"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vampire countseja: "vikat" figut

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Hank

Re: Vampire countseja: black knightit

Viesti Kirjoittaja Hank »

Huonosti ollut aikaa figuille viime viikkoina, mutta sain vihdoin armeijan taisteluvalmiiksi 1200 pinnan peleihin.

Tärkein tulokas oli toinen necromancer. Ghoulien monikäyttöiset kädet toimi hyvin kuolleidenherätysposessa, ja ajatuksena oli maalailla niihin vielä jotain taikaefektiä. En kuitenkaan halunnut samaa sinistä hohtoa kuin toisessa necromancerissa ja haamuissa, enkä oikeen keksinyt muuta sopivaa väriä, joten päädyin muuhun ratkaisuun. Olin myös visioinut edessä liehuvan nauhan täyttämistä freehand -pääkalloilla, mutta ajatus alkoi tuntua potentiaalisesti sen verran työläältä, että päätin pysyä alkuperäisessä motossa armeijan suhteen: maalaamisen pitää olla hauskaa! Oon lopulta ihan tyytyväinen huomattavasti visiota yksinkertaisempaan toteutukseen. Synkkä yleisilme ja kalpea iho toimii musta hyvin irl, mutta värejä ei oikein saanut vangittua kameralle.
Kuva

Tässä nykytilanne kokonaisuudessaan. Kovin tarkkaa kuvaa ei näissä olosuhteissa irronnut, mutta idea välittyy :). Oon kyllä tyytyväinen valmistumistahtiin; pari kk sitten figut oli avaamattomina laatikoissaan, eikä mulla ollut juuri ideaa värien ja muun lookin suhteen. Jos kyseessä ois eliitimpi porukka, näillä nappimäärillä voisi saada jo oikean armeijan kasaan.
Kuva

Maalailin vampiren ihoa vähän vaaleammaksi ja poistin kallosta pari sarvea, nyt kaveri näyttää jo paljon uskottavammalta pahikselta. Päätin myös pidentää pääkallolipun tankoa, jolloin lipusta tuli vähän isomman näköinen ja se erottuu paremmin muusta massasta.
Kuva

To do -listalla on vielä ainakin grave guardeja, blood knighteja, ratsastava vampyyri ja lisää koiria sekä zombeja. Tänään pääsen ulkoiluttamaan armeijaa kentällä, joka ehkä kirkastaa jatkosuunnitelmia.
Late M

Re: Vampire countseja: ryhmäkuvaa

Viesti Kirjoittaja Late M »

Ei vitsi tää on siisti armeija! Pakko päästä pelaa näitä vastaan!!

Ja tosi hyvä maalaustahti sulla on ollu.
Hank

Tänks! Joo heti kun kiireiltäs ehit niin pelataan ihmeessä, jäi vähän kostettavaa eilisestä kohtaamisesta Empiren kanssa :D
Kapi

Viesti Kirjoittaja Kapi »

Vitsi nää on hienon näkösiä! Toivottavasti päästään pian taas ihasteleen uusia yksiköitä
Orcs & Goblins: 5500+
Vampire Count: 11 000+
Dwarf: 5000+
Ogre: 3000
Hank

Kiitti Kapi! Joo vähän on tahti hidastunut kun sai porukan jonkunlaiseen pelikuntoon. Seuraava unitti vois valmistua yhdellä pidemmällä istunnolla heti kun saan sellaisen järjestettyä.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Edelleen yksi reteimmistä armeijoista, mitä olen nähnyt! Joka kerta löytää uusia hauskoja yksityiskohtia katsottavaksi. Ton Necromancerin manaus-asento on törkeen siisti!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Hank

Tänks Averren :)

Sain vihdoin aikaiseksi askarrella grave guardit loppuun. Bretonninan men-at-armseissa on mun mielestä aina ollut selkeä undead-lookki, ja tiesin että jos teen tämän armeijan, tuun käyttämään näitä figuja johonkin. Toisaalta kun sain napit ekaa kertaa käsiini lähempään tarkasteluun, olin vähän pettynyt ja aloin epäilemään niiden käyttökelpoisuutta. Pienen arpomisen jälkeen päätin silti jatkaa alkuperäisellä suunnitelmalla tehdä niistä grave guardeja.

