Turku Fanatic 2016: Warhammer 40000

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Oskari

Re: Turku Fanatic 2016: Warhammer 40000

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Gintonic kirjoitti:
Oskari kirjoitti: 40K-turnausten suosio on laskussa. Moni varmaan ajattelee, että nyt ei ole kiire ilmoittautua, koska turnaukset ei kuitenkaan mene täyteen.
onkohan näin?
Toi oli ihan mun oma mutuilu. En tiedä mikä on asian todellinen laita. Oon vaan ollut huomaavinani laskua sekä turnausten määrässä, että turnauksien kävijämäärissä. Muutaman henkilön kirjoittelu tähän ketjuun ei kerro mitään yleisestä mielipiteestä.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Oskari kirjoitti:
Gintonic kirjoitti:
Oskari kirjoitti: 40K-turnausten suosio on laskussa. Moni varmaan ajattelee, että nyt ei ole kiire ilmoittautua, koska turnaukset ei kuitenkaan mene täyteen.
onkohan näin?
Toi oli ihan mun oma mutuilu. En tiedä mikä on asian todellinen laita. Oon vaan ollut huomaavinani laskua sekä turnausten määrässä, että turnauksien kävijämäärissä. Muutaman henkilön kirjoittelu tähän ketjuun ei kerro mitään yleisestä mielipiteestä.
Hyvinhän tuota turnaustarjontaa vieläkin tuntuu olevan ja aika monessa turnauksessa on varasijoillakin tunkua. Tämä selviää helposti tarkastelemalla muiden turnausten ilmoituksia täällä sotussa. Tietysti poikkeuksiakin on, kuten vaikkapa Outocon, joka taisi sattua huonoon ajankohtaan ja on muutenkin melko syrjässä ja tästä syystä ei saanut porukkaa ajoissa tarpeeksi liikkeelle.

Turnaustarjontaa siis on, samoin pelaajia. Missäs se vika mahtaisi sitten piillä?
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Kommentti omasta näkökulmasta, ei ole ihan aikuisten oikeasti tarkoitus alkaa haukkua ketään. Jokainen järjestää sellaisia turnauksia kuin haluaa, mutta:

Kun omilta kavereilta on kysellyt lähtevätkö fanaan niin vastaukset ovat olleet vähän innottomia ja kun on kysynyt miksi niin kaikki sanoneet enemmän tai vähemmän että gladiusta vastaan on tylsää pelata ilman killpointteja ja tässä pistekoossa. Ehkä se että ei ole yhtään killpointteja missään ei ole kovin suosittu suuntaus sen enempää kuin että kaikessa on killpointit koska molemmat tuo yhden listatyypin ääripäät (gladius/deathstarit) niin vahvoille asemille. Molemmat ovat aika puisevia jos 3-4 turnauspeliä viidestä on sitä yhtä arkkityyppiä vastaan.

Kaksi turnausta voi myös syödä osallistujia toisiltaan, vaikka ovatkin eri tyypin pelaajille suunnattu, monet voivat olla panttaamassa ilmoitustaan tarkoituksena odottaa ja katsoa kumpaan tulee enemmän porukkaa ja liittyä siihen.
Bep.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Oskari kirjoitti:
Gintonic kirjoitti:
onkohan näin?
Hyvin järjestetyt turnaukset vetää jengiä. Hyvin järjestettyyn turnaukseen kuuluu hyvä, yleisöä miellyttävä sääntöpaketti. Jos aktiivisten turnauspelaajien kirjoittelu ei kerro mitään yleisestä mielipiteestä, mikä sitten kertoo?
Oskari

