40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Terminator Sergeant kirjoitti:
Pe 05.05.2017 21:52
Geneerisiä detachmentteja on tulossa 14, sanottiin mm. Q&A-sessiossa. Myöhemmin sitten luultavasti kullekin faktiolle omiaan.
Mmm, 14 + faktiokohtaiset on hyvä määrä. Tykkään.

Paitsi eikös GW uutisen mukaan ideana ollut että kaikki detachmentit on tarjolla kaikille faktioille että kaikki on armeijoiden rakennuksen suhteen samalla viivalla? Mitä pidän hyvänä ideana (vaikka saattaa hieman köydentää tiettyjen teema-armeijoiden tekemistä ja fluffimaisuutta). Kun se varmistais että ei päädytä 7.ed tielle eli codexien detachment raceen.

-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, La 06.05.2017 02:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

marke kirjoitti:
Pe 05.05.2017 22:07
Ei millään pahalla ketään kohtaan, mut täs yksinkertaistamis-keskustelussa välillä kyl paistaa läpi se, ettei olla pelattu figupelejä ehkä kovin laajalla skaalalla ja/tai mietitty mistä se moninutkaisuus (pelin syvyys) tulisi muodostua.
Onhan tuo pointti tuokin. Tosin sitten vuorostani voisin tehdä oman linjanvedon että moni AoS-rakastunut täällä ei ole luuultavasti pelannut riittävästi RT/2.ed edikoita ja ymmärrä mitä on iloa voi saavuuttaa kun on aidosti paljon valintoja, sopivasti kieli poskessa asennetta, sisältöä löytyy parhaillaan viiden kirjan verran per faktio ja peleissä tapahtuu rutiininomaisesti uniikkeja tilanteita joita muistellaan vielä pitkään. Mutta heti perään myönnän että niissä pyki säännöt ja balanssi välillä pahasti. Hyvä kultainen keskitie on siis jees ja tavoiteltava juttu. Kyllä minäkin nautin säännöllisesti sujuvasta pelaamisesta. Mutta liikaa yksinkertaistamista vastaan on taisteltava - en halua päätyä pelaamaan 20v päästä Grimdark Kimbleä - 30min idioottipeliä mihin tarvii ostaa 1280 figua GW:n kaupasta. Siinä oli mun 2 senttiä.

-mv40k2
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jos kehitys on samanlaista kuin Sigmarin kanssa, tulee peliin varmasti kampanjakirjojen kautta paljon sisältöä kasuaalisempaan tarinapelailuun, jossa voi olla sitten kaikennäköistä lisäsääntöä maan ja taivaan väliltä. Monella tapaahan nämä tulevat säännöt tulee olemaan vähemmän "dumbed down" kuin vanhat, joiden cover savet, yksikkötyyppiin fiksatut liikkeet, ap systeemit yms. oli oikein hyviä esimerkkejä siitä mitä turhan yksinkertaistetut perussäännöt aiheuttaa pelille, kun sen päälle kasataan kymmenen vuotta ylimääräistä tauhkaa.
Flogger
Viestit: 1122
Liittynyt: Pe 13.02.2009 00:47

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Flogger »

tneva82 kirjoitti:
La 06.05.2017 00:32
Flogger kirjoitti:
Pe 05.05.2017 19:53
Näenkö oikein että Dedicated Transportteja voi ottaa yksikköä kohden riippumatta siitä mikä yksikkö on? Eli vaikka kaarti voi ottaa jokaista Vendettaa kohden yhden Chimeran?
Toivottavasti joku rajoite tuossa sillä tuo tuntuisi "hiukan" oudolta.
Useimmissa tapauksissa ei varmaan väliä, mutta jotkut DT:t voi olla aika tulivoimaisiakin.
Toinen asia sitten että Command pointteja näyttää saavan suhteessa sitä enemmän mitä isompi FoC. Koska FoCin kokoa mitataan yksiköiden määrässä, niin jos Command pointit on kovinkin hyviä niin armeija kannattaa pilkkoa mahdollisimman pieniin osiin. MSUn comeback, turnauspeli alkaa kun Deldar-pelaaja kiskoo paikalle trukkilavallisen Venomeita?

