"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

OGRYNS

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
-PoGe-

OGRYNS

Viesti Kirjoittaja -PoGe- »

Kertokaa minulle ogrynie hyvät ja huonot puolet! Koska olen ajatellut ottaa ryhmän omaan armeejaani.
Zyder

Viesti Kirjoittaja Zyder »

Uutta Codexia en ole nähnyt, mutta voin kyllä sanoa että ne on pirun kalliita rahassa. 13€/kpl
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
-PoGe-

Viesti Kirjoittaja -PoGe- »

Mulla on uusi Codex, mutta haluaisin tietää onko ne käytännöllisiä pelissä?

Pts/Model WS BS S T W I A Ld Sv

[modedit: Muista, että tekijänoikeuslakia on noudatettava. - jullevi]
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Kaartin parasta vastapalloa. Siis counter-chargeejia /tms... Kilpailevat tehtävästä commandsquadien ja rough ridereiden kanssa... Itse en ole kokenut tarpeelliseksi näiden ostoa mutta kovasti olen kaivannut. Kyllä niille käyttöä on mutta kannattaa laskea myös että ne tarvitsevat chimeran joka tapauksessa (kuten myös commandit).

-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

kohtuullinen vastapalloyksikkö IG:lle. Kuitenkin esim. marojen lähitaistelijayksikkö fistillä tai kahdella pätkii suht vaivattomasti kymmenen pistettä kalliimpia ogryneja, kun näillä on T4 (Str 8 autokillaa) ja save 5+. Mieluummin uhraa yhden n. 70 pisteen guardsmanyksikön (tai vielä halvemman conscript yksikön) ja ampuu seuraavalla vuorolla vastustajan atomeiksi. Jos kuitenkin haluaa jonkun vastapalloyksikön kannattanee turvautua demoninmetsästäjiin, piirun verran paremmat statit, sama hintaluokka.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

JiVe kirjoitti:Mieluummin uhraa yhden n. 70 pisteen guardsmanyksikön (tai vielä halvemman conscript yksikön) ja ampuu seuraavalla vuorolla vastustajan atomeiksi.
Conscript uniitin minimihinta = 80.

Ogrynit ovat aika pellejä, koska ne eivät juurikaan powerarmoreita läpäise (nothing else matters...). Jos joku kämänen banshee tulee huitomaan guardsmanneja, niin ei paljoa pelottaisi.

Mutta on miulla Ogryneita, olen jopa käyttänyt kallisarvoisen doktriinipisteen niihin kampanjassamme (samat doktriinit koko kampanjan ajan). Aattelin että laitan ne johonkin keräilemään lascannoneiden ja blast mastereiden tulta, sitten kun voin ottaa tankkeja. Ogrynit on niin tyhmän näköisiä, että pitäähän niilläkin viuhua.

-J
Draznik

Viesti Kirjoittaja Draznik »

Niin, siis tosiahan on se, että ogrynit kaatuu lähes mihin ytahansa "oikeaan" assaultyksikköön...

Muuta itse ainakin aion käyttää niitä, koska ne on nii siistejä! :D
(Yes, surr!)
There is only one thing in life for sure:
You kill people...WAAGH!!!
Stefan Ernest

Viesti Kirjoittaja Stefan Ernest »

voiko niitä käyttää steel legionilla (tietämätön kysyy)?
Draznik

Viesti Kirjoittaja Draznik »

Stefan Ernest kirjoitti:voiko niitä käyttää steel legionilla (tietämätön kysyy)?
Ei voi. Steel Legionin Doctrineissa ei ole Ogryn Squadseja.
There is only one thing in life for sure:
You kill people...WAAGH!!!
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Mutta sitten taas toisaalta Steel Legionilla on vain se perus 5 dokrtiinia, joten vaihtamalla niistä vaikka Ratilingit Ogryneihin sinulla on oma Steel Legion, joka saa käyttää Ogryneitä.
Phil Kelly says "No!"
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Mutta eikös se ole niin että saa käyttää 5 mitä tahansa doktriinia mutta sitten se ei ole virallinen army :?

Ainakin näin olen ymmärtänyt? :?
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Käsittääkseni doktriinit ovat virallisia, eli saat tehdä niiden avulla oman virallisen armyn.

Esim: Steel legionin ratlingit vaihdat Ogryneihin joten sinulla on Steel Legion mk2 ja ihan on virallinen. Fluffiksi laitat vaikka että heidän toiminta-alueen maasto sopi paremmin pieneen lähis nahisteluun eikä snipuiluun... joten Ratlingit korvattiin Ogryneillä (siis ne mitkä kerettiin)
Nakkikauppias

Viesti Kirjoittaja Nakkikauppias »

mikä toi doktriini on (kerään fb:tä, mutta alan kerään 40k)?
Osta Nakkeja!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nakkikauppias kirjoitti:mikä toi doktriini on (kerään fb:tä, mutta alan kerään 40k)?
Doktriinit ovat imperial guardin erikoissääntö, jolla omaan armeijaan saa valita tiettyjä erikoisjoukkoja, erityisiä kykyjä tai lisävarusteita.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Tosi IG komentaja ei ole missään tekemisissä mutanttien, vääräuskoisten tai minkään ei-ihmisen kanssa. Ainoa hyväksyttävä yhteistoiminta tapahtuu lasgunin kautta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”