Darius kirjoitti: Kun omilta kavereilta on kysellyt lähtevätkö fanaan niin vastaukset ovat olleet vähän innottomia ja kun on kysynyt miksi niin kaikki sanoneet enemmän tai vähemmän että gladiusta vastaan on tylsää pelata ilman killpointteja ja tässä pistekoossa.
En nyt kyllä oikeen ymmärrä tätä Gladiuksen pelkoa. Korttien suorittamisen rajaaminen kahteen/vuoro ja korttipakan muokkaamisen pitäisi hidastaa gladiusta ihan hyvin. Kannattaa myös muistaa, että Kesällä Top 3 tiimeistä vain yhdellä oli gladius mukana. En ennusta Gladiukselle mitenkään erityistä menestystä.
Darius kirjoitti: Kaksi turnausta voi myös syödä osallistujia toisiltaan, vaikka ovatkin eri tyypin pelaajille suunnattu, monet voivat olla panttaamassa ilmoitustaan tarkoituksena odottaa ja katsoa kumpaan tulee enemmän porukkaa ja liittyä siihen.
Tämä on mahdollista. Itse en kyllä toimisi näin vaan liittyisin suoraan siihen tapahtumaan, joka itseäni enemmän kiinnostaa.
Gintonic kirjoitti: Turnaustarjontaa siis on, samoin pelaajia. Missäs se vika mahtaisi sitten piillä?
Kesällä Fanaticissa oli ihan hyvin jengiä. Kaksipäiväinen paketti on muuttunut hyvin vähän siitä. Mää en jaksa ottaa stressiä siitä tuleeko tänne porukkaa vai ei. Jos jengii ei kiinnosta niin sitten eipähän tarvii järjestää enää jatkossa.
Gintonic

Eli Oskari ajaa hymyssäsuin yhden suomen 40k skenen lippulaivoista pohjaan? No mikäpä siinä. Ei kukaan tainnut gladiusta pelätä vaan ilmaista että turnauspaketti on liikaa vinoutunut nyt MSUn suosimiseen ja että gladiusmassat aiheuttavat puisen turnauskokemuksen jossa ei ole muuta ku ilmasia marinepurkleja sisältöineen vastassa pelistä toiseen.

Oikeesti nyt vähän niitä korvia auki ja kritiikkiä tiedostamaan.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Oskari

Olen sanonut tämän jo aikaisemmin ja sanon taas: mulla ei ole motivaatiota järjestää omien mieltymyksieni vastaista tapahtumaa. Jos jollain muulla on niin se on hienoa, mutta mulla ei ole.
Inouj kirjoitti: En osaa sanoa ootko vaan itsekäs vai itsekäs ja tyhmä.
Eli kun ei keksitä enää mitään sanottavaa niin siirrytään henkilökohtaisuuksiin? Hyvin sää vedät!
Ronick

Viesti Kirjoittaja Ronick »

Tilanne ei oo mitenkään korjaamaton.

Forge pois (isot möröt ainakin) ja komppeihin ja missioneihin vähän päivitystä (joku jouni varmaan tietää) niin tosta kahen päivän setistä saadaan ihan ok turnaus vielä. Kyllä tonne jengii lähtee jos järjestäjien asenne vaan vähän muuttuu. Tällä hetkellä lähdön tiellä on ihan oikeasti aika usealla vain halu äänestä jaloillaan, mitään perustavanlaatuista vihaa tota turnausta kohtaan ei oo havaittavissa. Teiän pitää nyt vaan viestittää että kyllä, kuuntelemme teitä niin kriittinen massa ydinpoppoota lähtee liikkeelle ja muut seuraa perästä -> turnaus täynnä.

Toi alottelijaturnaus näyttäytyy kyl mulle ainakin niin sekavana settinä (yrittää tyydyttää kaikki jolloin ei tyydytä ketään?), et en tiiä kannattaako sitä edes yrittää järjestää. Jos tän sijaan olis ollu ihan perinteinen fluffihassuttelu 1500 pisteen kevyillä listoilla (ei komppia, maalauspakko, kts. warhead) niin olisin varmasti ihan mielelläni osallistunut.

Jäbät yrittää liikaa liian nopeesti. Turkufanan kuuluu olla ihan perusturnaus, ei sitä pidä lähtee muuttamaan näin rankalla kädellä.