edit. toisaalta jos Command pointin bonari on vaikkapa "yksi yksikkö voi ampua vihollisen vuorolla" niin MSU-armeija ei ehkä kuitenkaan saa etua niistä, sillä yksi 30 Boyzzin mobbi tekee luultavasti aktivoinnissaan enemmän damaa kuin 2-3 5 hengen DE-warruporukkaa.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6162
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Henkilökohtaisesti nää muutokset on jopa alkanu kiehtoa mua mutta paremman tiedon saamme kun säännöt on saatavilla. Luulen että esim D aseet aiheuttaa Mortal Woundeja jatkossa. Tai rending aseet aiheuttaa Mortal Woundin suoraan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
tneva82
Viestit: 8653
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Flogger kirjoitti:
La 06.05.2017 11:23
Toinen asia sitten että Command pointteja näyttää saavan suhteessa sitä enemmän mitä isompi FoC. Koska FoCin kokoa mitataan yksiköiden määrässä, niin jos Command pointit on kovinkin hyviä niin armeija kannattaa pilkkoa mahdollisimman pieniin osiin. MSUn comeback, turnauspeli alkaa kun Deldar-pelaaja kiskoo paikalle trukkilavallisen Venomeita?

edit. toisaalta jos Command pointin bonari on vaikkapa "yksi yksikkö voi ampua vihollisen vuorolla" niin MSU-armeija ei ehkä kuitenkaan saa etua niistä, sillä yksi 30 Boyzzin mobbi tekee luultavasti aktivoinnissaan enemmän damaa kuin 2-3 5 hengen DE-warruporukkaa.

Command pointit tosiaan 1 per vuoro joten periaatteessa niille on maksimim'äärä joita enempää ei edes tarvita(tosin ei taida ihan pikkupisteissä tulla tarpeen). Oletettavasti yksi hyödyttää kerralla vain yhtä yksikköä joten tuo on tosiaan MSU:ta vastaan. Lisäksi esmes h2h säännöt suosii isoja yksiköitä sillä kun MSU tarttee esmes 3-4 aktivaatiota iskeäkseen kaikilla 30 boyzia iskee kerralla. Katsoos mitä muuta säännöissä on mutta so far kyl säännöt tuntuneet MSU paratiisilta monilta osin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
tneva82
Viestit: 8653
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Lord of Carcassonne kirjoitti:
La 06.05.2017 11:43
Henkilökohtaisesti nää muutokset on jopa alkanu kiehtoa mua mutta paremman tiedon saamme kun säännöt on saatavilla. Luulen että esim D aseet aiheuttaa Mortal Woundeja jatkossa. Tai rending aseet aiheuttaa Mortal Woundin suoraan.
Noh sen tiedämme ainakin että millään aseella ei tule olemaan mitään D arvoa tms. Toki vanhat D aseet on olemassa mutta luultavasti juuri S>10 ja sitten tosiaan ehkä mortal woundeja tms. Toivovoa sopii tosin ettei olisi tosin. Mortal wound spammia ei kaivata.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Eiköhän peli tule olemaan täynnä kykyjä "choose target unit within X" to gain Y", jotka tasapainottaa huomattavasti tilannetta.

Toivottavasti muuten wound chartissa on joku boonus (esim. Lisää damagea) kun mennään tarpeeksi pitkälle 2+:n puolelle, jotta sillä olisi merkitystä ammutaanko strena ysillä vaiko yhdellätoista. Dropzone commanderissa on aika hyvin naulattu tuo strength vs toughness chart. Siinä samalla statilla woundataan vasta 5+:lla, ja jos heittää kaksi enemmän kuin tarvittava lukema (eli esim. Vitosen kun vaaditaan 5+) tekee ase ylimääräisen vahingon. Siinä tosin yksikkövalikoima on vähän sellainen, että jos aseen strength on alle kuusi, on siitä aika marginaalisesti iloa, mutta se on eri juttu se.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6162
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

