Heroquest
-
High king Godric
Vai HeroQuest. Siinä tulee vedet silmään kun muistelen kun joskus jonkun serkun synttäreillä menin kysymään pääsenkö mukaan, kun isoveljet pelas niillä "hienoilla pikku-ukoilla". Istuin sitten alas, tartuin hauskan näköiseen ukkoon jota isoveikat kutsu kääpiöks ja olin mennyttä. Hyllystä löytyy HeroQuest, SpaceCrusade ( jota en jostain syystä pahemmin pelannut ) ja SpaceHulk, joka mielestäni peittoaa SC:n ainakin kaksinpelinä 6-0. Tässä välissä totean, että minisaarnaajalla on ainakin muistaakseni noita aiemmin mainittuja juttuja vanhoista WD:istä, tosin irtosivuina
. Että pistäkää hänelle privaa, josko hän vaikka eroaisi niistä.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
- Druzhina Captain
- Valvoja
Re: HeroQuest
Se on totta. Sen takia laajensin sitä käyttämällä jossain määrin WFRP:n sääntöjä ja NPC:tä. Taistelusysteemistä ja hahmon kehityksesta tuli monipuolisempi, jouni kuitenkin säilyi toimintapainotteisena. Mutta voihan sitäkin yrittää laajentaa.GodLight kirjoitti:Hequest on hieno peli kun on hyvä potrukka ja hyvä tehtävä, mutta siihenkin kyllästyy vähän ajan kuluttua koska se on liian helppo.
Heroquest oli "todella hienoo" sillon pikkunassikkana kun siihen tutustuin, mutta nykyään kun sen perusidean oppii ymmärtämään ja valmiit tehtävät on pelannut useampaankin kertaan läpi, niin huomaa miten rajoittunut peli voi olla.
Porukkahan vaikuttaa jokaisessa pelissä siihen että millainen lopullinen kokemus tulee olemaan, mutta jotenkin Heroquestista jäi jälkeenpäin turhan yksipuolinen kuva. Hauskaa oli kyllä oman aikansa.
Porukkahan vaikuttaa jokaisessa pelissä siihen että millainen lopullinen kokemus tulee olemaan, mutta jotenkin Heroquestista jäi jälkeenpäin turhan yksipuolinen kuva. Hauskaa oli kyllä oman aikansa.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Vanhoissa WD:ssä on muutama artikkeli Advenced HeroQuestista, joissa on julkaistu lisää skenaarioita ja peli-ideoita. Netistä vieläkin löytyy uusia ideoita, jotka auttavat laajentamaan peliä ja pitkittämään pelinautintoa. Tästäkin threadista löytyy muutama mielenkiintoinen linkki.Plaque kirjoitti: nykyään kun sen perusidean oppii ymmärtämään ja valmiit tehtävät on pelannut useampaankin kertaan läpi, niin huomaa miten rajoittunut peli voi olla.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Advenced HeroQuestissa on ollut Space Crusade/Space Hulk tapaisia erillisiä pahvikomponentteja: käytäviä, huoneita portaita yms., joista voinut rakentaa hyvinkin erilaisia maisemia.Plaque kirjoitti:Pelilautoja olisi saanut kyllä olla useampikin siinä sivussa
Tässä on pari sivua, joista löytyy apua HeroQuestin peliin:
http://www.aginsinn.com/
http://www.theminiaturespage.com/rules/fan/hq.html
Space Crusade on hiukka kulunut jo, mutta originaali-Hulkkia (ensimmäinen laitos + laajennukset) pelaa edelleen sujuvasti. On muuten ainoa pelaamani lautapeli, jota pelatessa on oikeasti jännittänyt...
http://kauhuntasapaino.cjb.net/
Siellä on vähän tavaraa Hero Questiin, kuten myös muihinkin jupinoihin. Kyllä sitäkin vielä pelataan...
http://kauhuntasapaino.cjb.net/
Siellä on vähän tavaraa Hero Questiin, kuten myös muihinkin jupinoihin. Kyllä sitäkin vielä pelataan...
-Janne Korhonen
ODERINT DUM METUANT
ODERINT DUM METUANT
Juu, olen minäkin HQ:ta pelannut vuosia sitten kavereiden kanssa. Minä olin aina haltia, jolla oli maaloitsut. Oikaisin aina seinänläpi kohteeseen. Nykyään varmaan tulisi käytettyä WHFB tai LotR figuja niiden rumien HQ:n omien figujen sijaan. Jos vain jostain löytyisi vielä Space Hulk ja WarhammerQuest....
Hehee !
Itseltäni löytyy Space Crusade (Titaanien Taistelu) TÄYSIN kokonaan, siis että kaikki osat löytyvät ja kirjat jne.
JA sitten tietysti Legendaarinen HeroQuest löytyy myös, mutta valitettavasti 4 Vesi Elementti korttia puuttuu kokonaan, Haltian Base on rikki ja lisäosan kirja on kadonnut. Ja ainiin, jotain varuste kortteja puuttuu myös.
Ja kyllä,itsellänikin toi "figuilu" alkoi HeroQuestista, ja siitä löytyy ensimmäinen maalaamani figukin.
Ja onse sen verran hauskahko peli että tulee vieläkin kavereitten kanssa pelailtua.
Itseltäni löytyy Space Crusade (Titaanien Taistelu) TÄYSIN kokonaan, siis että kaikki osat löytyvät ja kirjat jne.