Pelastakaa tää turnaus (ja ordon talous), vielä ei oo liian myöhäistä.
Gintonic

Oskari kirjoitti:Olen sanonut tämän jo aikaisemmin ja sanon taas: mulla ei ole motivaatiota järjestää omien mieltymyksieni vastaista tapahtumaa. Jos jollain muulla on niin se on hienoa, mutta mulla ei ole.
Inouj kirjoitti: En osaa sanoa ootko vaan itsekäs vai itsekäs ja tyhmä.
Eli kun ei keksitä enää mitään sanottavaa niin siirrytään henkilökohtaisuuksiin? Hyvin sää vedät!
Ehkä kannattaa jatkossa sit antaa muiden järkkää, kerta oma ylpeys ei anna sijaa tehdä sääntösettiin muutoksia, jolla saatais jengi paikalle?
-Unknown list builder-
Oskari

Tässä ei ole kyse ylpeydestä. Mulla ei ole suurta tarvetta olla tämän turnauksen järjestäjä. Mää järkkään tätä, koska muo pyydettiin järkkäämään tätä. Jos joku haluaa järkätä niin heitän pallon mieluusti eteenpäin. Mun motiivi järkätä tämä on se, että saan muokata tätä siihen suuntaan mihin parhaaksi näen.

Saatte tulkita tämän ylpeydeksi, ylimielisyydeksi tai ihan miksi vaan, mutta mulla ei ole mitään intoa lähtee järjestämään jotain pseudo-ESC:tä.
Inouj

Pahoittelut jos loukkasin.

Tuntuu että henkilökohtaista tästä teet kuitenki enemmän sä kun kukaan muu. Sun minäminäminä-asenne on jotenki aivan käsittämätön. Sääntöpaketistakin tämä toki paistaa läpi, vaikka sitä ei vissiin täällä kukaan olekkaan suoraan vielä sanonut. Se että se tuhoaa suomen pisimpään jatkuneen turnausperinteen on mun silmissä anteeksiantamatonta.

Kai ymmärrät että olet nyt ylenkatsonut 90% kevätfanaan osallistuneista pitämällä kaikkia yksittäisinä huutelijoina.

Ronick tossa ylhäällä tiivistikin monta pointtia samaan viestiin.

Henkilökohtaisesti sääntöpaketin suurin ongelma on sen linjattomuus eikä niinkään mikään yksittäinen juttu. Komppipyssyllä on ammuttu sinne sun tänne ja jotenki kummasti suurimmat hyötyjät taitaa lopulta löytyä turnausjärkkärin omasta hyllystä.

Pseudo-ESCtä tuskin kukaan haluaakan sun järjestävän. Jonkun selkeän, simppelin ja fanan arvolle sopivan setin sitäkin enemmän.
DrMann

Viesti Kirjoittaja DrMann »

Darius kirjoitti: Kun omilta kavereilta on kysellyt lähtevätkö fanaan niin vastaukset ovat olleet vähän innottomia ja kun on kysynyt miksi niin kaikki sanoneet enemmän tai vähemmän että gladiusta vastaan on tylsää pelata ilman killpointteja ja tässä pistekoossa. Ehkä se että ei ole yhtään killpointteja missään ei ole kovin suosittu suuntaus sen enempää kuin että kaikessa on killpointit koska molemmat tuo yhden listatyypin ääripäät (gladius/deathstarit) niin vahvoille asemille. Molemmat ovat aika puisevia jos 3-4 turnauspeliä viidestä on sitä yhtä arkkityyppiä vastaan.
En lukeudu noihin haastateltuihin eli ei tule double counttia, mutta voin kertoa että syy, miksi en ole itse ilmoittautunut turnaukseen on täsmälleen tämä. Eli pääturnauksessa on niin huono sääntöpaketti ettei viitti lähteä sitä pelaamaan ja rentoturnaus ei ollut kauhean rento (ja se olisi saanut olla yksi 5:n pelin mittainen turnaus).