tneva82 kirjoitti:
La 06.05.2017 20:36
Lord of Carcassonne kirjoitti:
La 06.05.2017 11:43
Henkilökohtaisesti nää muutokset on jopa alkanu kiehtoa mua mutta paremman tiedon saamme kun säännöt on saatavilla. Luulen että esim D aseet aiheuttaa Mortal Woundeja jatkossa. Tai rending aseet aiheuttaa Mortal Woundin suoraan.
Noh sen tiedämme ainakin että millään aseella ei tule olemaan mitään D arvoa tms. Toki vanhat D aseet on olemassa mutta luultavasti juuri S>10 ja sitten tosiaan ehkä mortal woundeja tms. Toivovoa sopii tosin ettei olisi tosin. Mortal wound spammia ei kaivata.
Ei tuu olemaankaan, eli str D vastaa ehä str 10 tai enemmän ja niin kutsutut D aseet tekee todennäköisesti niitä mortal woundeja. Ainoa jolla tuota spämmiä tultaisiin todennäköisemmin näkemään on eldarit. Olet oikeassa siinä että tuota spämmiä ei tulis. Ite ootan miten forge muuttaa taunaria 8 edikkaan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

jamovoima kirjoitti:
La 06.05.2017 11:13
Monella tapaahan nämä tulevat säännöt tulee olemaan vähemmän "dumbed down" kuin vanhat, joiden cover savet, yksikkötyyppiin fiksatut liikkeet, ap systeemit yms. oli oikein hyviä esimerkkejä siitä mitä turhan yksinkertaistetut perussäännöt aiheuttaa pelille, kun sen päälle kasataan kymmenen vuotta ylimääräistä tauhkaa.
Totta tuo, noiden osalta on palattu takaisin parempaan päin. Toisaalta templatejen hävitys ärsyttää mua ja on esimerkki uusista yksinkertaistuksista. Ja Charge range jäi edelleen randomiksi 2D6:ksi vaikka uusi Movement statti olis mahdollistanut hienosti dynaamiset Charge ranget - tuo on esimerkki tarkoituksella jätetystä yksinkertaistuksesta. Jos vehicle facingit otetaan pois, niin taas yksinkertaistuu. Eli vähän fifty-fifty onko tämä dumbed down editio vai ei. Lopullisen tuomion voi antaa vasta kun on rulebook kädessä ja kaikki erot tiedossa.

Yleinen yksinkertaistamisen suunta tulee mieleen kun ajattelee peliä pitkässä juoksussa. 7 laitosta on eletty, ja kun vertaa ekaa (RT) ja seiskaa, niin ero on VALTAVA. Säännöt on nyt paremmat, mutta pelin kesto ja detaljitaso pudonnut alas reippaasti. Jos sama suunta jatkuu 7.editiota ja 20v eteenpäin, niin sit ei olla enää kaukana 30min Afrikan Tähden tasoisesta pelistä. En usko että menee siihen, eiköhän GW pidä pelin minimissään teinaritasolla ja pelin pituuden sellaisena että siinä kerkeää käyttää satamäärin figuja. Porukka tuntuu vaan ajattelevan pelkkää seuraavaa edikkaa ja antaa mielellään GW:lle luvan painaa vähän detailjitasoa alaspäin hieman nopeamman peliajan toivossa. Voi kostautua pitkässä juoksussa.

-mv40k2
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

jamovoima kirjoitti:
La 06.05.2017 20:39
Toivottavasti muuten wound chartissa on joku boonus (esim. Lisää damagea) kun mennään tarpeeksi pitkälle 2+:n puolelle, jotta sillä olisi merkitystä ammutaanko strena ysillä vaiko yhdellätoista.
Tuollainen olis hyvä.