Kilpien sotkut näyttää tältä etäisyydeltä kuvattuna aika törkeiltä, mutta livenä ne on sopivan usvaiset.
Kuva

Maalausmotivaatiossa oli vähän hakemista, kun alkoi olla maalit ja pensselit huonossa kunnossa enkä saanut aikaiseksi hommata uusia. Valmis porukka oli kuitenkin lopulta lähellä sitä mitä olin visioinut. Eturivin aidanpätkä oli suunniteltu alun perin vähän eri kohtaan, ja se tekee unitin kulmasta vähän turhan ahtaan. Vois ehkä kyhätä vielä uuden aidan tulevaisuudessa.
Kuva

Kuva

Maalausintoa hillitsi myös se, ettei mulla ollut mitään inspiroivaa jatkosuunnitelmaa armeijan jatkamiseksi tästä. Nyt on kuitenkin seuraavat figut taas tilauksessa, ja homma ehkä lähtee taas rullaamaan.
Late M

Re: Vampire countseja: grave guard

Jälleen tosi kiva yksikkö ja hieno kokonaisuus!
Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu »

Sigamagee lippu! Ja muutenkin, siisti yksikkö, ei häpeä yhtään aikaisempien rinnalla. Inspiraatio varmaankin kumpuaa pari vuotta sitten White Dwarfissa showkeissatusta VC-armeijasta. Tyylikästä on ja Garden of Morr -bitsit istuvat hyvin mukaan.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

On kyllä tosi upea armeija ja hitto tykkään näistä viimeisistä. Tuo lippu ja nuo kilvet on aivan tajuttoman hienoja!
Something something Dangerzone!
Hank

Kiitti palautteesta ja kiva jos lippu toimii! Mä en oikein osannut muodostaa siitä mielipidettä aluksi, mutta kyllä se nyt alkaa omaankin silmään hiljalleen kelpaamaan. Figujen suhteen en osaa nimetä inspiraation lähdettä. Oon kyllä nähnyt näistä tehtyjä epäkuolleista joskus kuvissa, mutta en saa päähäni mitään tiettyä yksikköä tai armeijaa.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Kaunista!

Bretit toimii tähän tarkoitukseen kuin valettu. Toinen GW:n muovirykmentti, jota oon joskus ite miettinyt epäkuolleille, on vanhemmat Dark Elffit. Ne, joissa on valtaosin rengaspanssaria ja viittaa koko keho.

Lippua katsellessa jäin miettimään, onko hirtetyn luurangon kädet poikki kyynärpäistä, vai aiheuttaako lipun laskostuminen ja kuvakulma sen, että kädet näyttävät lyhyemmiltä kuin ihmisellä tavallisesti.

Mitä ukkoja olet tilaillut?

-ile
Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos »

Hyvin toimiva väriteema kokonaisuudessaan ja unit fillerit myös teemaan sopivia. Lisää vain :) Vc on muuten yksi niistä harvoista armeijoista dark elffien ohella joita vastaan en ole vielä päässyt pelaamaan, tämä kyllä kelpaisi kohdata pelikentillä!
www.eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - Dwarffit, Skavenit ja O&G
Hank

ile kirjoitti: Bretit toimii tähän tarkoitukseen kuin valettu. Toinen GW:n muovirykmentti, jota oon joskus ite miettinyt epäkuolleille, on vanhemmat Dark Elffit. Ne, joissa on valtaosin rengaspanssaria ja viittaa koko keho.

Lippua katsellessa jäin miettimään, onko hirtetyn luurangon kädet poikki kyynärpäistä, vai aiheuttaako lipun laskostuminen ja kuvakulma sen, että kädet näyttävät lyhyemmiltä kuin ihmisellä tavallisesti.

