"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

uudet maalipurkit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Kedu kirjoitti:Nyt kun tässä maalailen nii huomasin että ne uudet purkit avautuu myös sille samal taval ku nuo vanhat. :| Ittelleni toi tuli ihan yllätyksenä, minä luulin että noi avautuu vain tollee päältä :D
Tottakai Fantsu/GW/muut jälleenmyyjät myy vanhan tavaran ensin pois varastoista.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

Elanthor kirjoitti:
Kedu kirjoitti:Nyt kun tässä maalailen nii huomasin että ne uudet purkit avautuu myös sille samal taval ku nuo vanhat. :| Ittelleni toi tuli ihan yllätyksenä, minä luulin että noi avautuu vain tollee päältä :D
Tottakai Fantsu/GW/muut jälleenmyyjät myy vanhan tavaran ensin pois varastoista.
Siis mitä sä meinaat ? Siis huomasin että siin päällä on kansi ja sit se koko korkki myöskin irtoo. Jos luulet että mä oon sekottanu vanhat ja uudet purkit nii oot väärässä :D
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

No totta kai myös uudet purkit avautuvat kierteillä, koska itse purkkihan on samanlainen kuin vanha, vain korkki on muuttunut. Mutta kyllä vallejon purkit rulettavat.

OT: Mikäköhän on muuten paras tapa avata vallejon purkki että sinne saisi lisää maalia kun purkki tyhjenee? Lähteekö se tippanokka irti ihan vain veitsellä vääntämällä? Baretul tietänee tästä jotain...
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

JarLoz kirjoitti:Lähteekö se tippanokka irti ihan vain veitsellä vääntämällä?
Lähtee se. Sillä tavalla kannattaa aina välillä sekotellakin niitä maaleja jollain ohuella tikulla. Hyvä vallejo!
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Kedu kirjoitti:
Elanthor kirjoitti:
Siis mitä sä meinaat ? Siis huomasin että siin päällä on kansi ja sit se koko korkki myöskin irtoo. Jos luulet että mä oon sekottanu vanhat ja uudet purkit nii oot väärässä :D
No mutta minähän olin aivan omissa maailmoissani tuota viestiä kirjoittaessani. Pahoittelen väärinkäsitystä.Ehkä pitäisi pitää niitä rillejä kokopäiväisesti.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep lähtee auki kun laittaa esim ruuvarin tai veitsen sinne väliin ja kääntää :D, niinku mälis sano. Ei vältämättä muuten tikulla kannata sekotella vallejoa, vaan laittaa sinne vaikkapa pienen mutterin joka on ruostumatonta terästä, sen avulle se sekottuu paremmin, joku muukin rauta kimpale kelpaa, mutta sen olisi hyvä olla suojattu niin ettei se ruostu, mutteri tämän takia juuri miltei paras koska siinä on ruoste suojaus joka puolella.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

baretul kirjoitti:Jep lähtee auki kun laittaa esim ruuvarin tai veitsen sinne väliin ja kääntää :D, niinku mälis sano. Ei vältämättä muuten tikulla kannata sekotella vallejoa, vaan laittaa sinne vaikkapa pienen mutterin joka on ruostumatonta terästä, sen avulle se sekottuu paremmin, joku muukin rauta kimpale kelpaa, mutta sen olisi hyvä olla suojattu niin ettei se ruostu, mutteri tämän takia juuri miltei paras koska siinä on ruoste suojaus joka puolella.
Kyl noistakin saattaa liueta jotain ilkeyksiä maaleihin, ainakin mitä olen mini-painterin keskusteluita seurannut (tosin englanninkielinen kemian sanastoni on aika heikko). Lasihelmet kai ovat ainakin turvallisia sekoittimia.
baretul