-mv40k2
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Rogue trader on kuitenkin eräänlainrn roolipelin ja sotapelin välimuoto, ettei siihen nyt kannata kauheasti verrata. Se on myös GW:llä myynnissä reprinttinä jos sitä haluaa pelata :)

Mitä tulee 2d6 chargeen, niin mielestäni se on kyllä tarpeellinen pelin kannalta. Se tuo pientä epävarmuutta mukaan kun matkat saa aina mitata ja toisaalta kun movement valuet menee yli kymmenen, aiheuttaisi siihen fiksatut charge-matkat aika jäätäviä varmoja charge-kantamia. Nyt näyttäisi, että liikkeellä pääsee sellaiseen tilanteeseen, että tuplaykkösilläkin pääsee kiinni, lisäksi assault-armeijoille tulee varmasti erilaisia bonuksia chargeen, jolloin todennäköisyyksiä voi pelata puolelleen.
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

jamovoima kirjoitti:
Su 07.05.2017 07:19
Rogue trader on kuitenkin eräänlainrn roolipelin ja sotapelin välimuoto, ettei siihen nyt kannata kauheasti verrata.
Kyllä ja ei. Pelattiin RT:tä kyllä sotapelina meidän senaikaisella figumäärällä joka oli pelikerhon pelaajien kaikki napit yhteenlaskutettuna about 100. :) GM:n kanssa se toimi sotapelinä ja pysyi jotakuten hallinnassa. Mutta olet siinä mielessä oikeassa että characterien ja vehiclejen luonti ja scenarion muodostaminen muistutti kyllä roolipeliä; paljon nopanheittoja ja säätämistä paperilla. Etenkin jos osti robotteja armeijaan, niin ne piti vielä ohjelmoida vuokaaviolla ennen kun pääsi pelaamaan :|. Eli pelien aloitusrutiinit oli osa hupia (riippuu keltä kysyy) ja siihen paloi usein tuntikaupalla aikaa. Mutta sen jälkeen se oli tuttu I-go-you-go vuoropohjainen 40K sotapeli, tosin isommilla taulukoilla, jne. Eli kyllä peli varsinainen pelaaminen on verrattavissa nykyedikoihin jos vertailua haluaa tehdä.
jamovoima kirjoitti:
Su 07.05.2017 07:19
Mitä tulee 2d6 chargeen, niin mielestäni se on kyllä tarpeellinen pelin kannalta. Se tuo pientä epävarmuutta mukaan kun matkat saa aina mitata ja toisaalta kun movement valuet menee yli kymmenen, aiheuttaisi siihen fiksatut charge-matkat aika jäätäviä varmoja charge-kantamia. Nyt näyttäisi, että liikkeellä pääsee sellaiseen tilanteeseen, että tuplaykkösilläkin pääsee kiinni, lisäksi assault-armeijoille tulee varmasti erilaisia bonuksia chargeen, jolloin todennäköisyyksiä voi pelata puolelleen.
Ei missään nimessä fiksattuja Charge matkoja. Mutta ei myöskään saisi missään nimessä täyttä randomia (2D6") - koska se on schaissea eikä sitä voi pelata taktisesti. Jotain siitä välistä olis paras. Kovin luonnollista olis jos uudella Movement arvolla olis jotain tekemistä asian kanssa (!). Mutta GW päätti toisin. Eiköhän keywordeillä ja jollain erikoissäännöillä saa sitten rerolleja 2D6:een, mutta +- modifierit olis parempi. Ja sen päälle vielä erikoissäännöillä rerollit, niin sit olis hyvin skaalautuva systeemi eri uniteille. Pystyis mallintamaan paremmin vaikka unitteja jotka on vauhtiin päästyää nopeita, mutta perushitaita reagoimaan muuten - tai toisin päin.

-mv40k2
Avatar
tneva82
Viestit: 8653
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mv40k2 kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:06
Ei missään nimessä fiksattuja Charge matkoja. Mutta ei myöskään saisi missään nimessä täyttä randomia (2D6") - koska se on schaissea eikä sitä voi pelata taktisesti. Jotain siitä välistä olis paras.
Kuten? M+d6 tekee helposti yli 10"+ M arvoilla todella pitkiä staattisia charge rangeja(M10" omaisi threat rangen 21-23") joka on aika pirun pitkä. Yli 12" menee jo surkuhupaisaksi kun outchargaa kiväärin...M14 omaisi 29" threat rangen.

