Tyranids vs Necrons taktiikoita tarvitaan.

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
DarkStalker

Re: Näin minä sen teen...

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Myrsky_ kirjoitti:No joo siis... itse pelailen JOKA PÄIVÄ erästä kaveriani vastaan joka on necron.. ja siis itse pelaan nideillä... ei ole helppoa, mutta kannattaa vaan käyttää maastoa avuksi varsinkin genestealereilla, joilla kannattaa keinotella kiven takaa kiven taakse kunnes on tarpeeksi lähellä... sitten vaan FIUUUUM warriorejen kimppuun... 12genen broodilla saa assaultissa ja 36 attackia niin kyllä siinä niitä kutosia tulee... Myös lictorit ja Rendareilla varustetut ravenerit ovat helvetin kovia... Termoja, HorNia sekä rippereitä vaan meat shieldiksi, warrioreilla perässä... (deathspittereillä saa aika hyvin aikaan tuhoa) ja sitten Hive Tyrant Venom Cannonilla ja kaksi guardia (sillä ne aina yrittävät tappaa Hive Tyrantin)...
Hmm... Itse epäilen genejen, warrioreiden ja ravenereiden oikeaa tehoa. Ne maksavat ensinnäkin tajuttoman paljon pisteitä ja vastaavasti kuolevat liian nopeasti. Necroneilta löytyy aina tajuttomasti blaastausvoimaa, joten nämä kaikki ovat jo huonolla tuurilla kuolleet ensimmäisen vuoron jälkeen, kun niitä ei voi tunnetusti screenata. Tietysti voi kikkailla maaston takana, mutta yritä nyt änkeä 12 geneä kiven taakse 6" moovilla. Ennemmin ottaisin niiden hinnalla fexin ja jotakin muuta. Sen teho on nimittäin closiksessa melko suuri Necroneita vastaan, ja S10 venomcannon autokillaa niitä -> ei "We´ll be backia" ilman rescurrection orbia :wink: Carni on sitäpaitsi vaikea tappaa, koska Necroneilla ei pahemmin ole AP2 tulta.

Tyrantit ovat painonsa arvoisia kullassa. Venom cannoniin ei mielestäni tarvitse uhrata rahaa, sillä toinen pari scytsareita tekee hyvää damagea closiksessa, jos sillä on siivet.

Mielestäni on turha uhrata varoja siihen, että saa esim warrioreille ampuma-aseita, sillä niillä ei saa keskimäärin montaakaan Necronia hengiltä, kiitos "We'll be backin" ja 3+ saven. Siksi ne kaadetaankin lähiksessä monstrous creatureilla, joita auttaa miljoonat gauntit out numberoiden vastustajansa ja estäen niitä blaastaamasta isoja örmöjä. Täytyy tietysti varoa veilaavia yksiköitä, joten täytyy iskeä moneen unittiin yhtä aikaa

Näin ainakin itse voitin Necronit massacrella 1500 pisteen pelissä...
Nervin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nervin »

No siis nykyinen armeijani necroneita vastaan on vähän erilainen kuin tuo... Minulla on:
Gauntteja, Gauntteja, Gauntteja, Ranged Tyrantti guardeilla (2+ savea yms), Closis Tyrantti siivillä ja 2x Scyheillä (2+ save yms), 2x Zoanthropea, Carnifexi Barbed Stranglerilla (idiootti? Ja 2+ sv yms), 3 Raveneria rendareilla, 1 lictor, 24genestealeria, warrioreja, rippereitä... vähän tälläinen perinteinen nidi armeija että on vähän kaikkea... Melko hyvin pärjään... Tai no aika tasaväkistä kyllä mutta venom cannon tyrantilla on helpoo ammuskella Nightbringeriä (muistaakseni kolme shottia 3+,3+) ja kyllä ne 4+ invu savet menee aina välillä pieleen :wink:
Muttah... Näin...
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Genestealereita Necroja vastaan... Jos pelaat korttisi oikein olet iholla ilman tappioita.

Nimim. Kokenut Stealerit kahdessa vuorossa iholla = kuollut Eldar armeija...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
DarkStalker

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Myrsky_ kirjoitti:Mutta venom cannon tyrantilla on helpoo ammuskella Nightbringeriä (muistaakseni kolme shottia 3+,3+) ja kyllä ne 4+ invu savet menee aina välillä pieleen :wink:
Muttah... Näin...
Muistaakseni NB:tä woundataan venomcannonilla vain nelosilla, ellei tyrantti ole tavallista suurempi... Antaisin kuitenkin Carnille mielummin venom cannonin, sillä se vasta on ase NB:n kaatamiseen Carnilla. Osutaan nelosilla ja woundataan kakosilla. Tietysti tyrantin cannoni ei ole pahaksi... Stranglerilla voi tietysti tehä paljon pahaa aikaan, mutta pidän itse enemmän venom cannonista (mahdollisuus tuhota Monoliitti).

Genestealereita Necroja vastaan... Jos pelaat korttisi oikein olet iholla ilman tappioita.