Oon tosin edelleen kahden vaiheilla, josko kuitenkin kävisi lauantain rentoturnauspelit hitsaamassa, illalla dokailemassa Börsissä, nukkuisi sunnuntaina pitkään ja hankkiutuisi sunnuntai-iltapäivän aikana kotiin.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Darius kirjoitti:Kaksi turnausta voi myös syödä osallistujia toisiltaan, vaikka ovatkin eri tyypin pelaajille suunnattu, monet voivat olla panttaamassa ilmoitustaan tarkoituksena odottaa ja katsoa kumpaan tulee enemmän porukkaa ja liittyä siihen.
Kyllä vaan, todennäköisesti rentoturnauksen olisi suoraan voinut järjestää yhden päivän pikkuturnauksena, koska se kuitenkin on side event. Koko viikonloppu on kuitenkin käytössä, joten ei ollut mitään fyysistä estettä antaa mahdollisuus pelata molempina.
Oskari kirjoitti:Jos joku haluaa järkätä niin heitän pallon mieluusti eteenpäin. Mun motiivi järkätä tämä on se, että saan muokata tätä siihen suuntaan mihin parhaaksi näen.
Tuo on aika jyrkkä asenne, mutta Ordolla on tosiaan mahdollisuus viheltää pilliin koska vaan, mitään sitovia sopimuksia ei ole tehty ja kyse on täysin vapaaehtoishommasta. Ei ole kuitenkaan mielekästä miksikään orjaksi ryhtyä, jos vaihtoehdot eivät oikeasti innosta. Kun edellinen turnausjärkkäri päätti lopettaa 40k:n, koska peli on pahasti rikki, niin sen jälkeen on ihan ymmärrettävää, että haluat korjata koko pelin. Korjaaminen on vaan todella todella hankalaa. Mutta ei sen enempää kuitenkaan tuosta pääturnauksesta, koska sen toteutus ei mulle mitenkään kuulu, kun en edes pelaajana pääse osallistumaan.
DrMann kirjoitti:...rentoturnaus ei ollut kauhean rento (ja se olisi saanut olla yksi 5:n pelin mittainen turnaus).
Ennakkokyselyiden ja listanhyväksyttämisten perusteella ei sinne kukaan ole, ainakaan toistaiseksi, tulossa pipo kireällä ja veren maku suussa. Voi olla hyvinkin rento meininki.

Muutenkin rentoturnauksen kannalta mietityttää tämä keskustelu, koska aloittelijaystävällistä puolta on suunnattu niille, joita "ehkä" kiinnostaa turnaukset ja muutenkin siinä kotipelaamisen ja turnauspelaamisen välimaastossa liikkuvalle väelle. Antaako Fanatic-keskustelu kokonaisuutena sen kuvan, että turnauspelaaminen on rento ja mukava harrastus, vai välittyykö enemmänkin tulehtuneen ilmapiirin kuva?
*Hu*
Oskari

Yhden purgen lisääminen pääturnauksen sääntöpakettiin on harkinnassa. Sen pois jättäminen oli ihan alunperin vaikee päätös. Yleisesti ottaen sääntöpaketin linjaukset ei ole tosta enää paljoa muuttumassa niin kauan kuin mää järjestän. Tää on mun näkemys siitä millaiseen suuntaan haluun 40K-turnauksia viedä, ja jos yleisö ei ole samaa mieltä niin mää väistyn sitten sivuun.

Mää en jaksa lähteä Helsingistä Turkuun kolmeksi päiväksi järjestämään ilmaiseksi tapahtumaa, joka on selvästi oman näkemykseni vastainen. Jos joku muu jaksaa ryhtyä tälläiseen altruismiin niin nyt olisi ihan loistava tilaisuus!
Inouj kirjoitti: Tuntuu että henkilökohtaista tästä teet kuitenki enemmän sä kun kukaan muu.
En mää ota tätä henkilökohtaisesti. Tämä ei ole sen arvoista, että tämä kannattaisi ottaa henkilökohtaisesti.
Inouj kirjoitti: Komppipyssyllä on ammuttu sinne sun tänne ja jotenki kummasti suurimmat hyötyjät taitaa lopulta löytyä turnausjärkkärin omasta hyllystä.
Mää arvasin, että tää argumentti tulee jossain kohtaa. Komppia ei ole tehty sillä perusteella mitä mää omistan. Komppi sulkee pois juttuja mitä mää omistan ja sallii juttuja mitä mää omistan. Kyllä, komppi sallii mun hyllyssä olevia forgen juttuja, kuten Lynxin, Skathach Wraithknightin ja Revenant Titaanin. Komppi myös sallii forgen juttuja, joita mulla ei ole. Kiellän noi sitten, jos ne osoittautuu liian dominoiviksi. Seer Councilin, WG-staran ja Warp Spider -horden omistan, mutta ne on kompattu koska ne on osoittautuneet liian ylivoimaisiksi aikaisemmin.
Inouj kirjoitti: Se, että se tuhoaa suomen pisimpään jatkuneen turnausperinteen on mun silmissä anteeksiantamatonta.
Haluatko tulla järkkäämään mun tilalle? Paikka on sun heti, jos vaan haluut.
Inouj

Esan pelko tulehtuneen ilmapiirin välittymisestä on ihan aiheellinen. Tälläistä ei varmasti kukaan halua välittyvän.
Väittäisin kuitenkin että tämä keksustelun osalta tulehtuneisuus johtuu turnausten järjestäjien täydellisestä piittaamattomuudesta annettua palautetta kohtaan, ja palautteen antajia vähätelllään milloin milläkin perusteella.

