuvoille siitä, millaisissa olosuhteissa keskinkertasesta kamerakännykästä saa eniten irti figujen kuvaamisessa.