Nimim. Kokenut Stealerit kahdessa vuorossa iholla = kuollut Eldar armeija...
Miten tämä on mahdollista? Kuka päästää genet kahdessa vuorossa kimppuun, eli käytännössä kävelee eteenpäin? Lasketaanpas nyt:

Ensimmäisellä vuorolla mennään 6+6 tuumaa infiltraation avulla.

Toisella päästään vain kuusi, jolloin summa on 18"+assault (6") On käytännössä mahdotonta päästä tässä ajassa ja matkassa closikseen, varsinkaan Necroneita vastaan, jos vastustaja on edes vähän järkevästi liikkunut/deployannut kauemmas. Toisella vuorolla voidaan päästä siis maksimissaan assaulttaamaan alle 24":n päässä olevaa vihollista. Jos assault ei onnistu, niin geneille käy höpsösti... 6+ save kun ei ole niitä parhaita. Cleans-missionissa tosin saa deployata 18":n päähän, mutta vastustaja voi silti deployata kauemmas...

En siis halua haukkua genejä, sillä nehän ovat loistavia päästessään closikseen, mutta kun ne maksavat niin paljon... :( Samalla hinnalla saa pari gaunttia, joilla loppupeleissä tekee melkein enemmän. Vai olenko täysin väärässä? Seeding swarm onkin sitten eri juttu... Sinne vain genejä ja paljon :wink:
Nervin
Viesti:

No siis tyrantillani (biomorpheja) tosiaankin on Venom Cannonissa strana9... että... No niin... Olisi kyllä pitänyt alunperin pistää Carnille Venom Cannon, (vaikkakin Carnilta lähtee vaan 2shottia 4+,2+ kun taas Tyrantilta lähtee 3shottia 3+,3+) muttakun menin pistämään tuon Barbedin... No mutta on se sentään kova örkin tuohoaja :wink:
Ettäh... No näin minä.
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

DarkStalker kirjoitti: pidän itse enemmän venom cannonista (mahdollisuus tuhota Monoliitti).
Olikos tällä venom cannonilla nykyään joku sääntö että "only glances against vehicles" luulisi vaikeuttavan monon tuhoomista, tai jotain...
It comes from the Gigashadow...
Nervin
Viesti:

Jep. Näin on. "Only Glancing Hits against vehicles". Mutta "pieniä" koneita on tyrantillakin kiva napsia... Esim wartrukkeja, koska 3shottia kun lähtee, niin melko varmasti ainakin kaksi menee perille, ja sitten sen jälkeen 1+ glancingiä(siis minun tyrantin venom cannonissa on S9) :) Ja ne kun on transportteja, niin mulle käy mikä vaan... Imbolished, Destroyed ja Stunned on mukavimmat... Se auttaa siitten jo sen verran että vaikkei tuhoutuisi niin vihollisella menee suunnitelmat mönkään ja sitten voi käydä jollain nopeilla rendari äijillä napsimassa paikalla olevan aluksen matalaksi (esim. minä käytän ravenereita). Muttah... Näin :wink:
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Näin Necron pelaajan näkökulmasta pitää sanoa, että sekä Ravenerit ja Genet ovat aika pisteiden haaskausta. Tosi Necron seisoo lähellä kentän takalaitaa aseet kuumina ja kun Gene tai Tavenet vilahtaa, niin silloin alkaa sellainen tykitys ettei mitään rajaa. Genet eivät koskaan ehdi lähitaisteluun. Kuolevat millä tahansa aseella ja Ravenerit putoavat Destroyereihin. Siis maksimoitu armeija Necroja vastaan ei sisällä mielestäni kumpiakaan. Warrioreihin pätee sama.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Nervin
Viesti:

Chade kirjoitti:Näin Necron pelaajan näkökulmasta pitää sanoa, että sekä Ravenerit ja Genet ovat aika pisteiden haaskausta. Tosi Necron seisoo lähellä kentän takalaitaa aseet kuumina ja kun Gene tai Tavenet vilahtaa, niin silloin alkaa sellainen tykitys ettei mitään rajaa. Genet eivät koskaan ehdi lähitaisteluun. Kuolevat millä tahansa aseella ja Ravenerit putoavat Destroyereihin. Siis maksimoitu armeija Necroja vastaan ei sisällä mielestäni kumpiakaan. Warrioreihin pätee sama.
Itse olen onnistunut pitämään ravenereita ja genestealereita hengissä aivan hyvin... pitää vaan olla thick-scenery kenttä että toimii.. ja varsinkin kun ravenerit ovat nopeita, niin niillä kikkailu on aika helpooa, mutta totta on kyllä etteivät Warriorit yleensä Round3 nää :roll:
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

No siis necronit eivät ole mukava vastus nideille pienissä peleissä jossa etsaa TMC:tä. Itsellänin on vielä pieni nidi armeija muuta gauntti ja warriori no necronit sitten pieksivät patrollissa koko armeijan tomb spiderillä. TMC auttaa mutta en tuo niitä peliin kuin kaksi sitten kun armeija on 1500 pts. No siis perus necron warrior on kallis mutta ei se kuole mihinkään nidi ammuntaan paitsi warp blastiin lähitaistelussa vain suurilla gene ryhmillä tai TMC:llä on jotain mahdollisuuksi voittaa.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”