Heroquest

High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Vai HeroQuest. Siinä tulee vedet silmään kun muistelen kun joskus jonkun serkun synttäreillä menin kysymään pääsenkö mukaan, kun isoveljet pelas niillä "hienoilla pikku-ukoilla". Istuin sitten alas, tartuin hauskan näköiseen ukkoon jota isoveikat kutsu kääpiöks ja olin mennyttä. Hyllystä löytyy HeroQuest, SpaceCrusade ( jota en jostain syystä pahemmin pelannut ) ja SpaceHulk, joka mielestäni peittoaa SC:n ainakin kaksinpelinä 6-0. Tässä välissä totean, että minisaarnaajalla on ainakin muistaakseni noita aiemmin mainittuja juttuja vanhoista WD:istä, tosin irtosivuina :) . Että pistäkää hänelle privaa, josko hän vaikka eroaisi niistä.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Salonen
Viesti:

HeroQuest

Viesti Kirjoittaja Salonen »

Heroquest on hieno peli kun on hyvä porukka ja hyvä tehtävä, mutta siihenkin kyllästyy vähän ajan kuluttua koska se on liian helppo. :wink:
On se silti kokemuksen arvonen peli.
Viimeksi muokannut Salonen, Ti 07.10.2003 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Druzhina Captain
Valvoja

Re: HeroQuest

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

GodLight kirjoitti:Hequest on hieno peli kun on hyvä potrukka ja hyvä tehtävä, mutta siihenkin kyllästyy vähän ajan kuluttua koska se on liian helppo.
Se on totta. Sen takia laajensin sitä käyttämällä jossain määrin WFRP:n sääntöjä ja NPC:tä. Taistelusysteemistä ja hahmon kehityksesta tuli monipuolisempi, jouni kuitenkin säilyi toimintapainotteisena. Mutta voihan sitäkin yrittää laajentaa.
Plaque

Viesti Kirjoittaja Plaque »

Heroquest oli "todella hienoo" sillon pikkunassikkana kun siihen tutustuin, mutta nykyään kun sen perusidean oppii ymmärtämään ja valmiit tehtävät on pelannut useampaankin kertaan läpi, niin huomaa miten rajoittunut peli voi olla.
Porukkahan vaikuttaa jokaisessa pelissä siihen että millainen lopullinen kokemus tulee olemaan, mutta jotenkin Heroquestista jäi jälkeenpäin turhan yksipuolinen kuva. Hauskaa oli kyllä oman aikansa.
Druzhina Captain
Valvoja

Plaque kirjoitti: nykyään kun sen perusidean oppii ymmärtämään ja valmiit tehtävät on pelannut useampaankin kertaan läpi, niin huomaa miten rajoittunut peli voi olla.
Vanhoissa WD:ssä on muutama artikkeli Advenced HeroQuestista, joissa on julkaistu lisää skenaarioita ja peli-ideoita. Netistä vieläkin löytyy uusia ideoita, jotka auttavat laajentamaan peliä ja pitkittämään pelinautintoa. Tästäkin threadista löytyy muutama mielenkiintoinen linkki.
Plaque

Viesti Kirjoittaja Plaque »

Hmm, no pitänee sitten vilkaista.
Pelilautoja olisi saanut kyllä olla useampikin siinä sivussa :/
Druzhina Captain
Valvoja

Plaque kirjoitti:Pelilautoja olisi saanut kyllä olla useampikin siinä sivussa
Advenced HeroQuestissa on ollut Space Crusade/Space Hulk tapaisia erillisiä pahvikomponentteja: käytäviä, huoneita portaita yms., joista voinut rakentaa hyvinkin erilaisia maisemia.
Tässä on pari sivua, joista löytyy apua HeroQuestin peliin:
http://www.aginsinn.com/
http://www.theminiaturespage.com/rules/fan/hq.html
Teekkari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teekkari »

Space Crusade on hiukka kulunut jo, mutta originaali-Hulkkia (ensimmäinen laitos + laajennukset) pelaa edelleen sujuvasti. On muuten ainoa pelaamani lautapeli, jota pelatessa on oikeasti jännittänyt...

http://kauhuntasapaino.cjb.net/

Siellä on vähän tavaraa Hero Questiin, kuten myös muihinkin jupinoihin. Kyllä sitäkin vielä pelataan...
-Janne Korhonen
ODERINT DUM METUANT
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

jippii löysin isobroidini vanhan HG:n ja nyt pelailen innolla pelasin joululoman aikana sen ekan seikkailun ja noitaherranpaluun on kyllä vielä se kolmaski osa
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Juu, olen minäkin HQ:ta pelannut vuosia sitten kavereiden kanssa. Minä olin aina haltia, jolla oli maaloitsut. Oikaisin aina seinänläpi kohteeseen. Nykyään varmaan tulisi käytettyä WHFB tai LotR figuja niiden rumien HQ:n omien figujen sijaan. Jos vain jostain löytyisi vielä Space Hulk ja WarhammerQuest....
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hitto ottaa päähän että olen näin nuori ja typerä! :D

Olisi kyllä koolia pelata Space Crusadea... Olisipa maailmassa enemmän yrittelijäitä ihmisiä ja vähemmän ahneita firmoja, niin Space Crusadelle/ Hero Questille voisi tehdä "Space Hulkit", eli julkaista säännöt netissä...
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Hehee !
Itseltäni löytyy Space Crusade (Titaanien Taistelu) TÄYSIN kokonaan, siis että kaikki osat löytyvät ja kirjat jne.