Rennon setin osalta palautekeskustelu käytiin tosiaan jo, ja se ei aihauttanut muutoksia. Pidetään peukkuja että tulee pelaajarikas ja rento turnaus annetuilla spekseillä.

Ns. Main eventin osalta näen keskutelun tällä hetkellä kovinkin paradoxaalisena, kun pääjärjestäjä korostaa ettei ota asiaa henkilökohtaisesti, mutta kuitenkin haluaa pelata juuri tasan niinkuin itse haluaa ja jos se ei muille kelpaa niin sitten ei vedä koko tapahtumaa. Miksi keskustelua pakettien sisällöstä on koskaan edes avattu jos se ei kuitenkaan vaikuta mihinkään? Tuskin tän keskustelun tarkoituksena on savustaa järkkäriä ulos, vaan nimenomaan saada turnauspaketti myyväksi.

Jotta turnauspakettia saattaisiin isoa yleisöä miellyttäväksi, voisi sitä tosiaan viilata muutamasta paikasta. Ja tähän viilaamiseen apua varmasti löytyy, jos ensiksi löytyy halua/nöyryyttä sitä vastaan ottaa.

Oskari, tiedä sitten teetkö tämän itseltäsi salaa, mutta olet kompannut turnauksen eldarien osalta niin, että rajaat niitä eldar-yksiköitä/listoja mitä muilta löytyy ja buffaat omasta valikoimastasi löytyviä, harvinaisempia forgen yksiköitä.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Inouj kirjoitti:Väittäisin kuitenkin että tämä keksustelun osalta tulehtuneisuus johtuu turnausten järjestäjien täydellisestä piittaamattomuudesta annettua palautetta kohtaan, ja palautteen antajia vähätelllään milloin milläkin perusteella.

Rennon setin osalta palautekeskustelu käytiin tosiaan jo, ja se ei aihauttanut muutoksia.
Jos vertaat draft - versiota ja lopullista turnauspakettia, niin täällä esiin tullut palaute muutti pakettia, eli missä kohtaa tuo täydellinen piittaamattomuus ilmenee rentoturnauksen kohdalla?

Lisäksi kaikkiin rentoturnausta koskeviin kyselyhin on annettu perusteltu ja asiallinen vastaus, tai voitko esittää kohdan, missä kohtaa näin ei ole? Koska jos noin on, niin silloin kyse on väärinymmärrykstä, joka on syytä korjata.

Rentoturnauksen sääntösetti perustuu 90% jo käytössä olleeseen settiin, tässä tapauksessa Ropeconin, koska ei ole mitään syytä keksiä pyörää uudestaan. Esimerkiksi sääntömuutoksista on pudotettu vain D-ase nerffi pois ja GW-FAQ:n myötä tarpeeton FNP-nerffi. Täällä tulleen palautteen pohjalta on Eldarien biket + spiderit spämmiä rajattu, koska se nyt voi johtaa vain tylsään nappien keräämiseen. Siinä ne erot.

En henkilökohtaisesti usko, että Ropeconin sääntösetti muuttuu pelikelvottamaksi muutamassa kuukaudessa, tai ainakaan se ei ole sellaista palautetta saanut.

Komppia on tiukennettu sen suhteen, että se suosii enemmän primary factioniin keskittyviä armeijoita, all stars -armeijoiden sijaan. Rentohenkeen soveltuvasti on sallittu esimerkiksi Forgen ja display-armeijoiden käyttö.

Skenaariot on muokattu kampanjateemaisiksi, ja ne julkaistaan kierroskohtaisesti.

