"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pohjamaalaus.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Delta force

Pohjamaalaus.

Viesti Kirjoittaja Delta force »

Pohjamaalaatteko te figunne ennen maalaamista?

Mä pohjamaalaan.
Info: Kerään space mariineja.
Taruman

Viesti Kirjoittaja Taruman »

tottakai
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Kyllä, niin saa parhaimman tuloksen, shadeus ja kaikki muut tälläiset on helpompi tehdä. Ja maali ainakin minulla jotenkin 'tarttuu' paremmin figuun pohjamaalattuna.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ei ole mitään ideaa olla pohjamaalaamatta... värit näyttää paljon paremmilta kun on valkonen/musta alla.

Eli joo, kaikkiin mitä olen koskaan maalannut on tullut musta pohja.
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

joo mustalla. Välillä sprayllä välillä maalaan.
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
Jake da evil

Viesti Kirjoittaja Jake da evil »

Elanthor kirjoitti:Kyllä, niin saa parhaimman tuloksen, shadeus ja kaikki muut tälläiset on helpompi tehdä. Ja maali ainakin minulla jotenkin 'tarttuu' paremmin figuun pohjamaalattuna.
iha sama homma maali tarttuu paremmin ja tietenkin esim omat BA:ni saavat sen punaisen maalin ni homma on hiukan nopeempaa
DaTasteMySword!
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Siis figujen pohjamaalaus on ihan must. Sanokaa mitä sanotte, mutta hienoa ei figusta saa, eikä edes keskivertoa, ellei pohjamaalaa. Olen puhunut.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Kaikki värit saavat oikean värinsä vasta kun ne on maalattu valkoisen/mustan päälle, sama pätee mihin tahansa maaliin, olkoon öljy, vesi, tai lateksi maali. Jopa Esim. Miranolin maalipurkkien kannet on pohjamaalattu valkoisella.

Sitäpaitsi pohjamaalin päälle on kivempi maalata :)
I'm back.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

JarLoz kirjoitti:Siis figujen pohjamaalaus on ihan must. Sanokaa mitä sanotte, mutta hienoa ei figusta saa, eikä edes keskivertoa, ellei pohjamaalaa. Olen puhunut.
Olet väärässä. Kyllä muuten saa. Ainakin hiukan keskivertoa parempia pelifiguja, jotka on maalattu ilman pohjamaalia olen nähnyt muutaman armeijallisen erään turkulaisen maalaamana.
Ei silti poista sitä faktaa että yleisesti kannattaa pohjamaalata, mutta kyllä voi saada ihan jees jälkeä ilman pohjamaaliakin.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

WDssä joku ainakin teki sillä periaatteella että veti empirearmeijallisen suoraan metallin päälle ruskean inkin ja lähti siitä sitten liikkeelle...

Tulee sellaista vähän likaisempaa jälkeä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Tottakai pohjamaalaan figuni. Ei niistä tule mitään ilman pohjamaalia (ainakaan minulla :wink: ) Olen joskus yrittänyt maalata ilman pohjamaalia. En nimittäin millään malttanut odottaa että saan ostettua uuden pohjamaalin, kun vanha oli loppunut. Ja ne maalit ei pysyny siinä figussa vaan siitä irtosi aina sitä maalia pois. Sen jälkeen olen aina pohjamaalannut figuni.
Delta force

Viesti Kirjoittaja Delta force »

Mä käytän niitä mastonin
Info: Kerään space mariineja.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Pohjamaalaus on aivan pakko, koska ilman sitä ei tule kesää. No ei nyt noinkaan, mutta itse pohjamaalaan aina koska:
-Maali tarttuu paremmin
-Varjot saa helposti aikaan
-Mustalla saa valmiiksi rajaukset
No olipa siinäkin taas monta syytä...Badme,Badme...
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Musta spray vaan pintaan. Figu näyttää sata kertaa paremmalta, saa paremmin selvää yksityiskohdista ja paaaljon helpompi maalata. Ja mustaa juuri ehdottomasti. Valkoiselle pinnalle en yksinkertaisesti osaa maalata.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Mutta entäs muut värit pohjamaaliksi kuin musta/valkea? Itse kokeilin dark angel greeniä örkeille. Huomasin että mustaksihan ne kannattaa laittaa, säästö todella paljon vaivaa.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Mustaa jos haluaa synkkää tunnelmaa, valkoista jos haluaa pirteätä porukkaa, suosittelisin erityisesti trollslayereihin valkoista koska on paljon kirkasta aluetta. No, makunsa kullakin.
niih.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”