"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tuleeko powerfistillä instant kill?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Warsmith Fangron

Tuleeko powerfistillä instant kill?

Viesti Kirjoittaja Warsmith Fangron »

On ollu puhetta kavereiden kanssa power fistin instant killistä ja ne on sitä mieltä että instant kill toimii vain ampuma aseissa esim. lascannonissa. Toimiiko instant kill powerfistin kanssa lähitaistelussa?
"Iron lasts to the ends of the Galaxy"
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Lyhyt ja ytimekäs vastaus: Kyllä toimii.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

niin miksi ei toimisi. jos omistat sääntökirjan (sen jolla ei nyky päivänä tee suht mitään) siellä lukee muistaakseni suoraan, että instant kill vie aina (oli kyyseessä mikä tapa tahansa) kaikki woundit sen yhden sijaan.
(ainahan on poikkeuksia. esim. merkkinä se khaos gifti josta saa toughnesia, mutta ei puolusta instant killiä vastaan.)
Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Riippuu täysin fistin käyttäjän strenghtistä ja vastaanottajan toughnesista.

Jos lyöjän strena on kaksi kertaa tai yli lyötävän toughnessin, niin instakill iskee. Poikkeuksia tietysti löytyy.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Sääntökirjassa lukee (sivulla 53): "... is wounded by something..." Eli tässä on selkeästi sanottu, että se voi olla mikä tahansa ase, esine, voima tai jotain (something).
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Miksei nää tyypit lue ohjekirjaa? Sieltähän ne löytyy, esim just se, et tuplastrenalla toughnessiin nähden instakillaa, oli kysees mikä ase vaan. Esim joku monstrous creature vetää lättyyn strena 6lla jotain tougness3sta vastaan, jolla multiwoundit, ni hasta la vista. Instant kill. Morjes morjes ja kivat sulle...
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

koska jos heillä ei ole sääntökirjaa (joka muuten on minusta aivan ylihintainen! sekä fbssäkin). Ja 3 edikan kirjaa on turha ostaa kun säännöt ovat muuttuneet niin paljon...
Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

sarathain kirjoitti:koska jos heillä ei ole sääntökirjaa (joka muuten on minusta aivan ylihintainen! sekä fbssäkin). Ja 3 edikan kirjaa on turha ostaa kun säännöt ovat muuttuneet niin paljon...
Kaikki tämä tietenkin aiheuttaa jonkinlaisia hankaluuksia, mutta tässä on kuitenkin kyseessä harrastuksesta ja kaikki harrastukset vaativat rahaa ja aikaa. Jos jollakulla ei ole jompa kumpa tai kumpaakaan, niin suosittelisin harkitsemaan harrastuksen lopettamista.

En haluaisi olla epäkohtelias ja olen aina valmis auttamaan ihmisiä, jotka eivät tunne sääntöjä hyvin (vaikka se johtuisi siitä, etteivät ne viitsi lukemaan niitä), mutta en haluaisi kuulla lapsellisia selityksiä tyyliin "en voi lukea/ostaa sitä ja tätä, koska se ei ole minun syytäni".
Warsmith Fangron

Viesti Kirjoittaja Warsmith Fangron »

Olen itse ollut aina sitä mieltä että power fistillä on instant kill mutta väitteeni oli kaadunnut kavereihin ja jos olisin alkanut "vaatia" instant killiä niin ei olisi ollut pelejäkään ja kaikki tämä vain sen takia että he eivät osaa "lukea" sääntöjä
"Iron lasts to the ends of the Galaxy"
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Warsmith Fangron kirjoitti:Olen itse ollut aina sitä mieltä että power fistillä on instant kill mutta väitteeni oli kaadunnut kavereihin ja jos olisin alkanut "vaatia" instant killiä niin ei olisi ollut pelejäkään ja kaikki tämä vain sen takia että he eivät osaa "lukea" sääntöjä
Kuinkas vanhoja sinä ja sun kaverit oottekaan?
Kriketti

Viesti Kirjoittaja Kriketti »

Humie kirjoitti:
Warsmith Fangron kirjoitti:Olen itse ollut aina sitä mieltä että power fistillä on instant kill mutta väitteeni oli kaadunnut kavereihin ja jos olisin alkanut "vaatia" instant killiä niin ei olisi ollut pelejäkään ja kaikki tämä vain sen takia että he eivät osaa "lukea" sääntöjä
Kuinkas vanhoja sinä ja sun kaverit oottekaan?
Parempi kysymys: kuinkas paljon instakillaavia lähitaistelutyyppejä sinulla on armeijassasi? Säännöistä tapellaan yleensä eniten, kun siitä on luvassa eniten hyötyä...
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”