high elf taika vauls unmaking
high elf taika vauls unmaking
H elffeillä on ton niminen taika joka "poistaa" taikuuden taikaesineestä.
Kysynkin teidän mielipidettänne mitä tapahtuu armoreille ja etenkin sille joka antaa 1+ muuttamattoman suojan. Jääkö armori tavalliseks ja vain menettää taikuudelliset kyvyt vai mitä?
Kysynkin teidän mielipidettänne mitä tapahtuu armoreille ja etenkin sille joka antaa 1+ muuttamattoman suojan. Jääkö armori tavalliseks ja vain menettää taikuudelliset kyvyt vai mitä?
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
Maagisilla varusteilla ei ole "luonnollisia" ominaisuuksia. Niimpä, kun niistä taika jättää, häviää ne kaikki bonukset. Maaginen haarniskan katoaminen jättäisi sankarin varsin orvoksi. Maagisen miekan tyhjentyessä voimista, jäljelle jää "käsiase". En ole varma tulkinnasta, että sitä ei edes käsiaseeksi luettaisi siinä mielessä, että siitä saisi edes sen kilpibonuksen (ei, ei hahmo voi vaihtaa käsiaseeseen, jos heiluttaa taistelussa taika-asetta, joka imetään kuiviin).
näin tarkemmin ajatellen, sääntöjen mukaan tuollainen haarniska ei tarjoa minkään laista suojaa taian kadottua. Tarjoaakohan edes joku taikakilpi 6+ suojaansa muitten ominaisuuksien kadottua tai saako siitä extra suojaa käsiaseen kanssa huidottaesssa. Entäs kääpiöden tapauksessa, katoaako koko haarniskan suoja vai vain niiden riimujen vaikutus. Järjellä ajatellen tietenkin haarniskan mundaani suoja pysyisi muuttumattomana mutta koska haarniska ei ole enään haarniska kun siihen taotaan riimu, siitä tulee riimuhaarniska. Näin ollen kaikki haarniskan ominaisuuden imeytyvät tyhjiin. Taian kuvauksessa kun lukee että valittu tavara on mitätöity loppupelin ajaksi.
It comes from the Gigashadow...
Otetaampas lainaus:
"Magic weapons always ignore any special rules that apply to an ordinary weapon of the same type. All the rules that apply are covered in the description of the weapon." -The Book, The Sivu 152.
Tätä samaa ei sanota haarniskoista (haarniskoita käsittelevä kohta syventyy magian käyttäjien kykyyn pukea panssaria ja kieltämään mundaanin ja maagisen panssarin päällekkäisen pukemisen).
Näin minä olettaisin, että maagisen panssarin ominaisuudet käsitellään kattavasti sen esineen kuvauksesta ja kun sen voimat imetään, jäljelle jää käytännössä ei yhtään mitään. Joten veikkaisin, että siitä kilvestä ei ole mitään iloa.
Samoin ei käsiase ja kilpiyhdistelmästä, sillä maagisen aseen sulasessa ei hahmo voi vetää sitä käsiasettaan vaan tappelee nyrkein (tai sillä sulaneella maagisella aseella, jolla ei ole mitään erikoissääntöjä, ei edes sitä, että se olisi hand weapon, joka oikeuttaisi kilpibonukseen)! Tietysti jos taistelu ei ole alkanut, mikään ei kiellä vetämästä sitä käsiasetta.
"Magic weapons always ignore any special rules that apply to an ordinary weapon of the same type. All the rules that apply are covered in the description of the weapon." -The Book, The Sivu 152.
Tätä samaa ei sanota haarniskoista (haarniskoita käsittelevä kohta syventyy magian käyttäjien kykyyn pukea panssaria ja kieltämään mundaanin ja maagisen panssarin päällekkäisen pukemisen).
Näin minä olettaisin, että maagisen panssarin ominaisuudet käsitellään kattavasti sen esineen kuvauksesta ja kun sen voimat imetään, jäljelle jää käytännössä ei yhtään mitään. Joten veikkaisin, että siitä kilvestä ei ole mitään iloa.