JA sitten tietysti Legendaarinen HeroQuest löytyy myös, mutta valitettavasti 4 Vesi Elementti korttia puuttuu kokonaan, Haltian Base on rikki ja lisäosan kirja on kadonnut. Ja ainiin, jotain varuste kortteja puuttuu myös.

Ja kyllä,itsellänikin toi "figuilu" alkoi HeroQuestista, ja siitä löytyy ensimmäinen maalaamani figukin.
Ja onse sen verran hauskahko peli että tulee vieläkin kavereitten kanssa pelailtua.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Ei ole montaakaan vuotta siitä kun MB:pelien sivuilta sai ladata ilmaiseksi kaikki quest packit, nykyään tulee vastaani vain eBay kun yritän mennä kyseisille sivuille (katsokaa http://www.aginsinn.com linkit tjsp).
wasara

Kiusa se on isokin lällättely...

Viesti Kirjoittaja wasara »

Heh, ihan pakko tähän väliin aukoa päätääni.

Löytyy sekä Space Crusadea että HeroQuestia kumpaakin kaksi kipaletta. Kaikki sälä tietenkin tallessa. HeroQuestiin muistaakseni oli ainakin yksi lisäosakin.

Eikä kannata kysellä, en myy omiani pois. Kunhan vaan tulin vähän henkseleitä paukuttelemaan. ;)
olio

Re: Kiusa se on isokin lällättely...

Viesti Kirjoittaja olio »

Mitenkäs se nyt on niiden tekijänoikeushommeleiden kanssa? Netistä löytyivät nuo White Dwarfeissa olleet Space Crusaden lisäsäännöt skannattuna, mutta tänne sitä osoitetta ei vissiin saa sitten laittaa.

ilolla, Olio
Teräratas
Valvoja

Re: Kiusa se on isokin lällättely...

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

olio kirjoitti:Mitenkäs se nyt on niiden tekijänoikeushommeleiden kanssa? Netistä löytyivät nuo White Dwarfeissa olleet Space Crusaden lisäsäännöt skannattuna, mutta tänne sitä osoitetta ei vissiin saa sitten laittaa.

ilolla, Olio
Se toki riippuu siitä, onko crusade annettu tekijöiden toimesta nettilevitykseen, vaiko ilman lupaa. Mikäli ovat luvan perästä, niin linkin saa laittaa. (Tämä yleensä käy ilmi joko sivujen tekijänoikeus selvityksestä, tai sivujen pitäjästä.) Mikäli sivut ovat jonkun, jolla oikeuksia ei luultavimmin ole, ja mitään selvitystä asiasta ei ole, on parempi jättää sivut linkittämättä tänne. (Ja voi tietenkin tehdä "hyvän" työn, ja informoida asiasta tekijänoikeuksien omistajaa.)
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Muuten, jos joku tarvitsee puuttuvia loitsu- ja varustekortteja joidenkin kalusteiden kera niin minä voin antaa niitä sillä minulla HeroQuest josta puuttuu aika paljon kamaa ja ne kirjat.
kilpikonna

Re: Heroquest

Viesti Kirjoittaja kilpikonna »

Pidetäänkö HeroQuestia niin sanotusti lapsille suunnattuna pelinä? Verrattuna vaikka Warhammerin Quest peleihin? Itseä kiinnostaisi hankkia Heroquest, mutta olen siinä käsityksessä että aika on jotenkin ajanut siitä ohi?
Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Kyllähän Heroquestia aikanaan lapsille markkinoitiin. Ei siinä mitään monimutkaisia sääntöjä ole. Toki ei yksinkertaisuus tarkoita etteikö aikuinen sitä haluaisi pelata. Aikakautensa tuote se monella tapaa on. Toisaalta aikas simppeleitä nuo modernit Warhammer Quest pelit ovat myös. Itse olen pelannut Silver Toweria 6-vuotiaan kanssa. Ei Cursed City juurikaan sen vaikeampi ole sääntöjensä puolesta.

Jaa'a, luepa itse sääntökirja tai katso jokin pelivideo netistä. Näet kolahtaako itsellesi. Minä en oikein Heroquestille lämmennyt. Kun taas uudemmista Warhammer Questeista omistan kaikki fantasiaversiot. Mutta en minä kehtaa sanoa että ne sen parempia pelejä olisivat.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Suomalaisilla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
kilpikonna

Viesti Kirjoittaja kilpikonna »

Nikodemus kirjoitti: La 05.03.2022 17:52 ... uudemmista Warhammer Questeista omistan kaikki fantasiaversiot. Mutta en minä kehtaa sanoa että ne sen parempia pelejä olisivat.
Harmi että vain fantasia-versiot, koska olisin juurikin halunnut tietää mitä olet mieltä 40K versiosta? Juuri tutkin tuota Cursed City peliä ja ihmettelen miksi niin moni kritisoi sitä, mitä ihmettä tapahtui?

Ja miksi ihmeessä täällä ei ole Warhammer Quest peleille omaa aluetta, ketjua? Ilmeisesti valtavan suuri tavaramerkki tuokin ja selkeästi herätetty henkiin eli ilmeisesti myy ihan ok. Itse en ainakaan toistaiseksi millään ole kiinnostunut perinteisestä armeija vs armeija pelistä vaan nimen omaan haluaisin pelilaudan jossa ruudut, sekä jos mahdollista yksinpelin että voi rauhassa opetella pelaamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”