Koska kyseessä on rento 2 x 1 päiväinen side event ja vaikka se perustuu olemassa olevaa sääntösettiin ja komppiin, niin en oikein ymmärrä, miksi siinä ei voi myös kokeilla uusia juttuja? Mun mielestä, huom! mielestä, tuon main event tehtävä on edustaa perinteistä turnausta ja rentoturnaus on sitten vaihtoehtoista pelaamista. -> Siksi draftin avauksessa toivottiin sitä avointa mieltä.

EDIT: Niin tietysti, rentoturnauksen sääntöjä on Ropeconiin verrattuna aika paljon yksinkertaistettu sen osalta, että käyttössä on vain GW:n FAQ:t.
*Hu*
Inouj

Myönnän että omaa laiskuuttani en ole noita (draft-lopullinen) kovinkaan tarkkaan verrannut. Täydelliseen piittaamattomuuten viittaminen oli rento-turnauksen osalta selvästikkin virhe, pahoittelut siitä.

Näkemykset rento-turnauksesta ja sellaisen järjestämisestä on meillä niin kaukana toisistaan, että turha lähteä sitä suota tarpomaan uudestaan.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Toinen kommentti tuosta rentoturnauksesta: itselle on ainakin jäänyt sellainen mielikuva että se on aloittelijoille enemmän kuin rentona. Sen takia edes mieti siihen osallistumista, koska ei jaksa tulla kolmeasataa kilometria pelaamaan harmaita armeijoita ja kokemattomia pelaajia vastaan. Tuskin olen ainoa.

Tuokaan ei siis ole kritiikki, itse aikaisemmin sanoin että aloittelijaystävällisyyteen kuuluu ettei ole maalauspakkoa. Mutta siihen miksi parilla paikkakunnalla turnaukset jää puolityhjiksi ja kaikkialla muualla menee täyteen vaikuttaa oikeasti paljon mielikuvat mitkä ihmisillä on turnauksista.

Kun esimerksiksi katsoo noita sääntösettejä main eventissä ajatuksella, niin näkee että aika monessa pelissä saa maelista verrattain aika vähän pisteitä verrattuna eternaliin, varsinkin kun pitää mielessä käytössä olevan pakan. Mutta se mielikuva mikä helposti tulee kun katsoo skenaariolistaa on että gladius vie tai eldarit ja tau servoskulleilla/ekalla vuorolla ampuu ne, muilla ei ole juuri asiaa.

Ja sotu vaikuttaa erittäin paljon siihen millainen mielikuva turnauksesta tulee, tämän kautta suuri osa silti osallistuu. Vaikka vain muutama kommentoi täällä, erittäin monet lukevat ja seuraavat sivusta.Tämä threadi ja täällä oleva kiivaaksi menevä väittely, henkilökohtaisuudet, järjestäjien syyttely ja ja ilmapiiri joka tuntuu kertovan että komppia ei hevillä muuteta sanoi kuka mitä tahansa on antanut aika sekavan vaikutelman.

Moni varmaan odottaa mihin tämä keskustelu lopulta menee ennen kuin turnaukseen ilmoittautuu.
Bep.
Gintonic

Tiiliseinää vasten tässä tunnutaan menevän.
-Unknown list builder-
Wynn

Viesti Kirjoittaja Wynn »

Mä en oo ihan kauheesti lämmennyt ajatukselle grindata MSU-demppoi, eldareit ja BC:tä vastaan viittä pelii ja maksaa siitä noin 300 egee, varsinkaan jos turnaukseen ei tuu kunnolla ilmoittautumisia. Oulusta on vaan helvetin huonot yhteydet Turkuun. Voin toki vielä muuttaa mieleni mut tällä hetkellä ilmoittautumista jarruttaa myös se et en tiiä vielä missä asun tuossa vaiheessa. En tiiä, komppi on jotenki sekava ja ärsyttävä, D:n nerffaus osuu vähempi gargantteihin ku superheavyihin ja muutenki noi jutut mitä kompataan on ainaki puol vuotta metaa jäljessä.

Jos haluat pelata Oskari forgee ni eiks tää ois fiksumpi vaan järkkää ITC-turnauksena. Se kiinnostas ainaki itteä paljon enempi ja veikkaan kyl et stadin posseki lähtis ITC:tä turnaustasolla kokeileen nyt kun pojat vääntää tuota liigaakin. Okei, revenanttii ei saa ITC:s pelaa mut Lynxii saisit.
L:XVI/C:VIII
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”