Joo dark elffeiltä löytyis aika paljon kaikkea vampyyrihenkistä, mutta ne on ehkä vähän fancyja. Oon silmäillyt paljon niitä figuja, mutta mikään ei ole innostanut vielä ostoksille. Hirtetyn luurangon kädet jäi tosiaan aika tyngiksi, mutten jaksanut ruveta maalailemaan niitä piiloon että vois tehdä uudet. Seuraavaks olis ehkä vargulf tulossa. Jos ottais jonkun nopeemman projektin taas väliin.
Dethos kirjoitti:Hyvin toimiva väriteema kokonaisuudessaan ja unit fillerit myös teemaan sopivia. Lisää vain :) Vc on muuten yksi niistä harvoista armeijoista dark elffien ohella joita vastaan en ole vielä päässyt pelaamaan, tämä kyllä kelpaisi kohdata pelikentillä!
Tänks :). Jos pelailet joskus Helsingin suunnalla niin soditaan ihmeessä! Matseja pitäis saada alle, niin pysyis askarteluintokin korkeella.
Late M

Hank kirjoitti:
ile kirjoitti: Bretit toimii tähän tarkoitukseen kuin valettu. Toinen GW:n muovirykmentti, jota oon joskus ite miettinyt epäkuolleille, on vanhemmat Dark Elffit. Ne, joissa on valtaosin rengaspanssaria ja viittaa koko keho.

Joo dark elffeiltä löytyis aika paljon kaikkea vampyyrihenkistä, mutta ne on ehkä vähän fancyja. Oon silmäillyt paljon niitä figuja, mutta mikään ei ole innostanut vielä ostoksille. Hirtetyn luurangon kädet jäi tosiaan aika tyngiksi, mutten jaksanut ruveta maalailemaan niitä piiloon että vois tehdä uudet. Seuraavaks olis ehkä vargulf tulossa. Jos ottais jonkun nopeemman projektin taas väliin.
Dark elffeillä on ehkä se ongelma, että niitä pitäisi melkein olla koko armeija. Tuolla Empiren ja Bretonnian maalaistollojen seassa ne pistäisivät ehkä liikaa silmään ja rikkoisivat hienoa kokonaisuutta. Ehkä jopa Empiren ja Bretonnian figujen sekoittaminen on vähän arveluttavaa, mutta toisaalta näissä maalaus on niin yhtenäistä että kokonaisuus ei ainakaan mun mielestä häiriinny millään tavalla. Ehkä jopa päin vastoin. Tietty sitten jos käyttää vaikka ritareita niin en lähtisi sotkemaan Empiren ja Bretonnian ukkoja keskenään.

Mut on tää kyllä hieno armeija!
-Joppe

Viesti Kirjoittaja -Joppe »

Hieno kokonaisuus. Viiden grave guardin potretissa tykkään erityisesti kahden oikeanpuolimmaisen kilvistä, joissa sivellin on selkeästi kulkenut enemmän ylös-alas. Tietysti valokuvat antavat eri ilmeen kuin mitä livenä näyttää, mutta näissä kahdessa kilvessä voisi kuvitella olevan vaikkapa öinen/usvainen metsä jos oikein tarkkaan katsoo.

Mulla sattuu itselläni olemaan täsmälleen samallainen projekti, joka tosin ei ole vuoteen edennyt juuri nimeksikään. Men at armseja löytyy laatikollinen ja niistä täytyisi joskus koota epäkuolleiden sakki. Työstettyäni muutaman lurkin samalla kaavalla kuin sinä näissä kuvissa, ajattelin että esim zombeiksi muuttaminen olisi huomattavasti nopeampi projekti..