Ja ylläolevat paljastaa muuten toisen sivuseurauksen. Nopeilta katoaisi kaikki epävarmuus chargeista. Max range jonka sisältä voit valita kohteen on 12" joten 12" liikkeen tyyppi hyötyy d6":sta vain sen yksikön perässä tulijat pääsevat pidemmälle. Lähimpänä olevalla napilla on aina sama 12" kantama.

BTW Morkanautin statit tulivat julki. 18 woundia, M8, M, A ja WS tippuu damagen myötä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
THelppi
Viestit: 257
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja THelppi »

mv40k2 kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:06

Ei missään nimessä fiksattuja Charge matkoja. Mutta ei myöskään saisi missään nimessä täyttä randomia (2D6") - koska se on schaissea eikä sitä voi pelata taktisesti. Jotain siitä välistä olis paras. Kovin luonnollista olis jos uudella Movement arvolla olis jotain tekemistä asian kanssa (!).
Nojaa, 2d6" ei ole ihan randomia, 2 tai 12 tulee 1/36 (~3%) mahkulla ja 7 1/6 (~17%). Sen varaan voi jonkin verran pelata kyllä. Mutta samaa mieltä olen, että Movement-arvo olisi jotenkin siihen voinut vaikuttaa (esmerkiksi d6+M tjsp). Äkkiäkös tuon omiin peleihin muuttaa, jos ei tykkää.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Large modeleista tuli mielenkiintoista tietoa. Enää ei ole erikseen Superheavy Vehiclejä ja Gargantuan Creatureja - eli nyt on vimeisetkin esteet kaadettu Forgeworld roippeelle ja yhä osimmille GW seteille. Toivottavasti sentään estävät titaanien tuomisen pöydälle peruspeleihin ettei tuu itku ja money-to-win nosta päätään.

Uutisessa mainittiin että nyt ei enää voi yhdellä Meltagun tuurilaukauksella pamauttaa Lantikkaa taivaan tuuliin. Se ei vaan tee riittävästi Damagea. Hyvä parannus peliin.

Sitten se paras uutinen; isojen modelien kyvyt laskee Damagen mukana. Unitkohtaisesti; taulukko stattien vieressä. Etenkin Movement laskee, jopa puoleen, millä on varmasti merkitystä unitin käyttökelpoisuuteen. Esimerkin Morkanautilla vähän tylsästi vaan 3 stattia laski (M, WS, A), eikä esimerkiksi BS voi laskea ollenkaan (aika helposti korjattavissa house rulella), eikä aseet hajonneet. Voiko tuon laitteen tulivoimaa edes laskea mitenkään alaspäin, vai pitääkö tuhota kokonaan? Jäi vähän mixed feeling, mutta ehdottomasti hyvä uutinen että isot modelit ei ole viimeiseen Woundiin asti täysin taistelukuntoisia (mikä oli ihan älytöntä aiemmissa edikoissa)!
Sivuhuomio: me pelattiin toistakymmentä vuotta 2.edikkaa house rulella että Woundit tiputti aina statteja; ihan kaikilla modeleilla (ei pelkästään monsuilla). Se oli helppo laskea Wound markkerista/nopasta figun jalustalla. Oli ihan paras sääntö, etenkin siihen Herohammerin aikaan.

-mv40k2
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

THelppi kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:32
Nojaa, 2d6" ei ole ihan randomia, 2 tai 12 tulee 1/36 (~3%) mahkulla ja 7 1/6 (~17%). Sen varaan voi jonkin verran pelata kyllä. Mutta samaa mieltä olen, että Movement-arvo olisi jotenkin siihen voinut vaikuttaa (esmerkiksi d6+M tjsp). Äkkiäkös tuon omiin peleihin muuttaa, jos ei tykkää.
Joo, saattaa olla house rulen paikka. Totta tuo että harvoin en ääripäät 2 ja 12 ilmenee, mutta sitä pahemmin ne aiheuttaa tuskaa ja saattaa sotkea sen pelin kun osuu kohdalle. Mä olisin ollut ihan valmis sanomaan hei hei tommoisille jutuille. Mielumin Charge modifiereita ja muita sääntöjä millä voi pinnata vastustajan unittia paikalleen, tai hidastaa lievästi sen Charge matkaa, tai boostata lievästi omien unittien Charge matkaa. Puhdasta noppatuuria pitäis saada pois. Taktiikka ennen noppia.