Samoin ei käsiase ja kilpiyhdistelmästä, sillä maagisen aseen sulasessa ei hahmo voi vetää sitä käsiasettaan vaan tappelee nyrkein (tai sillä sulaneella maagisella aseella, jolla ei ole mitään erikoissääntöjä, ei edes sitä, että se olisi hand weapon, joka oikeuttaisi kilpibonukseen)! Tietysti jos taistelu ei ole alkanut, mikään ei kiellä vetämästä sitä käsiasetta.
- The Captain
- Valvoja
Itse asiassa muistan lukeneeni jostain (epäluotettava lähdeviittaus, mutta en pystynyt juuri nyt tarkistamaan), että maagisella aseella olisi voimien huvettua samat ominaisuudet kuin sen maallisella vastineella, eli Porko's Pigstikka toimisi Vaulin käsittelyn jälkeen normaalina keihäänä (ja saisi +1 Strength bonuksen chargatessa). Tämä itse asiassa saattoi olla mo-trollien mielipide, joten en kehota väittämään tätä turnauksessa jollekulle, joka osoittaa Q&A:sta poikkeavaa mielipidettä.
EDIT: Ei kai se ollut Law of Gold -loitsussa? Vilkaiskaas joku sääntökirjasta (kerpele, pitäisi tosiaan hankkia se netti kotiin, ettei tarvitse katsella kaihoten yliopiston koneelta kohti kotia, jossa kirja jököttää).
Luulisin myös, että esim. 5+ saven antavat armourit, joissa on päällä jokin erikoisominaisuus, menettävät vain maagisen ominaisuutensa ja toimivat muuten heavy armourina - mutta tämä on vain minun pohdintojani, kuinka minä olisin tehnyt tämän säännön...
EDIT: Ei kai se ollut Law of Gold -loitsussa? Vilkaiskaas joku sääntökirjasta (kerpele, pitäisi tosiaan hankkia se netti kotiin, ettei tarvitse katsella kaihoten yliopiston koneelta kohti kotia, jossa kirja jököttää).
Luulisin myös, että esim. 5+ saven antavat armourit, joissa on päällä jokin erikoisominaisuus, menettävät vain maagisen ominaisuutensa ja toimivat muuten heavy armourina - mutta tämä on vain minun pohdintojani, kuinka minä olisin tehnyt tämän säännön...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Minäkin olen kyllä samaa mieltä, että jos panssari on esim. tyyppiä: Vaikkapa bretonnian mailman turhin panssari -1 to hit 100pts
Säännöissä on että panssari on samalla heavyarmour, eli antaa hevyarmoryn savet, tällöin säilyy, vaikka ominaisuus -1 to hit poistettaisiin (maagisuus siis). Taikahan ei tuhoa itse esinettä, vaan vain estää maagiset ominaisuudet...?
Mutta jos tapaus on vaikkapa flayed hauberg, (VC, 1+ unmodifiable save), häviää panssari mielestäni kokonaan, koska säännöissä ei sanota että se olisi heavy/fullplate.
Mutta jos tapaus on vaikkapa flayed hauberg, (VC, 1+ unmodifiable save), häviää panssari mielestäni kokonaan, koska säännöissä ei sanota että se olisi heavy/fullplate.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
- Amazing Slug
Tämä löytyy helf kirjasta talisman of sapheryn kohdalta, joten tämä on vain sen itemin erikoissääntö, ei mikään yleinen ohje, jota voisi soveltaa Vaul's Funmakingiin.The Captain kirjoitti:Itse asiassa muistan lukeneeni jostain (epäluotettava lähdeviittaus, mutta en pystynyt juuri nyt tarkistamaan), että maagisella aseella olisi voimien huvettua samat ominaisuudet kuin sen maallisella vastineella, eli Porko's Pigstikka toimisi Vaulin käsittelyn jälkeen normaalina keihäänä (ja saisi +1 Strength bonuksen chargatessa). Tämä itse asiassa saattoi olla mo-trollien mielipide, joten en kehota väittämään tätä turnauksessa jollekulle, joka osoittaa Q&A:sta poikkeavaa mielipidettä.