JA sitten tietysti Legendaarinen HeroQuest löytyy myös, mutta valitettavasti 4 Vesi Elementti korttia puuttuu kokonaan, Haltian Base on rikki ja lisäosan kirja on kadonnut. Ja ainiin, jotain varuste kortteja puuttuu myös.
Ja kyllä,itsellänikin toi "figuilu" alkoi HeroQuestista, ja siitä löytyy ensimmäinen maalaamani figukin.
Ja onse sen verran hauskahko peli että tulee vieläkin kavereitten kanssa pelailtua.
Ei ole montaakaan vuotta siitä kun MB:pelien sivuilta sai ladata ilmaiseksi kaikki quest packit, nykyään tulee vastaani vain eBay kun yritän mennä kyseisille sivuille (katsokaa http://www.aginsinn.com linkit tjsp).
Kiusa se on isokin lällättely...
Heh, ihan pakko tähän väliin aukoa päätääni.
Löytyy sekä Space Crusadea että HeroQuestia kumpaakin kaksi kipaletta. Kaikki sälä tietenkin tallessa. HeroQuestiin muistaakseni oli ainakin yksi lisäosakin.
Eikä kannata kysellä, en myy omiani pois. Kunhan vaan tulin vähän henkseleitä paukuttelemaan.
Löytyy sekä Space Crusadea että HeroQuestia kumpaakin kaksi kipaletta. Kaikki sälä tietenkin tallessa. HeroQuestiin muistaakseni oli ainakin yksi lisäosakin.
Eikä kannata kysellä, en myy omiani pois. Kunhan vaan tulin vähän henkseleitä paukuttelemaan.
Re: Kiusa se on isokin lällättely...
Mitenkäs se nyt on niiden tekijänoikeushommeleiden kanssa? Netistä löytyivät nuo White Dwarfeissa olleet Space Crusaden lisäsäännöt skannattuna, mutta tänne sitä osoitetta ei vissiin saa sitten laittaa.
ilolla, Olio
ilolla, Olio
Re: Kiusa se on isokin lällättely...
Se toki riippuu siitä, onko crusade annettu tekijöiden toimesta nettilevitykseen, vaiko ilman lupaa. Mikäli ovat luvan perästä, niin linkin saa laittaa. (Tämä yleensä käy ilmi joko sivujen tekijänoikeus selvityksestä, tai sivujen pitäjästä.) Mikäli sivut ovat jonkun, jolla oikeuksia ei luultavimmin ole, ja mitään selvitystä asiasta ei ole, on parempi jättää sivut linkittämättä tänne. (Ja voi tietenkin tehdä "hyvän" työn, ja informoida asiasta tekijänoikeuksien omistajaa.)olio kirjoitti:Mitenkäs se nyt on niiden tekijänoikeushommeleiden kanssa? Netistä löytyivät nuo White Dwarfeissa olleet Space Crusaden lisäsäännöt skannattuna, mutta tänne sitä osoitetta ei vissiin saa sitten laittaa.
ilolla, Olio
-
kilpikonna
Re: Heroquest
Pidetäänkö HeroQuestia niin sanotusti lapsille suunnattuna pelinä? Verrattuna vaikka Warhammerin Quest peleihin? Itseä kiinnostaisi hankkia Heroquest, mutta olen siinä käsityksessä että aika on jotenkin ajanut siitä ohi?
Kyllähän Heroquestia aikanaan lapsille markkinoitiin. Ei siinä mitään monimutkaisia sääntöjä ole. Toki ei yksinkertaisuus tarkoita etteikö aikuinen sitä haluaisi pelata. Aikakautensa tuote se monella tapaa on. Toisaalta aikas simppeleitä nuo modernit Warhammer Quest pelit ovat myös. Itse olen pelannut Silver Toweria 6-vuotiaan kanssa. Ei Cursed City juurikaan sen vaikeampi ole sääntöjensä puolesta.
Jaa'a, luepa itse sääntökirja tai katso jokin pelivideo netistä. Näet kolahtaako itsellesi. Minä en oikein Heroquestille lämmennyt. Kun taas uudemmista Warhammer Questeista omistan kaikki fantasiaversiot. Mutta en minä kehtaa sanoa että ne sen parempia pelejä olisivat.
Jaa'a, luepa itse sääntökirja tai katso jokin pelivideo netistä. Näet kolahtaako itsellesi. Minä en oikein Heroquestille lämmennyt. Kun taas uudemmista Warhammer Questeista omistan kaikki fantasiaversiot. Mutta en minä kehtaa sanoa että ne sen parempia pelejä olisivat.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.
Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.
Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
-
kilpikonna
Harmi että vain fantasia-versiot, koska olisin juurikin halunnut tietää mitä olet mieltä 40K versiosta? Juuri tutkin tuota Cursed City peliä ja ihmettelen miksi niin moni kritisoi sitä, mitä ihmettä tapahtui?Nikodemus kirjoitti: La 05.03.2022 17:52 ... uudemmista Warhammer Questeista omistan kaikki fantasiaversiot. Mutta en minä kehtaa sanoa että ne sen parempia pelejä olisivat.
Ja miksi ihmeessä täällä ei ole Warhammer Quest peleille omaa aluetta, ketjua? Ilmeisesti valtavan suuri tavaramerkki tuokin ja selkeästi herätetty henkiin eli ilmeisesti myy ihan ok. Itse en ainakaan toistaiseksi millään ole kiinnostunut perinteisestä armeija vs armeija pelistä vaan nimen omaan haluaisin pelilaudan jossa ruudut, sekä jos mahdollista yksinpelin että voi rauhassa opetella pelaamaan.