-Joppe
Hank

Kiitos Joppe! Mä taas tykkään enemmän noista kilvistä missä kuvio on siksakkia, mutta tosiaan noista tulee livenä aika eri fiilis. Mietin kanssa että tekiskö noista zombeja, mutten halunnut tän porukan zombeista niin pätevän näköisiä sotilaita. Toimis kyllä silti varmasti siinä käytössä! Anna mennä ja pistä kuvia tulemaan :)
Hank

Huonosti ollut aikaa taas askartelulle, ja postikin panttasi vargulfia ikuisuuden. Jotain edistystä on kuitenkin tapahtunut. Puuhastelin uusia figuja odotellessa vähän vahvistuksia skelluille. Uusissa säännöissä keihään saa ilmaiseksi, ja ajattelin koittaa taistelevampaa roolia unitille. Sprueista irtosi vielä kymmenisen keihäsmiestä, ja kasasin fillerin, jonka jälkeen skelluja sai yhteensä 50.

Metsästä hyppää epätoivoinen susi järsimään köyden jatkona roikkuvaa zombia, mutta hukan olemuksesta alkaa huomata että ruokavalio on epäterveellinen.
Kuva

Yksi ikuisuusprojekti on ollut battle standard bearer, jolle ei ole millään meinannut löytyä sopivaa figua. Ehdin jo tuhota yhden ihan asiallisen vanhan high elffin, kunnes muistin tämän hylätyn vampirefigun. Olin jo todennut sen käyttökelvottomaksi varmpyyrin rooliin, mutta pienillä muutoksilla siitä sai hyvän wightin. Toinen ongelma oli sopivan kuvan keksiminen. Oisin halunnut matkia jotain valmista lippua, muttei löytynyt sopivaa esimerkkiä. Oon sinänsä tyytyväinen lopputulokseen, mutta kun laitoin figun hyllyyn muiden joukkoon, huomasin että tyyliero on turhan selvä. Yksi ongelma on kyllä kuvan lisäksi iso tasainen pinta, jollaista ei muualla armeijassa ole. Revin ja kurasin lippua vähän lisää, joka auttoi hieman, mutta jäin silti miettimään että varmaan pitää tehdä uusi jossain vaiheessa.
Kuva

Päätin antaa lipulle pari testikäyntiä kentällä ennen kuin teen päätöksiä, ja huomaan että silmä alkaa kyllä selvästi tottua siihen. Skelluhorden keihäskokeilu ei varsinaisesti vakuuttanut ekalla yrityksellä, mutta toisaalta pelasin niillä niin hölmösti, että ansaitsevat vielä mahiksen.
Kuva

Ja tulihan se vargulffikin sieltä vihdoin. En ole koskaan tykännyt figusta kuvien perusteella ja koitin etsiä siihenkin vaihtoehtoa, mutten keksinyt hyvää. Lopulta kun näin figun ekaa kertaa, se olikin aika positiivinen yllätys. Asento vaan on aika kankea. Halusin saada valmista äkkiä, joten muutin vain toisen käden kulmaa. Enemmän liikettä figuun saisi, jos olisi jaksanut alkaa muokkailemaan myös jalkoja.
Kuva

Helmikuussa turnauksen muodossa lähestyvä dl tarkoittaa toivottavasti sitä, että armeija tulee nyt alkutalven rykäisyllä hoidettua "valmiiksi"
Late M

Re: Vampire countseja: päivitystä

Muita kun on jo livenä päässyt ihailemaan niin jätän niiden kommentoinnin vähemmälle. Kyllä toi bsb toimii muiden ukkojen kanssa ja lippu saakin olla iso. Ainakin jos se on noin hieno. Vanha figu wightina toimii!

Hirviö toimii kivasti tuolla basella, jossa on riittävästi juttuja mutta ei liikaa.

Ainoa miinus siitä, että et ole greenstuffannut basejen reunoja tasaiseksi unit fillereissä tai Vargulfin alustassa. Se on ihan parin minuutin homma joten tee se ainakin yksittäisille monstereille, jotka kuitenkin keräävät katseita kentällä.
Hank

Re: Vampire countseja: päivitystä

Hyvä kun huomautit basen koloista. Vargulfilla ne ei ole livenä juuri häirinneet, mutta oishan toi parempi ilman. Fillerille taidan jättää kolot niin osaa sitten laskea monta figua siinä ois :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”