Minulla on musta ja valkoinen pohjamaali spray. Väri teemani on sinistä ja vähän valkoista eli sininen + valkoinen. Olen pohtinut jo kauan tätä hommaa musta säästäisi vaivaa eikä välttämättä tarvitsisi maalata kaikkia mustaksi tulevia koloja rakoja ja ja viivoja pensselillä, mutta valkoista on kohtuullisen hankalaa ja saada mustan päälle niin että näyttäisi yhtä hyvältä kuin valkoisen päälle. Myös muut värit näyttävät mielestäni kirkkailta ja selkeiltä valkoisella pohjamaalilla. Eli siis kaipaan teidän vinkkejänne (kun paljon kokeneempia olette), minkä värin te valitsisitte, miksi, mitä hyviä ja huonoja puolia väreissä on. Kiitos jo paljon etukäteen! (Höh varmaan pisin koskaan kirjoittamani viesti
Mikä pohjaväri Helf archereille?
Mikä pohjaväri Helf archereille?
Eli siis minkä pohjavärin valitsen Helf archereille (niinkuin otsikko sanoo).
Minulla on musta ja valkoinen pohjamaali spray. Väri teemani on sinistä ja vähän valkoista eli sininen + valkoinen. Olen pohtinut jo kauan tätä hommaa musta säästäisi vaivaa eikä välttämättä tarvitsisi maalata kaikkia mustaksi tulevia koloja rakoja ja ja viivoja pensselillä, mutta valkoista on kohtuullisen hankalaa ja saada mustan päälle niin että näyttäisi yhtä hyvältä kuin valkoisen päälle. Myös muut värit näyttävät mielestäni kirkkailta ja selkeiltä valkoisella pohjamaalilla. Eli siis kaipaan teidän vinkkejänne (kun paljon kokeneempia olette), minkä värin te valitsisitte, miksi, mitä hyviä ja huonoja puolia väreissä on. Kiitos jo paljon etukäteen! (Höh varmaan pisin koskaan kirjoittamani viesti
)
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
-Archangel Tyrael, Diablo II
Plääh.. Vai että valkoinen..
Itse lähtisin maalaamaan mitä hyvänsä värejä olivat ne sitten keltaista tai valkoista mustan pohjamaalin päälle (ainoa poikkeus on GW:n keltainen maali, joka ei ole peittävää. Muut GW:n maalit soveltuvat miltei yhtä hyvin molempien pohjien päälle, vallejosta puhumattakaan). Maalaaminen on erillaista, ei helpompaa tai vaikeampaa
Jos ajatellaan objektiivisesti, niin ei voi sanoa perustellusti yhden pohjamaalin olevan toista parempi.
Itse lähtisin maalaamaan mitä hyvänsä värejä olivat ne sitten keltaista tai valkoista mustan pohjamaalin päälle (ainoa poikkeus on GW:n keltainen maali, joka ei ole peittävää. Muut GW:n maalit soveltuvat miltei yhtä hyvin molempien pohjien päälle, vallejosta puhumattakaan). Maalaaminen on erillaista, ei helpompaa tai vaikeampaa
Jos ajatellaan objektiivisesti, niin ei voi sanoa perustellusti yhden pohjamaalin olevan toista parempi.
Harmaan sävyisissä metallimaaleissa (BG metal, Chainmail ja mithril silver) ei ole väliä onko alla valkoinen vai musta pohjamaali. Nämä maalit peittävät niin hyvin että pohjamaali ei pääse vaikuttamaan lopulliseen väriin mitenkään. En tiedä mistä ihmiset ovat saaneet tuon käsityksen, että metallia voi maalata vain ja ainoastaan mustan pohjan päälle. Ehkä toi johtuu vain liian dogmaattisesta white dwarffin maalausohjeiden noudattamisesta tai joitain 
Kyl ne metalliosatkin onnistuu vaalealle pohjamaalille esim. mun täällä näkyneistä figuista kaikki BlackKnightin ratsastajaa, sekä joitakin kehityskaareni figuja, lukuunottamatta ovat valkealle pohjamaalille maalattuja. Kyl ne metalliosatkin oikeasti saa näyttää hyviltä vaalealla pohjamaalilla.
Pohjamaalin väri on minusta puhdas makukysymys, kannattaa tesmata kumpi sopii paremmin omalle tyylille ja miten pohjaväri vaikuttaa figujen lopputuloksiin.
Pohjamaalin väri on minusta puhdas makukysymys, kannattaa tesmata kumpi sopii paremmin omalle tyylille ja miten pohjaväri vaikuttaa figujen lopputuloksiin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Tai kompromissi: Valkoinen pohjamaali jonka päälle runsaasti ohennettu musta ink. Olen pari kertaa testannut, ja yhdistää mustan ja valkoisen pohjamaalin parhaimmat ominaisuudet. Mutta mitään pelifiguja tälläi ei välttis jaksa pohjamaalata.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.