Tosin minustakin olisi hienoa ja kivaa, jos magicin rohmuavat taiat ja esineet muuttaisivat drainatun esineen tavallisiksi versioiksi. Mutta näin ei valitettavasti ole, ellei esineen/taian kuvauksessa tätä erikseen mainita (kuten talisman of saphery). Ja kyllä siitä riitaa syntyy, kun pohditaan mikäs armori se Flayed Hauberk sitten on. Se nimittäin täytyy saada selville, jos se joskus kohtaa talismaanin.
Vaulin poistekemisen sanamuoto on vieläpä niin ärsyttävä, että sen voidaan tulkita ihan oikeasti tuhoavan kaiken hyödyn siitä kohdistetusta esineestä. Elikkä ei mitään armor bonuksia, vaikka se tuhottu esine olisi ollut heavy armor tai shield.
Sitten on aikoihin eletty. Koskaan en ole nähnyt tuota edes sillä yhdellä armeijalla.
On myös huijattu, jos sen herolle tunkee.
Ja mitä tapahtuu? Syntyy looginen ristiriita, maaginen paradoksi, vortex kääntyy vastapäivään ja warppi jäätyy. Gav varmaan ehdottaisi, että heitetään D6. Nopanheiton merkityksen voi päättää itse.
On myös huijattu, jos sen herolle tunkee.
Ja mitä tapahtuu? Syntyy looginen ristiriita, maaginen paradoksi, vortex kääntyy vastapäivään ja warppi jäätyy. Gav varmaan ehdottaisi, että heitetään D6. Nopanheiton merkityksen voi päättää itse.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Amazing Slug
eiei, "Unknown hard error"Amazing Slug kirjoitti:Fatal error reading drive C:Finet kirjoitti:Mitäs sitten, kun molemmat HE pelaajat on päättäneet ottaa heroillensa Null Stonen ja pääsevät tarpeeksi lähelle toisiansa?
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Hmmmm...hassua. Lue Talisman of Saphery niin tiedät mikä on hassua.Murhe kirjoitti:Otetaampas lainaus:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
- Amazing Slug
Talisman of Sapheryn kuvauksessa lukee, että niitä käsitellään kuten edustamansa tyyppistä mundaania asetta. Joten tuon puitteissa niitä sitten käsitellään. Pelimekaanisesti voisi olettaa välineen muuttamista mundaaniksi versioksi.
Kovin harva maaginen ase taitaa vain muuttua muuksi kuin hand weaponiksi.
Kovin harva maaginen ase taitaa vain muuttua muuksi kuin hand weaponiksi.
- Amazing Slug
Niin, niin, tiedetään.Murhe kirjoitti:Talisman of Sapheryn kuvauksessa lukee, että niitä käsitellään kuten edustamansa tyyppistä mundaania asetta. Joten tuon puitteissa niitä sitten käsitellään. Pelimekaanisesti voisi olettaa välineen muuttamista mundaaniksi versioksi.
Eli porko's pigstikkaa käsiteltäisiin myöskin hand weaponina. Mutta sitten siellä kuvauksessa sanotaan, että "Porko's pigstikka counts as a spear". Millähän perusteella? Keksiikö joku? Minulle ei aukene.
-J
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Kaikkihan nyt tietää, että Characterin armoureita voidaan vain ja ainoastaan muuttaa Magic Itemeillä (tai upgradeilla,mitkä vievät pisteitä), mitkä kertovat että mitä ne lisäävät ArmourSaveen, elikkä esim. jollain on joku Magic Item mikä antaa +1 armoursaven, (oli muuttumaton tai ei) niin se lähtee pois, ja otetaan käyttöön armour mikä Characterilla oli ennen kuin valittiin mitään magic itemeitä. Vaikka light armour, elikkä Cavalrylla 5+ ja maassa 6+.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.