Joo pitäisi olla kyllä, mutta ainoa mikä huono puoli niisä on että ne ei mahu sisään tuosta vallejo purkista :(, ainakaa noi mitä mulla on, pitäisi hajottaa ekaks, ja sitte laittaa sisään. Se ei vältämättä oo kovin kätevä idea sitte enää:D. En oo ite ainakaa keksiny mitään uber hyvää sekotajaa noihi vallejoihi, ellei löydy jostain pieniä lasi helmiä mitkä mathuu tonne.
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

Miten olis sekoittajina nuo ilmapistoolin kudit. Toimii ainakin tärpättiliukoisten maalien kanssa.
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Pitkäjousi

Viesti Kirjoittaja Pitkäjousi »

OHO :D en mäkää tienny
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Beastroars kirjoitti:Miten olis sekoittajina nuo ilmapistoolin kudit. Toimii ainakin tärpättiliukoisten maalien kanssa.
Veikkaanpa ettei ilmapistoolin kudit hirveen näppäriä olisi, sillä ne eivät taida olla kovin ruosteen kestostaan tunnettuja...
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Entäs kuulapyssyn kuulat? Ne semmoset muoviset muutaman milliä paksut?
Phil Kelly says "No!"
JarLoz
Viesti:

Taitavat olla turhan hepposia. Ei muuten... Eikös ole olemassa jotain metallisia kuulapyssyn kuulia? Mitäs metallia ne olivatkaan?

Tuommoinen pikku mutteri on varmaan hyvä, pitänee ostaa kourallinen kun seuraavan kerran käy rautakaupassa....
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Kyllähän nuo uudet purkit ovat parempia.

+ voi jumittua kaksi kertaa :D

+ helppo avata

- Ei voi laimentaa korkissa (pieni miinus minusta)
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

DerAlte kirjoitti:Veikkaanpa ettei ilmapistoolin kudit hirveen näppäriä olisi, sillä ne eivät taida olla kovin ruosteen kestostaan tunnettuja...
Eikös ne kudit ole lyijyä? Se ei ainakaan ruostu. Ja niihin kuulapyssyihinkin on jotain kuparisia kuulia, jotka ei tietenkään myöskään ruostu.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Käyttäkää pieniä pestyjä kiviä. Niitä saa mm. pihalta. Eivät taatusti ruostu.

Lasihelmet ovat myöskin suosittuja kansainvälisissä piireissä, kuten VJ totesi.

...ja kuinka niin kupari ei ruostu?
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
JarLoz
Viesti:

Se riippuu siitä onko ko. kuparissa rautaa. Ruostehan on rautaoksidia, jota syntyy kun rauta "palaa", jota tapahtuu kun se joutuu veden kanssa kosketuksiin. Palaminenhan on siis sitä, että aine reagoi happen kanssa, ja vedessähän on tietysti happea joten blaablaablaablaa.....

Ei kai puhdas kupari ruostu? Onhan siitä iät ajat tehty kahvipannuja ja patoja ynnä muuta tilpehööriä.

Edit: Tiedä sitten ovatko ne kuulapistoolin kudit kuparia, vai jotain hämärää metalliseosta (todennäköistä)
baretul

Kuula pistolejen kudit on tietääkseni muvia ja todella kevyitä. Ainakin nuo mitä olen kaupoissa nähnyt. Ei kai noita metallisia saa edes myydä, tai jotain tällästä olen kuullut.
JarLoz
Viesti:

Juu, peruskuulat painavat 0,2 grammaa (vakio). Kyllä olen mielestäni jossain metallikuteja nähnyt, siis aivan laillisessa levityksessä. Mtta nyt joku enemmän air-sofitsta tietävä voi valaista kansaa tässä kuulaongelmassa.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

JarLoz kirjoitti:Juu, peruskuulat painavat 0,2 grammaa (vakio). Kyllä olen mielestäni jossain metallikuteja nähnyt, siis aivan laillisessa levityksessä. Mtta nyt joku enemmän air-sofitsta tietävä voi valaista kansaa tässä kuulaongelmassa.
Ei oo ainakaan AirSoft aseisiin metallikuulia.
Ettei kyseessä olis pyöreitä ilmakon kuulia?
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”