-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, Su 07.05.2017 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
tneva82
Viestit: 8653
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mv40k2 kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:40
Uutisessa mainittiin että nyt ei enää voi yhdellä Meltagun tuurilaukauksella pamauttaa Lantikkaa taivaan tuuliin. Se ei vaan tee riittävästi Damagea. Hyvä parannus peliin.
Minusta huononnus. Tankit oikeasti ny vaan tuppaa hajoamaan laaki ja vainaa eikä sarjatuleen.

Pidän enemmän 2nd edikan systeemistä missä isommat aseet kuten lascannon pystyvät instaamaan minkä tahansa olipa sitten rhino tai bloodthirster. Tai no nurglen daemon prince kestää varmana yhden lascannonin laukauksen.

Banebladet yms ei ole mitään voittamattomia hirvityksiä kun eivät voi vain skipata yksittäistä lascannonia joka voi(olkoonkin että todennäköisyydet vastaan) tuhota sen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
mv40k2
Viestit: 979
Liittynyt: Ma 13.01.2003 04:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

tneva82 kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:44
Minusta huononnus. Tankit oikeasti ny vaan tuppaa hajoamaan laaki ja vainaa eikä sarjatuleen.
Oikeassa elämässä joo, ja järkikin sanoo niin, mutta sitä ei nyt ehkä kannata miettiä 40K grimdark maailmassa liian pitkälle.
Bottom line: Nyt kun kaikki vehiclet ja tankin on samassa T + W mallissa, niin vaikea tehdä eroa niiden välillä. Onnistuis se ehkä jollain keywordillä. Mutta oli se vanha systeemikin kökkö kun tankki saattoi posahtaa kertalaakista mutta Carnifex tai Bloodthirster liikkui ja riehui täysillä aina ihan viimeiseen Woundiin asti - vaikee käsittää kuka oli jostain 3.edikasta asti päättänyt että asia pelataan niin.
tneva82 kirjoitti:
Su 07.05.2017 19:44
Pidän enemmän 2nd edikan systeemistä missä isommat aseet kuten lascannon pystyvät instaamaan minkä tahansa olipa sitten rhino tai bloodthirster. Tai no nurglen daemon prince kestää varmana yhden lascannonin laukauksen.

Banebladet yms ei ole mitään voittamattomia hirvityksiä kun eivät voi vain skipata yksittäistä lascannonia joka voi(olkoonkin että todennäköisyydet vastaan) tuhota sen.
Joo, kyllä insta-killaaminen vois säilyä, mutta pienin todennäköisyyksin. Vaatis jotain 'Critical Hit' tyyppistä sääntöä jolla vaikkapa heittämällä To hit noppaan kutosen sais heittää vielä uutta noppaa ja siinä vitosella tuottaa tupladamagen ja kutosella tripladamagen. Hidastaa vähän peliä, mutta sitten sais pienen mahdollisuuden tehdä kertalaakista vainaa. Meillä on ollut tuo sääntö käytössä meidän 7.ed house ruleissa, mutta pelatessa sitä muista harvoin käyttää, vaan jos on paha paikka tai ilmenee tilaisuus johoinkin heroic shottiin, kuten tuo mainitsemasi Banebladen tuhoamisyritys :)

-mv40k2
Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7628
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: 40k Huhuja & uutisia [Kommenttiketju]

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Kai siinä joku syy on, että predator annihilatorin STC:ssä on kolme lascannonia ja devastator squadissa neljä ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”